Het Hondenforum ... Sinds 1999
De aanmeldprocedure - De forumregels

Het HondenForum

Het openbare honden forum voor én door de Hondenliefhebber

Op zoek naar een puppie?

Fokkers en Puppies vindt u op Pupnet.nl

- "Klik hier" -

(wordt geopend in een nieuw scherm/tabblad)
Farm Food Genomineerd voor SuccesAward 2014
Farm Food is genomineerd voor de Succes Award 2014!

Farm Food HE: Complete geperste voeding voor honden.
Farm Food HE bevat geen chemische hulpstoffen zoals antioxidanten, conserveringsmiddelen,
bindmiddelen, kleur-, geur-, en smaakstoffen.
- GLUTENVRIJ -

Zoek naar:
Ga naar:  

[ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: beste voedingstijden voor een pup?
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 11:06
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0
Hoi allemaal,
mijn pupje krijgt 4x daags zijn maaltje, mijn vraag is hoe laat ik de laatste maaltijd moet geven (als je normaal gesproken zelf rond 23u naar bed gaat en rond 7 weer op). Ik geef nu om 8 uur, 12 uur 16 uur en 20 uur. Maar hij moet snacht veel poepen (gelukkig loopt hij na een paar dagen oefenen al zelf naar het krantje, ook als ik op de bank in slaap ben gevallen!) Hij poept overdag dus veel minder, het meeste is 'snachts.
Is het beter om het laatste maaltje bijvoorbeeld om 18u te geven, zou dit helpen dat hij snachts minder hoeft?
En ik lees hier ook over rauw voeren, ik geef ook smuldier maar gecombineerd met puppy brok, als ik overstap op alleen rauw gaat ie dan ook minder poepen? (vannacht 6 drolletjes, is wel echt veel ......)
Ik zou graag advies willen, bedankt!

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: beste voedingstijden voor een pup?
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 11:43
Vaste gebruiker

Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): 2 shelties in ons huis, 1 collie in ons hart
Aantal honden: 2
Hoi,

Ik heb een paar tips.
Op zich kloppen je voertijden wel hoor, dat zie ik niet als een probleem.
De meeste honden poepen minder (minder vaak EN minder veel) op vers. Orienteer je daar 's op; begin met een goede kvv (carnibest, smuldier, duck..) en lees je eventueel in op een rauwvoerforum, zeker als je echt aan barf denkt. Dat is prima te doen, maar je moet wel weten wat je doet; stomweg wat rauw vlees in de bak mikken is niet goed.

Ik zou er in de nacht nog 1 of 2 x uitgaan en 'm uitlaten. Overdag ben je ook zo om de 1,5 / 2 uur buiten neem ik aan? Dan is het nu nog teveel gevraagd van pup om eea in de nacht ook op te kunnen houden.

Uitbundig prijzen als hij het buiten doet, zonder commentaar of mopperen opruimen als hij het binnen doet; dat is jouw fout (je was te laat), niet de zijne ;-)

Succes!

Suzanne

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 11:49
Vaste gebruiker

Ja ik zit sterk te overwegen om hem alleen op smuldier te zetten, en dan calcium bron eraan toe te voegen. Doe ik dan ook met mn andere hond want die vindt het ook errug lekker dat rauwe vlees.
Ik ben inderdaad elke keer na het slapen, eten, spelen etc met hem buiten en ik straf hem zeker niet als hij in huis iets doet. Ik vind het juist heel goed dat hij zelf het krantje bijna elke keer opzoekt (dat deed ie al na 2 dagen) en prijs hem kort als hij het daar doet. Een ongelukje op een andere plek ruim ik zonder iets te zeggen op. Maar mijn vraag gaat niet over het zindelijk maken, maar wel om de hoeveelheid poep die hij produceerd. En ja we slapen nu de eerste weken omdebeurt op de bank (heel goed voor je relatie, ahum) omdat hij snachts ook moet natuurlijk en om te voorkomen dat hij zichzelf om zeep helpt door op kabel ofzo te kauwen (bench gebruiken we wel als slaapplek maar deurtje nog niet dicht, gaat te snel. misschien stap ik wel van die bench af en maak ik de eethoek puppie proof, dat ga ik nog ff bekijken).
Ik moet zeggen, na 5 dagen bankslapen: ik ben gebroken!

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 11:55
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Laika.
Nelleke schreef:
Ja ik zit sterk te overwegen om hem alleen op smuldier te zetten, en dan calcium bron eraan toe te voegen. Doe ik dan ook met mn andere hond want die vindt het ook errug lekker dat rauwe vlees.

Als je KVV geeft moet je een compleet versie geven (af en toe niet-compleet is niet erg), en dat wil zeggen dat het helemaal compleet is dus alles erin en in de goede samenstelling.
Wat je nu doet lijkt mij niet slim, je voegt nu calcium toe maar weet je wel dat je in de goede samenstelling zit? Bij vers voeren is juist die samenstelling zo belangrijk.
Ik zou als ik jou was het houden bij een goede complete KVV en niks eraan toevoegen van Calcium. dat krijgen ze echt wel voldoende binnen en wat teveel is wordt toch uitgescheiden door het lichaam dus heeft ie er nog niks aan.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:07
Vaste gebruiker

Ik las op het forum dat in smuldier geen goede calcium bron zit, vandaar. Maar ik vind het alleen maar makkelijker als ik gewoon de smuldier compleet kan geven en niet hoef te klooien met aanvullingen. Ik heb begrepen dat het voor een pup prima is als die geen puppy brokken krijgt maar smuldier? Of moet ik puppy brokjes blijven geven erbij?

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:08
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): 2 shelties in ons huis, 1 collie in ons hart
Persoonlijk zou ik zelf bij een pup kiezen voor een kvv met wel een natuurlijke calciumbron, zoals Duck of Carnibest. Dat afwisselen met Smuldier ;-)
(VAn alle soorten de "complete versies"!)

Maar, Smuldier is, vind ik, al beter dan brok!

Suzanne

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:12
Vaste gebruiker

Nelleke schreef:
Ik las op het forum dat in smuldier geen goede calcium bron zit, vandaar. Maar ik vind het alleen maar makkelijker als ik gewoon de smuldier compleet kan geven en niet hoef te klooien met aanvullingen. Ik heb begrepen dat het voor een pup prima is als die geen puppy brokken krijgt maar smuldier? Of moet ik puppy brokjes blijven geven erbij?

Misschien idd zoals suzanne al zegt eens kijken naar andere KVV er is genoeg. Puppenbrokken hoef je er niet bij te geven is zelfs beter van niet, KVV is al compleet en de brokken zijn verder geen aanvulling, hierdoor verander je alleen de samenstelling weer.
Lees je wel even goed in in het rauwe voeren, hoe en wat en waarom het beter zou zijn.
Dan sta je zelf ook meer achter het product en geef je het niet alleen omdat je hond er minder door gaat poepen bij wijze van.
Anders heeft het hele rauwe voeren weinig zin naar mijn inziens...

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:15
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Een hond kan naar mijn ervaring prima opgroeien met Smuldier compleet.
Extra calcium moet je NIET doen. Daar krijg je makkelijk gewrichtsproblemen van namelijk.
Welke is je pup, de boomer of de OEB?

Ik voer alleen vers en adviseer mijn pupkopers KVV af te wisselen. Gewoon verschillende merken, dat gaat prima en wat de ene iets minder heeft, heeft de andere dan wel weer.
Maar ik ken ook zat pups die op Smuldier prima zijn grootgeworden.
Als ze hier weggaan krijgen ze vier maal daags eten, 8 uur, 12 uur, 6 uur en 10 uur.
Ze poepen daar vier maal daags op en als je na de laatste maaltijd een blokje om gaat met ze poepen ze 's nachts helemaal niet, alleen een plasje.
Wat jij zegt, zes drolletjes, dat is echt heel erg veel!

edit: kijk hier maar even voor het inlezen: klikkerdeklik

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:56
Vaste gebruiker

bedankt voor jullie tips. En nee, ik zou niet alleen rauw geven omdat ie dan minder poept en dat makkelijker voor mij is, het is juist dat het me lijkt dat zo veel poep niet gezond is. En ik wil dat mijn hondje goed eten krijgt. Opzich heb ik niet enorm veel last van die poepjes want mijn mannetje weet het krantje prima te vinden, zo schattig. Ik wist voorheen niet dat brokken zo veel toevoegingen bevatten, ik kan me voorstellen dat honden ook allergische reacties ofzo kunnen krijgen daarop. Mijn pup is de old english bulldog, maar mijn boomertje krijgt nu ook rauw omdat toen ik de pup haalde de fokker smuldier gaf en ik wilde mijn pup daar niet ineens af halen dus bleef het geven en ja dan krijgt mijn boomertje ook wat en die vindt het heel erg lekker. En voor hem ook prima denk ik.
Ik ga dan wat smuldier compleet inslaan en dan bij de dierenwinkel kijken voor andere merken want hier bij de C1000 hebben ze volgens mij alleen smuldier.

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 12:59
Vaste gebruiker

Nelleke schreef:
bedankt voor jullie tips. En nee, ik zou niet alleen rauw geven omdat ie dan minder poept en dat makkelijker voor mij is, het is juist dat het me lijkt dat zo veel poep niet gezond is. En ik wil dat mijn hondje goed eten krijgt. Ik ga dan wat smuldier compleet inslaan en dan bij de dierenwinkel kijken voor andere merken want hier bij de C1000 hebben ze volgens mij alleen smuldier.

Je hebt ook brokken waar een hond het gewoon goed opdoet hoor, het is soms even uitvogelen wat goed is voor je hond..Ik zelf voer brok en mijn hond poept 1 á 2 x per dag.

Smuldier verkopen ze vaak in de supermarkt de rest van KVV zal je ergens anders moeten halen.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 14:39
Vaste gebruiker

is een botje van runderhuid om op te knagen ok als je ernaast smuldier geeft? en zou ik de puppybrokjes als koekje kunnengebruiken bijvoorbeeld om hem te belonen als die een plasje buiten doet?

Profiel E-mail  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 14:41
Vaste gebruiker

Nelleke schreef:
is een botje van runderhuid om op te knagen ok als je ernaast smuldier geeft? en zou ik de puppybrokjes als koekje kunnengebruiken bijvoorbeeld om hem te belonen als die een plasje buiten doet?

ja hoor dat is ok!
Puppybrokjes kan je prima gebruiken als beloning...

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2010 20:16
Vaste gebruiker

Mijn ras(sen): Mechelse herder
Nelleke schreef:

Mijn pup groeit prima op, op alleen Smuldier... :ok:

Hij zat overigens met 8 weken op 3 x per dag eten en met een week of 12 al op 2 x per dag...
dat werkt uitstekend... tussendoor krijgt hij wel een brokje als hij wat oefeningetjes doet maar dat is dus geen complete maaltijd.
Hij krijgt 2 pakken smuldier per dag op dit moment en komt zo'n kilo per week aan, prima voor dit ras.

Profiel  

[ 13 berichten ] 
Zoek naar:
Ga naar:  

Wil je minder reclame zien? » Registreer je op het Hondenforum « of » Log in op je account «