Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terschelling:info+tips gevraagd!
Moderator: moderatorteam
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Terschelling:info+tips gevraagd!
Net geboekt voor een midweekje naar Terschelling in juni, Nina gaat natuurlijk ook mee.
Zowel mn man als ik zijn er nog nooit geweest, wij schrokken behoorlijk van de prijs van bootrit als je je auto zou meenemen (zeker in vergelijking met Texel) dus mede daardoor besloten geen auto mee te nemen.
Is het hele eiland fietsend goed te doen? (ik ben geen erge fietsfanaat)
Verdere tips,leuke dingen e.d zijn ook van harte welkom!
Zowel mn man als ik zijn er nog nooit geweest, wij schrokken behoorlijk van de prijs van bootrit als je je auto zou meenemen (zeker in vergelijking met Texel) dus mede daardoor besloten geen auto mee te nemen.
Is het hele eiland fietsend goed te doen? (ik ben geen erge fietsfanaat)
Verdere tips,leuke dingen e.d zijn ook van harte welkom!
Het huiveringwekkende Nina monster

- madelonjoy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben in de herfst naar Terschelling geweest. Het is echt een prachtig eiland. Je kan wel makkelijk alles met de fiets doen en als je een keer wat verder wil, rijden er ook nog bussen.
Het enige probleem is dat je al je bagage op de fiets mee moet nemen, ik weet niet of je je bagage naar je huisje kan laten brengen....
Wij hebben vooral heel veel gewandeld. Bossen, strand, duinen, heide, waddenzee, eigenlijk heb je er alles. Bij een boekenwinkel hebben we een boekje gekocht met allemaal wandelingen. Erg handig, want je komt toch weer op andere plekjes...
Het enige probleem is dat je al je bagage op de fiets mee moet nemen, ik weet niet of je je bagage naar je huisje kan laten brengen....
Wij hebben vooral heel veel gewandeld. Bossen, strand, duinen, heide, waddenzee, eigenlijk heb je er alles. Bij een boekenwinkel hebben we een boekje gekocht met allemaal wandelingen. Erg handig, want je komt toch weer op andere plekjes...

- Takkie_Teckel
- Zeer actief
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... rschelling
zoek maar eens op terschelling dan zie je veel meer

Fenneke en Baloe

-
hondentoegestaan
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2

Zoals ik al eerder gemeld heb in een van de topics gaan wij voor de tigste keer naar Terschelling.
Dit is het mooiste eiland van de Waddeneilanden.
De Boschplaat is heel mooi. Het is een eind naar het Amelander gat maar zeker te doen. Als je dan terug gaat via het strand........ HEERLIJK.
Een tip: GA MET DE HUIFKAR mee de Boschplaat op. Ergens onderweg worden de paarden uitgetuigd en wordt er een vuurtje gemaakt voor koffie.
Een echte Schylger jutterbitter mag dan echt niet ontbreken.

Uiteraard kun je ook prima in het bos zijn.
Oja, niet vergeten bij Hessel langs te gaan. Dat is in Hoorn - De Groene Weide. Kijk even op zijn website wanneer hij optreedt.
Midsland is erg gezellig. West Terschelling ook.
Wij gaan aankomende zomer weer naar Terschelling.
Naar Ylekamp
Heel veel plezier.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
-
hondentoegestaan
- Actief
Takkie_Teckel schreef:Wij gaan trouwens naar Tjermelan, in een bungalow.

Dan zit je in Oosterend aan de waddenzee kant.
Goed opletten als je richting Oosterend rijdt dan kom je het cafe van Hessel tegen. Schuin er tegenover zit een bakker voor het friese suikerbrood. Als het 's winters open is trouwens.
En je zit op loopafstand van de Boschplaat!!
Oja, nog een tipje voor uiteten. Wij zijn bij Zonneweelde geweest. Een behoorlijk bord vol voor echt niet veel geld. Menukaart is op de website te vinden. Tevens slijterij voor de Schylger jutterbitter.
Er is een speeltuin bij voor de kleintjes, als je die hebt. Weet niet of het open is in de winter.
En als je het straatje inloopt zie je aan je linkerhand Ylekamp.
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 27 jan 2008 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Ah ok, ik ga het zeker allemaal even opschrijven dit!
Enne we gaan nu nog niet hoor, in juni pas! (van 2 tot 6 juni midweekje)
Dus we hopen natuurlijk op een beetje goed weer, maar dat is helaas toch niet te voorspellen.
Wauw, dat restaurant heeft lekkere dingen en inderdaad totaal niet duur, dar gaan we vast eens eten!
Enne we gaan nu nog niet hoor, in juni pas! (van 2 tot 6 juni midweekje)
Dus we hopen natuurlijk op een beetje goed weer, maar dat is helaas toch niet te voorspellen.
Wauw, dat restaurant heeft lekkere dingen en inderdaad totaal niet duur, dar gaan we vast eens eten!

-
Jap
- Actief
k woon op Terschelling, geboren en getogen.. dus als je wat wil weten of vragt maar..
Het is idd een super eiland voor honden..
Ik zelf woon op west terschelling, dat is waar de boot aankomt..
als je vanaf daar richting groene strand loopt ( daar zit ook de walvis restaurant/cafe) kun je ook super mooi wandelen, daar lopen silke en ik vaak..
als je vanaf daar richting groene strand loopt ( daar zit ook de walvis restaurant/cafe) kun je ook super mooi wandelen, daar lopen silke en ik vaak..

- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Wauw, een echte eilandbewoner! wat leukJap schreef:k woon op Terschelling, geboren en getogen.. dus als je wat wil weten of vragt maar..
Zit er een supermarkt een beetje in de buurt van Tjermelan??? Ik heb via de telefoongids.nl al wel kunnen opzoeken dat er 3 supermarkten op het eiland zijn, oa een Spar.

-
Jap
- Actief
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
-
hondentoegestaan
- Actief