Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterilisatie

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Simplyblond
Vaste gebruiker

Sterilisatie

Ongelezen bericht door Simplyblond »

Mijn Maltezer/York teefje van nu 2 en half jaar is vorig jaar flink ziek geweest door een baarmoederonsteking. Het is behandeld met antibiotica en ze is wonderwel opgeknapt binnen korte tijd.
Ik kreeg het advies om haar te laten steriliseren: haar volgende loopsheid af te wachten en dan 3 maanden later een afspraak maken voor de sterilisatie. De afspraak inmiddels gemaakt voor a.s. woensdag 20 Februari. Maar ik heb er zo'n een rotgevoel over, nachtmerries van en ik zit al allerlei uitvluchten te bedenken om het af te zeggen. Ze is zo vrolijk en happy, en ik zie haar in gedachten al als een hoopje ellende liggen na
de operatie. Ik vind het vreselijk. Ook bang dat ze niet uit de narcose komt, of, zoals bij een kennisje van me, dat hondje een hersenaandoening (in dit geval epilepsie) er aan overhoudt.
Misschien ben ik egoïstisch, maar is het persee altijd nodig om na 1 baarmoederontsteking je hondje te laten steriliseren? Kan ik niet wachten tot ze wat ouder is of weer (onverhoopt) een baarmoederontsteking krijgt?
Ik hoop op vlotte reply, want de operatie is overmorgen al gepland en ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Silvia
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Dit kan je beter onder medisch plaatsen, ik denk dat je hier geen reactie krijgt. Maar ik denk dat jij nog niet verder op het forum kan. Ik kan je helaas niet helpen, maar misschien een second opinion.
In ieder geval welkom.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Simplyblond
Vaste gebruiker

Waarom kan ik eigenlijk niet verder in het forum plaatsen? :denken:

Maar goed, ik heb de knoop al doorgehakt vanmiddag: ik laat het niet doen: ze is weer kerngezond, de laatste loopsheid gaf ook geen problemen en ik ga er maar van uit dat het een éénmalig iets was.

Gr.
Silvia
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Simplyblond schreef:Waarom kan ik eigenlijk niet verder in het forum plaatsen? :denken:

-Gr.
Silvia
Omdat je geacht wordt je eerst voor te stellen en dan pas wordt je account geactiveerd :wink:
Simplyblond
Vaste gebruiker

Ooh.....dacht dat ik dat allang gedaan had! Ga even op zoek. Dank je wel !
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”