Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoi

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Floris

hoi

Ongelezen bericht door Floris »

Hai,

Ik ben Floris, of nou ja, mijn hond heet Floris. Ik ben zelf een gescheiden vrouw van 48 jaar en wist zo snel niet wat voor 'n gebruikersnaam ik moest nemen.

Sinds 2 weken heb ik een (kruising) herder uit de Kanarische eilanden die 6 jaar lang aan de ketting gelegen heeft. Ik wist toen ik hem in huis nam dat hij onder ontwikkelde spieren had maar nu blijkt hij ook een afwijking te hebben: hij heeft Spondylosis, vergroeiingen tussen de wervels. Als je bv twee wervels hebt is er een boogvormige vergroeiing van de ene naar de andere. Ik heb de foto's gezien en hij heeft het op meerdere plekken. Hier zal hij zijn leven lang last van houden maar het kan zijn dat door spieropbouw de pijn wat meer opgevangen wordt. Achter op zijn rug heeft hij een vernauwing tussen wervels wat inderdaad een hernia kan worden. Ook heeft hij een vernauwing tussen nekwervels wat ook een hernia kan zijn/worden. Maar alles is nog van dien aard dat hij niet geopereerd hoeft te worden. (nek opereren ze sowieso niet)
Omdat de dierenarts het zelf wilde weten heeft hij nog foto's van de heupen gemaakt (die ik niet hoef te betalen...wel sympa!) en die zien er perfect uit!! Dat is dus heel fijn.
Het wordt dus doorgaan met de pillen (Rimadyl) en proberen de spieren op te bouwen. Niet teveel ontzien maar ook niet teveel belasten. Beginnen met iedere dag in ieder geval een wandeling van een half uurtje, de rest korter. Na een paar maanden kijken of hij korte stukjes in draf mee kan lopen naast de fiets. Verder zwemmen. Maar ja, of Floris daar oor naar heeft weet ik niet.
Hij is verder in goede doen, mooie vacht etc. . weegt 29 kilo, wat helemaal OK is en mag dus niet zwaarder worden, hoogstens 2 kilo spier erbij.

Mijn zus, die in Canada woont, had in eerste instantie alleen maar de opmerking: nou, voor dat geld (met castratie,foto's etc. erbij) had je ook een gezonde hond kunnen hebben.
Dat vond ik een rot opmerking omdat het de liefste hond is die ik me kan voorstellen en geen andere zou willen hebben.

Nou ja, een heel verhaal maar dan weten jullie een beetje hoe ik op deze site kom.

Groetjes
Floris (Beatrijs)
Floris

Nog even dit....

Ongelezen bericht door Floris »

Ik probeer een onderwerp te openen bij de topic "gedrag" en krijg deze mededeling:
Sorry, alleen gebruikers met speciale toegangsrechten kunnen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum.

Wat heb ik er nou aan als ik niets kan vragen?
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Welkom Floris,

Nadat je je hebt aangemeld en voorgesteld zorgen de moderators ervoor dat je snel genoeg ook kan reageren in andere topics en eigen topics kan openen. Dit kan soms even duren maar het gebeurt vanzelf.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Welkom!

Je haalt je wel wat op de hals met Floris zeg, jeetje! Maar ik bewonder het feit dat je helemaal voor deze hond gaat :ok:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Welkom Beatrijs. :cheer:

En ik vind ook dat het moet klikken tussen baas en hond. En al is de hond nog zo zwak of ziek. Als de klik er is dan zou ik het ook doen. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Afbeelding
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
doggy

Ongelezen bericht door doggy »