Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:Dat is het juist. Jij weet niet dat deze hond dit gedaan heeft en je gaat ook niet elke nieuwkomende hond in je straat bekijken als evt hondjeskiller. Daar kom je pas achter als het weer fout gaat en er word politie bijgehaald
dus jij laat je honden direct naar nieuwe honden toegaan dan? Ik dus niet.. ik ga ervan uit dat ze niet lief zijn.. .dan kan het alleen maar meevallen :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Zoek stok! schreef:
chrico schreef:
Zoek stok! schreef: Okay, dan gaat het dus om melding op melding bij de politie waarschijnlijk en uiteindelijk is het een keer klaar. Het idiote is dat zo iemand morgen weer een andere hond kan hebben. Of bestaat er ook zoiets als een verbod op honden houden?
Het verbod bestaat alleen de controle is minimaal tot niet te noemen.
En controle op muilkorf zal ook wel minimaal zijn. Het is nou niet iets wat hoog op het prio lijstje van politie en justitie staat.
Nee inderdaad.
Dat klinkt allemaal leuk, maar geen haan die ernaar kraait als die hond zonder muilkorf loopt.

Die flatcoat hier heeft ook een muilkorfgebod.... heb het beestje echt nog nooit met een muilkorf zien lopen :19:
Dat gebod komt zeker van járen geleden al, dus hij komt er al die tijd mee weg.
die hond die dusty heeft gepakt had ook een muilkorfgebod... liep er ook nooit mee maar ze controleerden wel heel vaak en veel bij hem in de buurt en daardoor is hij na een paar dagen daadwerkelijk in beslag genomen. Het kan dus wel. :wink:
Mede omdat ik elke keer als ik hem zeg bleef zeiken, bellen, buren liet bellen etc. daar houdt de politie ook niet zo van ... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

malinois schreef:
chrico schreef:Dat is het juist. Jij weet niet dat deze hond dit gedaan heeft en je gaat ook niet elke nieuwkomende hond in je straat bekijken als evt hondjeskiller. Daar kom je pas achter als het weer fout gaat en er word politie bijgehaald
dus jij laat je honden direct naar nieuwe honden toegaan dan? Ik dus niet.. ik ga ervan uit dat ze niet lief zijn.. .dan kan het alleen maar meevallen :19:
Heel misschien, als je leest waar dit een antwoord op is dan zie je dat het niet over mij en mijn honden gaat maar dat het een antwoord is op.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem
vraagje voor Brigitte, want dit betwijfel ik.

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... er moest maar iets gebeuren daar :N:
waarom? Mijn hond moet ook geen andere honden en heeft een kennel alleen voor hem, een losloopweide alleen voor hem... wat is het probleem? Jij weet niet eens dat als Bauke naast hem zat wat voor hond het is :19: Dat gaat zij nl niet tegen jou vertellen...
privacy heet zoiets....
Afbeelding
chrico
Zeer actief

gotcha schreef:

Ook ikke heb er commentaar opgegeven ze :mrgreen:
Daar heb je ook een antwoord op gekregen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:
Heel misschien, als je leest waar dit een antwoord op is dan zie je dat het niet over mij en mijn honden gaat maar dat het een antwoord is op.
nou dan in het algemeen dan moet MEN er maar niet vanuit gaan dat alles lief en aardig is voor elkaar :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem :N:
vraagje voor Brigitte, want dit betwijfel ik.

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... en moest maar iets gebeuren daar :N:
Die laten ze wel toe hoor :wink:
dan weet ik het zeker...geen pension voor mijn hond :pffff:
dus gaan ze dwars door een gemetselde muur heen of kennelpanelen? :19: Ik wil nl niet dat mijn honden met vreemde honden in een kennel worden gestopt en gezamelijk met andere honden op de wei mogen.. .ik betaal daar extra voor zodat alles lekker voor hunzelf is... geen risico voor mij, geen risico voor andere honden... geen stress etc.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

chrico schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik vind het ook heel lastig hoor als ik het op mezelf ga betrekken. Wat als deze staff herplaatst wordt bij mij in de straat? En ik zie dat hij regelmatig zonder muilkorf naar buiten gaat? Of dat de voordeur wel erg vaak open staat? En als hij dan Bram grijpt omdat de eigenaar de lijn laat schieten, is het dan weer een ongelukje dat kan gebeuren? Ik vind het zo krom dat ik moet boeten voor een foutje dat de eigenaar maakt. Ik neem zelf geen hondagressieve hond omdat ik dat een te groot risico vind, maar heb wel regelmatig last van de keuze van andere mensen om wel een hondagressieve hond te nemen. Dat klopt toch eigenlijk niet?
Dat is het juist. Jij weet niet dat deze hond dit gedaan heeft en je gaat ook niet elke nieuwkomende hond in je straat bekijken als evt hondjeskiller. Daar kom je pas achter als het weer fout gaat en er word politie bijgehaald
Ik zal het hele stukje er maar bijpakken, dan kan je zien dat Bram niet naar het hondje toe mag en dat mijn antwoord op dit stuk geschreven was.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
chrico schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik vind het ook heel lastig hoor als ik het op mezelf ga betrekken. Wat als deze staff herplaatst wordt bij mij in de straat? En ik zie dat hij regelmatig zonder muilkorf naar buiten gaat? Of dat de voordeur wel erg vaak open staat? En als hij dan Bram grijpt omdat de eigenaar de lijn laat schieten, is het dan weer een ongelukje dat kan gebeuren? Ik vind het zo krom dat ik moet boeten voor een foutje dat de eigenaar maakt. Ik neem zelf geen hondagressieve hond omdat ik dat een te groot risico vind, maar heb wel regelmatig last van de keuze van andere mensen om wel een hondagressieve hond te nemen. Dat klopt toch eigenlijk niet?
Dat is het juist. Jij weet niet dat deze hond dit gedaan heeft en je gaat ook niet elke nieuwkomende hond in je straat bekijken als evt hondjeskiller. Daar kom je pas achter als het weer fout gaat en er word politie bijgehaald
Ik zal het hele stukje er maar bijpakken, dan kan je zien dat Bram niet naar het hondje toe mag en dat mijn antwoord op dit stuk geschreven was.
ok dan heb ik het fout gelezen..
ja het is krom maar het is niet anders idd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en zie tot mijn verbazing dat het onderwerp inmiddels al 27 (!) pagina's lang is :mrgreen: .
En inmiddels is de discussie ontaard in staffliefhebbers vs. stafhaters. Erg jammer dat het zo'n bekrompen onderwerp wordt.
Het zou beter zijn als men het gewoon over agressieve honden in het algemeen zou hebben. En of dat nou herders, pekinezen, kangals of chinese naakthonden zijn, mag m.i. gewoon niet uitmaken.
En er wordt m.i. door een (groot) aantal mensen voorbij gegaan aan het immense verdriet dat mensen wordt aangedaan als ze hun lieveling verscheurd op straat zien.
Ik heb een keer op straat een bejaarde vrouw getroost wiens (onooglijke :mrgreen: ) vuilnisbakkie was doodgebeten door een kweenie-ras (had gelukkig het incident gemist en kwam pas langs toen mevrouw snikkend op haar knieën op straat lag voor een bebloed hoopje ellende :jank: ). Fikkie was keurig aangelijnd en er scheen uit een zijstraat een hond te zijn gerend die vol op Fikkie af was gegaan.
En ik zal never nooit meer vergeten dat het mensje me later toevertrouwde dat haar man een paar maanden ervoor was overleden (kinderen hadden ze nooit gehad) en dat het hondje de enige reden was geweest dat ze nog wilde leven.
Als mijn Cody zoiets had gedaan, had ik hem eigenhandig een enkele reis naar de da gegeven. Honds gedrag of niet, dat andere hondje had óók recht op leven.

Dus voor iedereen die aanvallende honden verdedigen met de theorie 'da's nu eenmaal honds gedrag' moet dit ook eens aan de andere kant bekijken. Zoals ik al eerder heb gezegd: in overbevolkt (door mens of dier) kan je geen risico's nemen. Ga dan met je (hond-) agressieve hond ergens wonen waar je niet in aanraking komt met andere mensen of dieren. Ik kan in ieder geval zeer weinig begrip opbrengen voor mensen die willens en wetens in drukbevolkte gebieden moedwillig risico's nemen met hun agressieve hond. En dat ook nog afdoen met de dooddoener: 'tja als die andere hond in de buurt van mijn aangelijnde hond komt, is dat op eigen risico.'

Als ik in mijn auto een plotseling overstekend kind schep, blijf ik te allen tijde verantwoordelijk voor het ongeluk. Oók voor de wetgever. En dan kan ik ook niet voor de rechtbank schouderophalend zeggen 'tja, als dat kind niet uitkijkt, is het eigen schuld'. :19:
Als sterkste ben je verantwoordelijk voor het gedrag van de zwakste. Dit geldt in het verkeer, waarom geldt dit niet voor de hondenwereld (lees: voor de eigenaren!)?
Een blaffend Maltezertje vraagt dus om gemolesteerd te worden? Moet je maar niet zo'n grote bek hebben, is kennelijk de gedachte.

Heel krom, maar dan krijg ik direcht een gedachtenassociatie: ik zie een grote vent bijv. iets op straat weggooien of een fiets vernielen (ik noem maar een dwarsdraad). Dan moet ik m'n bek houden, want, zo doorgeredeneerd, kan ik een pak op m'n falie krijgen/mes tussen mijn ribben want hij is sterker en dan moet ik dus mijn bek houden????
Omgekeerde wereld: het slachtoffer is dus verantwoordelijk voor zijn/haar eigen lot.
Fraai is dat!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Als mijn Cody zoiets had gedaan, had ik hem eigenhandig een enkele reis naar de da gegeven. Honds gedrag of niet, dat andere hondje had óók recht op leven.
jouw keus... ik doe dat dus niet :19:
En ik haal met net zoveel gemak een hond daar weg om te voorkomen dat hij die spuit krijgt... (met toestemming van de eigenaar natuurlijk)
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik vind juist niet dat het een eentonig topic is,en pro of contra.Zelfs na 27 pag.blijft het boeiend. :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat je toch het nodige gemist hebt, in die 27 pagina`s, dit is helemaal geen voor en tegen stafs discussie.
en ik lees dus dat jij je hond zou laten afspuiten als hij een hondje molt
terwlijl als jij een kind schept met de auto(dan spring je toch ook niet voor de trein :N: zo van ik heb een ongeluk veroorzaakt dus nu verdien ik het niet meer om in deze maatschappij te verkeren ). maar dan verantwoord je je voor de recht bank, als justitie dat nodig acht- geheel terecht overigens.

Maar je oordeelt dus heel wat harder over je hond met al zijn hondse instincten die vanuit wat voor prikkel dan ook reageert(en jij als eigenaar geeft hem dus de kans,jij bent verantwoordelijk, maar jij gaat dan je hond killen- zo zaak opgelost )
als een soort van genoegdoening ofzo - want het is in een keer een andere hond, omdat de gelegenheid zich voordeet :19:

snap er helemaal geen zak van, sorry
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 jun 2008 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

lieke schreef: Als ik in mijn auto een plotseling overstekend kind schep
Als ik het goed begrijp moeten alle honden maar gewoon overal op af kunnen rennen volgens jou? Dat worden dan spannende ritjes. :mrgreen:

Ik hou mijn hond aangelijnd (is ook wettelijk verplicht) en verwacht dat van een ander dus ook. Als zij ervoor kiezen zich niet aan de wet te houden en mijn hond bijt hun fikkie in tweëen hoe kan het dan in godsnaam toch mijn schuld zijn? :19:
Qal
Zeer actief

gotcha schreef:Ik vind juist niet dat het een eentonig topic is,en pro of contra.Zelfs na 27 pag.blijft het boeiend. :ok:
Eens! :ok: Ik "woon" hier inmiddels zo'n beetje. :smile:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@lieke

Behalve als je te hard reed,dronken,telefoneren enz...dan ben jij wel schuldig en niet het kind.dat onoplettend overstak.

Vind ook dat je dit niet als vergelijkbaar met deze topic kunt aantonen. :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

lieke schreef:Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en zie tot mijn verbazing dat het onderwerp inmiddels al 27 (!) pagina's lang is :mrgreen: .
En inmiddels is de discussie ontaard in staffliefhebbers vs. stafhaters. Erg jammer dat het zo'n bekrompen onderwerp wordt.
Het zou beter zijn als men het gewoon over agressieve honden in het algemeen zou hebben. En of dat nou herders, pekinezen, kangals of chinese naakthonden zijn, mag m.i. gewoon niet uitmaken.
En er wordt m.i. door een (groot) aantal mensen voorbij gegaan aan het immense verdriet dat mensen wordt aangedaan als ze hun lieveling verscheurd op straat zien.
Ik heb een keer op straat een bejaarde vrouw getroost wiens (onooglijke :mrgreen: ) vuilnisbakkie was doodgebeten door een kweenie-ras (had gelukkig het incident gemist en kwam pas langs toen mevrouw snikkend op haar knieën op straat lag voor een bebloed hoopje ellende :jank: ). Fikkie was keurig aangelijnd en er scheen uit een zijstraat een hond te zijn gerend die vol op Fikkie af was gegaan.
En ik zal never nooit meer vergeten dat het mensje me later toevertrouwde dat haar man een paar maanden ervoor was overleden (kinderen hadden ze nooit gehad) en dat het hondje de enige reden was geweest dat ze nog wilde leven.
Als mijn Cody zoiets had gedaan, had ik hem eigenhandig een enkele reis naar de da gegeven. Honds gedrag of niet, dat andere hondje had óók recht op leven.

Dus voor iedereen die aanvallende honden verdedigen met de theorie 'da's nu eenmaal honds gedrag' moet dit ook eens aan de andere kant bekijken. Zoals ik al eerder heb gezegd: in overbevolkt (door mens of dier) kan je geen risico's nemen. Ga dan met je (hond-) agressieve hond ergens wonen waar je niet in aanraking komt met andere mensen of dieren. Ik kan in ieder geval zeer weinig begrip opbrengen voor mensen die willens en wetens in drukbevolkte gebieden moedwillig risico's nemen met hun agressieve hond. En dat ook nog afdoen met de dooddoener: 'tja als die andere hond in de buurt van mijn aangelijnde hond komt, is dat op eigen risico.'

Als ik in mijn auto een plotseling overstekend kind schep, blijf ik te allen tijde verantwoordelijk voor het ongeluk. Oók voor de wetgever. En dan kan ik ook niet voor de rechtbank schouderophalend zeggen 'tja, als dat kind niet uitkijkt, is het eigen schuld'. :19:
Als sterkste ben je verantwoordelijk voor het gedrag van de zwakste. Dit geldt in het verkeer, waarom geldt dit niet voor de hondenwereld (lees: voor de eigenaren!)?
Een blaffend Maltezertje vraagt dus om gemolesteerd te worden? Moet je maar niet zo'n grote bek hebben, is kennelijk de gedachte.

Heel krom, maar dan krijg ik direcht een gedachtenassociatie: ik zie een grote vent bijv. iets op straat weggooien of een fiets vernielen (ik noem maar een dwarsdraad). Dan moet ik m'n bek houden, want, zo doorgeredeneerd, kan ik een pak op m'n falie krijgen/mes tussen mijn ribben want hij is sterker en dan moet ik dus mijn bek houden????
Omgekeerde wereld: het slachtoffer is dus verantwoordelijk voor zijn/haar eigen lot.
Fraai is dat!
Ik ben het in grote lijnen met je eens hoor :wink:
Of ik absoluut zeker mijn hond zou in laten slapen, dat weet ik niet. Afhankelijk van hoe het precies is gegaan en of de hond in het verdere leven wel of niet betrouwbaar is, denk ik.....

Maar die emoties die heb ik ook geprobeerd aan te halen eerder in dit topic.
Het is toch echt afschuwelijk!
Mijn moeder heeft zo'n klein hondje en het beestje is alles voor haar. Uit het asiel gehaald toen mijn vader was overleden. Ik kan me het enorme verdriet voorstellen als daar zoiets mee gebeurt en dat is trouwens ook bijna gebeurt: buik opengehaald door een grote hond. Ik was daarbij.

En dan inderdaad het punt of zich dit ooit gaat herhalen of niet. Zonder verantwoordelijk baas, gaat zich dat natuurlijk herhalen want die hond heeft dit gedrag :19:
Deze hond heeft twee keer de kans gekregen binnen 24 uur, de omstandigheden zullen me eigenlijk een rotzorg zijn. Twee hondjes dood en een enorm verdriet.

Bij de mensen die in dit topic stellig beweren zo'n hond nooit te laten inslapen, vraag ik me echt af of ze er nog zo over denken als ze een pupje hebben wat doodgebeten wordt..... na 8 weken een nieuw pupje (heb ik het nog niets eens over binnen 24 uur) en ze lopen nog vol verdriet en ook weer wat blijdschap met het nieuwe pupje over straat..... en happppp dezelfde hond maakt ook dit pupje dood.

Jaja, en dan wordt er gezegd 'het zijn honden, kan gebeuren'?

Ik geloof er helemaal geen moer van! Voor mij ontbreekt inlevingsvermogen bij een flink deel van de reacties.
Bij sommige wordt al half hysterisch gedaan als er een hond gromt en nu vol bravoure 'het is een hond hoor'.

Natuurlijk kan ik me situaties indenken waarbij je dit kan zeggen en het heel soms vanuit honds oogpunt 'goed kan praten'. Dat zijn situaties waarbij de honden elkaar kennen, al heel lang spanning is opgebouwd e.d. Dat vind ik dan nog weer andere verhalen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Qal
Zeer actief

Caro. schreef:Ik geloof er helemaal geen moer van! Voor mij ontbreekt inlevingsvermogen bij een flink deel van de reacties.
Nee hoor. :neenee: Je hebt alleen in dit geval de "luxe" om ook met het verstand te denken en dit te bediscusieëren, als het je zelf overkomt denk je niet met je hoofd maar met je hart. :wink:

Het is voor een topic als dit toch ook helemaal niet slecht om het vanuit een ander oogpunt te zien, misschien steken mensen er zelfs iets van op of worden ze waakzamer met hun eigen honden. Ik had dit topic in ieder geval links laten liggen als het volstond met "oh wat zielig" reacties maar ben blij dat dit niet het geval is en heb mijn eigen mening ook iets kunnen nuanceren hierdoor. :wink:
Laatst gewijzigd door Qal op 04 jun 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Maar dat is het gevaar van een krantenbericht. Daar staat nooit het hele verhaal.
Achter ons wonen twee shelties die de hele dag de buurt bij elkaar blaffen en het liefst achter bij onze (dichte) schutting staan te grommen. Die hondjes lopen regelmatig los en komen ook met enige regelmaat onze richting oplopen, keffend en wel. Onze honden zijn inmiddels zo gefixeerd op die hondjes, dat ze ze wel op willen vreten. Ik sta er echt niet voor in wat onze honden zouden doen, als ze niet aangelijnd zouden zijn of als één van de hondjes een keer te dicht bij komt. Ze hebben gewoon een bloedhekel aan die hondjes gekregen, maar dat houdt niet in dat ze naar alle honden zo zijn.
Aan de andere kant is van diezelfde buren het konijn een keer ontsnapt en in onze tuin gekropen, al onze honden (drie stuks) waren op dat moment in de tuin. Buurman belt aan om te vragen of we konijn even willen redden. Op zoek naar het konijn hoorde ik de buurvrouw al uitleggen aan haar zoontje, dat het een ongeluk was en dat niemand daar iets aan kan doen, er van uitgaande dat konijn het niet overleefd had. Konijn zat lichtelijk in shock tegen de schutting, mankeerde niets, een enkel nat plukje haar.
Maar als ze hun hondjes los laten lopen en ze komen te dicht bij onze aangelijnde honden, en die worden gepakt dan is het waarschijnlijk geen ongeluk. Dan hebben we zeker agressieve honden, die direct een spuitje moeten krijgen? Denk het niet.
S@ndr@
Zeer actief

Ik geloof er helemaal geen moer van! Voor mij ontbreekt inlevingsvermogen bij een flink deel van de reacties.
Bij sommige wordt al half hysterisch gedaan als er een hond gromt en nu vol bravoure 'het is een hond hoor'.

Natuurlijk kan ik me situaties indenken waarbij je dit kan zeggen en het heel soms vanuit honds oogpunt 'goed kan praten'. Dat zijn situaties waarbij de honden elkaar kennen, al heel lang spanning is opgebouwd e.d. Dat vind ik dan nog weer andere verhalen
dat wil niet zeggen dat ik ga staan juigen hoor, ik zou door de grond gaan, ik zou de ogen uit mijn kop huilen van verdriet en schaamte naar de eigenaren van het slachtoffer.

maar punt is mijn hond is daar na niet een andere hond als hij ervoor was :19:
Dat mijn honden een potentieel gevaar vormen voor kleine hondjes, daar voor hoeft ik alleen maar naar hun massa te kijken dat is geen geheim,
Maar als mijn hond de kans krijgt een ander te slopen, ben ik verantwoordelijk , niet mijn hond :roll: .
dat je daarna met andere ogen naar je hond gaat kijken is misschien niet eens zo heel slecht, misschien is die kijk wat realistischer.

een illusie armer misschien

en als je dat niet aankunt, kun je natuurlijk tot overplaatsing overgaan, en dan bijvoorkeur bij iemand die de hond ziet voor wat hij/zij is.

maar om dan maar gelijk je hond af te spuiten van exit probleem is mij te kort door de bocht :19:.

OJa Ik ben ook zo`n hysteries type :19:
er wordt bij mij door mijn honden niet gegromd, :neenee: er wordt niets zelf uitgezocht, :neenee: en geen interactie met honden dat ik denk, :roll: . :neenee:
Dat hoort gewoon bij de manieren waarop ik met de honden omga, geen risico`s,
er worden geen honden aangevallen, er wordt niet gegromd, niet gebakelijd :smile2: .
Ik trek daarin mijn eigen plan hoe ik daar mee omga :pffff: , hoe overdreven het ook gevonden wordt, :smile2: daar heb ik schijt aan

maar mocht hij ooit ontsnappen dan zit ik er bovenop (hoop ik voor dat ze de kans krijgen te slopen, dit soort honden richt niet gelijk in de 1ste minuut de grootste schade aan), maar mocht hij toch een hond slopen, dan krijgt hij niet de doodstraf :roll: sorry
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 jun 2008 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik heb het niet gehad over het recht op zelfverdediging of zelfs een 'gewone' antipathie van de ene hond versus de andere hond, of een correctie van de ene hond naar de andere.
Ik heb het over honden die 'zomaar' aan komen rennen en vol op een andere hond duiken en die zonder pardon de andere hond doodbijten.
En ik zeg ook niet dat mijn Cody psychisch gestoord is. Hij kan echter niet met andere reuen, nee. Hoe vreselijk ik het ook vind, dat heb ik geaccepteerd en ik neem mijn volledige verantwoording daarvoor (hij is dus aangelijnd, sinds kort gecastreerd en als het niet beter wordt, krijgt hij een muilkorf). Er zijn met hem 2 incidenten geweest: 1 keer heeft hij een xrottweiler aangevallen en een gaatje in het oor gebeten (andere dier deed echt helemaal niets) en kort daarna heeft hij een teckel die hij goed kende altijd goed mee omging (en van een collega was :N: ) gegrepen. Overigens mankeerde het dier gelukkig niets en kwam hij met de schrik vrij. Daarna is hij nooit meer vrij geweest in de buurt van een reu.
Maar hij gaat niet voor de 'kill'. Mocht hij echter ooit wel schuimbekkend achter een weerloos hondje aangaan om die naar de andere wereld te helpen, dan is het wel einde verhaal, ja.
Ik hou van hem, maar als hij zoiets vreselijks doet, wil ik niet het risico lopen dat het ooit weer kan gebeuren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Bij de mensen die in dit topic stellig beweren zo'n hond nooit te laten inslapen, vraag ik me echt af of ze er nog zo over denken als ze een pupje hebben wat doodgebeten wordt..... na 8 weken een nieuw pupje (heb ik het nog niets eens over binnen 24 uur) en ze lopen nog vol verdriet en ook weer wat blijdschap met het nieuwe pupje over straat..... en happppp dezelfde hond maakt ook dit pupje dood.

Jaja, en dan wordt er gezegd 'het zijn honden, kan gebeuren'?

dat weet je natuurlijk nooit, nu zeg ik nee...
Overigens als mn hond dat op zn geweten had gehad, had ik hem ook niet in laten slapen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Ik hou van hem, maar als hij zoiets vreselijks doet, wil ik niet het risico lopen dat het ooit weer kan gebeuren.
je zegt hem notabene een muilkorf om te willen doen, dan kan dat toch niet meer gebeuren?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben het ook in grote lijnen met Lieke en Caro eens.Mischien zou ik zelf mijn hond niet in laten slapen maar als we teruggaan naar het oorspronkelijke bericht dan spreekt hier meer onverantwoordelijk gedrag van de baas uit dan Lieke, Caro of ik zouden vertonen dus dat vergelijk gaat dan ook niet helemaal op.Ik vind het eerlijk gezegd een verhaal met een hoog Tokkiegehalte.Of deze eigenaar kan/wil voorkomen dat het in de toekomst weer gebeurt.....ik vrees van niet.En zoals ik in het begin van al die pagina's al schreef; ik zou die hond voor geen goud bij me in de buurt hebben willen wonen.
Die roze spuit mag dan nog zo dramatisch afgeschilderd worden, het is een heel wat aangenamer einde dan verscheurd te worden.
Evengoed mag de hond van mij blijven leven als er maar garant gestaan wordt dat hij hier nooit meer de kans toe krijgt.

en....ja hoor Caro :wink: , dat hij niet bij mijn honden in de buurt komt.....
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
lieke schreef:Ik hou van hem, maar als hij zoiets vreselijks doet, wil ik niet het risico lopen dat het ooit weer kan gebeuren.
je zegt hem notabene een muilkorf om te willen doen, dan kan dat toch niet meer gebeuren?
Kan ook niet, gelukkig. Maar ik wierp dit in de discussie omdat ik sommige reacties eigenlijk ontzettend ijskoud en ongevoelig vind. Tja, kan nu eenmaal gebeuren of die kleintjes keffen ook altijd zo of dat is nu eenmaal honds gedrag. En nog zo één: andere honden moeten maar uit de buurt blijven, want anders is het op eigen risico.
Dáár ergerde ik me aan, zachtjes uitgedrukt.
De eigenaren met niet-zo-vriendelijke honden zaten zichzelf en hun honden schoon te praten en de schuld te leggen bij de eigenaren van kleine hondjes. Want ja, die zijn nu eenmaal vervelende keffertjes, plintenpissers, onopgevoed, etc. Kortom, die lokken het nu eenmaal uit om doodgeschud of uit elkaar te worden gescheurd.

Sorry als ik dat verkeerd heb begrepen, maar zo heb ik het gelezen. En nou heb ik geen 'plintenpissertjes' maar ik kan me zo voorstellen dat hun eigenaren nét zoveel van hun 'swiffertjes' (ook al zo'n vreselijk woordt :evil: ) houden als de eigenaren van grote honden van die van hen.
En nogmaals, ik heb het niet over reuen die niet met reuen kunnen. Ik heb het over honden die uit het niets komen aanrennen en de eerste de beste (kleine) hond grijpen. En die dus niet eens kunnen zien welk geslacht het hondje is (dus echt geen reu-reu-agressie of teef-teef-agressie). En desnoods het stakkerdje uit de armen van bazinnetje sleuren, in de tussentijd ook even vrouwtje bijtend.
En hoe honds dit gedrag ook mag zijn, of hoe 'natuurlijk', het is maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag dat niet kan worden getolereerd in dichtbevolkte stadswijken.
Ga dan met je verscheurend monster lekker midden in Drente op de hei wonen!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:

Natuurlijk kan ik me situaties indenken waarbij je dit kan zeggen en het heel soms vanuit honds oogpunt 'goed kan praten'. Dat zijn situaties waarbij de honden elkaar kennen, al heel lang spanning is opgebouwd e.d. Dat vind ik dan nog weer andere verhalen
dat wil niet zeggen dat ik ga staan juigen hoor, ik zou door de grond gaan, ik zou de ogen uit mijn kop huilen van verdriet en schaamte naar de eigenaren van het slachtoffer.

maar punt is mijn hond is daar na niet een andere hond als hij ervoor was :19:
Dat mijn honden een potentieel gevaar vormen voor kleine hondjes, daar voor hoeft ik alleen maar naar hun massa te kijken dat is geen geheim,
Maar als mijn hond de kans krijgt een ander te slopen, ben ik verantwoordelijk , niet mijn hond :roll: .
dat je daarna met andere ogen naar je hond gaat kijken is misschien niet eens zo heel slecht, misschien is die kijk wat realistischer.

een illusie armer misschien

en als je dat niet aankunt, kun je natuurlijk tot overplaatsing overgaan, en dan bijvoorkeur bij iemand die de hond ziet voor wat hij/zij is.

maar om dan maar gelijk je hond af te spuiten van exit probleem is mij te kort door de bocht :19:.

OJa Ik ben ook zo`n hysteries type :19:
er wordt bij mij door mijn honden niet gegromd, :neenee: er wordt niets zelf uitgezocht, :neenee: en geen interactie met honden dat ik denk, :roll: . :neenee:
Dat hoort gewoon bij de manieren waarop ik met de honden omga, geen risico`s,
er worden geen honden aangevallen, er wordt niet gegromd, niet gebakelijd :smile2: .
Ik trek daarin mijn eigen plan hoe ik daar mee omga :pffff: , hoe overdreven het ook gevonden wordt, :smile2: daar heb ik schijt aan

maar mocht hij ooit ontsnappen dan zit ik er bovenop (hoop ik voor dat ze de kans krijgen te slopen, dit soort honden richt niet gelijk in de 1ste minuut de grootste schade aan), maar mocht hij toch een hond slopen, dan krijgt hij niet de doodstraf :roll: sorry
Jouw honden leven toch ook samen, is er toch ook interactie?
Een hond kan toch op jouw hond af komen rennen? Ik laat Kaya ook niks uitzoeken met vreemde honden, zelfs met de meeste bekende honden niet, maar toch komt ze hier weleens mee in contact (zie verhaal pup die op haar afstormt).

Verder denk ik net als Lieke dat er een misverstand is: ik heb het niet over honden die door omstandigheden zover gaan.
Ik heb het over losgeslagen honden (en eigenaren inderdaad) die in principe het liefst elke (kleine) hond zouden willen vermoorden en in dit geval hier twee keer de kans voor hebben gekregen.
Als Kaya in het geval van de pup, de pup had vermoord, had ik haar natuurlijk niet af laten spuiten. Overigens had ik haar dan wel in de toekomst een muilkorf om gedaan omdat dan bewezen is dat ik haar in dat soort situaties hiervan niet kan weerhouden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

De interactie tussen mijn honden is van dien aard(dat er niet eens gegromd word naar elkaar, zelfs de bullepezen worden zonder morren gedeeld).
als alles en iedereen zo met elkaar om zou gaan, dan was er vrede op deze aarde :smile: :smile:

verder zijn ze niet heel aggresief, gelukkig, maar in uitzonderlijke gevallen kunnen ze het wel zijn, en Ja Baco is ook wel 1 keer voor de Kill gegaan.
Nu ben ik een honden eigenaar die als het moet er zelf tussen gaat staan en hem eraf haalt, maar hij had inderdaad die moord kunnen begaan.
En dan had ik het mezelf verweten dat hij die kans had gekregen, niet hem de schuld gegeven(dat zou me een stap te simpel zijn)

er lopen hier nog 2 honden rond waarvan ik weet als hij die tegen komt, dan haalt hij ze van deze wereld af(zonder reden, nooit wat gebeurd, pure antipatie op het eerste gezicht, zomaar), aan mij de taak dat te voorkomen. punt

want het zou dus ook zomaar een vreemde hond kunnen zijn dat hij zegt, jou kop staat me niet aan, en pats erbovenop :neenee: dus niet he
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 jun 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

lieke schreef:
malinois schreef:
Kan ook niet, gelukkig. Maar ik wierp dit in de discussie omdat ik sommige reacties eigenlijk ontzettend ijskoud en ongevoelig vind. Tja, kan nu eenmaal gebeuren of die kleintjes keffen ook altijd zo of dat is nu eenmaal honds gedrag. En nog zo één: andere honden moeten maar uit de buurt blijven, want anders is het op eigen risico.
De eigenaren met niet-zo-vriendelijke honden zaten zichzelf en hun honden schoon te praten en de schuld te leggen bij de eigenaren van kleine hondjes. Want ja, die zijn nu eenmaal vervelende keffertjes, plintenpissers, onopgevoed, etc. Kortom, die lokken het nu eenmaal uit om doodgeschud of uit elkaar te worden gescheurd.

Sorry als ik dat verkeerd heb begrepen, maar zo heb ik het gelezen. En nou heb ik geen 'plintenpissertjes' maar ik kan me zo voorstellen dat hun eigenaren nét zoveel van hun 'swiffertjes' (ook al zo'n vreselijk woordt :evil: ) houden als de eigenaren van grote honden van die van hen.
En nogmaals, ik heb het niet over reuen die niet met reuen kunnen. Ik heb het over honden die uit het niets komen aanrennen en de eerste de beste (kleine) hond grijpen. En die dus niet eens kunnen zien welk geslacht het hondje is (dus echt geen reu-reu-agressie of teef-teef-agressie). En desnoods het stakkerdje uit de armen van bazinnetje sleuren, in de tussentijd ook even vrouwtje bijtend.
En hoe honds dit gedrag ook mag zijn, of hoe 'natuurlijk', het is maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag dat niet kan worden getolereerd in dichtbevolkte stadswijken.
Volgens mij heb je die reactie heel goed begrepen, ik ben het ook helemaal met je eens. Ik vind het ongelooflijk wat ik hier lees, ze proberen inderdaad de schuld bij de kleine hondjes te leggen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

omafia schreef:
lieke schreef:
malinois schreef:

Volgens mij heb je die reactie heel goed begrepen, ik ben het ook helemaal met je eens. Ik vind het ongelooflijk wat ik hier lees, ze proberen inderdaad de schuld bij de kleine hondjes te leggen.
Voor mijzelf sprekend probeer ik dat absoluut niet.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet perse alleen " de schuld" van de stafford is, maar dat er interactie was, dus dat zeker in het eerste geval, allebei de honden " schuld" hebben.

Ik ben verder ook niet partijdig, ik heb zowel een "plintenpisser" als een "vechthond" dus geen voorkeur voor ofwel kleintjes ofwel grote honden.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef: De RAD is belachelijk maar elke stafford die doet wat veel staffords doen moet direct onder de RAD vallen en doodgemaakt worden want dat is een tijdbom? Schiet mij maar lek dan.
Ik vind een hond die dus in zo'n omgeving vertoeft inderdaad een wandelende tijdbom, heeft niks met de hond te maken maar alles met zijn verzorger en ik ben inderdaad tegen de RAD maar juist mensen die wel een hond hebben die onder de RAD valt moeten zich realiseren dat ze enorm alert moeten zijn want er hoeft maar dit te gebeuren en hun hond wordt in beslag genomen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”