Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flexi Giant

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Flexi Giant

Ongelezen bericht door Mit »

Zijn die dingen echt echt echt heel sterk?
Quasar heeft al 3 leren politielijnen kapot getrokken. We gaan morgen een weekendje weg in een natuurgebied waar we veel gaan wandelen.
We willen dus een flex kopen voor hem. Ik ben alleen bang dat hij keihard heen en weer gaat rennen en dat de flexlijn elke keer een klap krijgt. En daarmee ben ik dus bang dat hij knapt/breekt.

Wie kan me er meer over vertellen? Whera heeft me al eens gezegd dat ze echt sterk zijn maar zijn ze ook opgewassen tegen een hard rennende hond?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Neem niet touw maar lint :wink:
Mit
Zeer actief

Valerie schreef:Neem niet touw maar lint :wink:
Ja dat zit standaard op de Giant :wink:
Maar is lint bijvoorbeeld sterker dan een leren lijn van 3 cm breed en een centimeter of 1 dik? Dat knapte namelijk ook als een touwtje toen meneer echt een sprint trok :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Longeerlijn zou ook kunnen idd. We vonden een flex alleen makkelijker. Sowieso is het een heel overzichtelijk gebied, we zullen dus eerst kijken of er veel andere honden lopen voor we hem aan de flex doen. Maar omdat hij altijd aan een vrij korte lijn loopt zal hij wel even heen en weer gaan rauzen (is de bedoeling ook wel hoor).
Afbeelding
purple_ikke
Actief
Mijn ras(sen): Sharpei

Ongelezen bericht door purple_ikke »

Ik ben heel tevereden over de Giant. Ik heb hem nu zo'n 5 maanden voor Isa. Hij is al meerdere keren gevallen op de grond. Ze heeft hem ook wel eens uit mijn handen getrokken. Geen schade (behalve schaafjes op de behuizing) maar van binnen niks kapot!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

denk er wel aan dat je niet de flexi neemt voor het gewicht van de hond maar hoger.

de kracht die erop komt als de hond in de lijn rent is namelijk meer dan het gewicht van de hond.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

massam schreef:denk er wel aan dat je niet de flexi neemt voor het gewicht van de hond maar hoger.

de kracht die erop komt als de hond in de lijn rent is namelijk meer dan het gewicht van de hond.
Ja de Giant is ook geschikt voor Duitse Doggen. Quasar zelf weegt zo'n 50 kilo dus ik denk dat dat wel in orde is dan.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik gebruikte de flex altijd met mijn Saarlooswolfhond. Die was ook erg sterk met trekken, maar de flex heeft het altijd goed gehouden. Dus ik ben er wel tevreden over.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Mit
Zeer actief

Bedankt voor de reacties tot dusver.
We gaan er gewoon 1 halen, kan hij lekker rennen en ravotten :cheer:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik heb juist een politielijn, mede omdat ik zo'n Flex niet zo vertrouw.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
purple_ikke
Actief

En voordeel is de giant is 8 meter! En houdt gewicht tot 80 kilo d8 ik. Isa weegt 30 dus dat gaat prima hihi
Mit
Zeer actief

Chione schreef:Ik heb juist een politielijn, mede omdat ik zo'n Flex niet zo vertrouw.
De flex is ook geen vervanging van. Hij is bedoeld voor als we gaan wandelen in overzichtelijke gebieden, dat hij meer bewegingsvrijheid heeft. De politielijn geeft niet echt veel vrijheid. Een flex is de tussenweg tussen normale lijn en loslopen :wink:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

de giant is ook de enige die nog niet stuk gegaan is bij mij
normaal doe ik met een Flexi band 5 meter 3/4 jaar en dan is hij kapot :eek:
( Hond van 30 kilo)
en eigenlijk niet door het trekken, maar door het schuren van het band op het einde( dus daar waar de band naar binnen verdwijnt) gaat slijten en na een felle ruk gaat dat dus kapot( gevaarlijk want de veer hoor je terugspringen)
( Flexi herhaalde malen over gemaild en heb zo nu en dan een nieuwe van hun gekregen)
De Giant moet je wel met beide handen vasthouden voor de rukken en het nadeel ervan, hij houdt niet lekker vast ( vind ik)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Mit
Zeer actief

Nouja, mochten we nog twijfelen dan kunnen we hem altijd nog eerst een beetje moe maken aan de politielijn en dan de flexi aanlijnen.
Beide handen vasthouden zal niet zo'n probleem zijn denk ik. En qua vasthou-comfort scoort de politielijn ook niet hoog als ik Lars moet geloven :wink:
Afbeelding
purple_ikke
Actief

Ik hou hem wel altijd met een hand vast. Ik vind hem lekker in de hand liggen. Alleen is hij wat zwaarder dan een gewone flexi.
Het trekken zie je aankomen dus zorg dan gewoon dat je schrap staat.
Daar heb ik verder geen last mee eigenlijk.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

loopt hij weg als hij los is dan??
Wel een goede oplossing dat hij toch lekker de vrijheid heeft!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Mit
Zeer actief

Sanne!! schreef:loopt hij weg als hij los is dan??
Wel een goede oplossing dat hij toch lekker de vrijheid heeft!!
Hij is niet zo goed met andere honden dus we lopen het risico liever niet ;)
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier :cheer:
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier :cheer:
Nee die hangt aan de kapstok. En de laatste die kapot ging was net een maandje oud :boos:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

als je lang gaat wandelen en je vertrouwd het niet, dan zou ik een reserve mee nemen. je weet maar nooit :)
Veel plezier :)
Afbeelding
Mit
Zeer actief

minhie schreef:als je lang gaat wandelen en je vertrouwd het niet, dan zou ik een reserve mee nemen. je weet maar nooit :)
Veel plezier :)
We nemen de politielijn ook alsnog mee. Kunnen we tussendoor eventueel wisselen e.d.
Er valt in elk geval uuuuuuuuren te wandelen daar dus plezier gaat goedkomen :cheer:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb er 3 verbruikt, de 4de wordt volgende maand gekocht :wink:
ik heb er nog steeds vertrouwen in hoor, want na een aantal jaar fanatiek gebruiken zijn ze nog heel alleen rolt het touw niet meer terug, daarom ga ik nu aan mijn 4de beginnen, de musketon en het touw kan erg veel hebben :ok: maar na een jaar of 4 klappende staff's erin is het rol mechanisme aan het einde van zijn latijn :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
bianca83
Zeer actief

Jinx schreef:
bianca83 schreef:Leggen jullie die leren lijn op de verwarming? Daar kan het ook door komen dat ze kapot gegaan zijn dan gaat leer scheuren. In ieder geval veel plezier :cheer:
Nee die hangt aan de kapstok. En de laatste die kapot ging was net een maandje oud :boos:
:N: Dat is wel heel snel zeg, zonde hoor. Nou ik hoop dat die Flex wel heel gaat blijven dan :ok:

Jaaaaren geleden toen Quincy nog wat actiever was :mrgreen: heeft hij zo'n flex kapot getrokken toen hij een kat zag :N:
Laatst gewijzigd door bianca83 op 11 dec 2008 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:
Jinx schreef:
:N: Dat is wel heel snel zeg, zonde hoor. Nou ik hoop dat die Flex wel heel gaat blijven dan :ok:
Hij lag vast in de tuin en schoot achter een kat aan. Nou was dat wel een extremere uitval dan "normaal". Dus zolang er daar geen katten lopen komt het vast goed :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Jinx schreef:
bianca83 schreef:
Jinx schreef:
Hij lag vast in de tuin en schoot achter een kat aan. Nou was dat wel een extremere uitval dan "normaal". Dus zolang er daar geen katten lopen komt het vast goed :mrgreen:

:smile: Ik was nog niet klaar met typen :boos: :mrgreen: Katten en Quasar was nooit een al te beste combi, denk dat het door Quincy komt :N:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...
Ik laat ze alleen niet helemaal tot het eind gaan en dan die klap krijgen... net voor het eind stop ik het ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mijn ervaring met Flexi, is opzich wel goed.

Neem in elk geval wel de band en niet het koord ( lijn).

Ik heb er diverse gehad, maar bij 7 van de 10 ( bij wijze van...) gingen ze kapot.
Of het mechanisme ging stuk, of de Flexi kreeg speling, waardoor hij min of meer uit elkaar viel.

Ik heb er ooit eentje gehad, die 8 jaar mee is gegaan.

Nu heb ik er ook eentje ( gekregen van een oude man, die hem niet meer voor zijn hond wou gebruiken omdat deze altijd los loopt), en dat is helaas wel een koord, maar ik gebruik hem alleen als nood of als ik een keertje zijn riem kwijt ben.

Ik heb nog een vraag over de Flexi, maar die zal ik in een ander topic stellen. :mrgreen:
Mit
Zeer actief

malinois schreef:ik heb een maat kleiner dan de giant, en heb deze al jaren...
Ik laat ze alleen niet helemaal tot het eind gaan en dan die klap krijgen... net voor het eind stop ik het ...
Ja wij gaan ook wel anticiperen op eventuele klappen.
En ach, wie weet valt het mee en knalt hij helemaal niet accuut 8 meter weg. Hij zal wel heen en weer rennen maar dat merken we snel genoeg. Het is gewoon te leuk voor hem om het niet te proberen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jinx schreef:
Ja wij gaan ook wel anticiperen op eventuele klappen.
En ach, wie weet valt het mee en knalt hij helemaal niet accuut 8 meter weg. Hij zal wel heen en weer rennen maar dat merken we snel genoeg. Het is gewoon te leuk voor hem om het niet te proberen :wink:
precies... hier gaan ze echt al jaren mee en zo rustig zijn ze hier nu ook weer niet... ik heb overigens ook de band-versie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

idem hier. sam weet het perfect en gaat een meter voor het einde rustig lopen. lola heeft me al 2x laten zien dat ook zij dat best weet (maar heeft er meestal schijt aan :mrgreen: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”