Ik heb nog nooit een hond gehad die mee kon naast de fiets, en vroeg me nu af wat mensen hier handiger vinden; gewoon riem in de hand, of aan de springer?
Als de springer als winnaar uit de bus komt
Moderator: moderatorteam

Ah dat klinkt ook slim!! Zeker ook voor alles-is-leuk-en-dan-ga-ik-nog-weleens-stuiteren Vera. Iets zegt me dat ze over 2-3 maanden vast nog wel zo isInge schreef:Ik gebruik als ik fiets vrijwel altijd de springer, omdat ze me daarmee nooit zomaar om kunnen trekken.
Ik hou wel altijd een lijn in de hand, de springer zit vast aan een tuig.
Ze zitten dus eigenlijk dubbel vast, zodat ik controle hou en zodat wanneer de sluiting breekt ik nog altijd de lijn in mijn hand heb.

Zo fiets ik met Kaiou ook.Inge schreef:Ik gebruik als ik fiets vrijwel altijd de springer, omdat ze me daarmee nooit zomaar om kunnen trekken.
Ik hou wel altijd een lijn in de hand, de springer zit vast aan een tuig.
Ze zitten dus eigenlijk dubbel vast, zodat ik controle hou en zodat wanneer de sluiting breekt ik nog altijd de lijn in mijn hand heb.

haha, ik zit hier al op mijn stoel...links zogenaamd de lijn..rechts de honden...hmmmm, standje ongelukkig voor mij.Inge O schreef:euhhh, hoe doe je datEnnath schreef: Zelf heb de honden altijd aan mijn linkerhand, de hand ontspannen langs mijn zij.
Ik fiets rechtop (op een Omafiets) met de honden rechts en de riemen zo kort dat de schouder van de hond ter hoogte van mijn zadel is. Onder geen enkele voorwaarde mogen de honden met hun neus voorbij de naaf van het voorwiel komen.?

Door links en rechts om te draaienInge O schreef:euhhh, hoe doe je datEnnath schreef: Zelf heb de honden altijd aan mijn linkerhand, de hand ontspannen langs mijn zij.
Ik fiets rechtop (op een Omafiets) met de honden rechts en de riemen zo kort dat de schouder van de hond ter hoogte van mijn zadel is. Onder geen enkele voorwaarde mogen de honden met hun neus voorbij de naaf van het voorwiel komen.?

Aan de springer is ie toch niet uit je blikveld?Ennath schreef:Maar ik blijf erbij dat ik niet begrijp waarom je een hond uit de blikveld aan je fiets vastmaakt, en de riem ( en daarmee het contact) uit handen geeft.

Het idee van hond met tuig aan de springer en halsband met riem in je hand vind ik dan wel goed klinkenInge O schreef:ik heb nog nooit met een springer gefietst, maar vind de idee eerlijk gezegd ook te griezelig om eraan te beginnen :N: . het zal best werken hoor, maar liever niet bij mijEnnath schreef:
Maar ik blijf erbij dat ik niet begrijp waarom je een hond uit de blikveld aan je fiets vastmaakt, en de riem ( en daarmee het contact) uit handen geeft..

Hoezo buiten je blikveld? Je ziet ze prima lopen hoor, en ook waar ze vast zitten. En met een extra riem heb je prima contactEnnath schreef: Maar ik blijf erbij dat ik niet begrijp waarom je een hond uit de blikveld aan je fiets vastmaakt, en de riem ( en daarmee het contact) uit handen geeft.