Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe een shizu X malthezer te trimmen
Moderator: moderatorteam
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
hoe een shizu X malthezer te trimmen
mijn vriendin komt zo hier heen (eigenlijk om jasjes te kijken en evnt kopen) en heeft gevraagt of ik d'r hond kon trimmen..
is een shizu X malthezer...
nu weet ik hoe een terrier moet...
haha maar deze dame..
iemand een tip..
ze weet dat ik nog nooit een shizu X gedaan heb dus ze weet dat het verkeerd kan gaan.... vind ze niet erg... gelukkig maar
zat te denken om gewoon alles in te korten, weet ook niet hoe lang ze is maar geloof dat ze al in geen 6mnd een timmer heeft gezien...
alvast thanks!!
is een shizu X malthezer...
nu weet ik hoe een terrier moet...
haha maar deze dame..
iemand een tip..
ze weet dat ik nog nooit een shizu X gedaan heb dus ze weet dat het verkeerd kan gaan.... vind ze niet erg... gelukkig maar
zat te denken om gewoon alles in te korten, weet ook niet hoe lang ze is maar geloof dat ze al in geen 6mnd een timmer heeft gezien...
alvast thanks!!

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben dan geen trimmer maar trim Benno (zelfde kruising) wel altijd zelf. Qua lengte is een beetje wat ze zelf wil. Soms knip ik Benno helemaal en dan blijft er een paar cm op zitten maar vaak scheer ik hem ook (12 mm of 7 mm als het heel warm is). Ik scheer wel alleen zijn romp, pootjes knip ik anders krijg je echt van die spillepoten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
dank je voorje reactie...Lysette schreef:Ik ben dan geen trimmer maar trim Benno (zelfde kruising) wel altijd zelf. Qua lengte is een beetje wat ze zelf wil. Soms knip ik Benno helemaal en dan blijft er een paar cm op zitten maar vaak scheer ik hem ook (12 mm of 7 mm als het heel warm is). Ik scheer wel alleen zijn romp, pootjes knip ik anders krijg je echt van die spillepoten.
ze belt me net af.. d'r zoontje is ziek geworden dus moet ze hem ophalen bij school...
dus ze komt niet..
ach ja... is niet de eerste keer dat dat gebeurd!!
had het al verwacht.. eigenlijk..

groetjes van Ayka,Zira en Honey
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Ja had toch geen Shih-tzu/Maltezer mixAnneMarie schreef:Overigens, ik heb ook zo'n mixje, een jasje hebben ze niet nodig hoor....
Hij vindt het nu geweldig weer. Moet er natuurlijk geen uren mee stil gaan staan buiten, maar het beesje heeft meer last van warmte dan van kou!

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik zou toch zweren dat je het eerder over een andere mix gehad hebt; iets met Kooiker ofzo? Of Corgi?AnneMarie schreef:Jawel groot uitgevallen ook nog. 12 kg.... zal wel nog iets anders bijzitten maar moeder was maltheser en vader shih tzu....
HEEL LIEF
In ieder geval, nee 12 kilo is never nooit niet een Maltezer/Shih-tzu mix

-
AnneMarie
- Zeer actief
AHUMMoos schreef:Ik zou toch zweren dat je het eerder over een andere mix gehad hebt; iets met Kooiker ofzo? Of Corgi?AnneMarie schreef:Jawel groot uitgevallen ook nog. 12 kg.... zal wel nog iets anders bijzitten maar moeder was maltheser en vader shih tzu....
HEEL LIEF![]()
In ieder geval, nee 12 kilo is never nooit niet een Maltezer/Shih-tzu mixDus qua vacht kan je ook niet zeggen dat iemand anders mixje geen jasje nodig zal hebben omdat de jouw dat ook niet nodig heeft
volgens mij weet ik toch het beste wat voor mix ik heb, heb beide ouders ook gezien
Ik heb dus een groot uitgevallen shih tzu maltheser. Er zijn er vele die veel kleiner zijn klopt. 1/3de vaak. Vacht is hetzelfde, natuurlijk kan een mixvacht iets wisselen, meer shih tzu of meer maltheser, wel of niet gecastreerd maakt ook uit, wordt ie nl fijner van. DUS JA ik weet over wat voor vacht het gaat....
Mijn hondje heeft eerder last van hitte. Natuurlijk, als je hondje het vaak koud heeft dan kan een jasje wellicht een oplossing zijn alhoewel bij voldoende beweging zo'n beestje zich wel warm kan krijgen lijkt me. Mijn hondje loopt meestal los scheelt ook veel.
- Moos
- Zeer actief
In je voorstelbericht was het anders nog een mix met een Tibetaanse terrier.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1131461
Lijkt me ook veel logischer gezien zijn formaat
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar je kan gewoon niet zo stellig roepen dat dat hondje geen jasje nodig heeft "want de jouwe heeft dat ook niet".
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1131461
Lijkt me ook veel logischer gezien zijn formaat
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar je kan gewoon niet zo stellig roepen dat dat hondje geen jasje nodig heeft "want de jouwe heeft dat ook niet".

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Shih-Tzu's en Maltezers in model doen wij altijd zo dat je het lichaam (7mm scheerkop meestal, ligt beetje aan de vacht) maar de poten, kop en staart NIET scheren. De kop word in model geknipt (haren voor de ogen weg etc) en de poten bewerk je met de schaar en efileerschaar zodat het wel in verhouding is met het geschoren deel.