Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De beste hondenjas.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Persoonlijk zou ik niet voor soft shell gaan.
Mijn ervaring is dat dit bij langdurige/ harde regen echt wel gaat lekken. Ik heb veel ervaring met paardendekens en kleding in dit materiaal tegenover "nylon".
Ik zou dan eerder die nylon van Huerta nemen, daar weet je zeker van dat hij waterdicht is.
Daarbij zal een soft shell deken sneller vuil worden dan een glad nylon deken met een vuilafstotende coating.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Moos schreef:
Lysette schreef:Ik heb hem net besteld dus volgende week kan ik vertellen hoe hij bevalt :mrgreen:
Ik ben benieuwd! Waar heb jij hem besteld Lysette?

Ik mis wel een beetje de kraag die echt goed om de nek zit zo op het plaatje...
hier: http://www.horseshophorsepower.nl/

Kraag zit er idd niet echt aan. Maar ik heb nog geen een jasje gevonden met een echte col (ik wil hem bij jip echt tot haar oren zeg maar). Dus ik heb voor Jip zelf een losse col gemaakt (gewoon van een fleecesjaal een stuk geknipt en die doe ik met klitteband om haar nek, zit dan ook lekker aangesloten :ok: ).
Dit jasje kost maar 23 euro en die prijs vind ik toch wel een heel stuk gunstiger :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou eerder wat meer uitgeven en voor de Huerta Gaan.
Die zwarte van Equi-Theme is dan wel goedkoper, maar ben ik zelf niet zo weg van.
Ik kan deze zelf namelijk ook inkopen, maar sta er niet volledig achter. De pasvorm is ook niet optimaal in mijn ervaring.
www.marengosoutfit.nl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bij wat voor omstandigheden hebben een Tibetaan en een Toller (bv) een jas nodig ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Savanne heeft ook een Hurtta :ok: als het regent en guur weer is, of echt die vries kou, dan heeft ze hem aan en dan heeft ze het een stuk meer naar haar zin, dan als ze geen jas aan zou hebben (Savanne heeft geen ondervacht).

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

sirene schreef:Bij wat voor omstandigheden hebben een Tibetaan en een Toller (bv) een jas nodig ?
De Tibetaan bij regen ..... de vacht klit erg snel als ie nat/vochtig wordt en dan met name de bovenkant want daar zit een flink pak haar op :wink:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een tijdje terug stond hier ergens een link naar jassen met een oprolbare col, zodat de hond desgewenst een echte muts op kon. Ik heb heel effe zitten twijfelen voor Jack, maar de kleinste maat (het waren jassen voor greys en galgo's) was voor hem waarschijnlijk nog net iets te groot. Maar mocht je zoiets vinden op je zoektocht dan hoor ik het ook graag. Ik ben helemaal niet zo voor jassen, maar met dat onverwachte extreme weer van tegenwoordig vind ik het wel prettig om voor allebei een jas achter de hand te hebben.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

....mschien zelf een dekentje ? jasje maken van dunne (flexibele) regenjas stof?
(zelf ff met potlood en papier een malletje maken die je op de hond past)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

sirene schreef:Bij wat voor omstandigheden hebben een Tibetaan en een Toller (bv) een jas nodig ?
Bij wintertrainingen om niet te snel af te koelen.
Bijvoorbeeld bij het op of afbouwen van het parcours of lang wachten op haar beurt.
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

http://www.kynospirit.nl/Webshop/index1.html

Afbeelding
Slechte foto ...
Saba heeft de pilot van die jasjes. Erg warm !
Alleen ze is er helaas bijna uitgegroeit, echt een super leuk jasje
en nog stoer ook!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Voor de mensen met hurrta jas; waar hebben julile hem besteld en wat was de levertijd?
Als de een heel snel is en de andere winkel niet kan ik daar mijn keuze op baseren :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Voor de mensen met hurrta jas; waar hebben julile hem besteld en wat was de levertijd?
Als de een heel snel is en de andere winkel niet kan ik daar mijn keuze op baseren :mrgreen:
Heb hem in de winkel gekocht om te kunnen passen.
Maar dursy dog is altijd wel snel met andere dingen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:
Moos schreef:Voor de mensen met hurrta jas; waar hebben julile hem besteld en wat was de levertijd?
OKe, bedankt :ok:

Saars rugmaat is precies 36 (en dat is een maat die ze hebben), dus die zou gewoon moeten passen :wink: (denk ik :mrgreen: ).
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
marye schreef:

Saars rugmaat is precies 36 (en dat is een maat die ze hebben), dus die zou gewoon moeten passen :wink: (denk ik :mrgreen: ).
Ik hoop het.
Caja heeft 45 cm en die is toch een stuk groter :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:
Moos schreef:
marye schreef:

Ik hoop het.
Caja heeft 45 cm en die is toch een stuk groter :denken:
Ja, maar Saar heeft in verhouding natuurlijk wel vrij korte pootjes bij haar rug :wink: Ze heeft altijd jasjes van die maat :wink:

Ze is iets van 28 cm hoog, dus haar rug is langer dan zij hoog is zeg maar :mrgreen: :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Bij mij hebben zowel Fenja als Miura allebei maat 33. Die zijn toch ongeveer even groot als Saar.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

marye schreef:
Bijvoorbeeld bij het op of afbouwen van het parcours of lang wachten op haar beurt.
Hmmm, ik kan me er weinig bij voorstellen hoor. Een werkhondje uit Nova Scotia... je kunt haar toch af en toe een beetje in beweging houden tussendoor als je bang bent dat het kwaad kan ?
Met op en afbouwen laat ik ze trouwens in de auto.

Maargoed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik vind het niet zielig ofzo, vaak wel gewoon onnodig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
marye
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
marye schreef:
Hmmm, ik kan me er weinig bij voorstellen hoor. Een werkhondje uit Nova Scotia... je kunt haar toch af en toe een beetje in beweging houden tussendoor als je bang bent dat het kwaad kan ?
Met op en afbouwen laat ik ze trouwens in de auto.

Maargoed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik vind het niet zielig ofzo, vaak wel gewoon onnodig.
Inderdaad ieder zijn eigen idee.
Maar ik vind het niet goed om na intensieve arbeid een hond zo snel te laten afkoelen.
Voor wandelingen ofzo is het onnodig, want dan kan ze gewoon zelf in beweging blijven.
Daarnaast heeft Caja erg weinig ondervacht voor een toller.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als het reddingshondenwerk met Jamey echt doorgaat gaat zij ook een jasje krijgen, moet alleen nog even zien welke. Dit aangezien zij al aan het bibberen is met een gehoorzaamheidstraining van een uurtje, en ik vermoed dat zo'n training nog wel eens langer kan gaan trainen, waarbij ze niet continu in beweging zal zijn...

Dus ik lees mee. Ben er namelijk ook nog niet uit wat ik dan voor haar ga willen. Hurtta is wel leuk maar heel erg duur en ik denk meer dan voor jamey nodig is... Maar daarvoor moet ik eerst even een goed beeld van de training hebben. En zeker weten dat ik dat ook echt met Jamey ga doen :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

suzan25 schreef:Bij mij hebben zowel Fenja als Miura allebei maat 33. Die zijn toch ongeveer even groot als Saar.
hmmmmmmm, nou maak je me wel aan het twijfelen inderdaad. Ik had zeker niet het idee dat Saar 'langer' was dan Miura namelijk (dat was makkelijker vergelijken op dezelfde hoogte ongeveer) :wink:
Misschien toch maar even lansg Any animal dan :wink:
Afbeelding
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hem opgehaald/gepast bij Dursydog :ok:
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

De Dursy dog levert altijd erg snel. Goede service ook, wij kopen er ook vaak.
Enne, op dit moment hebben ze 10% korting op het hele assortiment!! Ik geloof tot 28 januari.
www.marengosoutfit.nl
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Als je bv twijfelt tussen 2 maten, ze hebben een gratis retour service, dus dan zou je er 2 kunnen bestellen en er 1 terug kunnen doen :wink: :ok:
Moos
Zeer actief

Ahhhaaa, die 10% korting is ook erg aantrekkelijk dan!

Bedankt voor de info! Dan bestel ik de 33 gewoon (als Miura en Fenja die hebben moet dat ook gewoon Saars maat zijn, kan haast niet missen volgens mij). En stel dat die toch niet past maak ik gebruik van de gratis retourservice dan.

Ga hem meteen even bestellen!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Levertijd is eind Februari pas :jank: Ik kom natuurlijk in de hele foute tijd op dit idee, na dat schaatsseizoen wat we gehad hebben :roll:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Levertijd is eind Februari pas :jank: Ik kom natuurlijk in de hele foute tijd op dit idee, na dat schaatsseizoen wat we gehad hebben :roll:
Heb je hem nu al besteld?
Anders misschien ergens anders bestellen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:
Moos schreef:Levertijd is eind Februari pas :jank: Ik kom natuurlijk in de hele foute tijd op dit idee, na dat schaatsseizoen wat we gehad hebben :roll:
Nee, ik heb hem nog niet besteld, ze geven het netjes daarvoor aan gelukkig :wink:

Ik ga anders wel langs bij Any Animal, is met het OV ook wel te doen (wel een onderneming met twee honden, maar oke :mrgreen: ) :wink:
Zal eerst even bellen of ze het jasje hebben dan haha.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
marye schreef:
Nee, ik heb hem nog niet besteld, ze geven het netjes daarvoor aan gelukkig :wink:

Ik ga anders wel langs bij Any Animal, is met het OV ook wel te doen (wel een onderneming met twee honden, maar oke :mrgreen: ) :wink:
Zal eerst even bellen of ze het jasje hebben dan haha.
Lijkt me handig :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Nee, ik heb hem nog niet besteld, ze geven het netjes daarvoor aan gelukkig

Ik ga anders wel langs bij Any Animal, is met het OV ook wel te doen (wel een onderneming met twee honden, maar oke )
Zal eerst even bellen of ze het jasje hebben dan haha
Is misschien wel handig om van te voren te bellen, anders ga je misschien helemaal voor niets :wink: . Saar en Vera zullen het vast niet zo erg vinden om naar de winkel te gaan, het ruikt er volgens Fenja en Miura erg lekker. Ze maken echt nooit ruzie maar daar hadden ze voor het eerst mot met elkaar om al dat lekkers dat er staat :mrgreen:
Moos
Zeer actief

suzan25 schreef:
Nee, ik heb hem nog niet besteld, ze geven het netjes daarvoor aan gelukkig

Ik ga anders wel langs bij Any Animal, is met het OV ook wel te doen (wel een onderneming met twee honden, maar oke )
Zal eerst even bellen of ze het jasje hebben dan haha
Is misschien wel handig om van te voren te bellen, anders ga je misschien helemaal voor niets :wink: . Saar en Vera zullen het vast niet zo erg vinden om naar de winkel te gaan, het ruikt er volgens Fenja en Miura erg lekker. Ze maken echt nooit ruzie maar daar hadden ze voor het eerst mot met elkaar om al dat lekkers dat er staat :mrgreen:
:mrgreen: Dat is het 'm juist een beetje...als Vera het te spannend vindt en te lekker vind ruiken wordt mijn arm een meter langer :smile:
Maar dat is ook weer goede oefening (voor Vera en het baasje), hihi.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”