Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speeltjes slopen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Speeltjes slopen

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk blijft regelmatig een paar uurtjes alleen thuis. Met een goedgevulde "gewone" kong en die brokjes-bal van kong gaat dat altijd prima. Ik laat nooit botten, kluifjes of iets anders liggen, omdat ik dat niet prettig vind als ik er niet bij ben.

Nou was ik afgelopen maandag bij de dierenwinkel en daar hadden ze een speeltje. Een soort "spin". Een (hard) plastic bal in het midden en daaruit dan uittrekbare armen met (zacht) plastic balletjes op het einde. Volgens de verpakking ideaal voor honden om zichzelf mee te vermaken als ze alleen thuis zijn. Zag er geinig uit.

Maandag gegeven, hij was in het begin erg onder de indruk. Blaffen en doen. Hij vertrouwde het voor geen cent :smile: , maar na een half uurtje ging hij er mee spelen. Dikke mik. Ik moest vandaag weg en dacht "nou, dan kan hij zich mooi vermaken met dat speeltje wat daarvoor bedoeld is. En dat is hartstikke veilig."

Jaja, dat dacht ik. :roll:

Ik kom namelijk net thuis en Frenk ligt in volle tevredenheid dat ding op te eten :boos:

In een van die balletjes aan het uiteinde van zo'n 'arm' zit een gat ter grootte van een riks.

Het is zacht plastic, maar ik heb voor de zekerheid toch maar even ontbijtkoek gegeven. Of had ik hem beter kunnen laten braken? :denken:
Nog andere dingen die ik moet doen of in de gaten moet houden?

En nog even over die speeltjes... Hij vond en vindt het een waanzinnig leuk speeltje, maar dit schiet natuurlijk niet op. Heeft er misschien nog iemand een hondje met scherpe tandjes en zo ja, welke speeltjes houden het bij jullie wel vol?
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Meestal leven die dingen idd niet zo heel lang... Gebruik hier zelf kong voor Sanka maar raad de mensen met dat probleem (werk in een dierenwinkel, remember :mrgreen: ) ook wel eens Nylabone aan (weet niet of dit in NL te verkrijgen is... maar vermoed van wel); Verder gebruik ik harde kauwbeentjes enz voor korte periodes dat ze alleen zit
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Frenk
Zeer actief

kimmeke schreef:Meestal leven die dingen idd niet zo heel lang...
Waarom zetten ze er dan op dat het ideaal is voor honden als ze alleen zijn? Ik ga er morgen wel weer even mee naar de winkel, want ik ben hier niet zo gelukkig mee. Die speeltjes zijn ook niet weer zo spotgoedkoop dat ik een weekje ermee doen wel genoeg waar vind voor m'n geld :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ze echt speeltjes slopen zijn denk ik alleen die Kong dingen veilig; iig bij een hond maatje Frenk wel :wink:
Wubba Kong, heeft ie die al?

Ik heb voor Vera (of moet ik zeggen 'had', ik kan dat kreng sinds vanochtend nergens vinden :boos: :jank: ) een stoffen kubus met gaten. Daar stop ik speeltjes in als ik wegga, en wat wc rolletjes. Alleen Vera sloopt geen speeljes, dat scheelt nogal...ik denk dat Moos bijvoorbeeld die kubus vakkundig vernield had...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:ik denk dat Moos bijvoorbeeld die kubus vakkundig vernield had...
Ik denk dat Frenk er ook wel raad mee zou weten als ik zoiets achter zou laten :mrgreen:

En denk je dat die ontbijtkoek goed genoeg is geweest? Normaal gesproken als hij knaagt, dan gaat het met kleine stukjes naar binnen, dus ik vermoed dat dat nu ook zo gegaan is.

Raar (maar ook heel erg fijn :smile:) is dat hij verder alles met rust laat. Hij komt verder nergens aan, nog niet een kussentje van de bank :19:
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief

Moos schreef:Als ze echt speeltjes slopen zijn denk ik alleen die Kong dingen veilig; iig bij een hond maatje Frenk wel :wink:
Wubba kong is ook niet bepaald stevig hoor. Sanka is hier al aan nr 3 bezig (flappen verdwijnen, tennisbal bovenaan is los ook leuk en piepende bal is nog leuker als die uit de 'hoes' is...). Misschien in die dierenwinkel eens horen achter Nylabone he. Misschien ook eens kijken op de site van Kong van wat ze nog allemaal hebben (niet altijd hangt alles in de winkel he) en dan kun je ook eens horen of ze die andere dingen kunnen bestellen he. Dan heb je wat om af te wisselen.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Moos
Zeer actief

kimmeke schreef:
Moos schreef:Als ze echt speeltjes slopen zijn denk ik alleen die Kong dingen veilig; iig bij een hond maatje Frenk wel :wink:
Wubba kong is ook niet bepaald stevig hoor. Sanka is hier al aan nr 3 bezig (flappen verdwijnen, tennisbal bovenaan is los ook leuk en piepende bal is nog leuker als die uit de 'hoes' is...). Misschien in die dierenwinkel eens horen achter Nylabone he. Misschien ook eens kijken op de site van Kong van wat ze nog allemaal hebben (niet altijd hangt alles in de winkel he) en dan kun je ook eens horen of ze die andere dingen kunnen bestellen he. Dan heb je wat om af te wisselen.
Sanka is een Malamute. Frenk is een harig dingetje van 10 kilo.
Ik zei er niet voor niks 'maatje Frenk" bij :wink:
Die van Vera (Golden) leeft ook al een half jaar; nog geen stukje stof vanaf. Kan dus ook best :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 30 jan 2009 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Hier worden meestal alle speeltjes vakkundig gesloopt :mrgreen: en wat er op de verpakking staat heb ik zo langzamerhand lak aan (netjes uitgedrukt) want daar klopt meestal geen biet van :roll:

Zo'n kip houdt het hier wel lang vol en gewoon een flostouw. Zo'n kong gebruik ik zelf niet, aangezien ze met z'n drieën zijn en ik dan ruzie verwacht. :roll:
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:ik denk dat Moos bijvoorbeeld die kubus vakkundig vernield had...
Ik denk dat Frenk er ook wel raad mee zou weten als ik zoiets achter zou laten :mrgreen:

En denk je dat die ontbijtkoek goed genoeg is geweest? Normaal gesproken als hij knaagt, dan gaat het met kleine stukjes naar binnen, dus ik vermoed dat dat nu ook zo gegaan is.

Raar (maar ook heel erg fijn :smile:) is dat hij verder alles met rust laat. Hij komt verder nergens aan, nog niet een kussentje van de bank :19:
Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan even afwachten. Heel vaak gaat het wel gewoon goed :wink: Moos heeft eens een halve schoen opgeteten (hondje van 6 kilo he?). Waar hij het gelaten heeft weet ik niet, maar hij heeft er niks last van gehad :denken: :mrgreen: :wink:

En inderdaad, beter een speeltje dan je bankstel :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Sanka is een Malamute. Frenk is een harig dingetje van 10 kilo.
Frenk zegt :pffff:

:mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hou het in de gaten Frenk, een hond van een kennis van me is geopereerd omdat hij zo'n slappe plastic kip naar binnen had gewerkt.
Het ding kwam in zn geheel uit de maag van de hond bij die operatie :N:

Ik heb een hekel aan dit soort speeltjes, hou het zelf bij alleen een kong.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Sanka is een Malamute. Frenk is een harig dingetje van 10 kilo.
Frenk zegt :pffff:

:mrgreen:
Ja sorry Frenk; je bent nou eenmaal een klein harig dingetje :smile:
Maar heb je de wubba kong al? :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

renee-uk schreef:Hou het in de gaten Frenk, een hond van een kennis van me is geopereerd omdat hij zo'n slappe plastic kip naar binnen had gewerkt.
Het ding kwam in zn geheel uit de maag van de hond bij die operatie :N:
Ja, uiteraard houd ik het in de gaten, maar denk je dat die ontbijtkoek nu genoeg is, of moet ik hem laten braken? (of is dat nu te laat?) Ik bedoel, als het zinvol is, dan kieper ik desnoods een heel zoutvaatje naar binnen, liever het zekere voor het onzekere namelijk...
Ik heb een hekel aan dit soort speeltjes, hou het zelf bij alleen een kong.
Ja, ik dus normaal gesproken ook. Maar omdat hier opstond dat het speciaal voor alleen thuisblijvende honden was :boos: :oohja:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Ja sorry Frenk; je bent nou eenmaal een klein harig dingetje :smile:
Nee, de wubba kong hebben we nog niet. Dat is die met stof erom heen, toch? En die zijn stevig?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:[
Ja, uiteraard houd ik het in de gaten, maar denk je dat die ontbijtkoek nu genoeg is, of moet ik hem laten braken? (of is dat nu te laat?) Ik bedoel, als het zinvol is, dan kieper ik desnoods een heel zoutvaatje naar binnen, liever het zekere voor het onzekere namelijk...
Ik denk dat het te laat is, en braken bij scherpe dingen (plastic stukjes) is denk ik ook niet goed?

Je zou de da even kunnen bellen? Doe ik altijd in dit soort gevalletjes, even checken zeg maar :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Ja sorry Frenk; je bent nou eenmaal een klein harig dingetje :smile:
Nee, de wubba kong hebben we nog niet. Dat is die met stof erom heen, toch? En die zijn stevig?
Ja, klopt die met stof. Vera heeft hem met teddy achtige stof. Ze zouden stevig moeten zijn. Hier gaat ie dus al 6 maanden mee, maar Vera is geen sloper van speeltjes dus dat vergelijkt wellicht niet :denken:
Als je voor Frenk ook dezelfde maat koopt als Vera dek je jezelf misschien al in? :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:[
Ik denk dat het te laat is, en braken bij scherpe dingen (plastic stukjes) is denk ik ook niet goed?

Je zou de da even kunnen bellen? Doe ik altijd in dit soort gevalletjes, even checken zeg maar :wink:
Het is niet scherp, want van dat hele zachte buigzame plastic (rubber?). Ik zal er even een telefoontje aan wagen dan. Thx :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

volgens mij is de ontbijtkoek wel genoeg, vooral omdat je er toch heel snel bij was.
Ik zou persoonlijk niet meer laten braken, idd ook omdat het scherpe stukjes zijn.
Maar als je het niet vertrouwt kun je het best even de DA bellen.

*edit* zag jouw antwoord niet tijdens het typen, niet scherp zeg je.
Maar ik geloof niet dat ik zou laten braken.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 jan 2009 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kimmeke
Zeer actief

Frenk schreef:
Ok, ik heb een malamute maar ze is maar dubbel zo zwaar dan Frenk hoor :mrgreen: Neem aan dat je dan ook niet overal de grootste en zwaarste versie van koopt he :wink: Kleine hondjes kunnen ook serieus slopen hoor
Momenteel hebben wij de snugga wubba van kong in de winkel (ter promo) en heb wel al gemerkt dat daarbij die onderkant niet piept en dus wel keihard is. Misschien die dan eens proberen? De gewone wubba kunnen ze plat duwen en dus ook sneller stuk krijgen he

Afbeelding

Moos
Zeer actief

kimmeke schreef:
Frenk schreef:
Ok, ik heb een malamute maar ze is maar dubbel zo zwaar dan Frenk hoor :mrgreen: Neem aan dat je dan ook niet overal de grootste en zwaarste versie van koopt he :wink: Kleine hondjes kunnen ook serieus slopen hoor
Momenteel hebben wij de snugga wubba van kong in de winkel (ter promo) en heb wel al gemerkt dat daarbij die onderkant niet piept en dus wel keihard is. Misschien die dan eens proberen? De gewone wubba kunnen ze plat duwen en dus ook sneller stuk krijgen he
Een gezelschapshondje heeft over het algemeen toch een iets andere kaakkracht dan een Malamute volgens mij :wink:
Waarmee ik niet zeg dat een gezelschapshondje nooit een wubba stuk zal kunnen krijgen, maar je kan dat toch niet helemaal vergelijken met een Mal die sloopt lijkt mij.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Frenk schreef:Het is niet scherp, want van dat hele zachte buigzame plastic (rubber?). Ik zal er even een telefoontje aan wagen dan. Thx :ok:
Dat komt er volgens mij gewoon via de natuurlijke weg wel weer uit :wink:

Mijn hond (ook maar tien kilo, maar minder harig :mrgreen: ), maakt ook alle speeltjes binnen een paar minuten kapot. Daar zijn ze ook voor :pffff:
Ik heb zo'n echte zware rubberen bal waar je koekjes in kan stoppen, die was volgens de winkel die hem voor veel te veel geld verkocht onsloopbaar.....nou eg nie :boos:

Gelukkig sloopt ze net als Frenk verder helemaal niets :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Een gezelschapshondje heeft over het algemeen toch een iets andere kaakkracht dan een Malamute volgens mij :wink:
Waarmee ik niet zeg dat een gezelschapshondje nooit een wubba stuk zal kunnen krijgen, maar je kan dat toch niet helemaal vergelijken met een Mal die sloopt lijkt mij.
Volgens mij heeft het bij Frenk niet zoveel met kaakkracht te maken, maar vooral met uithoudingsvermogen :N:
Net zolang doorknagen tot je een klein hoekje of sneetje te pakken hebt en dan ben je binnen :pffff: :smile:

Dierenarts zegt trouwens: "in de gaten houden en kijken of het eruit komt en hij blijft poepen". En dat deed ik al, dus :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef: Volgens mij heeft het bij Frenk niet zoveel met kaakkracht te maken, maar vooral met uithoudingsvermogen :N:
Net zolang doorknagen tot je een klein hoekje of sneetje te pakken hebt en dan ben je binnen :pffff: :smile:
Dan is hij gedoemd tot een hele serie gewone Kongs :smile:
Dierenarts zegt trouwens: "in de gaten houden en kijken of het eruit komt en hij blijft poepen". En dat deed ik al, dus :19:
Ja, dat is meestal het enige dat je kan doen. Ik vind het altijd wel prettig als de da dat nog even bevestigd :mrgreen: :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Blijf hem voorlopig even ontbijtkoek voeren anders; baat het niet, het schaadt ook niet.

En dan lekker in de poep roeren om te zien of het plastic er inderdaad uitkomt ;)
Afbeelding

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Hier op deze site hebben ze speeltjes, speciaal ingedeeld in "sloop-gradaties" :mrgreen:
Misschien zit er iets voor je bij http://www.anydog.nl/index.php?k=2

Edit: hier heb je het stukje van de "tandmeter" http://www.anydog.nl/index.php?k=4 :smile:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Frenk schreef:
Moos schreef:Een gezelschapshondje heeft over het algemeen toch een iets andere kaakkracht dan een Malamute volgens mij :wink:
Volgens mij heeft het bij Frenk niet zoveel met kaakkracht te maken, maar vooral met uithoudingsvermogen :N:

Als het goed is gaat ie van ontbijtkoek lekker poepen :mrgreen:

Hier word ook zo'n beetje alles vakkundig gesloopt (speelgoed, mijn spullen blijven ook heel).
De dingen die tot nu toe zijn blijven leven zijn de zwarte kong, wubba kong, flostouw en een oud t-shirt met knopen.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Frenk schreef:
Eh .... hier ook zo'n harig bijtertje van bijna 10 kilo en hieronder een foto van de wubba-kong ..... althans wat er van over is :mrgreen: Denk dat die ook niet Frenk-bestendig is.
Afbeelding
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gollum schreef:De dingen die tot nu toe zijn blijven leven zijn de zwarte kong, wubba kong, flostouw en een oud t-shirt met knopen.
Een oud shirt met knopen vind ik ook wel goed klinken eigenlijk :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

flatcoat schreef:Eh .... hier ook zo'n harig bijtertje van bijna 10 kilo en hieronder een foto van de wubba-kong ..... althans wat er van over is :mrgreen: Denk dat die ook niet Frenk-bestendig is.
Afbeelding
:smile:
Ehm.. nee, dat denk ik, als ik het zo bekijk, ook niet :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Alle deuren staan hier altijd open en overal slingert troep, ook afstanbedieningen en weet ik het allemaal. Ook als Felix alleen is, het interesseert hem niet. Maar als we hem "speelgoed" geven heeft hij het binnen een halve minuut gereduceerd tot een hoop brokstukken. Het wordt finaal aan mootjes geknipt :19:
Eventuele piep-dingetjes worden het eerst verwijderd, en daarna gaat de rest er aan.
Naar een kauwstaaf ofzo kijkt hij dan weer helemaal niet om, zo'n ding kan maanden op de vloer liggen.
En de Kong verliest ook z'n interesse als hij leeg is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”