Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik wil nieuwe kussens voor de mannen, maar welke?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgens mij heeft Witjes deze ook, zit me af te vragen of deze kussens niet gaan schuiven, niet dat he nu heel veel uitmaakt, maar dan liggen ze net aldoor daar dat ik eroverheen moet springen :mrgreen:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Gollum schreef:Ik heb ook eens zo'n nep fatboy gekocht maar vond 'm toch niet helemaal waterdicht. Hij begon ontzettend te stinken op een gegeven moment, ik had het idee dat het vocht er wel iets inkon maar er niet meer uit. En Gol zwemt regelmatig dus ik vond het niks.
Ik heb nu 2 comfortkussens, 1 voor de hoofdprijs gekocht en 1 in de aanbieding voor de helft (30 euro). Dat was dan wel een minder gewild knalkleurtje maar daar hou ik dus wel van :mrgreen:
Ideaal, Gol ligt er al 1,5 jaar heerlijk op en als ik het kussen opschud is hij weer helemaal dik. Maar ja, daar moet je wel de buitenhoes van wassen.
Volgens mij hebben ze die ook in verschillende stoffen toch? Ze bevallen hier ook erg goed. Alleen van 1 is de rits al stuk na 1.5 maand. Die zijn ook best iel voor zulke grote kussens. Ik vraag mijn mams wel om er een stevige in te zetten.

Oja, ik stofzuig ze ook om de dag. 1 keer per week/2 weken gaan ze in de was.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Die vaN de praxis heb ik ook nou ik heb gelijk die zak met bolletjes eruit gehaald mazzel wil daar namelijk niet op liggen. Waterdicht schijnt hij ook te zijn maar ik vondt het op een gegeven moment wel stinken . ik heb nu een matras met daarom een hoes en dan de praxis hoes met daarover weer een deken met een hoes.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij zelf hebben grote kussens van Comfort Kussen. Bevallen ons echt prima omdat de hoes en inhoud beiden in de wasmachine en droger mogen.
Erg handig met loopse teven en honden die graag hun vlees op het kussen eten :roll:
Vooral met de warme stof is hier favoriet, bonfire heet dat geloof ik. Verder hebben we nog een nepleren en eentje met een gladde stof.
We hadden er 3 voor de verkoop, maar niemand wou ze hebben, dus heb ze lekker voor onze eigen honden toegeeigend :mrgreen: Dus die zijn nogal verwend met 4 enorm grote kussens :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

maitestar schreef:Wij zelf hebben grote kussens van Comfort Kussen. Bevallen ons echt prima omdat de hoes en inhoud beiden in de wasmachine en droger mogen.
Erg handig met loopse teven en honden die graag hun vlees op het kussen eten :roll:
Vooral met de warme stof is hier favoriet, bonfire heet dat geloof ik. Verder hebben we nog een nepleren en eentje met een gladde stof.
We hadden er 3 voor de verkoop, maar niemand wou ze hebben, dus heb ze lekker voor onze eigen honden toegeeigend :mrgreen: Dus die zijn nogal verwend met 4 enorm grote kussens :mrgreen:
Blijft de vulling goed als je die wast? En hoe droog je ze dan, in de droger? Ik heb tot nu toe alleen de buitenhoes gewassen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Youp schreef:
Gollum schreef:Ik heb ook eens zo'n nep fatboy gekocht maar vond 'm toch niet helemaal waterdicht. Hij begon ontzettend te stinken op een gegeven moment, ik had het idee dat het vocht er wel iets inkon maar er niet meer uit. En Gol zwemt regelmatig dus ik vond het niks.
Ik heb nu 2 comfortkussens, 1 voor de hoofdprijs gekocht en 1 in de aanbieding voor de helft (30 euro). Dat was dan wel een minder gewild knalkleurtje maar daar hou ik dus wel van :mrgreen:
Ideaal, Gol ligt er al 1,5 jaar heerlijk op en als ik het kussen opschud is hij weer helemaal dik. Maar ja, daar moet je wel de buitenhoes van wassen.
Volgens mij hebben ze die ook in verschillende stoffen toch? Ze bevallen hier ook erg goed. Alleen van 1 is de rits al stuk na 1.5 maand. Die zijn ook best iel voor zulke grote kussens. Ik vraag mijn mams wel om er een stevige in te zetten.

Oja, ik stofzuig ze ook om de dag. 1 keer per week/2 weken gaan ze in de was.
Ja klopt, ik zag ze ook in lederlook maar die zijn dan wel weer 60 euro ofzo. De ritsen doen het hier al ruim 1,5 jaar goed :19:
En de vulling blijft ook prima in de was, het zijn een soort synthetische vlokken. Ik was de kussens in 2en; de helft van de vulling doe ik in de buitenhoes, andere helft laat ik in de binnenhoes en dan heb je 2 wasjes. Ze kunnen ook prima in de droger daarna, wel goed dichtritsen :mrgreen:
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef: Blijft de vulling goed als je die wast? En hoe droog je ze dan, in de droger? Ik heb tot nu toe alleen de buitenhoes gewassen.
De vulling blijft super! Ik heb bij de Aldi een paar grote waszakken met rits gehaald, omdat 1 kussen niet in 1x in de wasmachine past, moet zo'n beetje in 2 of 3x :N:
Dus ik verdeel dan de vulling over een aantal waszakken en gaan dan zo de wasmachine en droger in. De buitenhoes en binnenhoes laat ik lekker leeg en open zodat die ook goed schoon worden.
De stand van de droger is gewoon op dezelfde stand als dat ik de kleren droog, iets van kastdroog heet dat ofzo :19:

En daarna zijn ze weer zo goed als nieuw en ruiken ook weer lekker fris!
Groetjes,
Wendy
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

shanty schreef:Die vaN de praxis heb ik ook nou ik heb gelijk die zak met bolletjes eruit gehaald mazzel wil daar namelijk niet op liggen. Waterdicht schijnt hij ook te zijn maar ik vondt het op een gegeven moment wel stinken . ik heb nu een matras met daarom een hoes en dan de praxis hoes met daarover weer een deken met een hoes.
Kortom; goede aankoop dat praxis kussen :wink:

(Die van mij vind die bolletjes ook helemaal niks. )
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

shanty schreef:Die vaN de praxis heb ik ook nou ik heb gelijk die zak met bolletjes eruit gehaald mazzel wil daar namelijk niet op liggen. Waterdicht schijnt hij ook te zijn maar ik vondt het op een gegeven moment wel stinken . ik heb nu een matras met daarom een hoes en dan de praxis hoes met daarover weer een deken met een hoes.
Zie je wel! Ik dacht al dat het aan mij lag maar het zijn gewoon stinkkussens.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

S@ndr@ schreef:
linda1985 schreef:Ik heb een Biabed, echt super!! De honden liggen er graag is en het is blijkbaar ook aan te bevelen voor zwaardere rassen ivm sneller doorliggen??
Hartstikke leuk, ik heb erna gekeken en ben me gek geschrikken van de prijs :eek: zal heus wel goed zijn dat mag dan ook wel voor dat geld :smile:
Ik heb hem via internet besteld en prijzen varieren nogal, de mijne 100x80 kostte 98 euro. Ik heb hiervoor zo'n neppe gehad maar die was echt meteen kapot en gescheurd.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik had die van de Praxis ook... Rossi wil er niet op liggen, hij is niet zacht genoeg voor haar koninklijke kont :pffff:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nou de patient ligt heerlijk hoor
Afbeelding

en de poes ook
Afbeelding
ze vonden het even wennen, maar hier zitten geenbolltjes is, dus, geen gekraak meer :roll: en lekker makkelijk schoon te maken
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Ziet er goed uit :ok: En de beesies zijn tevreden zo te zien :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Mooie kussens!
Misschien een late reactie maar kan eventueel nog als tip dienen voor anderen. Ik heb (en verkoop) zelf die doggy bags en momenteel nog geen last van doorliggen op die bolletjes. Maar moesten ze toch (bijna) op de grond liggen dan kun je evengoed bijvullen met andere dingen dan die (toch vrij dure) bolletjes. Oude lakens, donsdekens, kussens, t-shirts,... kunnen er allemaal voor dienen he.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
S@ndr@
Zeer actief

:ok: ja ze kunnen er lekker languit op :slaap:
S@ndr@
Zeer actief

kimmeke schreef:Mooie kussens!
Misschien een late reactie maar kan eventueel nog als tip dienen voor anderen. Ik heb (en verkoop) zelf die doggy bags en momenteel nog geen last van doorliggen op die bolletjes. Maar moesten ze toch (bijna) op de grond liggen dan kun je evengoed bijvullen met andere dingen dan die (toch vrij dure) bolletjes. Oude lakens, donsdekens, kussens, t-shirts,... kunnen er allemaal voor dienen he.
probleem hier was dus dat ik aldoor bleef wassen, en die bolletjes was neit zo erg die bestelde ik per super grote zakken on-line voor een klein prijsje, maar het leeg halen van de binnen kussens en het wassen, en dan weer het vullen en de hoezen alle keren, wassen was gewoon heel veel werk , nu is het alleen nog maar een dweiltje :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”