Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien.....hoe bestrijdt jij ze?
Moderator: moderatorteam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Vlooien.....hoe bestrijdt jij ze?
Vandaag weer de eerste vlo gevonden :N:
Een van de katten heeft wat korstjes op de rug en toen ik haar kamde vond ik een vlo.
Ivy is 10 jaar en ik heb nog nooit vlooienbestrijdingsmiddelen gebruikt bij de katten, simpelweg omdat ik het rotzooi vindt maar als zij korstjes krijgt ben ik bang dat zij een vlooienallergie heeft en dan moet ik wel iets bij haar gaan gebruiken.
Dus.......welk middel gebruiken jullie bij jullie dieren?
Een van de katten heeft wat korstjes op de rug en toen ik haar kamde vond ik een vlo.
Ivy is 10 jaar en ik heb nog nooit vlooienbestrijdingsmiddelen gebruikt bij de katten, simpelweg omdat ik het rotzooi vindt maar als zij korstjes krijgt ben ik bang dat zij een vlooienallergie heeft en dan moet ik wel iets bij haar gaan gebruiken.
Dus.......welk middel gebruiken jullie bij jullie dieren?

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
Angelique.
-
L@nghaar
- Zeer actief
Dat spreekt mij ook aan, de natuurlijke manier maar vorige jaar hadden wij echt een tekenplaag dus helpt het dan afdoende?Nuyvilaq schreef:Ik gebruik helemaal niks, ja knoflook.....in al die jaren nog nooit een vlo gezien....en zelden een teek
Woon jij in een tekengebied?
En hoeveel knoflook geef je dan?
Laatst gewijzigd door L@nghaar op 09 mar 2009 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

-
L@nghaar
- Zeer actief
Defendog gebruik ik nu ook voor Nilsson en dat werkt inderdaad super!Nanna schreef:Hier ook niks, in geen járen een vlo gezien.
Als ik wat gebruik is het het goeie ouwe Defendog (sprayflacon). In geval van de kat is dat dus Defencat.
Werkt ook tegen teken, super.
Maar een spray voor de katten :N:
Alhoewel....Ivy is helemaal dol als ik de hondeborstel pak, zij vindt het heerlijk om gekamd en geborsteld te worden, misschien kan ik dat combineren met de spray.

-
Fin
- Zeer actief
En wat voor spul is dat? Ik heb ook een kat met vlooienallergie, hier loopt alles met een vacht nu stijf van het gif rond. Beter dat dan dat er één stijf moet staan van de prednison om jeuk en de hotspots tegen te gaan. Maar ik sta open voor alternatieven...Nanna schreef:Hier ook niks, in geen járen een vlo gezien.
Als ik wat gebruik is het het goeie ouwe Defendog (sprayflacon). In geval van de kat is dat dus Defencat.
-
Angelique.
Langhaar schreef:Dat spreekt mij ook aan, de natuurlijke manier maar vorige jaar hadden wij echt een tekenplaag dus helpt het dan afdoende?Nuyvilaq schreef:Ik gebruik helemaal niks, ja knoflook.....in al die jaren nog nooit een vlo gezien....en zelden een teek
Woon jij in een tekengebied?
En hoeveel knoflook geef je dan?
Ja, ik woon in Brabant midden tussen de bossen...mijn honden lopen elke dag minimaal 3 uur in het bos
Ik ben dat ooit met mijn dierenarts gaan uit vogelen aangezien je ook zeker niet teveel mag geven.
In de winter krijgen ze 1 capsule per week....in de zomer om de dag 1
Overigens krijgen ze ook karnemelk en yoghurt, schijnt daar ook goed voor te zijn.
- Chione
- Zeer actief
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
We gebruiken eigenlijk al jaren niks voor vlooien/teken bij de honden en katten.
Voorheen gebruikten we nog wel eens Frontline, maar ik hoor steeds meer om mij heen dat dat niet echt meer werkt.
Heel af en toe geef ik de honden nog wel eens knoflook, maar is niet echt noemenswaardig eigenlijk.
Voorheen gebruikten we nog wel eens Frontline, maar ik hoor steeds meer om mij heen dat dat niet echt meer werkt.
Heel af en toe geef ik de honden nog wel eens knoflook, maar is niet echt noemenswaardig eigenlijk.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Waar haal je defendog?
Ik heb begrepen dat je ook kunt sprayen met een oplossing van teatree olie. Alleen hoeveel tea tree druppels op hoeveel water doe je dan?
En eind april gaan we een weekje naar de Elzas en Frenk gaat gezellig mee. Moeten we dan nog ergens preventief op letten qua dit soort dingen?
Ik heb begrepen dat je ook kunt sprayen met een oplossing van teatree olie. Alleen hoeveel tea tree druppels op hoeveel water doe je dan?
En eind april gaan we een weekje naar de Elzas en Frenk gaat gezellig mee. Moeten we dan nog ergens preventief op letten qua dit soort dingen?

-
L@nghaar
- Zeer actief
Defendog kun je bij de dierenarts kopen.Frenk schreef:Waar haal je defendog?
Teatree olie stinkt gigantisch en krijgt de hond dan geen vettige vacht??
Wel goed spul trouwens.

- Frenk
- Zeer actief
Thanks, goed ideeNanna schreef:Ik zou hem een Scalibor band omhangen. Werkt tegen zandvliegjes, en die brengen enge ziektes over.Frenk schreef: En eind april gaan we een weekje naar de Elzas en Frenk gaat gezellig mee. Moeten we dan nog ergens preventief op letten qua dit soort dingen?
Ik ken ze trouwens niet uit de praktijk, maar wel van horen zeggen. Werkt zo'n band ook met zijn vacht?

-
chant
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik gebruik een ordinare vlooienband
monky is allegie's voor vlooien en kan tegen heel weinig vlooienmiddeltjes dus dan alle 4 maar zo'n lelijk ding om, en geen vlooien, dus het werkt hier wel
en als monky erop zou reageren (ik neem wel is een ander merk) dan is die zo van zijn nek af, als het in zijn bloed/huid trekt (frontline etc)kan je er niks meer aan doen 
monky is allegie's voor vlooien en kan tegen heel weinig vlooienmiddeltjes dus dan alle 4 maar zo'n lelijk ding om, en geen vlooien, dus het werkt hier wel

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik gebruik Frontline pipetjes zo ongeveer vanaf dat ik de eerste teek zie tot ongeveer oktober. Ondanks dat het bij vele honden niet meer werkt voor teken en vlooien, werkt het hier nog perfect
Ze hebben hier nooit geen vlooien.
Lotje heeft ook een vlooienallergie en is ook allergisch voor de meeste vlooienmiddelen. Een vlooienband kan ze totaal niet tegen, word ze kaal van, heb ook eens een keer advantage geprobeerd stond ze vol rode bobbels en had opgezwollen ogen. :N: Gelukkig kreeg ze die reactie direct en kon ik haar direct wassen. Frontline tot zover geen problemen.
Lotje heeft ook een vlooienallergie en is ook allergisch voor de meeste vlooienmiddelen. Een vlooienband kan ze totaal niet tegen, word ze kaal van, heb ook eens een keer advantage geprobeerd stond ze vol rode bobbels en had opgezwollen ogen. :N: Gelukkig kreeg ze die reactie direct en kon ik haar direct wassen. Frontline tot zover geen problemen.
- gizmo
- Zeer actief
Niet dat het hier in Groningen stikt van de tekenNanna schreef:Hier ook niks, in geen járen een vlo gezien.
Nog nooit een teek van Gizmo verwijderd
Maar wel eens een vlo
En hier ook 2 katten in huis
Ik ga het eens vragen bij mijn da of ze het spul hebben
Bedankt voor de tip

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
thom schreef:Ik geef Yla elke avond een knoflookpilletje van t Kruidvat.
Sinds we dat doen, paar jaar al...geen vlooien en paar teken per jaar..
ik heb vaker over de knoflooktabletten gehoord.
is 1 tablet genoeg???
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Aphraell
- Zeer actief
Heb van de scalibor band ook van zulke gevallen gehoord...pia zz schreef:hier is mijn hond vorig jaar zowat de pijp van uitgegaanchant schreef:Wij gebruiken ProMeris Duo, voor zowel de honden als de kat. Heel tevreden over en de dieren hebben geen last van bijwerkingen![]()
allergies voor een bepaald bestanddeel in die band...
maar goed, je moet met ieder bestrijdingsmiddel even in de gaten houden
of ie geen bijwerkingen krijgt natuurlijk...
Ik doe zelf al jaren niets chemisch tegen vlooien en teken... gewoon goed nakijken als ze buiten zijn geweest , een incidentele teek verwijder ik gewoon en mocht ik een vlo zien dan worden ze gewassen...
Ik heb jaren een hondje met een vlooienallergie gehad en het probleem met bestrijden is daarmee dat de vlooien pas dood gaan NADAT ze gebeten hebben.... in feite heb je daar bij een allergie niks aan...
voor de katten gebruikte ik altijd wel defencat (dat is toch die blauw witte sprayfles?)