Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muilkorf voor stafford...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

muilkorf voor stafford...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

volgende week gaan we beginnen met behendigheid maar ik wil toch graag een muilkorf aanschaffen... Ik heb nu een snuitje voor haar maar die is haar eigenlijk te groot... Dus kan ze nog steeds eventuele schade toe brengen mocht ze wel een keer onder mijn appel ontsnappen...
Maar waar koop ik een passende muilkorf waar ze dus wel in kan hijgen en drinken en niet te gesloten is...

Maar magic heeft wel een korte neus die ook nog eens breed is... heb laatst eentje geprobeerd maar die paste haar totaal niet want hij moet natuurlijk wel een beetje comfortabel zitten aangezien ze `m wel een uur om moet hebben (nadat ze er natuurlijk aangewend is)
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Jan
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet dat er op staffordforum topics over zijn omdat schijnbaar staffies ie standaard dingen niet passen en ze afglijden.

caspers dierenwinkel heeft volgens mij veel van die aparte maten en dingen. misschien daar even kijken.
Afbeelding
*Jolanda*

ik kan ze niet vinden op de site van caspers dierenwinkel...

die van de k9 shop vind ik moeilijk want wat past... die voro de korte snuit moet ik dan van 20-25 kg nemen of een maat kleiner magic is nu 22 kg maar zo kort en gedrongen gebouwd dat ik me af vraag welke maat ik moet hebben...
Ik kan ze ook nergens in reguliere winkels vinden hier in de omgeving zodat ik even kan passen...
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

met een gewone open plastig korf past ze niet??

je hebt ze bij de jumper ook van geheel leer iik weet niet of dat misschien past

hier wat linkjes
http://www.aneco.nl/index.html?lang=nl& ... 867.431690

hier zijn echte alle soorten en maten verkrijg baar
http://www.mphondensportartikelen.nl/nl/dept_1.html

ook 1 van leer vrij ruim om de bek
http://happydogshop.nl/winkel?product_i ... l&vmcchk=1

http://k9shop.nl/muilkorven/Leren-Muilkorven.html

zo zijn er nog veel meer te vinden :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou zo een "hannibal" ding nemen, zo een leren die ook tussen de oren door gaat. Extra beveiliging.

zoals deze bv

Afbeelding
*Jolanda*

Valerie schreef:Ik zou zo een "hannibal" ding nemen, zo een leren die ook tussen de oren door gaat. Extra beveiliging.

zoals deze bv

Afbeelding
zo eentje heb ik na lang zoeken gevonden bij k9dogsports... (van malinois) en krijg `m deze week thuis gestuurd...

Veel internet zaken reageerden niet op mijn vraag welke maat ik moest hebben... hoop dus dat deze wel past...

Die plastic dingen schuren haar langs de zijkant van de kop en vind ze totaal niet prettig... en een stootkorf vind ik nou niet echt nodig het gaat er alleen om dat ze andere honden geen schade toe kan brengen mocht er eentje per ongeluk komen neuzen bij haar als ze even alleen moet wachten m`n vriend kan namelijk niet iedere maandag avond mee om haar dan even in de gaten te houden als ik aan het opruimen ben...

Maar ook voor als ze bij mijn ouders is dat ze dan niet per ongeluk de katten kan grijpen...

Ik hoop dat ie past vind het wel een van de mooiere muilkorven voorzover dat mogelijk is....
*Jolanda*

Afbeelding

deze heb ik besteld...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Waarom denk je dat een muilkorf nodig hebt....??
Of heb ik ergens een topic gemist, dat kan ook nog... :wink:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Dat vroeg ik mij ook af, is dit echt nodig? Uit ervaring of gewoon voorzichtig
Si vis pacem, para bellum
*Jolanda*

Het is uit ervaring... Magic is erg fel op andere honden en zal als ze de kans krijgt en de hond te dicht bij komt hem wel proberen te pakken.
Zolang ze naast mij is is het de laatste tijd geen tot weinig problemen meer. Maar met behendigheid zal ik ook moeten helpen met het opruimen van de toestellen. Ze moet dan toch echt even alleen aan een stick liggen maar het risico bestaat dat er iemand toch langs loopt en niet goed oplet. Of dat er bij de G&G een hond een rondje veld gaat doen en bij haar komt kijken...
Dan heb ik liever het zekere voor het onzekere...

Ook als ze even mee moet naar binnen bij mijn ouders heb ik een muilkorf nodig. Het is niet altijd mogelijk haar in de tuin neer te leggen daar en mijn ouders hebben twee katten die ze levend opvreet als ze de kans krijgt...

Ook in de wachtkamer bij de dierenarts zal ze gemuilkorft moeten zijn ivm de veiligheid van andere honden die ernaast zitten...

Dus reden genoeg... het is niet zo dat ik het doe omdat dat er "stoer" uitziet of zoiets dergelijks. Ik heb zowat ogen in mijn achterhoofd als ik bezig ben met haar maar toch kan er net even wat aan mijn aandacht ontsnappen...
Kyra-
Zeer actief

*Jolanda* schreef:Het is uit ervaring... Magic is erg fel op andere honden en zal als ze de kans krijgt en de hond te dicht bij komt hem wel proberen te pakken.
Zolang ze naast mij is is het de laatste tijd geen tot weinig problemen meer. Maar met behendigheid zal ik ook moeten helpen met het opruimen van de toestellen. Ze moet dan toch echt even alleen aan een stick liggen maar het risico bestaat dat er iemand toch langs loopt en niet goed oplet. Of dat er bij de G&G een hond een rondje veld gaat doen en bij haar komt kijken...
Dan heb ik liever het zekere voor het onzekere...

Ook als ze even mee moet naar binnen bij mijn ouders heb ik een muilkorf nodig. Het is niet altijd mogelijk haar in de tuin neer te leggen daar en mijn ouders hebben twee katten die ze levend opvreet als ze de kans krijgt...

Ook in de wachtkamer bij de dierenarts zal ze gemuilkorft moeten zijn ivm de veiligheid van andere honden die ernaast zitten...

Dus reden genoeg... het is niet zo dat ik het doe omdat dat er "stoer" uitziet of zoiets dergelijks. Ik heb zowat ogen in mijn achterhoofd als ik bezig ben met haar maar toch kan er net even wat aan mijn aandacht ontsnappen...
Ik snap wat je bedoel en je heb helemaal gelijk hoor. Ik hoop dat je de juiste maat te pakken kan krijgen en trouwens mooie hond :ok: Ik ben er helemaal weg van. Ik wil dolgraag een staff maar het kan niet :( tenzij ik er mee mag werken maar dat zal er niet inzitten :smile: :smile: :pffff: :denken:
*Jolanda*

dank je :)

Magic had best een buitdrift kunnen ontwikkelen misschien niet zo erg als een gemiddelde werk lijn van de mechelaar heeft maar denk dat als ze jonger kennis had gemaakt met pakwerk dat ze dat helemaal geweldig had gevonden...

Nu is ze daar te oud voor om dat nog te ontwikkelen...

Alleen zit je met waar je mag trainen of niet?

Ik was nooit een amstaff fan maar mijn vriend wel en toen ik Magic tegen kwam was ik helemaal verkocht en hebben we haar mee genomen...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Jolanda* schreef:
Valerie schreef:Ik zou zo een "hannibal" ding nemen, zo een leren die ook tussen de oren door gaat. Extra beveiliging.

zoals deze bv

Afbeelding
zo eentje heb ik na lang zoeken gevonden bij k9dogsports... (van malinois) en krijg `m deze week thuis gestuurd...

Veel internet zaken reageerden niet op mijn vraag welke maat ik moest hebben... hoop dus dat deze wel past...

Die plastic dingen schuren haar langs de zijkant van de kop en vind ze totaal niet prettig... en een stootkorf vind ik nou niet echt nodig het gaat er alleen om dat ze andere honden geen schade toe kan brengen mocht er eentje per ongeluk komen neuzen bij haar als ze even alleen moet wachten m`n vriend kan namelijk niet iedere maandag avond mee om haar dan even in de gaten te houden als ik aan het opruimen ben...

Maar ook voor als ze bij mijn ouders is dat ze dan niet per ongeluk de katten kan grijpen...

Ik hoop dat ie past vind het wel een van de mooiere muilkorven voorzover dat mogelijk is....
blijft lastig voor een staffie de maat te bepalen, gezien de maten die je hebt doorgegeven moet deze passen, heb het nog ff bij de leverancier gechecked heb deze maat overigens al meer verkocht aan stafeigenaren... maar mocht ie niet passen kun je altijd ruilen maar dan weet je ook een beetje of je in de richting zit qua maat...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra-
Zeer actief

@Jolanda. Helaas mag je met een Staff niets doen binnen de KNPV dit mag alleen met een: herdershond (in al zijn variëteiten), Dobermann, Riesenschnauzer, Bouvier,Airedale Terrier, Rottweiler, Boxer en alle kruisingen tussen deze rassen

Binnen de bond zal dit niet anders zijn alhoewel dit niet duidelijk vermeld staat op de site.

Ik heb er eigenlijk nooit echt naar gekeken.

Eigenlijk ook wel voor te stellen waarom dit niet mag maar goed als huishond en wat anders sport ermee doen is ook leuk. Wie weet, mss ooit als ik stop met werken of als ik meer thuis ben :D

Mijn wens is ooit nog een Am Staff of weer een Akita of een Shiba te nemen
*Jolanda*

malinois schreef:
*Jolanda* schreef:

zoals deze bv

Afbeelding

blijft lastig voor een staffie de maat te bepalen, gezien de maten die je hebt doorgegeven moet deze passen, heb het nog ff bij de leverancier gechecked heb deze maat overigens al meer verkocht aan stafeigenaren... maar mocht ie niet passen kun je altijd ruilen maar dan weet je ook een beetje of je in de richting zit qua maat...
ik wacht het gewoon af... Mijn vriend is vandaag thuis dus zal `m in ontvangst nemen... komt weer goed uit...
Vind de hulp allang geweldig...
*Jolanda*

hihihi mijn vriend heeft zonet de muilkorf in ontvangst genomen... Hij belde me al op met precies hetzelfde zinnetje als hierboven...

" nu is ze net Hannibal Lector met dat ding om "

Hij zal op zich goed volgens hem alleen paste hij maar net achter haar oren langs... dus zal straks thuis zelf even kijken hoe hij precies zelf zit...

Bedankt voor de goede service Malinois !!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoe reageert ze er verder op? Probeert ze hem af te krijgen of draagt ze hem gelaten en vindt ze het wel prima? Ik heb Eva eens voor de lol een muilkorf omgedaan binnen omdat ik die nog had van mijn vorige hond en ze vond het geen probleem eigenlijk. Mijn vorige hond ging ermee liggen en schuren als ik niet door bleef lopen. Cleo gaat door de grond met zo'n ding en eerder Dapper ging meteen met zijn poten wrijven of het weg kon aub :mrgreen:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Wil wel een foto zien tuurlijk :mrgreen: :mrgreen: :pffff: :boos:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Jolanda* schreef:hihihi mijn vriend heeft zonet de muilkorf in ontvangst genomen... Hij belde me al op met precies hetzelfde zinnetje als hierboven...

" nu is ze net Hannibal Lector met dat ding om "

Hij zal op zich goed volgens hem alleen paste hij maar net achter haar oren langs... dus zal straks thuis zelf even kijken hoe hij precies zelf zit...

Bedankt voor de goede service Malinois !!
is prima hoor... volgens mij kun je het bandje door de achterste opening halen (wat over de kop gaat), hij zit nu door de eerste, daardoor komt hij dus wat verder naar achter. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Kyra- schreef:@Jolanda. Helaas mag je met een Staff niets doen binnen de KNPV dit mag alleen met een: herdershond (in al zijn variëteiten), Dobermann, Riesenschnauzer, Bouvier,Airedale Terrier, Rottweiler, Boxer en alle kruisingen tussen deze rassen
bij het pakwerk dan alleen? bij basis zie ik toch ook andere honden dan herders (sorry zit nog niet zo lang in de KNPV wereld)
*Jolanda*

MARC_S schreef:Hoe reageert ze er verder op? Probeert ze hem af te krijgen of draagt ze hem gelaten en vindt ze het wel prima? Ik heb Eva eens voor de lol een muilkorf omgedaan binnen omdat ik die nog had van mijn vorige hond en ze vond het geen probleem eigenlijk. Mijn vorige hond ging ermee liggen en schuren als ik niet door bleef lopen. Cleo gaat door de grond met zo'n ding en eerder Dapper ging meteen met zijn poten wrijven of het weg kon aub :mrgreen:
ze vind het eigenlijk geen probleem ze zit wel zo van MOET DAT NOU maar verder gaat het prima.... het is weer even wennen omdat ze een snuitje gewend is maar met wat oefening is ze dit ook zo gewoon,....
Kyra-
Zeer actief

Ik zie nog geen foto :pffff: :pffff: ben wel erg benieuwd naar je stoere hond :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij bevalt ? Ik ben nl ook op zoek naar een muilkorf voor mijn staffie dus alle ervaringen zijn welkom !!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”