Voor school moet ik een opstel schrijven over de wetgeving waar je mee te maken krijgt in een trimsalon. Tot nu toe heb ik dus een verhaaltje geschreven over de ABHB en het feit dat je voor dit beroep geen vakbekwaamheidsdiploma hoeft te hebben. Ik had al wat rondgevraagt welke wetten nog meer gelden in een trimsalon en kwam alleen uit bij de wetgeving voor vestiging.
Kan iemand mij meer vertellen over die wet, eventueel met links naar informatie? En als er nog andere wetten gelden hoor ik dat graag! Ik kan op internet tot nu toe nauwelijks informatie vinden hierover.
PS: Wist niet zeker of het in dit hoekje hoorde, mijn excuses als het verplaatst moet worden!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wetgeving trimsalon?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Neeltje
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
wheatylot
Toevallig ben ik daar net aangekomen met het leren!
Je hebt inderdaad geen erkende vakbekwaamheidsdiploma nodig. Het is een beroep dat iedereen gewoon op een dag kan gaan beginnen, zonder enige ervaring. Klanten hechten echter wel waarde aan een diploma, maar deze weten vaak niet dat er maar 3 erkende opleidingen zijn in Nederland (HKI, Cursuscentrum barneveld en Wellant College), waar je dus niet alleen leert knippen en scheren, maar ook EHBO, genetica, kynologie, rassenkennis, ethologie en meer. Er zijn een heleboel hondentrimsters, die naast het toiletteren ook nog cursussen en zelfgemaakte diploma's geven, waar je bijna alleen maar les krijgt in praktijk.
Wat wel echt verplicht is, omdat het toch een bedrijf is waar klanten komen:
- Als je een pand (bijv. een trimsalon aan huis) wil veranderen heb je een bouwvergunning nodig
- Volgens het honden- en kattenbesluit moet je een vergunning van de gemeente hebben, omdat je als bedrijf dieren in bewaring hebt.
- Kaderwet gezondheid- en welzijnswet voor dieren (hier moet je even over opzoeken op google)
-Milieuvergunning: in sommige gemeenten heb je deze nodig alvorens je begint.
- Als je personeel inhuurt zit je ook nog met arbeidsovereenkomst, en alles wat daar aan vast zit m.b.t. loon, vakantie-dagen en ziekte.
-Verder moet je nog nagaan in het bestemmingsplan van de gemeente of het überhaupt wel is toegestaan om een trimsalon te openen.
Meer informatie:
www.dierbaar.nl
www.abhb.nl
www.dibevo.nl
www.kvk.nl
Succes ermee!
Je hebt inderdaad geen erkende vakbekwaamheidsdiploma nodig. Het is een beroep dat iedereen gewoon op een dag kan gaan beginnen, zonder enige ervaring. Klanten hechten echter wel waarde aan een diploma, maar deze weten vaak niet dat er maar 3 erkende opleidingen zijn in Nederland (HKI, Cursuscentrum barneveld en Wellant College), waar je dus niet alleen leert knippen en scheren, maar ook EHBO, genetica, kynologie, rassenkennis, ethologie en meer. Er zijn een heleboel hondentrimsters, die naast het toiletteren ook nog cursussen en zelfgemaakte diploma's geven, waar je bijna alleen maar les krijgt in praktijk.
Wat wel echt verplicht is, omdat het toch een bedrijf is waar klanten komen:
- Als je een pand (bijv. een trimsalon aan huis) wil veranderen heb je een bouwvergunning nodig
- Volgens het honden- en kattenbesluit moet je een vergunning van de gemeente hebben, omdat je als bedrijf dieren in bewaring hebt.
- Kaderwet gezondheid- en welzijnswet voor dieren (hier moet je even over opzoeken op google)
-Milieuvergunning: in sommige gemeenten heb je deze nodig alvorens je begint.
- Als je personeel inhuurt zit je ook nog met arbeidsovereenkomst, en alles wat daar aan vast zit m.b.t. loon, vakantie-dagen en ziekte.
-Verder moet je nog nagaan in het bestemmingsplan van de gemeente of het überhaupt wel is toegestaan om een trimsalon te openen.
Meer informatie:
www.dierbaar.nl
www.abhb.nl
www.dibevo.nl
www.kvk.nl
Succes ermee!