Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's verkleinen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Foto's verkleinen

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hoi allemaal,

Ik wil in de fotohoek voor honden foto's plaatsen maar ze zijn veels te groot.. :denken:
Heb ze van mijn album.. Weet iemand hoe je ze kleiner moet maken?

Dankjeee!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat kan met allerlei fotobewerkingsprogramma's. Vaak zit er een programma bij je camera. Heb je dat niet dan kun je diverse programma's downloaden van het internet. The GIMP. Photophiltre, Irfanview en er zijn er nog meer. En ik heb zelfs wel eens via outlook mijn foto's verkleind door ze verkleind naar mezelf te mailen :wink:
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Op photobucket kan je instellen dat ze meteen verkleind worden als je ze upload. Reuze handig :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hera schreef:Op photobucket kan je instellen dat ze meteen verkleind worden als je ze upload. Reuze handig :ok:
Weet jij (of iemand anders uiteraard :mrgreen: ) toevallig dan ook of photobucket wel het origineel upload in plaats van de grootte van het uiteindelijke formaat??
Want dat verschil is bij mij ongeveer 3 mb op een foto en dat scheelt echt zo ongelooflijk veel tijd in uploaden. :mrgreen:

Oh, en zie je door het verkleinen ook duidelijk kwaliteitsverlies? In bepaalde fotoprogramma's zie ik namelijk na het verkleinen duidelijk een mindere kwaliteit (alsof de foto over-verscherpt is, brokkelige snorharen bijvoorbeeld :wink: )
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Shibby schreef:Weet jij (of iemand anders uiteraard :mrgreen: ) toevallig dan ook of photobucket wel het origineel upload in plaats van de grootte van het uiteindelijke formaat??
Want dat verschil is bij mij ongeveer 3 mb op een foto en dat scheelt echt zo ongelooflijk veel tijd in uploaden. :mrgreen:
De snelheid van het uploaden ligt volgens mij voor een groot deel aan je eigen computer. Met mijn ouwe laptop duurde het eindeloos, met m'n nieuwe een paar seconden. Ja, ik laad gewoon de grote foto op, en photobucket verkleint het automatisch. Ik zie geen kwaliteitsverschil, maar ik ben geen pietje precies :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Houdt Photobucket dan wel dezelfde hoogte-breedte-verhoudingen?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

LongFields schreef:Houdt Photobucket dan wel dezelfde hoogte-breedte-verhoudingen?
Geen idee :denken:
Ik heb altijd hetzelfde formaat foto, en dat doet hij keurig.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Bedankt allemaal! Zal het eens proberen, en heb The Gimp wel op mijn pc staan. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”