nee. respect moet je verdienen niet afdwingen. dan is het niets waard.Marjon80 schreef:En af en toe is het afdwingen van respect wel degelijk aan de orde. Toch niet anders dan in de mensenwereld??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilband gelijk aan muilkorf, nee toch?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Juist, en als je respect moet afdwingen en zo roedelleider worden dan is het niet de goede methode. Maar dat schreef ik in mijn eerdere post ook al.Hutsje schreef:nee. respect moet je verdienen niet afdwingen. dan is het niets waard.Marjon80 schreef:En af en toe is het afdwingen van respect wel degelijk aan de orde. Toch niet anders dan in de mensenwereld??
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hutsje schreef:en blindTamara. schreef:En mijn honden zijn doofstom in vergelijking met die van jou?Marjon80 schreef:Maar misschien ook omdat mijn honden erg dicht bij de natuur staan qua karakter en de hondentaal ook echt als beste kennen. En het werkt goed en dat is het belangrijkste denk ik![]()
![]()
Ook nog, ja
Ik weet nu in ieder geval dat ik op handen en voeten , al hijgend en blaffend met een stok in m'n bek door het leven moet om respect van m'n honden te krijgen
Scheren doe ik ook maar niet meer, zo sta ik nog dichterbij de hond
-
Marjon80
- Vaste gebruiker
Ik gooi wel een slotje op mijn verhaal 
Ook redelijk off topic (sorry Raygo!)
Volgens mij moeten we allemaal gewoon doen wat bij onze eigen honden het beste werkt. Laten we hier niet te veel over oordelen op basis van alleen woorden. Zolang het resultaat naar ieders wens is, prima toch?
En nu weer terug naar de muilkorf!
Ook redelijk off topic (sorry Raygo!)
Volgens mij moeten we allemaal gewoon doen wat bij onze eigen honden het beste werkt. Laten we hier niet te veel over oordelen op basis van alleen woorden. Zolang het resultaat naar ieders wens is, prima toch?
En nu weer terug naar de muilkorf!
- Hutsje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou ga het es proberen dan hier zou ik zeggen...Marjon80 schreef:En wie is er dan in dat geval de baas???! Jij in ieder geval niet. Als de hond jou erkent als zijnde ranghoogste heeft hij het lef niet om terug te bijten maar geeft hij zich direct overblondie schreef:Dazwa84 schreef:Ja. Machtsgeilheid.Moos schreef:Oh ik krijg hier een beetje de kriebels van :N:![]()
Heeft deze methode ook nog een naam?![]()
![]()
tot op een kwade-goede dag.. de hond beseft harder terug te kunnen bijten als `zijn alpha´in zijn oor hangt...
bel het ziekenhuis dan vast dat je er aan komt... en ja hond is prima opgevoed en luisterd prima, alleen fysiek hoef je hem echt niet te corrigeren en zeker niet aan de grond te drukken...
En nee, bang ben ik zeker niet voor hem, ik weet wel wat ik aan hem heb en dat je er 100% zeker van moet zijn dat als je het gevecht aan gaat je ook altijd wint, en dat gaat mij echt niet lukken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:ehm, dit mag jij bij mijn bullmastiffreu van 65 kilo rustig uitproberen hoor, maar niet zeuren dan als jij binnen de kortste keren op je rug onder hem ligt. en vergeet dan niet je dan wel HELEMAAL over te geven en stil te liggen he!?Marjon80 schreef:Voorbeeld:
En, mischien wel het belangrijkst, corrigeren op zn honds. En dat gaat dus niet met woorden (behalve de eerste waarschuwing) maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan is zo'n advies toch wel erg gevaarlijk hoor, stel dat ik dat ging opvolgen als ik niet beter wist, lag ik in het ziekenhuis...Marjon80 schreef:Even goed lezen naar mijn andere reacties.Hutsje schreef:ehm, dit mag jij bij mijn bullmastiffreu van 65 kilo rustig uitproberen hoor, maar niet zeuren dan als jij binnen de kortste keren op je rug onder hem ligt. en vergeet dan niet je dan wel HELEMAAL over te geven en stil te liggen he!?Marjon80 schreef:Voorbeeld:
En, mischien wel het belangrijkst, corrigeren op zn honds. En dat gaat dus niet met woorden (behalve de eerste waarschuwing) maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!)
hier zijn harde correcties niet nodig, gelukkig kunnen wij het hier wat subtieler af. maar er is hier dan ook geen sprake van baas/hondgerelateerde problemen. baas/hond omdat dat een hele andere relatie is dan een hond/hond relatie, onderlinge rangorde dus. als jij steeds zo hard moet ingrijpen doe je toch iets niet goed lijkt mij. je bent dan toch niet duidelijk genoeg. hier genoeg ervaring met karaktersterke honden en roedel, waarin de alfateef alleen met haar ogen alle honden kan sturen en er is er geen een die er maar over denkt haar tegen te werken of het stokje over te nemen alhoewel er 2 honden zeker veel sterker zijn dan zij met haar 11 jaar. maar mentaal kunnen ze nog niet aan haar tippen.
Geef ook duidelijk aan dat wij het leiderschap weer opnieuw moeten oppakken. Zijn daarin redelijk tekortgeschoten bij onze honden. En ook geef ik aan dat het per hond verschilt. Sam heeft ook aan een blik genoeg, Snow helaas nog niet maar dat komt vanzelf...
En wat is het verschil tussen een baas/hond relatie en hond/hond relatie? Jij bent volgens mij in de ogen van je hond gewoon de alfahond hoor

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:nee. respect moet je verdienen niet afdwingen. dan is het niets waard.Marjon80 schreef:En af en toe is het afdwingen van respect wel degelijk aan de orde. Toch niet anders dan in de mensenwereld??

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en de mijneHutsje schreef:dat is iets te makkelijk hoor. ik ben hier nog steeds erg benieuwd naar:
ik ben wel erg benieuwd hoe jij mijn reu zou aanpakken als hij hetzelfde gedrag had als jouw honden? je bent hem fysiek echt niet de baas dus ik ben erg benieuwd.
Overigens een stukje lichter, 35 kg mechelse herder.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sorry marjon. óf je hebt enge boeken gelezen, óf je hebt je opleiding 25 jaar geleden gedaan. alles van wat je verteld is zeer achterhaald en hondonvriendelijk.
je bent geen leider als je het fysiek moet regelen. een echte leider IS leider, die heeft geen geweld (want dat is het, mijn *** met je correctietermen) nodig.
wat jij aan het regelen bent is honden die zich uit angst aan je onderwerpen, die alles voor je doen omdat ze bang zijn voor de straf. het opvolgen van jouw opdracht is de minst erge keus, daarom doen ze wat je zegt en niet omdat ze jou als leider zien.
ik hoop echt voor je dat je nooit een hond tegenkomt die eerlijk reageert en dus niet zoals de meeste honden eieren voor zijn geld kiest en in angst verder leeft...
bah!
je bent geen leider als je het fysiek moet regelen. een echte leider IS leider, die heeft geen geweld (want dat is het, mijn *** met je correctietermen) nodig.
wat jij aan het regelen bent is honden die zich uit angst aan je onderwerpen, die alles voor je doen omdat ze bang zijn voor de straf. het opvolgen van jouw opdracht is de minst erge keus, daarom doen ze wat je zegt en niet omdat ze jou als leider zien.
ik hoop echt voor je dat je nooit een hond tegenkomt die eerlijk reageert en dus niet zoals de meeste honden eieren voor zijn geld kiest en in angst verder leeft...
bah!

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
ladybird schreef:Misschien is ze nu op de sportschool om te trainen voor haar strijd met Kiefer en Xantoswendy71 schreef:Ga je nog antwoorden op de vraag van Jessica(Hutsje)?
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat wil aanpakken bij een grote sterke hond?
Dat zal ze wel nodig hebben !

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Marjon80
- Vaste gebruiker
Die doen niet onder aan onze Sam hoor (37kilo)wendy71 schreef:ladybird schreef:Misschien is ze nu op de sportschool om te trainen voor haar strijd met Kiefer en Xantoswendy71 schreef:Ga je nog antwoorden op de vraag van Jessica(Hutsje)?
![]()
![]()
![]()
En wie had het ook alweer over 'machtsgeilheid'?? Ik denk dat jullie DIE strijd winnen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Hutsje
- Zeer actief
oh nee? 65 kilo tov 37 kilo? mwoah........die weddenschap wil ik wel met je aan hoorMarjon80 schreef:Die doen niet onder aan onze Sam hoor (37kilo)wendy71 schreef:ladybird schreef:Misschien is ze nu op de sportschool om te trainen voor haar strijd met Kiefer en Xantoswendy71 schreef:Ga je nog antwoorden op de vraag van Jessica(Hutsje)?
![]()
![]()
![]()
En wie had het ook alweer over 'machtsgeilheid'?? Ik denk dat jullie DIE strijd winnen
ik ben niet machtsgeil, ik ben alleen maar benieuwd

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik hoef mijn honden niet met lichamelijk geweld aan te pakken om te bewijzen dat ik hun baas ben. Jij blijkbaar wel, om het maar keer op keer te moeten bevestigen. Wie is er dan machtsgeil?Marjon80 schreef:
Misschien ook even antwoorden op de vragen welke je niet aanstaan?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar jouw Sammetje is bang voor jou... mijn Xantosje zal jou even duidelijk maken dat jij dat nooit weer moet proberen... dat is het verschil.Marjon80 schreef: Die doen niet onder aan onze Sam hoor (37kilo)

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Inderdaad respect moet je verdienen. Zo ga ik ook met mijn honden om.flamme schreef:Juist, en als je respect moet afdwingen en zo roedelleider worden dan is het niet de goede methode. Maar dat schreef ik in mijn eerdere post ook al.Hutsje schreef:nee. respect moet je verdienen niet afdwingen. dan is het niets waard.Marjon80 schreef:En af en toe is het afdwingen van respect wel degelijk aan de orde. Toch niet anders dan in de mensenwereld??
Ik heb respect voor hun en hun voor mij. Ik zou er niet aan moeten denken dat als ze iets verkeerd doen om ze dan bij hun strot te grijpen en op hun rug te gooien.... :N: :N:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Marjon80, ik moet met de rest meegaan. Je hebt nog niets begrepen van het roedelprincipe en de wijze waarop een leider te werk gaat. Maar dat valt te leren... terug naar de basis, en opnieuw lezen. 
Wist je trouwens dat, wat jij ziet als ''altijd dezelfde correctie'', in wezen een laatste redmiddel is? Wolven hebben een scala aan zeer subtiele lichaamstaal waarmee dergelijke correcties vermeden worden.
Wat betreft mensen; de hond ziet ons als een ander wezen. Dit is bewezen, omdat uit onderzoek bleek dat honden mensen VEEL beter kunnen lezen dan wolven.
Kortom; onze gedomesticeerde huishond heeft, indertijd, geleerd hoe mensen zijn, wat ze doen en hoe je ze moet aflezen. Het is voor hen een soort tweede natuur geworden, al aanwezig bij geboorte.
Toch leuk om te weten; wij mensen proberen dichterbij de taal van de hond te komen, terwijl honden precies hetzelfde doen naar ons toe. Een fijne gedachte! Als we nu gewoon zo doorgaan, leren we steeds beter onze honden te begrijpen en kunnen we steeds beter met ze communiceren.
Wist je trouwens dat, wat jij ziet als ''altijd dezelfde correctie'', in wezen een laatste redmiddel is? Wolven hebben een scala aan zeer subtiele lichaamstaal waarmee dergelijke correcties vermeden worden.
Wat betreft mensen; de hond ziet ons als een ander wezen. Dit is bewezen, omdat uit onderzoek bleek dat honden mensen VEEL beter kunnen lezen dan wolven.
Toch leuk om te weten; wij mensen proberen dichterbij de taal van de hond te komen, terwijl honden precies hetzelfde doen naar ons toe. Een fijne gedachte! Als we nu gewoon zo doorgaan, leren we steeds beter onze honden te begrijpen en kunnen we steeds beter met ze communiceren.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Ik denk zo groot als op de foto.Ragyo schreef:Ja zoiets zoek ik! Maar wat voor maat heb jij dan?Bika schreef:Als je zoiets zoekt heb ik dat gratis hier voor je hangen.metaveenendaal schreef:
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder