Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat betalen jullie voor vlooienspul ?
Moderator: moderatorteam
-
*Ellen*
Wat betalen jullie voor vlooienspul ?
Ik vind het schrikbarend duur hoor. Net 2 verpakkingen Frondlinepipetjes gehaald in de dierenwinkel. Een verpakking met drie pipetjes kost 27,50.
Dus ik was bijna 60 euro kwijt.
Wat kopen jullie aan vlooienspul en wat betalen jullie ervoor ?
Dus ik was bijna 60 euro kwijt.
Wat kopen jullie aan vlooienspul en wat betalen jullie ervoor ?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik snap ook niet dat dat spul zo duur moet zijn;volgens mij is het gewoon een fijn melkkoetje voor de fabrikant.Goed,de ontwikkelingskosten zullen hoog zijn geweest maar het wordt nu zo veel geproduceerd dat ze die er allang uit hebben.
Ik koop overigens maar heel weinig antivlooienrotzooi;ik koop eigenlijk alleen iets voor de omgeving.
Ik koop overigens maar heel weinig antivlooienrotzooi;ik koop eigenlijk alleen iets voor de omgeving.
Laatst gewijzigd door marian* op 02 jun 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
Ik koop niks (hooguit een flesje Teatree voor 4,95). Oja, en van de week weer 2 verpakkingen met een tekentang bij de Wibra meegegraaid, voor 50 cent per stuk.
Ik vind hondenspullen (pillen, spraytjes) allemaal belachelijk duur. Zag vorige week prijzen staan op de kanker-pillen die mijn vader allemaal slikt. Nou, ze zijn vele malen goedkoper dan de simpelste ontwormingspil. En de ontwikkelingskosten voor medicijnen voor dieren zijn een stukje minder hoog dan die voor mensen.
Ik vind hondenspullen (pillen, spraytjes) allemaal belachelijk duur. Zag vorige week prijzen staan op de kanker-pillen die mijn vader allemaal slikt. Nou, ze zijn vele malen goedkoper dan de simpelste ontwormingspil. En de ontwikkelingskosten voor medicijnen voor dieren zijn een stukje minder hoog dan die voor mensen.
-
*Ellen*
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb net een natuurlijk spulletje aangeschaft, teek en vlo exit heet 't.
Vriendin van me gebruikt het en is erg enthousiast.
16,90 voor een flesje en daar doe je een zomerseizoen mee, een half jaar zeg maar.
En ik heb ook spul voor de omgeving.
Zij heeft haar oude boerderij er ongediertevrij mee en haar honden ne katten ook. Dat geeft hoop.
Ben benieuwd. In elk geval ruikt het erg lekker
Vriendin van me gebruikt het en is erg enthousiast.
16,90 voor een flesje en daar doe je een zomerseizoen mee, een half jaar zeg maar.
En ik heb ook spul voor de omgeving.
Zij heeft haar oude boerderij er ongediertevrij mee en haar honden ne katten ook. Dat geeft hoop.
Ben benieuwd. In elk geval ruikt het erg lekker
-
*Ellen*
Ik had de Frontline in de dierenwinkel gekocht, is lekker dichtbij.
Net de dierenarts gebeld en zij vertelde me dat Frontline helemaal niet meer aangeraden wordt door hen omdat het niet goed meer werkt.
Zij verkopen alleen nog Advantage. Omdat het veel beter werkt.
Het is goedkoper ook, 4 pipetjes voor 22 euro. Al gaat het me daar nu even niet meer om.
Ik wil ze geen Frontline geven als het -volgens haar- amper werkt.
Nou weet ik het niet meer hoor.
Terugbrengen naar de dierenwinkel hoef ik niet te proberen, want ik had de verpakking al opengescheurd om de gebruiksaanwijzing te lezen.
Pech.
Net de dierenarts gebeld en zij vertelde me dat Frontline helemaal niet meer aangeraden wordt door hen omdat het niet goed meer werkt.
Het is goedkoper ook, 4 pipetjes voor 22 euro. Al gaat het me daar nu even niet meer om.
Terugbrengen naar de dierenwinkel hoef ik niet te proberen, want ik had de verpakking al opengescheurd om de gebruiksaanwijzing te lezen.
Pech.
Laatst gewijzigd door *Ellen* op 02 jun 2009 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
*Ellen*
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik gebruik geen vlooienspul alleen karnemelk en kwark en toe nu toe werkt het bij mijn honden afdoende (ook tegen teken).
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Een flacon defendog spray voor iets van 23 euro.
Daar doe ik best lang mee met twee honden. Denk dat ik het daar dit seizoen wel mee red.
Nu heb ik ze allebei (moeten) laten ontwormen en behandelen tegen teken en vlooien bij de dierenarts i.v.m. onze vakantie in engeland, dat heeft me 41 euro gekost.
Daar doe ik best lang mee met twee honden. Denk dat ik het daar dit seizoen wel mee red.
Nu heb ik ze allebei (moeten) laten ontwormen en behandelen tegen teken en vlooien bij de dierenarts i.v.m. onze vakantie in engeland, dat heeft me 41 euro gekost.
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Ik gebruik Practic en alleen in het tekenseizoen, helaas is dat best lang.
Heb laatst een verpakking van 6 pippetjes bij Dierapotheker.nl besteld.
Ik zag laatst dat ik nog een verpakking Frontline voor de katten had liggen, ik denk dat die ongebruikt weg kan. Het is de bedoeling dat de katten hier de tuin niet uitkomen.
Heb laatst een verpakking van 6 pippetjes bij Dierapotheker.nl besteld.
Ik zag laatst dat ik nog een verpakking Frontline voor de katten had liggen, ik denk dat die ongebruikt weg kan. Het is de bedoeling dat de katten hier de tuin niet uitkomen.
Laatst gewijzigd door Yèti op 02 jun 2009 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
-
Fin
- Zeer actief
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik iets koop dan zijn het van die ouderwetse vlooienbanden, en dat kost, ik weet niet exact een euro of 6 per stuk ofzo? je doet er zeker 5 maanden mee, misschien wel 6. de frontline hielp hier niet meer afdoende tegen vlooien en exil al helemaal niet (wel tegen teken, maar er ik kamde er nog dagelijks 30 vlooien uit en dat minderde helemaal niet).
dit jaar nog geen vlo gezien gelukkig.
dit jaar nog geen vlo gezien gelukkig.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
jajajaja, die dierendokters he... Op één of andere manier hebben zij ooit bedongen dat alle nieuwe vlooienmiddelen eerst 5 jaar door hun verkocht mogen worden. Tot voor een paar jaar terug verkochten zij dus frontline.... Daarna ging het de vrije verkoop in. En ja hoor, nieuw middeltje voor de dierendokters en daar waren de verhalen over resistentie.*Ellen* schreef:Ik had de Frontline in de dierenwinkel gekocht, is lekker dichtbij.
Pech.
Forget it, als je je middelen goed gebruikt (voldoende dus!) dan gaan die vlooien gewoon dood. Ongeacht de werkzame stof, tenminste als het een bestrijdingsmiddel is al die 'wegjaagmiddeltjes' werken gewoonweg niet.
Maar ja, de mens laat zich graag belazeren.
-
*Ellen*
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Becky
- geregistreerd lid
- Brittje
- Actief
- Mijn ras(sen): Bonte jack russell en een black&tan jack russell
Heb ook nooit geweten dat karnemelk of kwark tegen vlooien werkt...
Hoeveel geef je dan per dag aan je hond?
Ik heb laatst 6 pipetten van Frontline op marktplaats gekocht en was 25,75 kwijt (2-10 kg, spot on)
Vind ik niet duur als je het vergelijkt bij dierenzaken.
Ik wissel het ook nog wel eens af met pipetten van de kruidvat welke 3 voor 5 euro zijn...
Heb idd ook wel gehoord dat vlooien resistent worden voor de middelen in vlooiendruppels, dat je om die reden eens zou moeten veranderen...
Hoeveel geef je dan per dag aan je hond?
Ik heb laatst 6 pipetten van Frontline op marktplaats gekocht en was 25,75 kwijt (2-10 kg, spot on)
Vind ik niet duur als je het vergelijkt bij dierenzaken.
Ik wissel het ook nog wel eens af met pipetten van de kruidvat welke 3 voor 5 euro zijn...
Heb idd ook wel gehoord dat vlooien resistent worden voor de middelen in vlooiendruppels, dat je om die reden eens zou moeten veranderen...
Groetjes Britt, Shumy en Nero

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
voor een deel denk ik zeker dat je gelijk hebt van hoe het werkt qua verkoop en verhalen, maar dat de vlooien met frontline niet allemaal dood gaan heb ik zelf kunnen zien, op zowel hond als kat. het grootste deel ging dood maar er bleven er toch ook altijd een aantal in leven, ik kamde er nog dagelijks een paar uit. het was beheersbaar op die manier, maar ze kwamen er niet echt vanaf. en ik gaf echt de hoeveelheid zoals aanbevolen (en stofzuigde me rot en heb de kleedjes behandeld etc). pas toen ik overgeschakeld ben op vlooienbanden ben ik er helemaal vanaf gekomen.Rosita Compagner schreef:jajajaja, die dierendokters he... Op één of andere manier hebben zij ooit bedongen dat alle nieuwe vlooienmiddelen eerst 5 jaar door hun verkocht mogen worden. Tot voor een paar jaar terug verkochten zij dus frontline.... Daarna ging het de vrije verkoop in. En ja hoor, nieuw middeltje voor de dierendokters en daar waren de verhalen over resistentie.*Ellen* schreef:Ik had de Frontline in de dierenwinkel gekocht, is lekker dichtbij.
Pech.
Forget it, als je je middelen goed gebruikt (voldoende dus!) dan gaan die vlooien gewoon dood. Ongeacht de werkzame stof, tenminste als het een bestrijdingsmiddel is al die 'wegjaagmiddeltjes' werken gewoonweg niet.
Maar ja, de mens laat zich graag belazeren.
- *kelly*
- Zeer actief
Hier heb ik al vaker goede ervaringen over gehoord... Waar kopen jullie het?dbdobi schreef:Hier hetzelfde. Ik spray ongeveer van maart t/m september.JML schreef:Een flacon defendog spray voor iets van 23 euro.
Daar doe ik best lang mee met twee honden. Denk dat ik het daar dit seizoen wel mee red
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie