Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De snoezepoezen uit Beiroet

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

PetraP
Zeer actief
Contacteer:

De snoezepoezen uit Beiroet

Ongelezen bericht door PetraP »

Zoals de meesten van jullie wel weten, doe ik in mijn vrije tijd het nodige voor 2 Turkse dierenasielen. Een vriendin van mij heeft echter contact met met de kattenorganisatie Animals Lebanon ( error//www.animalslebanon.org ) in Beiroet. Samen met een kennis was zij in maart al eens zelf in Beiroet geweest en had ook een kat uit Libanon geadopteerd. Henny en Agnes hadden zich toen het lot aangetrokken van 2 katten en 3 honden en via hun connecties ook geïnteresseerden voor deze dieren gevonden. Nu hadden ze nog iemand nodig die het beestenspul kon ophalen en of ik dat wilde doen. Mijn partner stond niet te juichen, toen ik over het Libanon-plan vertelde; zag mij al ontvoerd door Hezbollah-aanhangers en meer van die enge zaken. Het hielp natuurlijk ook niet dat op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken stond: "Gezien de voortdurende instabiele veiligheidssituatie worden alle niet-essentiële reizen naar Libanon ontraden.". Maar goed, ik was nieuwsgierig genoeg om de adviezen van BZ in de wind te slaan en zo vloog ik 11 juni via Cyprus naar Beiroet. Ik ben daar aller hartelijkst ontvangen door Joëlle Kanaan en haar man. Joëlle is een bevlogen dierenliefhebster, maar wel eentje met verstand.

In Libanon zijn er 2 organisaties die zich met dierenleed bezighouden, Beta runt het asiel met de honden en Animals Lebanon richt zich voornamelijk op de katten. Jammer genoeg zijn de 2 clubs niet "on speaking terms" vanwege meningsverschillen, dus heb ik alleen de katten gezien. De circa 50 katten zijn ondergebracht in 4 ruimtes in een appartement. De katten die in de 2 grote kamers zitten, hebben het wel goed. Er zijn echter ook katten die telkens op hun kop werden gezeten door de anderen en die 2 groepjes moeten het doen met de badkamer en de keuken :sad: . 's Ochtends komt er een schoonmaakster, die ook eten geeft. 's Middags komen bij toerbeurt 3 vrijwilligsters om de beestjes aandacht te schenken. In een jaar tijd zijn de dames erin geslaagd het aantal katten van meer dan 100 terug te brengen naar ruim 50, voornamelijk door adoptie in het buitenland. Toch doen ze erg hun best om de katten ook in Libanon onder de aandacht te brengen via de website, flyers en posters die bij dierenartsen en winkels hangen. Hun promotiemateriaal zag er professioneel en fleurig uit. Droom is een eigen kantoor te hebben in het midden van de stad, waar ze schoolklassen kunnen ontvangen en ook huisvesting voor de katten die voor adoptie in aanmerking komen. In de dierenkliniek waarmee ze samenwerken staat ook nog een verblijf waar poezen zitten. Het ging me wel aan het hart dat ze in zulke kleine hokjes opgesloten zitten. Nog erger vond ik het voor enkele honden die de hele dag in een krap kenneltje moesten doorbrengen dat bedoeld was voor dieren die moesten bijkomen na een operatie. Het riep bij mij associaties op met legkipbatterijen :huil: . Het doet echter ook dienst als verkapt pension, als mensen maar betalen. In veel dierenartspraktijken worden trouwens dieren verkocht. Arme dieren, want Beiroet is een betonnen stadsjungle en het aantal grassprietjes is bij wijze van spreken op 1 hand te tellen :sad:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij de dierenarts zit ook een aantal katten die geadopteerd kunnen worden. Deze kooi hebben ze laten maken en staat in de ruimte waar je binnenkomt.

Afbeelding
Kitten bij de dierenarts

Afbeelding
Foldermateriaal van Animals Lebanon

Afbeelding
Het schilderij dat achter de balie bij de dierenarts hing.

Afbeelding
Deze raskat zat bij de dierenarts en was gewoon achtergelaten.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wat zitten daar mooie katten tussen zeg! En wat ontzettend stoer dat je die reis gemaakt hebt :ok: . Ik zou het ook doodeng vinden denk ik. Hopen dat de poezebeesten snel een huisje vinden!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: De snoezepoezen uit Beiroet

Ongelezen bericht door Lupo »

Wat een mooitjes! :I:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wauw, mooie katten zeg! Vooral die met die pluimpjes op de oren vind ik prachtig. Ik hoop dat de meesten een goed huis kunnen vinden. Goed dat je wat doet voor die dieren! :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Leuk om te lezen! Onze Pinda komt ook uit Beiroet, maar dan van de andere club:

http://animals.beirut.com/view_animal.php?ID=908
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Hanneke2 schreef:Leuk om te lezen! Onze Pinda komt ook uit Beiroet, maar dan van de andere club:

Hee grappig, Beta heeft kennelijk 2 websites. Die jij noemt kende ik nog niet, wel deze:

http://betalebanon.org/
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Jeetje, je hebt wel een flinke bak lef zeg!!
Het zijn wel stuk voor stuk schatjes om te zie.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

PetraP schreef:
Hanneke2 schreef:Leuk om te lezen! Onze Pinda komt ook uit Beiroet, maar dan van de andere club:

Hee grappig, Beta heeft kennelijk 2 websites. Die jij noemt kende ik nog niet, wel deze:

http://betalebanon.org/
En die kende ik weer niet!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zo goeiemorgen zeg, wat een schoonheden! :I: Zou ze toch zo allemaal in huis willen nemen.. :H:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

-Gaby- schreef:Wauw, mooie katten zeg! Vooral die met die pluimpjes op de oren vind ik prachtig. Ik hoop dat de meesten een goed huis kunnen vinden. Goed dat je wat doet voor die dieren! :ok:
Pinda heeft ook van die hele kleine pluimpjes, en die grote ronde ogen, misschien is dat typisch iets voor Midden-Oosterse katten?

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Hanneke2 schreef:
Pinda heeft ook van die hele kleine pluimpjes, en die grote ronde ogen, misschien is dat typisch iets voor Midden-Oosterse katten?
Mijn ouwe oerhollandsche cyper Gizmo had het ook. Zag er heel stoer uit. Zal eens kijken of ik er een foto van heb.

Edit;

Afbeelding

Let aub niet op de afschuwelijke bewerking, ik was jong en wild en kan nu zo snel even geen andere foto vinden van Giz. :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”