Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opleiding hondentrimmen, vraagjes.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

opleiding hondentrimmen, vraagjes.

Ongelezen bericht door gucci »

hoi allemaal,

ik heb een vraagje aan de trimsters op het forum, ik zou graag willen beginnen aan de opleiding hondentrimmen, wil dat al heel lang maar vind maar eens een leuke/goede stageplek in de buurt, ik heb er eentje gevonden waar ik evt. terecht kan als ik dit ga doorzetten, ik heb nl. nog een ander struikelblok wat niet gering is vind ik zelf.

ik loop al jaren met nek/rugklachten gekomen door een auto ongeluk, toen zijn er een aantal rug en nekwervels verschoven, ik heb hier eigenlijk altijd wel last van, maar kan gewoon mijn ding doen, maar het is en blijft een zwakke plek, bij tijd en wijle bezoek ik de fysio en osteopaat, ik weet dat hondentrimster fysiek een zwaar beroep is, nu vraag ik mij af, is dit beroep afgezien dat ik het heel leuk vind, wel geschikt voor mij en mijn fysieke gestel, het zou erg zonde zijn als blijkt dat ik tijdens de opleiding/stage moet afhaken omdat ik teveel klachten ga krijgen, als ik ervoor ga dan ook meer dan 100% maar ja dit zit toch in mijn achterhoofd.

mijn vraag aan de trimsters op het forum, wat zijn jullie ervaringen in dit vak en rug en/of nekklachten, is het een beroep wat een aanslag is voor je rug, met jullie ervaring raden jullie het mij aan, of zeggen jullie dit gaat je nekken.

ik hoor heel graag de positieve maar zeker ook de negatieve ervaringen van jullie.
Groetjes,

Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Re: opleiding hondentrimmen, vraagjes.

Ongelezen bericht door *kelly* »

Het ligt er denk ik een beetje aan wat je precies wilt... Wil je er full time je beroep van gaan maken? Dat is al een stuk zwaarder dan een paar dagen per week.
Er zijn natuurlijk middelen om het werk te verlichten (denk aan goede tafels, een instapbad etc.) maar het blijft fysiek zwaar.
Als je een bijv. een newfoundlander op je tafel hebt staan die niet van plan is mee te werken voel je dat 's avonds best wel.
Misschien kun je eens een paar keer meekijken in een trimsalon hoe het er aan toe gaat?
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
gucci
Zeer actief

*kelly* schreef:Het ligt er denk ik een beetje aan wat je precies wilt... Wil je er full time je beroep van gaan maken? Dat is al een stuk zwaarder dan een paar dagen per week.
Er zijn natuurlijk middelen om het werk te verlichten (denk aan goede tafels, een instapbad etc.) maar het blijft fysiek zwaar.
Als je een bijv. een newfoundlander op je tafel hebt staan die niet van plan is mee te werken voel je dat 's avonds best wel.
Misschien kun je eens een paar keer meekijken in een trimsalon hoe het er aan toe gaat?
heel erg bedankt voor je antwoord!

het is niet de bedoeling om dit werk full time te gaan doen, max. twee hondjes per dag, ik heb het druk zat met mijn eigen beestenspul en kinderen.

als ik klaar ben om zelfstandig aan de slag te kunnen gaan, kan ik bij een trimster aan de slag, als zij een middagje vrij wilt hebben, of eens een ochtendje, ik zou dan per week ongeveer 6 a 7 hondjes doen. ik vind het erg leuk werk maar wil hier dus zeker niet de hele dag mee aan de slag, ik weet dat ik dat ook niet kan met mijn rug en nek.

ik ga het ook zeker eens uitproberen een aantal dagen, wil echt van te voren weten of ik er veel last van ga krijgen of dat het wel meevalt in de praktijk.
Groetjes,

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik doe de opleiding nu sinds Oktober 08 en loop 2 dagen in de week stage, maar ik kan je vertellen dat het wel zwaar is. Zelf is mijn rug ook niet helemaal perfect, ik heb een scoliose. Dat houd in dat mijn rug S-vormig is waar hij recht hoort te zijn zeg maar. Daarbij ben ik ook niet echt klein (1.75m) wat ook niet echt mee helpt. Ik kreeg tijdens een les van een andere trimster te horen dat ik als een Teckel onder de mensen ben, lekker dan :smile: Maar ik merk het dus wel. Je gaat tijdens het werk heel snel een verkeerde houding aannemen, een kwestie van "eventjes snel dit en dit doen." en dat ga je voelen! Eerder deed ik dit erg vaak en had ik echt dagen dat mijn nek/rug wel vast leek te zitten! Daar heb ik toen wel van geleerd, een week je hoofd niet kunnen bewegen is niet leuk :mrgreen: Dus nu ben ik mij er veel meer van bewust, dat is ook een kwestie van aanwennen. Nu gaat het beter, maar ik heb nog steeds af en toe last van spierpijn.

Over jou situatie kan ik dus niet oordelen maar misschien kan je een paar weekjes op proef bij een trimsalon voordat je je aanmeld voor de opleiding?
gucci
Zeer actief

Maeve schreef:Ik doe de opleiding nu sinds Oktober 08 en loop 2 dagen in de week stage, maar ik kan je vertellen dat het wel zwaar is. Zelf is mijn rug ook niet helemaal perfect, ik heb een scoliose. Dat houd in dat mijn rug S-vormig is waar hij recht hoort te zijn zeg maar. Daarbij ben ik ook niet echt klein (1.75m) wat ook niet echt mee helpt. Ik kreeg tijdens een les van een andere trimster te horen dat ik als een Teckel onder de mensen ben, lekker dan :smile: Maar ik merk het dus wel. Je gaat tijdens het werk heel snel een verkeerde houding aannemen, een kwestie van "eventjes snel dit en dit doen." en dat ga je voelen! Eerder deed ik dit erg vaak en had ik echt dagen dat mijn nek/rug wel vast leek te zitten! Daar heb ik toen wel van geleerd, een week je hoofd niet kunnen bewegen is niet leuk :mrgreen: Dus nu ben ik mij er veel meer van bewust, dat is ook een kwestie van aanwennen. Nu gaat het beter, maar ik heb nog steeds af en toe last van spierpijn.

Over jou situatie kan ik dus niet oordelen maar misschien kan je een paar weekjes op proef bij een trimsalon voordat je je aanmeld voor de opleiding?
heel erg bedankt voor ook jouw antwoord!

jij hebt dus zelf ook rugklachten en doet dit werk, dus hier heb ik heel veel aan, ik ben zelf 1.74 dus ook niet erg klein, wat je zegt herken ik heel goed, - even snel dit en dat doen- dat is de grote instinker bij rug/nek klachten, ik tuim er zelf nog vaak genoeg in, gisteren mijn eigen hondje gedaan en ik begin zittend, maar eindig staand en erover heen gebogen en dat voel je dan in de avond heel goed, jij schrijft ook het bewust zijn van je houding, zeker verkeerde houding zodat je erop kan letten, dat is eigenlijk het sleutelwoord. bij mij zijn de klachten dat het ook vast gaat zitten, hoe vaak ik niet vast zit in mijn rug en nek, heel iri.

ik ga dus zeker eens een aantal dagen meedraaien en kijken hoe ik me daaronder voel, mijn man zegt ook, het is niet de bedoeling dat ik straks een vrouw heb die helemaal in de kreukels ligt. hoe leuk dit werk mij ook lijkt. ik hoorde dat er best wel veel dropouts zijn in deze opleiding, dus mensen die eraan beginnen en het om wat voor reden niet afmaken, dat vind ik dus echt zonde, vandaar mijn vragen, zodat ik als ik eraan ga beginnen er ook echt voor kan gaan.
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”