Wat Linda zegt klopt. Zowel op de training van IPO, 2 clubs geweest, als op de training van reddingshond werd mij streng en dringend geadviseerd Eva permanent in de kennel of anders permanent in de bench te houden. Alleen eruit om iets te doen om haar lekker wild te maken en daarnaast, en dat vond ik het ergste, kon ze zo geen probleemgedrag ontwikkelen. Want, dat is me letterlijk meerdere malen gezegd, als ik gewoon mijn ding deed moest die hond geen kans krijgen slechte gewoontes aan te leren of mijn tijd te vragen. Loslopende honden zouden niet op te voeden zijn en Eva zou ontsporen als ik haar los in huis zou laten.
Als mij dat op elke hondenclub gezegd is maak je mij ook niet wijs dat dit niet vrijwel overal gezegd wordt. Kijk, ik ben niet gek en doe dat gewoon niet omdat ik het onzin vind. Ik heb er geen probleem mee tijd in de opvoeding van mijn honden te steken en een keer extra te reageren om de hond op te voeden.
Maar het is dus absoluut niet waar dat die adviezen niet om dit soort redenen gegeven worden. De honden zijn om mee te werken, ze moeten gretig zijn en lekker wild en ze mogen de eigenaar in niks tot last zijn buiten het werken om. Dan flikker je eten in de kennel en schep je de stront eruit. Dat zal wel moeten want mij is ook geadviseerd Eva domweg 2 hele dagen in de bench te laten zodat ze wat beter ging luisteren want ze was te brutaal. Ze moest maar eens leren dat ze niks te vertellen had.
Ik weet niet waarom ik nu net dit allemaal meemaak maar het is wel zo. Dus ik begrijp heel goed dat een kennel wordt geadviseerd. Voor mij staat dat wel heeeeel erg haaks op wat ik van een hond wil. Als ik een nestpup van 10 weken die echt nog niet zelfstandig genoeg is om de hele nacht zonder andere hond in zijn eentje in de tuin te zitten in de tuin moest zetten dan krabde ik me toch even achter de oren hoor
En voordat mensen reageren die wel goed zijn voor hun honden in kennels, ze weten net als ik dat dit geen unieke adviezen zijn. Ik bedoel die mensen ook niet en ik zeg ook niet dat zij zo doen. Wat ik zeg is dat in de werkhondenwereld best wel heel wreed met honden wordt omgegaan. En dat heb ik met mijn eigen ogen mogen zien dus dat hebben jullie ook gezien al doen jullie het zelf dan anders. Het is daar volkomen normaal om tegen pups te schreeuwen die met 6 weken van de moeder af gaan en de eerste nachten piepen. Ik heb ook dat mogen aanschouwen en ze lieten een pup in de kennel voor 3,5 uur krijsen alleen tijdens de training om hem af te harden op alleen zijn in de kennel. Ze gingen er bijna nog een emmer water op gooien. Het was zo'n hard hondje, zo zelfstandig en stoer, maar hij moest wel zijn bek dicht houden en dit zou hem leren......
Verder lieten ze Eva spelen met een DH die haar wilde domineren en best wel venijnig deed. Laat ze maar........hehehe....... Toen vond Eva het genoeg en gaf ze die herder op zijn falie. Beiden pups van 12 weken. Oh........ trek je hond weg. Dit is niet goed voor zijn karakter. Wacht maar tot hij groot is, hij komt uit keiharde werklijnen en dat is wel iets anders dan jouw pup.

Nou bleek mijn nep-werkherder net wat beter in alles te zijn en iets meer pit te hebben dan zijn doorgezakte echte werkduitser. Ergens heb ik me ook wel kapot gelachen daar hoor

Hij was met 6 weken van de moeder weg omdat....hij zat in de kennel omdat.....hij kwam uit werklijnen.....en Eva de bankligger deed het beter in IPO