Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond kennel, 1 hond in tuin, afscheiding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 1 hond kennel, 1 hond in tuin, afscheiding

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:Maar Inge, waarom geef jij in dit soort topics dan niet je mening over het 16 uur alleen laten van pups en het 3-4 keer uitlaten op een dag dat wel voldoende moet zijn? Dat vind ik dan raar. Africhters zeggen hier niets over. Zwijgen is ook toestemmen hoor. Jij zou zeker wat zeggen als een nieuweling zei een boxerpup te gaan nemen en dit te gaan doen. Nu wordt het woord KNPV gebruikt en niemand die meer iets zegt. Daar verbaas ik me over en daarom schrijf ik ook maar wel eerlijk op wat ik vind van het 16 uur alleen in de kennel en verder soms los en wandelen. Hoe vaak denk je dat in de winter iemand buiten zit? Wat heeft die hond dan, 3 wandelingen met de baas en verder niks. Lekker verhaal als dat normaal is...... :80:
Volgens mij wordt er nergens gezegd dat de PUP 3x per dag uitgelaten wordt. Dat gaat om Diëgo, die inmiddels volwassen is. Sonnie zegt dat de pup pas met 10 weken komt omdat ze niet eerder vrij kunnen krijgen en dat ze de pup anders niet genoeg aandacht kunnen geven.
Zou ze hier melden dat de pup maar 3 á 4x per dag wordt uitgelaten had ik daar wel degelijk op gereageerd. Het is niet zo dat omdat ze in de KNPV traint ik geen mening geef (veel KNPVers hier in de buurt weten inmiddels dat ik ene hele duidelijke mening heb over bepaalde zaken die ik ook uit, heb al heel wat discussies gehad hoor :mrgreen: )
Ik vind het niet zo raar dat een volwassen hond 3 á 4x per dag uitgelaten wordt, doe ik zelf ook. 1 grote wandeling per dag, paar wijkrondjes en daarnaast iedere trainingsdag mee naar de club (waar ze ook uitgelaten worden en niet continu in de auto zitten). :denken:

MARC_S schreef:Verder, en daar gaat deze topic eigenlijk over, is het een recept voor mislukking als 1 hond los is en 1 in de kennel, dan slaapt er 1 binnen en 1 buiten en in de avond na het werk moeten ze buiten dan de beste maatjes zijn. De rangen zijn dan zo afhankelijk van het leven van de honden dat ze er onderling veel moeilijker uit komen dan wanneer je ze gelijk zet en ze het dan zelf laat bepalen. Nu loopt er elke dag een hond het terrein van de buitenhond op. Samen leven doen ze niet en hun levens lopen niet gelijk. Ik denk dat ze over 1,5 jaar niet meer samen kunnen. Zou je ze in aangrenzende kennels zetten of allebei binnen nemen en dan overdag allebei hetzelfde heb je veel meer kans dat het maatjes worden. Ik denk ook dat honden die aandacht tekort komen veel sneller onderling stress krijgen als de baasjes er eindelijk eens zijn :wink:
Ik heb hier het bewijs rondlopen dat het ook goed kan blijven gaan.
Biène is al vanaf pup overdag in de kennel terwijl de andere 2 binnen zijn. 's Nachts buiten slapen is hier niet gelukt omdat Biène joelde en ik dat niet wil in de wijk (zeker niet nadat de politie al aan de deur stond toen ze overdag wende aan de kennel als pup terwijl ik thuis was en ze wat piepte).
Biène is nu bijna 4 jaar oud en loopt al die tijd al tussen de andere 2 dames wanneer ik thuis ben.
Ja, ik heb spanningen/vechtpartijen gehad hier, maar het is nooit zover gekomen tot nu toe dat ze niet meer samen kunnen.
In totaal zijn Biène en Marouck in die 4 jaar elkaar 4x in de haren gevlogen, de laatste keer was het ook écht menens (en zat ik er zelf tussen met mijn hand). Na 2 dagen nog wat naspanning was het over en sindsdien is er ook geen vuiltje meer aan de lucht geweest.

Het kán dus fout gaan, maar het hoeft niet. En áls het fout gaat is de nieuwe hond wel een kennel gewend en is ze gescheiden houden makkelijker.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:De nieuwe pup nu ook weer, jullie hebben naar ik aanneem geen half jaar vrij, dus dan moet hij ook heel jong al hele dagen in die kennel. Net wat Marc ook zegt, neem je een Lab pup of een Mopshond pup en die doe je na een paar weken vrij hele dagen in een bench dan vindt niemand dat je dat kan maken. Maar een zogenaamde werkhond pup kan met 10 weken gewoon hop de kennel in, want dat is ie vanuit de fokker gewend :denken:
Maar het lijkt mij dat een pup in de kennel die enorm te keer gaat wel op een melding van de buren kan rekenen toch? Je zult dat toch echt moeten opbouwen en dat is hij ook van plan begrijp ik.

Even los van het feit dat ik het inderdaad beperkt vind als iemand hele dagen werkt en de hond dus overdag en 's nachts in een kennel zit. De tijd buiten de kennel is wel erg beperkt. Dan hebben we het over twee uur dat de hond vrij rondloopt denk ik (wandelen), want veel meer tijd zal er niet zijn vanwege het werken en trainen. Trainen is inderdaad ook weer veel opgesloten zitten.

Ik weet 100 % zeker dat als een niet-africhter dit op het forum zou zetten, er tig pagina's zouden komen met het dringende advies om geen pup te nemen. Blijkbaar is een echte werkhond maar een meegaande hond dat dit allemaal maar kan, een JR of Lab had de hele buurt bij elkaar gegild.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

@Inge, hoeveel had jij vorige week op??? er werd weldegelijk gezegd dat Biene mss beter af was geweest met meer tijd in de kennel :wink: denk persoonlijk niet dat het daaraan ligt, maar eerder aan jouw eigen tolerantie grens tov haar....alleen was in jou geval een kennel een "hulpmiddel" geweest, niet dat ze beter of slechter is door niet in de kennel gehouden te worden, maar anders....
alleen denk ik dus wel dat de kennel niet noodzakelijk is om dat te bereiken....

verder denk ik wel dat het samen gaan zoals bij jou met de teven (enkele uren apart en dan weer samen) niet altijd het makkelijkste is,
mijn ervaring is ook gewoon dat zolang alles continue bij elkaar gehouden wordt en/of continue gescheiden maar met vaste rondes bij elkaar dat het vaak wel goed gaat,
nu bij mij met loopse teven en dekreuen niet meer, maar goed, dat is ook niet heel vreemd vind ik ivm vergelijkbare karaktertrekjes zoals ik die eerder noemde....zou alleen in het geval van Sonnie gaan voor 2 kennels naast elkaar en ook samen los, zodat dat duidelijker blijft en niet straks de ranglagere (want wat ik tussen de regels door lees is Diego niet zo heel moeilijk en die kan zomaar als ranglagere eindigen) met meer privileges dan de ranghogere....
Zoek stok!
Zeer actief

crutz schreef:niet dat ze beter of slechter is door niet in de kennel gehouden te worden, maar anders....
alleen denk ik dus wel dat de kennel niet noodzakelijk is om dat te bereiken....
Maar vertel dan eens wat de hond anders maakt door hem in een kennel weg te sluiten? Je wilt er iets mee bereiken in de relatie met de hond begrijp ik?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
crutz schreef:niet dat ze beter of slechter is door niet in de kennel gehouden te worden, maar anders....
Maar vertel dan eens wat de hond anders maakt door hem in een kennel weg te sluiten? Je wilt er iets mee bereiken in de relatie met de hond begrijp ik?
Dat kan ik je ook vertellen. Mij is verteld, en dat klopt natuurlijk ook. Dat de hond dan geen kans heeft de hele dag te kijken waar hij jou eronder kan krijgen. Dus waar je steken laat vallen zodat de hond iets kan klimmen tov jou. Mij werd gezegd dat Eva omdat ze zo fel was als pup een probleemhond zou worden. Ik wist niks van honden want ik deed alles verkeerd. Eva zou dus als ik haar in huios zou houden al snel doorhebben dat zij de baas zou zijn. Dan zou ik een levensgroot probleem hebben.

Ik moest eerst een boekje over De Hond gaan lezen want van hondengedrag wist ik niks getuige mijn uitspraken. Ik mocht pas weer naar IPO komen als ik een of ander hondenboekje had gelezen :M:

Als je je hond in een kennel hebt kun je voorbereid en 100% geconcentreerd met je hond omgaan. Dan laat je minder steken vallen want je doet dat alleen als jij er voor kiest. Puntje bij het paaltje krijg je op die manier meer macht over je hond.

Dat is tenminste tegen mij gezegd als argument waarom Eva absoluut permanent in de bench of kennel moest gaan leven.

Correct me if I'm wrong want ik weet natuurlijk niet waarom dit tegen Inge is gezegd. Biene kennende (een heel klein beetje dan) is het best een pittig ding en moet je er best op zitten. Ik kan me dus voorstellen dat dat meer energie kost als die hond meedraait in je hele dagelijks leven dan alleen wanneer jij daarvoor kiest.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:@Inge, hoeveel had jij vorige week op??? er werd weldegelijk gezegd dat Biene mss beter af was geweest met meer tijd in de kennel :wink: denk persoonlijk niet dat het daaraan ligt, maar eerder aan jouw eigen tolerantie grens tov haar....alleen was in jou geval een kennel een "hulpmiddel" geweest, niet dat ze beter of slechter is door niet in de kennel gehouden te worden, maar anders....
Ehm...niet zoveel maar ze knalden er wel behoorlijk in :engel:
Wie zei dat..Peter? A...die had ook behoorlijk wat op :mrgreen: en B...er werd vast niet gezegd dat ik het MOET doen, wellicht wel dat het misschien beter was geweest. Mijn keuze wordt echter wel gerespecteerd, alleen hadden zij het anders gedaan. :pffff:
Maar dat is in mijn ogen ieders eigen keuze...ik voel me hier goed bij en de dames gaan gelukkig nog steeds gewoon goed met elkaar het grootste gedeelte van de tijd.
Ik geloof ook niet dat het wel in de kennel houden veel had uitgemaakt, Biène heeft vanaf kleins af aan een moeilijk karaktertje (veel verzet, eigen willetje) en dat had misschien zelfs wel moeilijker hanteerbaar geweest als ze continu in de kennel had geleefd. Nu heb ik een hele goede band met haar kunnen opbouwen.
crutz schreef:verder denk ik wel dat het samen gaan zoals bij jou met de teven (enkele uren apart en dan weer samen) niet altijd het makkelijkste is,
Nee, het is ook niet de makkelijkste keuze en misschien ook niet de beste keuze, maar voor mij werkt het. Ik blijf nu eenmaal een softie. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat kan ik je ook vertellen. Mij is verteld, en dat klopt natuurlijk ook. Dat de hond dan geen kans heeft de hele dag te kijken waar hij jou eronder kan krijgen. Dus waar je steken laat vallen zodat de hond iets kan klimmen tov jou. Mij werd gezegd dat Eva omdat ze zo fel was als pup een probleemhond zou worden. Ik wist niks van honden want ik deed alles verkeerd. Eva zou dus als ik haar in huios zou houden al snel doorhebben dat zij de baas zou zijn. Dan zou ik een levensgroot probleem hebben.

Ik moest eerst een boekje over De Hond gaan lezen want van hondengedrag wist ik niks getuige mijn uitspraken. Ik mocht pas weer naar IPO komen als ik een of ander hondenboekje had gelezen :M:

Als je je hond in een kennel hebt kun je voorbereid en 100% geconcentreerd met je hond omgaan. Dan laat je minder steken vallen want je doet dat alleen als jij er voor kiest. Puntje bij het paaltje krijg je op die manier meer macht over je hond.

Dat is tenminste tegen mij gezegd als argument waarom Eva absoluut permanent in de bench of kennel moest gaan leven.

Correct me if I'm wrong want ik weet natuurlijk niet waarom dit tegen Inge is gezegd. Biene kennende (een heel klein beetje dan) is het best een pittig ding en moet je er best op zitten. Ik kan me dus voorstellen dat dat meer energie kost als die hond meedraait in je hele dagelijks leven dan alleen wanneer jij daarvoor kiest.
Ah ja, zoiets dacht ik eigenlijk al. Het past wel bij het idee van het wezen hond dat deze steeds bezig is met bedenken welke rottigheid hij kan uithalen tov z'n baas. Ik denk dat het voor een groot deel een tijd en moeite kwestie is. Als je de hond steeds om je heen hebt, moet je daar dus iets mee. Zit de hond in de kennel dan hoef je niet te reageren. Dat scheelt nogal wat qua tijdsindeling, ik was na de eerste maand bekaf :wink:

Nou geloof ik direct dat er honden zijn die meer gericht zijn op hogerop komen dan mijn honden, maar als je daar niet mee om kunt gaan (zoals ik dat ook niet zou kunnen), is de hond minder geschikt voor je. Ik denk dat je daar uiteindelijk toch wel tegenaan gaat lopen, ook als je de hond maar een aantal uur per dag ziet. Maar dan krijg je in ieder geval niet meer het verwijt vanuit de club dat het aan het niet verblijven in een kennel/bench ligt. Het is natuurlijk nogal makkelijk om daar steeds naar te wijzen als er iets mis gaat. Dat hadden jullie ook met Eva gehad als jullie waren gebleven. Stel dat ze een keer niet zou luisteren tijdens training, dan zal daar direct naar gewezen worden :wink:

Dit los van Inge hoor (daarom had ik maar een deel gequote), want ik denk dat haar honden prima op hun plek zitten bij haar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

MARC_S schreef:Ik zeg niet dat Diego het niet naar zijn zin heeft. Hij weet niet beter en er zal vast en zeker prima voor hem gezorgd worden. Dat jullie het zo regelen met vrij nemen is alleen maar heel goed. Het gaat mij om het meten met twee maten als het om werkhonden gaat. Je zegt natuurlijk moet een pup meer. Maar hoe willen jullie dat doen als jullie werken en snachts? Die pup wordt echt niet zindelijk als hij in de kennel kan pissen en piepen gaat hij ook niet naast je bed in de doos oid want hij zit in de tuin in zijn eentje. :wink:
Dat de pup een keer een plasje of poep in de kennel doet vinden wij helemaal niet vervelend. Diego was in het begin ook nog niet altijd zindelijk en lag er ook nog wel ooit wat in de tuin, dat hebben we gewoon netjes opgeruimd en hij is met 8 weken bij ons gekomen en na een paar weken hield hij het zelf op tot de tijden dat hij uitgelaten werd (als wij werkten kwam er 3x per dag iemand hem uit laten en dan nog tussen de middag uur mee naar schoonouders en daar buiten deden wij hem nog uitlaten).

Een pup gaat hier na elk slaapje, speelpartijtje, etc naar buiten voor een plas/poep.

en verder willen we inderdaad de nieuwe pup in een kennel doen mocht het fout gaat is die al gewend aan een kennel, en hoeven we dan niet overhaast iets te regelen.
Maar we doen er alles aan om ze vriendjes te laten zijn, maar dat kunnen wij niet altijd voor ze bepalen. We zullen ze bij elkaar laten, samen uitlaten, etc.

Overigens is Diego niet echt een vervelende hond ten opzichte van andere honden. hij draagt wel altijd zijn staart omhoog. maar dit heeft hij als pup altijd gedaan de hele wandeling door, hond of geen hond in de buurt.
hij heeft toen hij een half jaar en een jaar oud was een paar weekjes gehad dat hij bij elke hond wilde testen of hij de baas was of niet. met een half jaar hebben we hem alleen met grote, volwassen honden laten spelen. met een jaar hebben we hem meteen geroepen bij dit gedrag. Kwam hij niet werd hij aangelijnd en liepen we de andere kant in als de andere hondeneigenaar.
Sinds hij een jaar is gaat hij meer en meer liggen als hij andere honden tegen komt. Zelden probeert hij nu nog een keer met zijn kop boven de rug van een andere hond te hangen of met poot op de rug.

Bij pups op de club is hij vrij rustig, snuffelen, maar draagt wel zijn staart hoog. Maar knokken dat zie ik hem niet doen.

staart hoog bedoel ik, vanaf de aanzet staart recht naar achter en dan in een bocht omhoog. snappen jullie?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:@Inge, hoeveel had jij vorige week op??? er werd weldegelijk gezegd dat Biene mss beter af was geweest met meer tijd in de kennel :wink: denk persoonlijk niet dat het daaraan ligt, maar eerder aan jouw eigen tolerantie grens tov haar....alleen was in jou geval een kennel een "hulpmiddel" geweest, niet dat ze beter of slechter is door niet in de kennel gehouden te worden, maar anders....
Ehm...niet zoveel maar ze knalden er wel behoorlijk in :engel:
Wie zei dat..Peter? A...die had ook behoorlijk wat op :mrgreen: en B...er werd vast niet gezegd dat ik het MOET doen, wellicht wel dat het misschien beter was geweest. Mijn keuze wordt echter wel gerespecteerd, alleen hadden zij het anders gedaan. :pffff:
Maar dat is in mijn ogen ieders eigen keuze...ik voel me hier goed bij en de dames gaan gelukkig nog steeds gewoon goed met elkaar het grootste gedeelte van de tijd.
Ik geloof ook niet dat het wel in de kennel houden veel had uitgemaakt, Biène heeft vanaf kleins af aan een moeilijk karaktertje (veel verzet, eigen willetje) en dat had misschien zelfs wel moeilijker hanteerbaar geweest als ze continu in de kennel had geleefd. Nu heb ik een hele goede band met haar kunnen opbouwen.
crutz schreef:verder denk ik wel dat het samen gaan zoals bij jou met de teven (enkele uren apart en dan weer samen) niet altijd het makkelijkste is,
Nee, het is ook niet de makkelijkste keuze en misschien ook niet de beste keuze, maar voor mij werkt het. Ik blijf nu eenmaal een softie. :mrgreen:

de fokker van Biene
en idd niet dat ze de kennel in MOEST, maar dat een duidelijkere omgang van jou naar de hond toe wel veel verschil gemaakt zou hebben en dat dat bij jou karakter makkelijker realiseerbaar geweest was in een kennel.....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef: Maar vertel dan eens wat de hond anders maakt door hem in een kennel weg te sluiten? Je wilt er iets mee bereiken in de relatie met de hond begrijp ik?

Ah ja, zoiets dacht ik eigenlijk al. Het past wel bij het idee van het wezen hond dat deze steeds bezig is met bedenken welke rottigheid hij kan uithalen tov z'n baas. Ik denk dat het voor een groot deel een tijd en moeite kwestie is. Als je de hond steeds om je heen hebt, moet je daar dus iets mee. Zit de hond in de kennel dan hoef je niet te reageren. Dat scheelt nogal wat qua tijdsindeling, ik was na de eerste maand bekaf :wink:

Nou geloof ik direct dat er honden zijn die meer gericht zijn op hogerop komen dan mijn honden, maar als je daar niet mee om kunt gaan (zoals ik dat ook niet zou kunnen), is de hond minder geschikt voor je. Ik denk dat je daar uiteindelijk toch wel tegenaan gaat lopen, ook als je de hond maar een aantal uur per dag ziet. Maar dan krijg je in ieder geval niet meer het verwijt vanuit de club dat het aan het niet verblijven in een kennel/bench ligt. Het is natuurlijk nogal makkelijk om daar steeds naar te wijzen als er iets mis gaat. Dat hadden jullie ook met Eva gehad als jullie waren gebleven. Stel dat ze een keer niet zou luisteren tijdens training, dan zal daar direct naar gewezen worden :wink:

Dit los van Inge hoor (daarom had ik maar een deel gequote), want ik denk dat haar honden prima op hun plek zitten bij haar.
zie mijn uitleg naar Inge,
dus niet zoals Marc (en jij) het uitlegd, maar omdat het in de combinatie Inge (niet DUIDELIJK, dus niet hard, streng of whatever, maar minder duidelijk, naar de hond wat in haar geval oa met een kennel, maar mss ook wel met de juiste begeleiding zonder kennel, wel een verschil had gemaakt) en Biene en dan vooral hoe "soepel" Inge is in de omgang

het gaat in grote lijnen nl niet over iets wel of niet afnemen van het karakter van de hond, maar over het in juiste banen leiden dmv duidelijkheid naar de hond
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:

de fokker van Biene
en idd niet dat ze de kennel in MOEST, maar dat een duidelijkere omgang van jou naar de hond toe wel veel verschil gemaakt zou hebben en dat dat bij jou karakter makkelijker realiseerbaar geweest was in een kennel.....
Peter dus :wink:

Ik heb met Peter inderdaad weleens discussie of ik het wel goed doe.
Hij ziet Biène natuurlijk meerdere malen per week en dat al vanaf pup en hij herkent vrij veel van haar moeder in haar (ik ook).
Hij heeft nooit gezegd dat ik haar in een kennel moet houden, wat hij wel heeft gezegd is dat hij het anders zou hebben gedaan en dat het wellicht beter was gegaan als ze wél in de kennel zou zijn gehouden.
Hij weet echter ook dat ik niet op dezelfde manier kan omgaan met honden als hij dat kan, ik accepteer veel meer en probeer op een "vriendelijke" manier een oplossing te vinden voor probleemgedrag. Hij ziet ook dat dat voor een heel groot stuk gewoon werkt, hij ziet dat Biène steeds makkelijker is geworden in de omgang en ook naar vreemden bv. veel socialer is geworden.
Waar we momenteel weleens discussie over hebben is over het hangen in de lijn van Biène. Zodra Biène spanning opbouwt gaat ze in de lijn hangen. Als jonge hond hing ze dan in mij, dat heb ik weten ombuigen naar de lijn. Op zich fijner (het scheelt mij wat blauwe plekken) maar ik vind het momenteel wel behoorlijk irritant worden. Wat ik nu doe is zodra ze in de lijn kapt de lijn loslaten...spanning is er dan af en dan is er niets meer aan en stopt ze. Ik straf het gedrag echter niet af en Peter zou dat wel doen. :wink: Ik zie echter wel dat het gedrag zich steeds minder laat zien want zodra ze het doet laat ik de lijn los, vloeit de spanning af, krijgt ze een ander commando (bv. zit) en dat wordt beloond.
Peter is iets meer van de korte termijn oplossing, terwijl ik in dit geval het geduld heb om het op een andere manier aan te pakken en ik nog steeds de hoop heb dat het uiteindelijk gaat uitdoven. Vaak is een LOS nu al genoeg :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sonnie1983 schreef: Dat de pup een keer een plasje of poep in de kennel doet vinden wij helemaal niet vervelend. Diego was in het begin ook nog niet altijd zindelijk en lag er ook nog wel ooit wat in de tuin, dat hebben we gewoon netjes opgeruimd en hij is met 8 weken bij ons gekomen en na een paar weken hield hij het zelf op tot de tijden dat hij uitgelaten werd (als wij werkten kwam er 3x per dag iemand hem uit laten en dan nog tussen de middag uur mee naar schoonouders en daar buiten deden wij hem nog uitlaten).

Een pup gaat hier na elk slaapje, speelpartijtje, etc naar buiten voor een plas/poep.

en verder willen we inderdaad de nieuwe pup in een kennel doen mocht het fout gaat is die al gewend aan een kennel, en hoeven we dan niet overhaast iets te regelen.
Maar we doen er alles aan om ze vriendjes te laten zijn, maar dat kunnen wij niet altijd voor ze bepalen. We zullen ze bij elkaar laten, samen uitlaten, etc.

Overigens is Diego niet echt een vervelende hond ten opzichte van andere honden. hij draagt wel altijd zijn staart omhoog. maar dit heeft hij als pup altijd gedaan de hele wandeling door, hond of geen hond in de buurt.
hij heeft toen hij een half jaar en een jaar oud was een paar weekjes gehad dat hij bij elke hond wilde testen of hij de baas was of niet. met een half jaar hebben we hem alleen met grote, volwassen honden laten spelen. met een jaar hebben we hem meteen geroepen bij dit gedrag. Kwam hij niet werd hij aangelijnd en liepen we de andere kant in als de andere hondeneigenaar.
Sinds hij een jaar is gaat hij meer en meer liggen als hij andere honden tegen komt. Zelden probeert hij nu nog een keer met zijn kop boven de rug van een andere hond te hangen of met poot op de rug.

Bij pups op de club is hij vrij rustig, snuffelen, maar draagt wel zijn staart hoog. Maar knokken dat zie ik hem niet doen.

staart hoog bedoel ik, vanaf de aanzet staart recht naar achter en dan in een bocht omhoog. snappen jullie?
Maar Diego is nog heel erg jong he? De gemiddelde reu gaat pas rond de 2-3 jaar echt klieren naar andere reuen, als dat erin zit. Als hij nu al best van de patser kan zijn kan ik me opzich wel voorstellen dat hij eenmaal echt volwassen niet heel makkelijk meer gaat zijn.
Maar goed, dat maakt verder ook niet uit natuurlijk als jullie voorzorgsmaatregelen treffen, en dat jullie dat doen vind ik natuurlijk alleen maar goed overdacht :ok: :wink:

Wat ik alleen niet snap is dat je zo makkelijk de keuze zou kunnen maken om twee honden te hebben die geen hele dagen alleen hoeven te zitten en lekker samen in de tuin kunnen (met een teef erbij, of misschien een reu uit wat makkelijkere lijnen?). Maar in plaats daarvan ervoor kiest om 1 hond in zijn eentje in de tuin te hebben hele dagen, en 1 hond in zijn eentje in een kennel hele dagen.
Dat is uiteraard jullie keuze, en die mag je maken :wink: Ik snap 'm alleen niet helemaal, bekeken vanuit wat nou leuker zou zijn voor de honden.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

MARC_S schreef:Maar hoe willen jullie dat doen als jullie werken en snachts? Die pup wordt echt niet zindelijk als hij in de kennel kan pissen en piepen gaat hij ook niet naast je bed in de doos oid want hij zit in de tuin in zijn eentje. :wink:
Victor, eigen fok, inmiddels 6 maanden, is opgegroeid "in de kennel" (haha, alsof hij er niet uitkomt) en is inmiddels op heel soms een ongelukje na, keurig zindelijk. Het was de grootste viezerik van het nest, toen de anderen al helemaal uit zichzelf hun plasjes op de daarvoor bestemde bak deden, deed Vic het daar waar hij stond. Met 7 weken is hij vanuit de binnenkennel verhuisd naar de buitenkennel, die grenst aan die van z'n moeder en die van Noeska. Die kende hij al omdat hij er met goed weer al aan gewend was met z'n nestgenootjes samen, lekker rollebollen in de tuin en dan uitslapen in de kennel. Hij is er vanaf dag 1 altijd heerlijk gerust in geweest en heeft geen kik gegeven. Het is gewoon zijn plekje, de andere honden zijn ook gerust en hij ziet geen reden dat niet te zijn. 's Nachts zijn we er nooit voor uitgegaan, hij heeft nog geen kwaaie blik gehad als hij er een plasje deed en het kwam vanzelf goed. Overdag ging hij mee werken met m'n man dus dan kon hij om de 2 uur uitgelaten worden. Inmiddels kan hij het gemakkelijk langer ophouden en blijft hij thuis, maar m'n man werkt nu kortere dagen om hem op tijd te kunnen uitlaten. Ventje blijft netjes droog. Als ze er aan toe zijn, komt het vanzelf. Hij piept niet, hij sloopt niet, hij is gerust, supersociaal en met de 2 meiden vormt hij een hecht groepje. En juist buiten de club om, in de gewone omgang met ons en de andere honden, wordt hij opgevoed. Drie keer "Nee" en hij komt niet meer in de borders. Na het uitlaten gaan zitten kijkt hij af van de meiden. Bezoek wordt door alle 3 vriendelijk begroet, uitleven doen ze zich wel op elkaar. En voor een knuffel komen ze gewoon in een rijtje staan, op "rangorde". Gewoon drie honden die lekker in hun vel zitten.

En nogmaals, niemand die ons vertelt wat we wel en niet moeten doen. Dat zeggen wij toch ook niet tegen een ander? En dat anderen daar een blijkbaar hardnekkig ander beeld bij hebben, tja, daar kan ik ook niks aan doen. Jammer dan. Als ik overal op in moest gaan als ik er zelf een ander idee over had, kon ik wel aan de gang blijven.

Ik zie Diego vaak en dan zie ik gewoon een geruste, open, blije hond met nu ook een gerust, blij baasje die hem duidelijkheid geeft en waar hij knettergek op is. Een hond die graag voor de baas werkt, die zich prettig gedraagt naar mensen en de andere honden, en die er supergoed uitziet. Een hond die in z'n waarde gelaten wordt, fysiek en mentaal gewoon prima gestimuleerd wordt en aan affectie ook niks te kort komt. Maar ja, ik zal het wel weer verkeerd zien :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Gos schreef:Ik zie Diego vaak en dan zie ik gewoon een geruste, open, blije hond met nu ook een gerust, blij baasje die hem duidelijkheid geeft en waar hij knettergek op is. Een hond die graag voor de baas werkt, die zich prettig gedraagt naar mensen en de andere honden, en die er supergoed uitziet. Een hond die in z'n waarde gelaten wordt, fysiek en mentaal gewoon prima gestimuleerd wordt en aan affectie ook niks te kort komt. Maar ja, ik zal het wel weer verkeerd zien :wink:
Zoals jij er geen zin in hebt om op dingen in te gaan, vind ik het op mijn beurt typisch dat het antwoord altijd bestaat uit zoiets als jij hierboven schrijft. Net alsof ook maar iemand beweerd heeft dat Diego het niet goed heeft :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge schreef:Peter is iets meer van de korte termijn oplossing, terwijl ik in dit geval het geduld heb om het op een andere manier aan te pakken en ik nog steeds de hoop heb dat het uiteindelijk gaat uitdoven. Vaak is een LOS nu al genoeg :mrgreen:
Knap dat je dat geduld kunt opbrengen terwijl er toch mensen om je heen staan die het anders zouden doen. Dat getuigt wel van durf :wink: Gewoon nieuwsgierig, ga jij bij een volgende hond weer voor een Mechelaar uit africhtingslijnen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:Peter is iets meer van de korte termijn oplossing, terwijl ik in dit geval het geduld heb om het op een andere manier aan te pakken en ik nog steeds de hoop heb dat het uiteindelijk gaat uitdoven. Vaak is een LOS nu al genoeg :mrgreen:
Knap dat je dat geduld kunt opbrengen terwijl er toch mensen om je heen staan die het anders zouden doen. Dat getuigt wel van durf :wink: Gewoon nieuwsgierig, ga jij bij een volgende hond weer voor een Mechelaar uit africhtingslijnen?
ben Inge niet, maar volgens mij als ik zie hoe fanatiek ze op de club is wil ze gewoon blijven sporten, dus ja,d enk wel dat ze binnen de werklijnen blijft,
dacht zelfs iets van een reu gehoord te hebben :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

crutz schreef: ben Inge niet, maar volgens mij als ik zie hoe fanatiek ze op de club is wil ze gewoon blijven sporten, dus ja,d enk wel dat ze binnen de werklijnen blijft,
dacht zelfs iets van een reu gehoord te hebben :wink:
Praat jij ff je mond voorbij :mrgreen: Ben benieuwd naar die reu :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja, waarschijnlijk zal de volgende weer een mechelaar worden en weer uit werklijnen. Want ik vind het wel heel erg leuk om te sporten.
Maar goed, voorlopig is dat nog niet aan de orde.

Er is inderdaad een behoorlijke kans dat dat een reu zal gaan worden, ik heb ook al een aanbod staan als ik er voor zou willen gaan.
Met de teef waar ik nu voor een clubgenoot mee train (ik probeer de basis zoeken, apporteren en appèl er voor hem op te zetten aangezien hij met zijn reu binnenkort naar de keuring gaat en dus wat weinig tijd heeft) wordt wellicht over een paar jaar gefokt en als ik dat zou willen is dan een reu uit dat nest voor mij.
Shyra
Afbeelding
Daarnaast zijn er trouwens nog wat mensen die me een pup hebben aangeboden als ik dat zou willen. :O:

Ik ben zelf altijd wat huiverig geweest of ik een reu wel "aan zou kunnen" maar zowel Peter als Toine (degenen die mij zoveel mogelijk begeleiden wanneer ik hulp nodig heb) zijn ervan overtuigd dat ik een reu baas zou kunnen. Toine zegt heel vaak "je leert ze alles, ook al kost het wat meer tijd" :wink: en dat vind ik een heel groot compliment uit Toines mond (Toine heeft heel veel honden afgericht, heeft ook in zijn jonge jaren voor anderen veel Duitse Herders afgericht).

Maar dit alles is voorlopig nog niet aan de orde. Met Biène ben ik nog lang niet uitgetraind en haar lastige karakter op sommige gebieden maakt dat ik nog steeds bij leer.
Bovendien vind ik 3 honden eigenlijk gewoon veel alleen, als Nika destijds niet zo slecht was geweest qua gezondheid was Biène er niet eens gekomen. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Waarom zou je een reu niet aankunnen terwijl je nu ook een flink karakter in huis hebt zo te lezen. Ik had het idee dat je misschien wel terug wilde naar de Hollander, vandaar mijn vraag. Ik vind dat honden met wat meer 'humor' dan de Mechelaar, die zijn zo ontzettend serieus :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Waarom zou je een reu niet aankunnen terwijl je nu ook een flink karakter in huis hebt zo te lezen. Ik had het idee dat je misschien wel terug wilde naar de Hollander, vandaar mijn vraag. Ik vind dat honden met wat meer 'humor' dan de Mechelaar, die zijn zo ontzettend serieus :wink:
Dat ik een reu niet aan zou kunnen zit in mijn hoofd omdat ik gewoon weinig kracht heb en ik daarom bang ben dat ze wellicht té sterk voor me zouden zijn. Stukje onzekerheid, waarvan Toine me dus steeds zegt dat ik daar helemaal niet bang voor hoef te zijn.

Het zou best kunnen dat ik uiteindelijk voor een x-HH zou gaan hoor (of een x-MH)....echter geen stamboom HH omdat ik graag wil weten wat er daadwerkelijk voor een bepaalde hond zit en je bij de stamboom HH dat gewoon vaak niet weet, zeker binnen de werklijnen daarvan. Daar is zoveel in gesjoemeld en er zo weinig duidelijkheid over de ware achtergronden dat ik dat risico niet wil nemen.
Groetjes Inge
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoek stok! schreef:Waarom zou je een reu niet aankunnen terwijl je nu ook een flink karakter in huis hebt zo te lezen. Ik had het idee dat je misschien wel terug wilde naar de Hollander, vandaar mijn vraag. Ik vind dat honden met wat meer 'humor' dan de Mechelaar, die zijn zo ontzettend serieus :wink:
haha ja Inge... ik heb een redelijk makkelijke reu.. en nu een teefje die makkelijk is buiten... maar met de trainingen.. vind ik haar moeilijker en soms dwarser dan dat de reu is :scratch:
Denk toch dat een teef trainen meer uh geduld en inzicht in karakters vergt.. een reu is volgens mij als duidelijk is waar hij staat dat hij zich daarin schikt.. een teef kan echt de kont in de krib gooien in mijn ogen.. :roll:
Ik moet om beiden lachen.. maar fysiek is Finn sterker.. maar die schikt zich sneller naar mijn stem als ik duidelijk iets van hem wil... en bluf kan nog weleens stoicijns doorgaan en alle commado;s compleet te zijn vergeten .. en dan kan ik boos worden.. op mijn kop gaan staan.. en dan nog staat ze kwispelend vanuit haar ooghoeken te kijken met een smile op de bek.. :tong:
En als je de juiste balans vind.. dan is het er ook echt :love:
Maar vind van wat ik nu soms merk.. een teef toch wat lastiger om mee om te gaan dan een reu.. :tongue:
Ze zijn wat wispelturiger... :klaar: :mann:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef: Ze zijn wat wispelturiger... :klaar: :mann:
Dat wispelturige is ook één van de redenen dat ik graag een reu zou willen proberen. :wink:
Met name de hormoonschommelingen en de invloed die dat kan hebben op het gedrag vind ik soms lastig bij een teef.
Maar ach...tot nu toe ben ik in nesten nog steeds op teven gevallen, dus ik durf niet te zeggen dat de volgende 100% zeker een reu zal worden hoor. Alhoewel....1x viel ik voor een reu, eentje uit een nest van Carmen. Die vond ik dus echt heel leuk :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
blondie schreef: Ze zijn wat wispelturiger... :klaar: :mann:
Dat wispelturige is ook één van de redenen dat ik graag een reu zou willen proberen. :wink:
Met name de hormoonschommelingen en de invloed die dat kan hebben op het gedrag vind ik soms lastig bij een teef.
Maar ach...tot nu toe ben ik in nesten nog steeds op teven gevallen, dus ik durf niet te zeggen dat de volgende 100% zeker een reu zal worden hoor. Alhoewel....1x viel ik voor een reu, eentje uit een nest van Carmen. Die vond ik dus echt heel leuk :mrgreen:
en die krijg je niet, die ga ik zelf africhten nu mijn oud clubgenoot hem niet meer wilde met 6 mnd :mrgreen: :mrgreen:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

MARC_S schreef:Maar Inge, waarom geef jij in dit soort topics dan niet je mening over het 16 uur alleen laten van pups en het 3-4 keer uitlaten op een dag dat wel voldoende moet zijn? Dat vind ik dan raar. Africhters zeggen hier niets over. Zwijgen is ook toestemmen hoor. Jij zou zeker wat zeggen als een nieuweling zei een boxerpup te gaan nemen en dit te gaan doen. Nu wordt het woord KNPV gebruikt en niemand die meer iets zegt. Daar verbaas ik me over en daarom schrijf ik ook maar wel eerlijk op wat ik vind van het 16 uur alleen in de kennel en verder soms los en wandelen. Hoe vaak denk je dat in de winter iemand buiten zit? Wat heeft die hond dan, 3 wandelingen met de baas en verder niks. Lekker verhaal als dat normaal is...... :80:

Dat moet iemand anders eens proberen met een pincher of labrador. Dan staat iedereen op zijn achterpoten :19:

Dit bedoel ik niet rot, het valt me wel erg op.

Verder, en daar gaat deze topic eigenlijk over, is het een recept voor mislukking als 1 hond los is en 1 in de kennel, dan slaapt er 1 binnen en 1 buiten en in de avond na het werk moeten ze buiten dan de beste maatjes zijn. De rangen zijn dan zo afhankelijk van het leven van de honden dat ze er onderling veel moeilijker uit komen dan wanneer je ze gelijk zet en ze het dan zelf laat bepalen. Nu loopt er elke dag een hond het terrein van de buitenhond op. Samen leven doen ze niet en hun levens lopen niet gelijk. Ik denk dat ze over 1,5 jaar niet meer samen kunnen. Zou je ze in aangrenzende kennels zetten of allebei binnen nemen en dan overdag allebei hetzelfde heb je veel meer kans dat het maatjes worden. Ik denk ook dat honden die aandacht tekort komen veel sneller onderling stress krijgen als de baasjes er eindelijk eens zijn :wink:
Hier sluit ik mij helemaal bij aan
Telkens lees ik op het forum dat hondjes en vooral pups niet een hele dag alleen mogen zijn
Nu gaat het om een x herder en is alles oke
Normaal zijn de herder mensen er zo op tegen dat een hond van welk ras dan ook maar een halve dag alleen is
Maar nu gaat het om hun eigen ras is alles goed en wel
Daar kan ik met mijn kop niet bij
Wie gooit een pup van 10 weken dat is nog een geluk omdat ze de tijd niet hebben
Anders was de pup met 8 weken in de kennel gezet buiten in de tuin
Arme ziel de pup komt uit een nest oke ook uit een kennel
Maar dan is moeder nog aanwezig met broertjes en zusjes
Dan een pup helemaal alleen achterlaten in een kennel gaat echt buiten mijn grenzen :klaar:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

gizmo schreef:

Dat moet iemand anders eens proberen met een pincher of labrador. Dan staat iedereen op zijn achterpoten :19:

Dit bedoel ik niet rot, het valt me wel erg op.

Verder, en daar gaat deze topic eigenlijk over, is het een recept voor mislukking als 1 hond los is en 1 in de kennel, dan slaapt er 1 binnen en 1 buiten en in de avond na het werk moeten ze buiten dan de beste maatjes zijn. De rangen zijn dan zo afhankelijk van het leven van de honden dat ze er onderling veel moeilijker uit komen dan wanneer je ze gelijk zet en ze het dan zelf laat bepalen. Nu loopt er elke dag een hond het terrein van de buitenhond op. Samen leven doen ze niet en hun levens lopen niet gelijk. Ik denk dat ze over 1,5 jaar niet meer samen kunnen. Zou je ze in aangrenzende kennels zetten of allebei binnen nemen en dan overdag allebei hetzelfde heb je veel meer kans dat het maatjes worden. Ik denk ook dat honden die aandacht tekort komen veel sneller onderling stress krijgen als de baasjes er eindelijk eens zijn :wink:
Hier sluit ik mij helemaal bij aan
Telkens lees ik op het forum dat hondjes en vooral pups niet een hele dag alleen mogen zijn
Nu gaat het om een x herder en is alles oke
Normaal zijn de herder mensen er zo op tegen dat een hond van welk ras dan ook maar een halve dag alleen is
Maar nu gaat het om hun eigen ras is alles goed en wel
Daar kan ik met mijn kop niet bij
Wie gooit een pup van 10 weken dat is nog een geluk omdat ze de tijd niet hebben
Anders was de pup met 8 weken in de kennel gezet buiten in de tuin
Arme ziel de pup komt uit een nest oke ook uit een kennel
Maar dan is moeder nog aanwezig met broertjes en zusjes
Dan een pup helemaal alleen achterlaten in een kennel gaat echt buiten mijn grenzen :klaar:
ehm, geloof ik niet goed gelezen,
de pup komt met 10 wk omdat ze dan beiden (geloof gelezen te hebben achter elkaar, dus langere tijd) vakantie kunnen nemen om de pup te wennen
verder heeft de pup maar 2 zusjes die naar verwachting gewoon met 7 wk vertrekken (of eerder als het tegen zit)
en weet ik bijna zeker dat de moeder er vanaf max 7 weken ook niet meer bij zit,
de pup zit bij de fokker wel in de kennel en is daar thuis en vrij omdat dat de kennel zal zijn waar hij is opgegroeid,
voordat hij bij Sonnie komt is hij dus al gewend om alleen in de kennel te zitten
en daarnaast hebben ze dus wel degelijk tijd gepland om de pup dingen aan te leren....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Zoek stok! schreef:
Gos schreef:Ik zie Diego vaak en dan zie ik gewoon een geruste, open, blije hond met nu ook een gerust, blij baasje die hem duidelijkheid geeft en waar hij knettergek op is. Een hond die graag voor de baas werkt, die zich prettig gedraagt naar mensen en de andere honden, en die er supergoed uitziet. Een hond die in z'n waarde gelaten wordt, fysiek en mentaal gewoon prima gestimuleerd wordt en aan affectie ook niks te kort komt. Maar ja, ik zal het wel weer verkeerd zien :wink:
Zoals jij er geen zin in hebt om op dingen in te gaan, vind ik het op mijn beurt typisch dat het antwoord altijd bestaat uit zoiets als jij hierboven schrijft. Net alsof ook maar iemand beweerd heeft dat Diego het niet goed heeft :denken:
Misschien worden dit soort dingen geschreven omdat dat nu eenmaal is wat we zien :19: Dan kan ik er moeilijk iets anders over schrijven ....
Zoek stok!
Zeer actief

Gos schreef:Misschien worden dit soort dingen geschreven omdat dat nu eenmaal is wat we zien :19: Dan kan ik er moeilijk iets anders over schrijven ....
Zo nu en dan sijpelen er natuurlijk wel degelijk andere geluiden door. Ook in dit topic :wink:

@ crutz. Het verhaal wordt er niet echt beter van dat de pup met zeven weken al alleen in de kennel zit :mrgreen: Ik heb nog vers in m'n geheugen hoe een pup is met zeven weken. Maar goed, zo gaat het nou eenmaal. Bij huishondjes kan het niet, en bij werkhonden blijkbaar wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

En wat vinden jullie dan van een hond die heel de dag gezellig in z'n mandje mag liggen en vier keer per dag hetzelfde rondje loopt...
Ja, hij is wel in huis, helaas heeft niemand tijd of zin om veel met zo'n hondje te doen.
Dan zie ik liever een kennelhond waar actief mee gesport wordt en ook nog gewandeld.
In een huiskamer kun je ook eenzaam zijn
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Mechelfan schreef:En wat vinden jullie dan van een hond die heel de dag gezellig in z'n mandje mag liggen en vier keer per dag hetzelfde rondje loopt...
Ja, hij is wel in huis, helaas heeft niemand tijd of zin om veel met zo'n hondje te doen.
Dan zie ik liever een kennelhond waar actief mee gesport wordt en ook nog gewandeld.
Het kan ook een combinatie van beide zijn, hier "huishonden" waar actief mee gesport en gewandeld word....die zijn echt niet ongelukkig :wink:

Ik heb overigens niets tegen kennelhonden mits ze maar de nodige aandacht krijgen.
Zoek stok!
Zeer actief

Mechelfan schreef:En wat vinden jullie dan van een hond die heel de dag gezellig in z'n mandje mag liggen en vier keer per dag hetzelfde rondje loopt...
Tsja, wat vind ik van een hond die mishandeld wordt. Zo kunnen we wel even doorgaan. Dat het een niet okay is, maakt niet dat het ander ineens wel okay is. Het gaat mij helemaal niet om de kennel an sich, wel om een pup van zeven weken die hele dagen en nachten alleen in de kennel zit.

Hoe vaak heb ik hier gelezen dat je je pup niet direct vanaf dag 1 's nachts alleen laat? Ik vind het bijzonder dat dit niet opgaat voor een Mechelpup uit africhtingslijnen. Maar ik zal er nu over ophouden hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”