Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkleding

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hondenkleding

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:

Nee :neenee: dat zijn de "ras" eigenschappen van de Chi :F:
laat ik nu heel wat anders lezen op de site van de RV:

Ontegenzeggelijk een kleine hond. Zelfs het kleinste honden-ras ter wereld. Ondanks hun lichte gewicht (1 – 3 kg.) zijn ze stevig van bouw

Ondanks zijn geringe afmeting is de Chihuahua beslist niet teer of zwak, hij behoort dit ook niet uit te stralen.

Overigens is, net als alle andere dieren, ook de Chihuahua beslist geen speelgoed-beest !

Het is een sportief hondje met een behoorlijk jachtinstinct.

totaal iets anders dan een hond in een jurkje :roll:

http://www.chihuahuaclub.nl/Chihuahua%2 ... 20dat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:
smoekie schreef:Maar dat heeft niks met weerstand op te bouwen te maken Malionois. Die honden zijn er nou eenmaal niet op "gebouwd" Die hebben daar nu eenmaal "last" van daar waar een ander ras er geen last van heeft, en daar waar een ander ras (met haar) zijn eigen temp regelt vwb de weersomstandigheden. :19:

Dat heeft alles met weerstand te maken wijffie. Als jij je baby in een vacuum-kamer houdt, reken maar dat ze dan zodra ze de buitenwereld in moet het één na het ander virusje en bacterietje oploopt.
"Weerstand" is datgene dat je eigen lichaam aanmaakt. Juist door in aanraking te komen met virussen en bacteriën. Kunnen geen kleertjes tegenop hoor, die kunnen geen weerstand kweken.[/quoe]

Dat heeft niks met weerstand te maken wijffie, daarentegen alles met "raseigenschap".

Je hoeft mij wat kinderen betreft niks te vertellen over weerstand hoor, ik ben net als jij van mening dat als je een kind maar warm genoeg aankleed zodat het geen last heeft van de kou het later lichamelijk meer zal kunnen verdragen. Gewoon lekker laten wennen aan de kou.

Net zo goed waar het gaat om virussen en bacteriën. Niks mis mee als het lichaam dat zelf tegen gaat.

Maar dit soort honden worden geboren met deze "kwaal" voor zover je van kwaal spreekt, je kunt het lekker aan de “kou” laten wennen door het niet te beschermen of wat dan ook, en nee overlijden zullen er maar weinig, maar of je de hond er nou zo’n plezier mee doet door hem/haar door weer,wind en kou mee naar buiten te nemen zonder iets, tja dat is een 2e. Een nakerd zal er ook niet snel door overlijden en een hond is bikkelhard, die moet echt iets hebben wil je daar iets aan merken. Op het moment dat je de hond echt ziet rillen van de kou kan ik je wel vertellen dat ie het afsterft van de kou. Maar ach, de meeste zul je dat niet zien doen dus he, dus ze hebben er geen “last” van. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:
smoekie schreef:

Nee :neenee: dat zijn de "ras" eigenschappen van de Chi :F:
laat ik nu heel wat anders lezen op de site van de RV:

Ontegenzeggelijk een kleine hond. Zelfs het kleinste honden-ras ter wereld. Ondanks hun lichte gewicht (1 – 3 kg.) zijn ze stevig van bouw

Ondanks zijn geringe afmeting is de Chihuahua beslist niet teer of zwak, hij behoort dit ook niet uit te stralen.

Overigens is, net als alle andere dieren, ook de Chihuahua beslist geen speelgoed-beest !

Het is een sportief hondje met een behoorlijk jachtinstinct.

totaal iets anders dan een hond in een jurkje :roll:

http://www.chihuahuaclub.nl/Chihuahua%2 ... 20dat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hihi :smile2: 2 zielen, 1 gedachte he :lees: :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Haha, nou ik zit er in ieder geval niet mee als iemand zijn hondje wil aankleden. Wat maakt mij dat uit? Ik vind tuttelen met de vacht of op schoot zitten net zo goed vertrutting dus waarom dan geen kleertjes? Enne, grote hondjes worden ook niet gedragen of op schoot genomen dus ik denk dat er wel degelijk verschil tussen zit. Man, ik had een piepklein B&T husseltje. Zo lief! Hij was een echt schoothondje en wilde altijd in mijn jas zitten. Dat vond ik ook leuk dus ik nam hem overal mee naartoe in mijn jas. Is dat ook erg omdat hij op zijn eigen pootjes moest staan? Ik vond het niet erg hoor en het hondje ook niet. Hij sliep op mijn kussen in bed. Mijn honden zijn daar te groot voor en niet tuttig genoeg van aanleg. Maar als je een lekker truttig hondje hebt wat kleertjes aan en uit doen gezellig vind dan ga vooral je goddelijke gang. Ik heb zelfs hondjes dansjes zien doen nadat de kleertjes aan waren. Vind het hondje leuker dan verveeld in zijn mandje liggen in mijn ogen omdat hij zo nodig hond moet zijn. :klaar:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ik denk dat ik lima voortaan ook maar ga aankleden.. die heeft en zo goed als kale buik dus die zal ook wel dood vriezen..
:roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Haha, nou ik zit er in ieder geval niet mee als iemand zijn hondje wil aankleden. Wat maakt mij dat uit? Ik vind tuttelen met de vacht of op schoot zitten net zo goed vertrutting dus waarom dan geen kleertjes? Enne, grote hondjes worden ook niet gedragen of op schoot genomen dus ik denk dat er wel degelijk verschil tussen zit. Man, ik had een piepklein B&T husseltje. Zo lief! Hij was een echt schoothondje en wilde altijd in mijn jas zitten. Dat vond ik ook leuk dus ik nam hem overal mee naartoe in mijn jas. Is dat ook erg omdat hij op zijn eigen pootjes moest staan? Ik vond het niet erg hoor en het hondje ook niet. Hij sliep op mijn kussen in bed. Mijn honden zijn daar te groot voor en niet tuttig genoeg van aanleg. Maar als je een lekker truttig hondje hebt wat kleertjes aan en uit doen gezellig vind dan ga vooral je goddelijke gang. Ik heb zelfs hondjes dansjes zien doen nadat de kleertjes aan waren. Vind het hondje leuker dan verveeld in zijn mandje liggen in mijn ogen omdat hij zo nodig hond moet zijn. :klaar:
:F: ik heb nog nooit een hond vrijwillig zonder aangeleerd gedrag zien dansen eigenlijk :F:
Maar nogmaals op schoot liggen vind ik iets anders dan een hond aankleden...
Ik hou er ook niet van als mensen hun hond als kinderen behandelen... een hond is een hond en moet je ook als dusdanig behandelen, maar goed dat is dus mijn mening.
Ik vind het dus ook afbreuk doen aan het wezen hond, ga maar daar de Bart Smit en haal daar een kleedpop...die kun je dag en nacht aan- en uitkleden. Of neem je vriendin/vriend en kleedt die de hele dag aan en uit... veel plezier.. maar niet bij een dier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Nee :neenee: dat zijn de "ras" eigenschappen van de Chi :F:
Wat raar zeg :scratch: , dat die 'vattelijkheid' dan niet in de rasstandaard staat opgenomen :19:

Zoals je zelf kunt lezen staat er bij “vacht” geen eigenschappen vermeld zoals deze normaliter wel bij andere honden vermeld staat. Van wat ik weet heeft het iets met de bloedsuikerspiegel te maken die zijzelf niet goed op peil zouden kunnen houden, en wat dus ook de reden is dat een truitje/regenjas in koude/natte dagen etc niet overbodig is. :19:

Hieronder wat links die je zo terug vind, nu zullen het voor vele ongetwijfeld geen “betrouwbare” site’s zijn en zullen zij voor waar het de kou e.d. aangaat het e.e.a. wel uit hun duim zuigen :scratch:

http://www.hondtraining.com/honden_trai ... oeding.htm
http://www.honden-portaal.nl/
http://www.de-natuur.be/index.php?page_id=390
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chihuahua_(hond)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

:F:
Frenk schreef: hihi :smile2: 2 zielen, 1 gedachte he :lees: :F:

Wie heeft het nou over teer en zwak :smile: niemand heeft het toch over teer en zwak, dat zijn ze verre van. Gaat er hier alleen om dat ze niet goed tegen kou kunnen, niks meer niks minder
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef::F:

Wie heeft het nou over teer en zwak :smile: niemand heeft het toch over teer en zwak, dat zijn ze verre van. Gaat er hier alleen om dat ze niet goed tegen kou kunnen, niks meer niks minder
Ik refereerde aan het feit dat Mal en ik op dezelfde site zaten te zoeken :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dus zouden ze teer en zwak zijn...
en dat zijn ze niet... ze hebben een normale vacht dus waarom zou een dobermann, of rottweiler, honden zonder ondervacht wel gewoon zichzelf warm kunnen houden door te bewegen en deze niet?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Ik hou er ook niet van als mensen hun hond als kinderen behandelen... een hond is een hond en moet je ook als dusdanig behandelen.

Sorry dat ik hier even op reageer, tis echt mijn bedoeling niet om jou belachelijk te maken of wat dan ook, zeker niet omdat ik zelf en 1 hond heb, en 3 kinderen. Maar als ik zie hoe men hier soms met de honden omgaat sorry hoor, zo gaan mensen doorgaans nog niet eens met hun kinderen om. Ik verafgood mijn kinderen op geen enkele manier, terwijl ik als ik veel reacties hier lees men wel hun honden verafgoden. :denken:

Geen goede vergelijking Malinois, echt geen goede vergelijking, sorry, nogmaals niet kwaad bedoelt, maar jee, mijn kinderen mogen een heleboel, zolang zij maar niet de regels in huis gaan bepalen, zolang zij niet boven het bezoek staan wat hier binnen komt etc etc etc. en laat dat nou juist de dingen zijn die hier meer regel dan uitzondering zijn, honden staan boven alles, boven bezoek, boven regels (want dan ligt het als jou aan ouder, en mag je niet corrigeren) etc etc. Hier worden de honden dus wel degelijk behandelt als kinderen en erger nog, “beter” behandelt als kinderen. :smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Volgens mij reageren jullie zo vanuit associatie. Jullie associëren aangeklede hondjes met Paris Hilton. En die vinden jullie stom omdat ze een mooie vrouw is die doet wat ze wil en geld genoeg heeft. Alle vrouwen vinden zulke vrouwen stom.
Doe even niet zo simpel zeg! Ik ken Paris Hilton helemaal niet, zou niet weten hoe ze eruit ziet. Maar ik weet wel van haar praktijken van chi's in handtassen, en ja dat vind ik stom.
Van mij mag ze al het geld op de wereld verdienen, en dat verdient ze dan ook. En ze mag van mij ook doen wat ze wil. Maar een groot deel van de mensheid aanzetten tot hondjes verkleden en leuk in handtasjes vervoeren.... nee, dat gaat me inderdaad te ver.
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

malinois schreef:

en dat zijn ze niet... ze hebben een normale vacht dus waarom zou een dobermann, of rottweiler, honden zonder ondervacht wel gewoon zichzelf warm kunnen houden door te bewegen en deze niet?

Duhh, jij snapt er ook niets van hé... omdat Smoekie dat zegt :mrgreen: ;-)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:Ik hou er ook niet van als mensen hun hond als kinderen behandelen... een hond is een hond en moet je ook als dusdanig behandelen.

Sorry dat ik hier even op reageer, tis echt mijn bedoeling niet om jou belachelijk te maken of wat dan ook, zeker niet omdat ik zelf en 1 hond heb, en 3 kinderen. Maar als ik zie hoe men hier soms met de honden omgaat sorry hoor, zo gaan mensen doorgaans nog niet eens met hun kinderen om. Ik verafgood mijn kinderen op geen enkele manier, terwijl ik als ik veel reacties hier lees men wel hun honden verafgoden. :denken:

Geen goede vergelijking Malinois, echt geen goede vergelijking, sorry, nogmaals niet kwaad bedoelt, maar jee, mijn kinderen mogen een heleboel, zolang zij maar niet de regels in huis gaan bepalen, zolang zij niet boven het bezoek staan wat hier binnen komt etc etc etc. en laat dat nou juist de dingen zijn die hier meer regel dan uitzondering zijn, honden staan boven alles, boven bezoek, boven regels (want dan ligt het als jou aan ouder, en mag je niet corrigeren) etc etc. Hier worden de honden dus wel degelijk behandelt als kinderen en erger nog, “beter” behandelt als kinderen. :smile:
vind je? Ik vind het een hele goede vergelijking nl. en ik zie die dingen juist helemaal niet die jij noemt.
Dat jij mijn honden niet aan de kant mag schuiven is MIJN mening... dat heeft niks met honden als kinderen behandelen, want daar slaat jouw verhaaltje op.
Mijn hond mag idd. laten merken dat hij ergens niet van gediend is, hij is een levend wezen met een eigen karaktertje...Als hij bezoek niet mag, mag hij dit laten merken en zal ik maatregelen treffen. Ik vind het knap dat jij dit dan met kinderen vergelijkt? Ik zie totaal geen vergelijking nl.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef:
smoekie schreef:Nee :neenee: dat zijn de "ras" eigenschappen van de Chi :F:
Wat raar zeg :scratch: , dat die 'vattelijkheid' dan niet in de rasstandaard staat opgenomen :19:

Zoals je zelf kunt lezen staat er bij “vacht” geen eigenschappen vermeld zoals deze normaliter wel bij andere honden vermeld staat. Van wat ik weet heeft het iets met de bloedsuikerspiegel te maken die zijzelf niet goed op peil zouden kunnen houden, en wat dus ook de reden is dat een truitje/regenjas in koude/natte dagen etc niet overbodig is. :19:

Hieronder wat links die je zo terug vind, nu zullen het voor vele ongetwijfeld geen “betrouwbare” site’s zijn en zullen zij voor waar het de kou e.d. aangaat het e.e.a. wel uit hun duim zuigen :scratch:

http://www.hondtraining.com/honden_trai ... oeding.htm
http://www.honden-portaal.nl/
http://www.de-natuur.be/index.php?page_id=390
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chihuahua_(hond)
In jouw links staat niks over die "bloedsuikerspiegel"? :19: En er staat dat een dekje of jasje kan als de hond het koud heeft. (Wat het dus functioneel maakt :19: )

Maar er staat ook:
"Ook hebben Chihuahua’s de neiging tot rillen, wat bij omstanders medelijden opwekt; de eigenaar wordt dan dikwijls voor bruut uitgemaakt, omdat men denkt dat de hond bang is of het ijskoud heeft"
en
"Bij koud weer kun je ze het beste zo veel mogelijk in beweging houden en naderhand afdrogen."

Er staat nergens dat een Chi een koude dag niet overleefd zonder kleding :19:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Enne, grote hondjes worden ook niet gedragen of op schoot genomen dus ik denk dat er wel degelijk verschil tussen zit.
Mijn schoothondje ligt iedere morgen op mijn schoot. Soms wel een half uur lang. Heerlijk!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Maar er staat ook:
"Ook hebben Chihuahua’s de neiging tot rillen, wat bij omstanders medelijden opwekt; de eigenaar wordt dan dikwijls voor bruut uitgemaakt, omdat men denkt dat de hond bang is of het ijskoud heeft"
en
"Bij koud weer kun je ze het beste zo veel mogelijk in beweging houden en naderhand afdrogen."

Er staat nergens dat een Chi een koude dag niet overleefd zonder kleding :19:
hemeltje :eek: heeft Xena het altijd koud gehad als ze pakwerk ging doen :oohja: :oohja: arm beest!!!
Die klappertande er ook nog bij naast het hevig trillen :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef: Wie heeft het nou over teer en zwak :smile: niemand heeft het toch over teer en zwak, dat zijn ze verre van. Gaat er hier alleen om dat ze niet goed tegen kou kunnen, niks meer niks minder

Nee nogmaals, ze zijn verre van teer en zwak. Dat ze een bepaalde eigenschap hebben die andere niet hebben maakt ze toch niet direct teer en zwak. Ze zullen die natte herfstmaanden en koude wintermaanden ook echt wel overleven, maar of je ze er een plezier mee doet? :scratch: of ze niet liever iets warms hebben omdat hun vacht niet dezelfde is als dat van een ander is een 2e. Ik zit me achter mijn oren te krabben waar ik dat van heb dat het met chi's iets met de bloedsuikerspiegel te maken zou hebben, schiet me heus wel te binnen een deze dagen, maar nu zou ik het niet weten, wat ik wel weet is wat ik net heb aangegeven, dmv links.

Je zegt toch ook niet dat rassen die bekend staan om "mankementen" als HD per definitie dan zwak zijn, dat is een raseigenschap die een fokker er graag uit zou willen hebben maar niet zo 1-2-3 "weg" is. Maakt dat een hond bepaalde hond met die eigenschap dan direct zwak en teer? :denken:
Marion.

smoekie schreef:Zoals je zelf kunt lezen staat er bij “vacht” geen eigenschappen vermeld zoals deze normaliter wel bij andere honden vermeld staat. Van wat ik weet heeft het iets met de bloedsuikerspiegel te maken die zijzelf niet goed op peil zouden kunnen houden, en wat dus ook de reden is dat een truitje/regenjas in koude/natte dagen etc niet overbodig is. :19:

Als je het niet erg vind sla ik je links over. Ik haal mijn kennis liever uit berouwbaardere bronnen. Sneu dat er hondjes geproduceerd woren die zelf niet eens hun bloedsuikergehalte op peil kunnen houden. Lijkt me beter iets om uit te laten sterven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Je zegt toch ook niet dat rassen die bekend staan om "mankementen" als HD per definitie dan zwak zijn, dat is een raseigenschap die een fokker er graag uit zou willen hebben maar niet zo 1-2-3 "weg" is. Maakt dat een hond bepaalde hond met die eigenschap dan direct zwak en teer? :denken:
ja dat vind ik dus wel.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:Dat ze een bepaalde eigenschap hebben die andere niet hebben maakt ze toch niet direct teer en zwak.
Waar staat dat nou van die bloedsuikerspiegel? :19:
Ik heb op de gezondheidspagina van de rasvereniging gekeken en daar staat er niks over...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:Sneu dat er hondjes geproduceerd woren die zelf niet eens hun bloedsuikergehalte op peil kunnen houden. Lijkt me beter iets om uit te laten sterven.
Ik heb dat dus niet kunnen vinden en de RV zegt daar ook helemaal niets over :19:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:

vind je? Ik vind het een hele goede vergelijking nl. en ik zie die dingen juist helemaal niet die jij noemt.
Dat jij mijn honden niet aan de kant mag schuiven is MIJN mening... dat heeft niks met honden als kinderen behandelen, want daar slaat jouw verhaaltje op.
Mijn hond mag idd. laten merken dat hij ergens niet van gediend is, hij is een levend wezen met een eigen karaktertje...Als hij bezoek niet mag, mag hij dit laten merken en zal ik maatregelen treffen. Ik vind het knap dat jij dit dan met kinderen vergelijkt? Ik zie totaal geen vergelijking nl.

Mooi verhaal Malinois, maar feit is dat veel mensen hun honden wel degelijk als kinderen behandelen. Mijn kinderen hebben net als mijn hond een eigen wil, mijn jongste zou graag met jou als volwassenen mee willen praten, en liefst nog er tussendoor, nee dat mag niet. Ze wacht maar op haar beurt. De hond idem dito, wil ze aandacht, wacht ze maar tot ze die krijgt, is ze niet gediend van bezoek die ik binnen laat, heeft ze pech gehad, dan gaat ze naar buiten.

Beide zijn levende wezens met beide eigen karakters, maar beide hebben in mijn huis (en ja ook hun huis) niets te vertellen. Kinderen mogen aan mij kenbaar maken dat ze iemand niet leuk vinden, en de hond ook, maar zodra ik dat weet, tref ik echt wel mijn voorzorgsmaatregelen. Kids zal ik dusdanig instrueren dat ze hun opmerkingen of wat dan ook maar voor zich houden als ze bepaalde visites niet op prijs stellen, en vwb de hond die gaat dan maar in de bench of naar buiten. Simpel. Is niet jouw manier, maar dat hoeft ook niet, ieder zijn eigen manier daarmee.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
smoekie schreef:Zoals je zelf kunt lezen staat er bij “vacht” geen eigenschappen vermeld zoals deze normaliter wel bij andere honden vermeld staat. Van wat ik weet heeft het iets met de bloedsuikerspiegel te maken die zijzelf niet goed op peil zouden kunnen houden, en wat dus ook de reden is dat een truitje/regenjas in koude/natte dagen etc niet overbodig is. :19:

Als je het niet erg vind sla ik je links over. Ik haal mijn kennis liever uit berouwbaardere bronnen. Sneu dat er hondjes geproduceerd woren die zelf niet eens hun bloedsuikergehalte op peil kunnen houden. Lijkt me beter iets om uit te laten sterven.

tja, ik fok ze niet, mijn honden zijn het niet, dus ehm tja, hoe verder???? :scratch: misschien ook maar beter om elk ras die bepaalde "mankementen" vertoond uit te laten sterven :scratch: Zouden er nog maar weinig overblijven, aangezien elke hond wel zijn eigen "mankement" heeft :F:
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Dat ze een bepaalde eigenschap hebben die andere niet hebben maakt ze toch niet direct teer en zwak.
Ik heb op de gezondheidspagina van de rasvereniging gekeken en daar staat er niks over...

zij ik net al Frenk, zou ook zo even 1-2-3 niet weten waar ik dat van onthouden heb, maar kan het me wel voorstellen aangezien jij als volwassene het ook koud krijgt als jouw bloedsuikerspiegel niet goed is. Of dat het ook daadwerkelijk is kan ik je ook niet met zekerheid zeggen weet alleen dat ik dat ooit eens heb onthouden en waarvan, nogmaals, kom ik vanzelf wel weer op. :F:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Volgens mij reageren jullie zo vanuit associatie. Jullie associëren aangeklede hondjes met Paris Hilton. En die vinden jullie stom omdat ze een mooie vrouw is die doet wat ze wil en geld genoeg heeft. Alle vrouwen vinden zulke vrouwen stom.
Doe even niet zo simpel zeg! Ik ken Paris Hilton helemaal niet, zou niet weten hoe ze eruit ziet. Maar ik weet wel van haar praktijken van chi's in handtassen, en ja dat vind ik stom.
Van mij mag ze al het geld op de wereld verdienen, en dat verdient ze dan ook. En ze mag van mij ook doen wat ze wil. Maar een groot deel van de mensheid aanzetten tot hondjes verkleden en leuk in handtasjes vervoeren.... nee, dat gaat me inderdaad te ver.
Ik ook niet, ik moest googelen... :oeps: (Maar ben dan ook al een oud wijf :mrgreen: ).

En ja, ik reageer wel uit associatie, dat schrijf ik ook letterlijk boven de post van Marc. Maar dan de associatie met aangeklede dieren ter vermaak van mensen. Dier onwaardig, vind ik. En nogmaals, als het een functie heeft (bescherming, tegen kou) kan ik me kleding voor honden wel voorstellen, maar om een dier op te leuken. Neuh...
Neemt niet weg dat iedereen lekker zelf moet weten wat 'ie doet, alleen als er naar mijn mening wordt gevraagd (dat doet TS) dan zal ik die ook geven. :wink:
Laatst gewijzigd door Rami op 07 aug 2009 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:Je zegt toch ook niet dat rassen die bekend staan om "mankementen" als HD per definitie dan zwak zijn, dat is een raseigenschap die een fokker er graag uit zou willen hebben maar niet zo 1-2-3 "weg" is. Maakt dat een hond bepaalde hond met die eigenschap dan direct zwak en teer? :denken:
ja dat vind ik dus wel.

Nou jij boven alles moet toch weten dat Herders bekend stonden en misschien nog wel bestaan om HD en dat het zaak is indien je fokt met dergelijke honden je ze onderzoekt op HD/ED. :scratch: Sta nu best wel te kijken van jouw reactie moet ik bekennen, maar misschien vat ik die verkeerd op :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Mooi verhaal Malinois, maar feit is dat veel mensen hun honden wel degelijk als kinderen behandelen. Mijn kinderen hebben net als mijn hond een eigen wil, mijn jongste zou graag met jou als volwassenen mee willen praten, en liefst nog er tussendoor, nee dat mag niet. Ze wacht maar op haar beurt. De hond idem dito, wil ze aandacht, wacht ze maar tot ze die krijgt, is ze niet gediend van bezoek die ik binnen laat, heeft ze pech gehad, dan gaat ze naar buiten.

Beide zijn levende wezens met beide eigen karakters, maar beide hebben in mijn huis (en ja ook hun huis) niets te vertellen. Kinderen mogen aan mij kenbaar maken dat ze iemand niet leuk vinden, en de hond ook, maar zodra ik dat weet, tref ik echt wel mijn voorzorgsmaatregelen. Kids zal ik dusdanig instrueren dat ze hun opmerkingen of wat dan ook maar voor zich houden als ze bepaalde visites niet op prijs stellen, en vwb de hond die gaat dan maar in de bench of naar buiten. Simpel. Is niet jouw manier, maar dat hoeft ook niet, ieder zijn eigen manier daarmee.
jij hebt het over het forum. Ik zie hier maar heel weinig mensen die hun hond als kind behandelen...
en ik zie nog steeds absoluut geen overeenkomst dat ik mijn honden als kinderen zou behandelen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef:

zij ik net al Frenk, zou ook zo even 1-2-3 niet weten waar ik dat van onthouden heb, maar kan het me wel voorstellen aangezien jij als volwassene het ook koud krijgt als jouw bloedsuikerspiegel niet goed is. Of dat het ook daadwerkelijk is kan ik je ook niet met zekerheid zeggen weet alleen dat ik dat ooit eens heb onthouden en waarvan, nogmaals, kom ik vanzelf wel weer op. :F:
Maar als het niet op de site van de RV staat, dan mogen we er toch wel vanuit gaan dat dat niet zo'n wijdverbreid probleem is? :wink: Anders zou het er wel op staan, dunkt me. :19:
Misschien kunnen wat chihuahua-deskundigen van hier op het forum hun licht hier ook nog even over laten schijnen. Dan horen we het van de kenners :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:
ja dat vind ik dus wel.

Nou jij boven alles moet toch weten dat Herders bekend stonden en misschien nog wel bestaan om HD en dat het zaak is indien je fokt met dergelijke honden je ze onderzoekt op HD/ED. :scratch: Sta nu best wel te kijken van jouw reactie moet ik bekennen, maar misschien vat ik die verkeerd op :19:
Dat is een van de redenen waarom ik dus geen DH neem...
Ik vind het risico van HD te groot.
En ja het enige wat je kunt doen is blijven rontgenen en weten waarmee je fokt..
Wil je zeggen dat HD dan een sterk punt is bij een ras??? :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”