Meteen maar gezocht naar een prachtig truitje.

Moderator: moderatorteam

Niet zoals mijn honden hoor. Ik wed dat een kaninchentekkel geen 2 uur buiten loopt. Ik weet ook zeker dat die die niet in de auto achter kan laten als het vriest. Dat kan met mijn honden dan wel weer. Dapper had geen onderwol en die wilde echt niet buiten liggen in de winter of in de auto blijven als het vriest. Hij ging helemaal rillen. Honden zijn wel honden maar we moeten niet net gaan doen alsof het niet uitmaakt welke vacht ze hebben als ze maar vacht hebben en dat het ook niet uitmaakt hoe klein ze zijn en hoe lang hun pootjes.Anne Panne schreef:teckels lopen ook gewoon zonder shirtjes buiten..MARC_S schreef:knip
tuurlijk zit er verschil in, maar daarom hoeft een groot deel daarvan nog geen jas of trui aan. je HOEFT een hond niet in de auto te laten, je HOEFT een hond niet buiten te laten liggen in de winter.MARC_S schreef:Niet zoals mijn honden hoor. Ik wed dat een kaninchentekkel geen 2 uur buiten loopt. Ik weet ook zeker dat die die niet in de auto achter kan laten als het vriest. Dat kan met mijn honden dan wel weer. Dapper had geen onderwol en die wilde echt niet buiten liggen in de winter of in de auto blijven als het vriest. Hij ging helemaal rillen. Honden zijn wel honden maar we moeten niet net gaan doen alsof het niet uitmaakt welke vacht ze hebben als ze maar vacht hebben en dat het ook niet uitmaakt hoe klein ze zijn en hoe lang hun pootjes.Anne Panne schreef:teckels lopen ook gewoon zonder shirtjes buiten..MARC_S schreef:knip
je hoeft je chiwaua toch niet in de kennel te stoppen?MARC_S schreef:Niet zoals mijn honden hoor. Ik wed dat een kaninchentekkel geen 2 uur buiten loopt. Ik weet ook zeker dat die die niet in de auto achter kan laten als het vriest. Dat kan met mijn honden dan wel weer. Dapper had geen onderwol en die wilde echt niet buiten liggen in de winter of in de auto blijven als het vriest. Hij ging helemaal rillen. Honden zijn wel honden maar we moeten niet net gaan doen alsof het niet uitmaakt welke vacht ze hebben als ze maar vacht hebben en dat het ook niet uitmaakt hoe klein ze zijn en hoe lang hun pootjes.Anne Panne schreef:teckels lopen ook gewoon zonder shirtjes buiten..MARC_S schreef:knip

Ik ken ze ookyamie schreef:maar met wandelen, gewoon lopen, kun praktisch elke hond ( enkeling daargelaten) prima zonder kleding, ja ook een kaninchen teckel, ik ken er wel die 2 uur prima mee kunnen lopen zonder dood om te vallen , dus je "ik wed" slaat ook nergens op

best lastig hemalinois schreef: je hoeft je chiwaua toch niet in de kennel te stoppen?![]()
Dat kan ik ook niet met de dobers, maar je kunt me niet wijsmaken dat ze niet een gewone wandeling zonder jasje aan mee kunnen lopen en zichzelf daarmee warmhouden.
Overigens konden de dobers hier altijd makkelijk hartje winter in de auto liggen, dekbedje erin, geen probleem. Maar voor een Chiauaua zie ik hier het nut niet zo van in eigenlijk.
nou ik heb nu alle versies gehad geloof ikyamie schreef:best lastig hemalinois schreef: je hoeft je chiwaua toch niet in de kennel te stoppen?![]()
Dat kan ik ook niet met de dobers, maar je kunt me niet wijsmaken dat ze niet een gewone wandeling zonder jasje aan mee kunnen lopen en zichzelf daarmee warmhouden.
Overigens konden de dobers hier altijd makkelijk hartje winter in de auto liggen, dekbedje erin, geen probleem. Maar voor een Chiauaua zie ik hier het nut niet zo van in eigenlijk.![]()
( Chihuahua)

ik snap dat elke vacht anders is maar een chi staat niet 2 uur lang stil in de kouMARC_S schreef:Niet zoals mijn honden hoor. Ik wed dat een kaninchentekkel geen 2 uur buiten loopt. Ik weet ook zeker dat die die niet in de auto achter kan laten als het vriest. Dat kan met mijn honden dan wel weer. Dapper had geen onderwol en die wilde echt niet buiten liggen in de winter of in de auto blijven als het vriest. Hij ging helemaal rillen. Honden zijn wel honden maar we moeten niet net gaan doen alsof het niet uitmaakt welke vacht ze hebben als ze maar vacht hebben en dat het ook niet uitmaakt hoe klein ze zijn en hoe lang hun pootjes.Anne Panne schreef:teckels lopen ook gewoon zonder shirtjes buiten..MARC_S schreef:knip

Dat. En het hangt er ook vanaf wat je hem laat doen. Ik zou een teckeltje geen uren door de sneeuw laten ploeteren, terwijl een grote herder dat misschien prima kan hebben. En je moet Frenk als het koud is niet laten zwemmen, want dan wordt hij nooit meer droog en vast heel ziek. Maar zo kun je nog wel tig dingen verzinnen.Anne Panne schreef:als een hond in beweging is, is er niks aan de hand

Frenk schreef:Dat. En het hangt er ook vanaf wat je hem laat doen. Ik zou een teckeltje geen uren door de sneeuw laten ploeteren, terwijl een grote herder dat misschien prima kan hebben. En je moet Frenk als het koud is niet laten zwemmen, want dan wordt hij nooit meer droog en vast heel ziek. Maar zo kun je nog wel tig dingen verzinnen.Anne Panne schreef:als een hond in beweging is, is er niks aan de handEn daar hadden we het toch niet over?

renee-uk schreef:en wat hebben ze dan met wat gekruist smoekie, om de hd er uit te fokken?smoekie schreef: om hd/ed er uit te fokken Renee.

Ik bedoelde het ook niet als off-topic verwijt, maar dat je in een discussie over kleding en welke situaties honden al dan niet aankunnen wel met 'uitzonderingen' aan kunt blijven komenrenee-uk schreef:@Anne Panne: soms is off topic ook erg interessant hoor, ik ben echt heel benieuwd naar het antwoord hierop....

Als ik zo'n hondje had zou ik het ook doen , Blow heb ik 1 winter niets aangedaan , was toen zelfs nog een zachte winter. Hij is toen heel erg afgevallen terwijl hij in de winter 2 keer zoveel eten krijgt. Het kost dit soort hondjes heel veel energie om warm te blijven , en waarom zou je dat niet oplossen met een trui of jas.MARC_S schreef:]
Ik denk dus dat deze liever bij 5 graden naar buiten gaat met zijn truitje dan zonder. Dat meen ik echt. Als dit hondje mijn hondje was dan deed ik hem ook een truitje aan. Ik heb een whippet gekend die het ook echt steenkoud kon krijgen in de winter. Die vachten is niksZelfs Dapper kon heel erg gaan rillen in de winter :N:
![]()

Maar nogmaals, volgens mij is niemand tegen functionele kleding en gaat dit topic daar ook niet over. Dit gaat over 'poppenkleertjes' voor de leukjip007 schreef:Als ik zo'n hondje had zou ik het ook doen , Blow heb ik 1 winter niets aangedaan , was toen zelfs nog een zachte winter. Hij is toen heel erg afgevallen terwijl hij in de winter 2 keer zoveel eten krijgt. Het kost dit soort hondjes heel veel energie om warm te blijven , en waarom zou je dat niet oplossen met een trui of jas.MARC_S schreef:]
Ik denk dus dat deze liever bij 5 graden naar buiten gaat met zijn truitje dan zonder. Dat meen ik echt. Als dit hondje mijn hondje was dan deed ik hem ook een truitje aan. Ik heb een whippet gekend die het ook echt steenkoud kon krijgen in de winter. Die vachten is niksZelfs Dapper kon heel erg gaan rillen in de winter :N:
![]()

Precies. Want Jip, je ziet toch wel de verschillen tussen een hondje in een roze tutu en een parelkettinkje dan een hond met een jas tegen de kou?Frenk schreef:Maar nogmaals, volgens mij is niemand tegen functionele kleding en gaat dit topic daar ook niet over. Dit gaat over 'poppenkleertjes' voor de leukjip007 schreef: Als ik zo'n hondje had zou ik het ook doen , Blow heb ik 1 winter niets aangedaan , was toen zelfs nog een zachte winter. Hij is toen heel erg afgevallen terwijl hij in de winter 2 keer zoveel eten krijgt. Het kost dit soort hondjes heel veel energie om warm te blijven , en waarom zou je dat niet oplossen met een trui of jas.

maar dan nog snap ik het probleem niet , de hondjes zelf hebben er geen last van , dan had ik dat echt wel gemerkt hier. Ik heb voor die van ons ook een paar t-shirtjes die gewoon voor de leuk zijn. En ja zelfs een hond als Blow vindt het helemaal geweldig als ik hem wat aan doe.Frenk schreef: Maar nogmaals, volgens mij is niemand tegen functionele kleding en gaat dit topic daar ook niet over. Dit gaat over 'poppenkleertjes' voor de leuk![]()

Oh, maar ik zie het ook niet echt als probleem. Maar TS vraagt naar wat 'wij' vinden van kleding voor honden. En daar krijgt ze antwoord op.jip007 schreef:maar dan nog snap ik het probleem niet , de hondjes zelf hebben er geen last van , dan had ik dat echt wel gemerkt hier. Ik heb voor die van ons ook een paar t-shirtjes die gewoon voor de leuk zijn. En ja zelfs een hond als Blow vindt het helemaal geweldig als ik hem wat aan doe.Frenk schreef: Maar nogmaals, volgens mij is niemand tegen functionele kleding en gaat dit topic daar ook niet over. Dit gaat over 'poppenkleertjes' voor de leuk![]()
Nou ja, probleemjip007 schreef:maar dan nog snap ik het probleem niet , de hondjes zelf hebben er geen last van , dan had ik dat echt wel gemerkt hier. Ik heb voor die van ons ook een paar t-shirtjes die gewoon voor de leuk zijn. En ja zelfs een hond als Blow vindt het helemaal geweldig als ik hem wat aan doe.Frenk schreef: Maar nogmaals, volgens mij is niemand tegen functionele kleding en gaat dit topic daar ook niet over. Dit gaat over 'poppenkleertjes' voor de leuk![]()

josefientje schreef: truitjes met daarop: "I'm mummy's little darling" e.d. komen er hier NIET in.

ik zou werkelijk niet weten hoe die eruit ziet, het interesseert me ook totaal nietInge O schreef:wat een in- en in-domme en denigrerende opmerking. alsof vrouwen alleen maar vanuit primitieve jaloezie zouden kunnen reageren maar verder geen hersens hebben om echt na te denken, bahhh, hoe krijg je zoiets uit je penMARC_S schreef:Volgens mij reageren jullie zo vanuit associatie. Jullie associëren aangeklede hondjes met Paris Hilton. En die vinden jullie stom omdat ze een mooie vrouw is die doet wat ze wil en geld genoeg heeft. Alle vrouwen vinden zulke vrouwen stom. Vraag aan een vrouw wat ze van een succesvolle vrouw vinden met een prachtig uiterlijk en veel geld en je hoort standaard "een bitch" " een arrogant dom wijf" etc etc..

Sterker nog, hoe een ander eruit ziet of hoeveel geld ze hebben interesseert me überhaupt niet. Al heeft de buurvrouw een miljoen, ik hoop dat ze er erg gelukkig mee is. Maar goed, ik zal dan wel niet bij "iedere vrouw" horenmalinois schreef:ik zou werkelijk niet weten hoe die eruit ziet, het interesseert me ook totaal niet![]()
Kan dus ook moeilijk jaloers zijn op iets wat ik totaal niet ken.
ik ook niet ben ik bang...Marion. schreef:Sterker nog, hoe een ander eruit ziet of hoeveel geld ze hebben interesseert me überhaupt niet. Al heeft de buurvrouw een miljoen, ik hoop dat ze er erg gelukkig mee is. Maar goed, ik zal dan wel niet bij "iedere vrouw" horenmalinois schreef:ik zou werkelijk niet weten hoe die eruit ziet, het interesseert me ook totaal niet![]()
Kan dus ook moeilijk jaloers zijn op iets wat ik totaal niet ken.

Het is wel prettig om met god weet hoeveel mensen op een kind in te hakken omdat ze graag haar hondje aankleed? Ik denk dat jij net zo goed heel veel vindt en dat hier ook gemeld hebt. Dus ga mij niet beschuldigen van het hebben van een mening in een discussie. Jij zegt letterlijk dat het precies andersom is. Dat vindt jij en dat is dus zo volgens jou. Dus? Dat mag alleen jij zo doen?yamie schreef: tuurlijk zit er verschil in, maar daarom hoeft een groot deel daarvan nog geen jas of trui aan. je HOEFT een hond niet in de auto te laten, je HOEFT een hond niet buiten te laten liggen in de winter.
maar met wandelen, gewoon lopen, kun praktisch elke hond ( enkeling daargelaten) prima zonder kleding, ja ook een kaninchen teckel, ik ken er wel die 2 uur prima mee kunnen lopen zonder dood om te vallen , dus je "ik wed" slaat ook nergens op, je praat weer iets teveel in ik vind, dus het is zo Marc. niet prettig.

Het is geen kind, Marc. Ze is volwassen, getrouwd en heeft een eigen huisMARC_S schreef:Verder denk ik dat mensen zich eens niet zo zouden moeten uitlaten in veroordelende termen naar een kind dat niks verkeerd doet. Ik zou me schamen als ik met 50 verschillende volwassenen zo op een kind in zat te hakken.
Kimsjen schreef:volwassen, getrouwd, eigen huis.