Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

exil vlooien druppels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

yvonne dl
Zeer actief

exil vlooien druppels

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik heb vlooien druppels nodig en zocht voor 9 honden een merk dat een beetje te betalen is.
Ik vond op internet exil tick off.
6 pipetten voor 18,75.
Vond ik goedkoop.
maar ik kwam er ook recenties over tegen en het bleek vaak een reactie te weeg te brengen bij honden.
oa verlammingsverschijnselen.
Die berichten waren uit 2007,iemand ervanring met dit spul.
Of een merk wat goed is en een beetje betaal baar is?
Ik heb ze net al gewassen met vlooienshampoo,dus moet ook 2 dagen wachten om ze te pipetten volgens mij he?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
S@ndr@
Zeer actief

Re: exil vlooien druppels

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bolfo gold is wel te betalen :ok: en werkt ook wel goed
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou niet aanrommelen met goedkope rommel.

Er is hier ooit een tip gegeven, misschien reageert degene die dit zo deed, maar die nam een verpakking voor grote honden en deed de inhoud van de pipetten verdelen met een injektiespuit. Het enige verschil tussen vlooienmiddel voor grote honden, voor kleine honden, en voor katten, is de dosering, en met een injektiespuit kun je dat heel nauwkeurig afmeten.

Ik heb dat voor mezelf onlangs eens uitgerekend, maar met een verpakking voor grote honden van zo'n 25 euro zou ik dan met mijn menagerie al uitkomen. Het enige waar ik nog over zit te puzzelen is welke maat injektiespuit ik nodig zal hebben.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

christo schreef:Ik zou niet aanrommelen met goedkope rommel.

Er is hier ooit een tip gegeven, misschien reageert degene die dit zo deed, maar die nam een verpakking voor grote honden en deed de inhoud van de pipetten verdelen met een injektiespuit. Het enige verschil tussen vlooienmiddel voor grote honden, voor kleine honden, en voor katten, is de dosering, en met een injektiespuit kun je dat heel nauwkeurig afmeten.

Ik heb dat voor mezelf onlangs eens uitgerekend, maar met een verpakking voor grote honden van zo'n 25 euro zou ik dan met mijn menagerie al uitkomen. Het enige waar ik nog over zit te puzzelen is welke maat injektiespuit ik nodig zal hebben.
Bolfo heeft dezelfde werkzame stof als frontline dacht ik en als je het over rommelen hebt dan moet je vooral zelf de dosering gaan bepalen, dat is exacte wetenschap :engel: :smile:
ik gebruik het voor de katten de honden krijgen niks geen druppels die hebben een cat and dog tag :lol1:
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

Bolfo heeft dezelfde werkzame stof als frontline dacht ik en als je het over rommelen hebt dan moet je vooral zelf de dosering gaan bepalen, dat is exacte wetenschap :engel: :smile:
ik gebruik het voor de katten de honden krijgen niks geen druppels die hebben een cat and dog tag :lol1:
Ik gebruik dus toevallig ook Bolfo. :pffff: Of Advantage, maar dat schijnt hetzelfde te zijn. En wat rommelen met injektiespuiten betreft, een jaarverpakking Advantage voor grote katten is zo'n 46 euro. Eén voordeelverpakking Bolfo gold voor grote honden, zo'n 25 euro, vier pipetten. En als je daar met wat gemier met een injektiespuit met gemak twee jaarverpakkingen Bolfo voor katten uihaalt... :mrgreen: :mrgreen: noem ik dat geen gerommel.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wat voor vlooienshampoo heb je gebruikt? Want voor sommigen geldt een wachttermijn van anderhalf a twee weken, afhankelijk van de werkzame stof die erin zit.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een spuitje van 3 ml is wel voldoende. Met injectienaald graag want daarmee kun je het mooi opzuigen. Naald er af halen als je het op de hond aanbrengt.......
christo schreef:
S@ndr@ schreef:

Ik gebruik dus toevallig ook Bolfo. :pffff: Of Advantage, maar dat schijnt hetzelfde te zijn. En wat rommelen met injektiespuiten betreft, een jaarverpakking Advantage voor grote katten is zo'n 46 euro. Eén voordeelverpakking Bolfo gold voor grote honden, zo'n 25 euro, vier pipetten. En als je daar met wat gemier met een injektiespuit met gemak twee jaarverpakkingen Bolfo voor katten uihaalt... :mrgreen: :mrgreen: noem ik dat geen gerommel.
Fin
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Een spuitje van 3 ml is wel voldoende. Met injectienaald graag want daarmee kun je het mooi opzuigen. Naald er af halen als je het op de hond aanbrengt.......
Dank je! Druk je de pipetten eerst in een glas uit of zo of haal je de vloeistof met de injektienaald direct uit de pipetten?
yvonne dl
Zeer actief

Ik heb een eigen merk shamoo van de winkel gekocht.
dat was net zo goed als de merken zei ze.
Ik vind hetfijn hoor.
Ze zijn zacht en het ruikt ook nog lekker.
Maar ik ga inderdaad eens kijken voor de voordeel verpakkingen.
goed idee
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

christo schreef:
Rosita Compagner schreef:Een spuitje van 3 ml is wel voldoende. Met injectienaald graag want daarmee kun je het mooi opzuigen. Naald er af halen als je het op de hond aanbrengt.......
Dank je! Druk je de pipetten eerst in een glas uit of zo of haal je de vloeistof met de injektienaald direct uit de pipetten?
als je ze leeg gaat drukken dan verlies je altijd vloeistof en heb je geen naald nodig. Ik verspil niks ;-) Nou ja, verspilde, want sinds we hier wonen heb ik geen vlooien meer gezien op mijn eigen dieren. En da's toch vanaf 2001 :cheer:
yvonne dl
Zeer actief

Mijn honden waren altijd heel schoon,maar ik heb er een nieuwe bij en die zat waarschijnlijk helemaal onder de beestjes,die krijg je gratis er bij.
Afbeelding

Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Mijn pups behandelen we met Exil vlooiendruppels, en niks geen rare dingen aan de hand. Vlooivrij en teekvrij..
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb het ooit eens gebruikt toen Ragyo al vlooien had, het had 0.0 effect. tegen teken leek het wel te helpen, die heeft ie niet gehad in die periode. hij had er geen last van verder. de vlooien verdwenen pas toen ik hem zo'n ouderwetse vlooienband heb omgehangen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ik ben anti-Exil, omdat ik meerder vergiftigingsproblemen heb meegemaakt toen ik nog DA-assistente was, met name bij katten maar ook bij honden. Ik moet er wel bijzeggen dat in de hondengevallen de pipetten over de datum waren, maar 1 van deze honden is wel overleden.
Ik vertrouw dit spul dus van geen meter en no way dat het mijn huis in komt.

NB: bolfo gold en en advantage is idd hetzelfde
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Ik haal meestal gewoon kruidvat merk. Ze heeft nog nooit vlooien en teken gehad, dus het zal werken of ik heb gewoon geluk gehad.
:D
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

hier ook een lekere uiotbraak.. zijn al 3 mns bezig die beesten de deur uit te werken..
ik kan dus de boel hier niet insprayen aangezien ik hier 3 aquariums heb staan...
ben als de dood dat al me vissen en garnalen dood gaan...

heb net 25 garnalen voor 75 euro gehaald...

dus nu anti conceptie voor de vlo...(zowel de kat al de honden)
zo een grote fles frontline en de honden er goed mee onder gespoten...

alleen die stomme kat he.. hihi dat is een hel....krijg alleen de rug voor elkaar aangezien hij giftig wordt als je aan ze buik zit..(en hij is dan al zwaar pissig omdat ik ze rug al nat maakte..)

boel goed gezogen... alles al voor de 3de keer gewassen op 95gr....ahhh..
wat kan ik nu nog proberen...
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
yvonne dl
Zeer actief

Alle beesten de deur uit,heb je nergens meer last van haha.
(grapje hoor) :mrgreen:
Afbeelding

Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

yvonne dl schreef:Alle beesten de deur uit,heb je nergens meer last van haha.
(grapje hoor) :mrgreen:
haha de kat zou ik weinig moeite mee hebben..... echt een kat gezonden uit hel....maar ja hij is van me vent hihi.... (neej hoor doe spikey de kat niet zomaar weg... ook al mag ik hem niet aaien :wink: en doet ie mij eigenlijk altijd pijn .. )
honden absoluut niet.. :pffff: hihi dat zijn mijn knuffeltjes!!!!

maar word wel giga dol van die vlooien...
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
yvonne dl
Zeer actief

en kat verzonden uit de hel haha,ik heb een hondje gezonden uit de hel,maar wil hem niet meer kwijt dat oudje,hij kwam met vlooien en ik had ze er gratis bij,maar nu zijn ze weg.
Het geld uit mijn portemonnee ook hihi
Afbeelding

Pelia33
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Pelia33 »

Heb gehoord dat schapenvet bonbons met knoflook goed helpen tegen vlooien ed.
Ze krijgen er nog een mooi glanzende vacht van ook. :D
yvonne dl
Zeer actief

ja had ik ook gehoord,maar ze lusten ze niet bij mij.
Wel oppassen hoeveel.
1 blokje is voor een hond van 20 kg.
Afbeelding

Pelia33
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Pelia33 »

yvonne dl schreef:ja had ik ook gehoord,maar ze lusten ze niet bij mij.
Wel oppassen hoeveel.
1 blokje is voor een hond van 20 kg.
ow dat is jammer zeg, anders had je een natuurlijk middel tegen vlooien gehad.

Ik dacht eigenlijk dat het 1 blokje per 10 kg lichaamsgewicht was.
Verkeerd gedacht zeker hihi.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Prac-tic voor grote honden 6 pipetten hanteert per pipet al 5ml. Een spuitje van minimaal 5 ml is dus wel een vereiste. Maar dan moet je dus wel ervaring hebben en als je dit niet hebt zou een opvolgende spuitje (vakterm: stampertje) een betere oplossing zijn.

Knip je pipet open en doe je naald door de opening. Zuig met je naald de vloeistof in je stampertje. Als dit niet in een keer lukt handel dan als volgt; haal de naald uit de pipet en houd dat omhoog, duw je stampertje omhoog, net zover dat je opgezogen vloeistof nog wel in je stampertje blijft zitten (nu heb je de lucht eruit geduwd maar je vloeistof niet, hierdoor kun je het restant vloeistof opzuigen) . Duw de naald weer door de opening van je pipet en zuig nogmaals. Doe dit net zo vaak totdat alle vloeistof in je stampertje zit. Haal de naald eraf en verdeeld zoals je dit wilt.

Heb je nu exact 5ml in je stampertje? Nee, er blijft altijd iets achter in je pipet en in de naald. Echt nauwkeurig is het allemaal niet maar wel te doen. Haal je stampertje uit elkaar en samen met je naald ontsmet je dit. Ruim het veilig in bv een curver doosje op en sticker eventueel het doosje zodat je jezelf niet kan verwonden bij het openen. Er zit hoe dan ook een naald in!
yvonne dl
Zeer actief

Ik heb nu frontline combo gekocht.
Afbeelding

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

yvonne dl schreef:Ik heb vlooien druppels nodig en zocht voor 9 honden een merk dat een beetje te betalen is.
Ik vond op internet exil tick off.
6 pipetten voor 18,75.
Vond ik goedkoop.
maar ik kwam er ook recenties over tegen en het bleek vaak een reactie te weeg te brengen bij honden.
oa verlammingsverschijnselen.
Die berichten waren uit 2007,iemand ervanring met dit spul.
Of een merk wat goed is en een beetje betaal baar is?
Ik heb ze net al gewassen met vlooienshampoo,dus moet ook 2 dagen wachten om ze te pipetten volgens mij he?
Niet zo zeer met Exil, maar wel met Frontline. Daar krijgt mevrouw een dusdanige reactie van, dat ze zelfs compleet kale plekken krijgt van het goedje .. Dus, zulke goedjes gebruiken we maar niet meer :)

En door zulke goedjes, kun je zelfs gedrags veranderingen teweeg brengen bij je hond (staat letterlijk in de kleine lettertjes op de verpakking) ...
yvonne dl
Zeer actief

Echt?
Nou we gaan het zien.
Wat een troep is het eigenlijk allemaal he?
Afbeelding

Felix
Zeer actief
Contacteer:

yvonne dl schreef:Echt?
Nou we gaan het zien.
Wat een troep is het eigenlijk allemaal he?
Ja, echt .. En ze loopt dan dusdanig te krabben en te doen, dat als je er zelf lang genoeg ernaar kijkt, dat je zelf ook mee gaat doen! :D

En tsja .. Het is en blijft natuurlijk een chemische troep die je er op mikt ;)

En heb me laten vertellen, dat de meeste kruipende en vliegende beestje allang resistent zijn voor Frontline (Exil weet ik niet) ;)
yvonne dl
Zeer actief

ik geloof je echt wel hoor... haha.
maar ik had ook gelezen dat ze resistent worden,maar in de winkel zeiden ze dat dat komt dat je wel weer op tijd,dus na 2 maanden opnieuw moet geven en ook dat de mensen vaak niet naar het gewicht van de hond kijken,ze hebben bv een grote en kleine hond,dus moete dan 2 verschillende pakjes kopen wat ze te duur vinden,dan kopen ze een meerdere kilo verpakking en geven dan de helft of zo.
ik laat me niet snel iets wijs maken,maar ja....
Afbeelding

Felix
Zeer actief
Contacteer:

yvonne dl schreef:ik geloof je echt wel hoor... haha.
maar ik had ook gelezen dat ze resistent worden,maar in de winkel zeiden ze dat dat komt dat je wel weer op tijd,dus na 2 maanden opnieuw moet geven en ook dat de mensen vaak niet naar het gewicht van de hond kijken,ze hebben bv een grote en kleine hond,dus moete dan 2 verschillende pakjes kopen wat ze te duur vinden,dan kopen ze een meerdere kilo verpakking en geven dan de helft of zo.
ik laat me niet snel iets wijs maken,maar ja....
Ze worden resistent tegen het middel, niet de manier waarop of hoe het gegeven wordt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”