Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lichtgevende halsbanden
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Lichtgevende halsbanden
Ik ben op zoek naar een goede halsband met lampjes voor Sita. Ik heb er nu eentje met rode lampjes boven op, maar door de sluiting mis je een heel stuk en ook zijn de lampjes niet echt heel fel. Wie weet er een goede?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Lichtgevende halsbanden
Ik weet dat je bij de Hema lampjes kunt kopen die je heel gemakkelijk om de halsband kunt bevestigen. Deze worden vaak gebruikt door harlopers, trimmers etc.
Mijn vader gebruikt deze ook voor zijn hond (Eurasier) omdat de hond veel haar heeft en een lichtgevende halsband gewoon niet goed zichtbaar is! Werkt prima!
Mijn vader gebruikt deze ook voor zijn hond (Eurasier) omdat de hond veel haar heeft en een lichtgevende halsband gewoon niet goed zichtbaar is! Werkt prima!
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
Sita
- Zeer actief
Zo'n lampje heb ik ook gehad, maar die vond ik zelf toch niet echt prettig. Vaak zit het lampje onderaan en dan zie je nog niet zo goed waar ze is. Sita is echt helemaal zwart en valt dus echt niet op in het donker.Lin-C schreef:Ik weet dat je bij de Hema lampjes kunt kopen die je heel gemakkelijk om de halsband kunt bevestigen. Deze worden vaak gebruikt door harlopers, trimmers etc.

-
Sita
- Zeer actief
Dat ziet er goed uit. Ga eens kijken waar je die kan bestellen.Kaiou schreef:Kaiou heeft een lichthalsband van Visiglo.
Stevig en valt goed op.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik had er eentje van de Kwantum die erg goed beviel, maar daarvan zijn de lampjes 1 voor 1 uitgevallen
. Heb er nu 1 van Dursydog, die geeft beduidend minder licht...

You'll be in my heart... Always...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb een Hema-fietslampje voor in het donker: ik maak het vast aan de bovenkant van haar tuigje, op haar rug zeg maar. Normaal heeft ze een halsband, maar dat is niet handig met het knipperlichtje.
Dank zij het lichtje kan ze in het donker in het parkje ook los, ik vind het een geweldige uitvinding
Dank zij het lichtje kan ze in het donker in het parkje ook los, ik vind het een geweldige uitvinding
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Kwantum
Hoort bij het kerstassortiment, maar zijn het hele jaar door bruikbaar én stevig
Hoort bij het kerstassortiment, maar zijn het hele jaar door bruikbaar én stevig

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Ik heb hem niet aan de halsband zelf, maar aan de musketonhaak er net boven. Bij Joy werkt het prima, misschien een idee?!Sita schreef:Zo'n lampje heb ik ook gehad, maar die vond ik zelf toch niet echt prettig. Vaak zit het lampje onderaan en dan zie je nog niet zo goed waar ze is. Sita is echt helemaal zwart en valt dus echt niet op in het donker.Lin-C schreef:Ik weet dat je bij de Hema lampjes kunt kopen die je heel gemakkelijk om de halsband kunt bevestigen. Deze worden vaak gebruikt door harlopers, trimmers etc.
JOY

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Voorheen hadden ze een knipperende rood/wit/blauwe van de kwantum, maar ik vond dat meer een wandelende discotheek/kermis. Nu hebben ze zoń armband voor hardlopers om. Goed te verstellen door veel klittenband. De gehele band bestaat uit reflecterend materiaal en de lampjes zijn goed zichtbaar. 

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben voor onze honden ook Visiglo. Vorige winters hebben we van alles gehad, maar alles is na 1 winter af. Ook waren de lampjes vaak net niet zichtbaar.
De Visiglo banden bevallen tot nu toe erg goed. Het jammere alleen is dat je nog een aparte halsband om moet doen om de lijn aan te klikken. De banden zijn namelijk puur voor licht en niet geschikt om je hond mee aan te lijnen.
De Visiglo banden bevallen tot nu toe erg goed. Het jammere alleen is dat je nog een aparte halsband om moet doen om de lijn aan te klikken. De banden zijn namelijk puur voor licht en niet geschikt om je hond mee aan te lijnen.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik heb Luka altijd alleen de visiglo om en dat gaat primaLeonieke schreef:Wij hebben voor onze honden ook Visiglo. Vorige winters hebben we van alles gehad, maar alles is na 1 winter af. Ook waren de lampjes vaak net niet zichtbaar.

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Je hebt bij de hema tegenwoordig 2 verschillende soorten.Sita schreef:Zo'n lampje heb ik ook gehad, maar die vond ik zelf toch niet echt prettig. Vaak zit het lampje onderaan en dan zie je nog niet zo goed waar ze is. Sita is echt helemaal zwart en valt dus echt niet op in het donker.Lin-C schreef:Ik weet dat je bij de Hema lampjes kunt kopen die je heel gemakkelijk om de halsband kunt bevestigen. Deze worden vaak gebruikt door harlopers, trimmers etc.
Zie mijn jongens goed.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, heel veilig is dat niet.Carma schreef:Ik heb Luka altijd alleen de visiglo om en dat gaat primaLeonieke schreef:Wij hebben voor onze honden ook Visiglo. Vorige winters hebben we van alles gehad, maar alles is na 1 winter af. Ook waren de lampjes vaak net niet zichtbaar.
De Visiglo banden bevallen tot nu toe erg goed. Het jammere alleen is dat je nog een aparte halsband om moet doen om de lijn aan te klikken. De banden zijn namelijk puur voor licht en niet geschikt om je hond mee aan te lijnen.Uiteraard heb ik de bijpassende visiglolijn, dan zijn we beide goed zichtbaar op de fiets
![]()
De leverancier heeft dit zelf aangegeven en ook bij vrienden is hij al wel los gegaan.
Wij hebben ook de bijpassende lijnen, maar dat maakt voor de druk niet uit.
www.marengosoutfit.nl
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
wij gebruiken hier de lampjes van de hema, die we bovenop de tuigjes vast gemaakt hebben. Werd ik daar 2 jaar geleden nog om uitgelachen door andere hondenbezitters in de buurt, nu zie ik steeds meer lampjes op de donkere uitlaatplekken.. 
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Maartje
- Zeer actief
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Als je snel weer eens richting amsterdamse bos komt...dan mag je die van Roef passen en hebben (als die past bij Sita, denk het wel)...ik word misselijk van dat snelle knipperlicht, maar ze zijn wel mega duidelijk.Sita schreef:Dat ziet er goed uit. Ga eens kijken waar je die kan bestellen.Kaiou schreef:Kaiou heeft een lichthalsband van Visiglo.
Stevig en valt goed op.

-
Sita
- Zeer actief
En deze knipperen niet?Maartje schreef:Ik heb deze:
Ideaal.

-
Sita
- Zeer actief
Al gezien op de site van Zooplus. Heb deze besteld voor beide. Nu maar hopen dat het snel geleverd wordt.Sita schreef:En deze knipperen niet?Maartje schreef:Ik heb deze:
Ideaal.