Voorhand/ achterhand verhouding vind ik niet goed in verhouding. Of de hond zit niet goed in elkaar, of de hond staat niet mooi. Ik vind deze dus niet zo mooiLellibel schreef: Roos heeft geen stamboom en heb nog nooit een dalmatiër gehad met stamboom (sterker nog ze is mijn eerste dalmaat) dus ik weet niet bepaald veel van hoe een dalmatiër er uit móet zien, maar kan je vertellen dat ik deze top vind
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie rasvertegenwoordiger
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Mooie rasvertegenwoordiger
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ja, eigen dalmatiër is natuurlijk de besteElmo/maureen schreef:De meesten vinden hun eigen dalmaat top.Lellibel schreef:Zo zie je maar het verschil in smaak. Ik heb nu al tig foto's gepost deze kan er ook wel bij:
![]()
Roos heeft geen stamboom en heb nog nooit een dalmatiër gehad met stamboom (sterker nog ze is mijn eerste dalmaat) dus ik weet niet bepaald veel van hoe een dalmatiër er uit móet zien, maar kan je vertellen dat ik deze top vindik vind Elmo ook helemaal geweldig (hij is ook mijn 1e dalmaat, maar wel met stamboom). Roos is wel goed bevlekt. Hoe is ze van karakter?
Roos is een onwijs speelse hond, is altijd in voor een spelletje, heeft een groot uithoudingsvermogen. Als de border collies moe zijn wil Roos nog spelen
Ze is erg vriendelijk tegen iedereen en leeft gewoon om met mensen te zijn. Mensen met donkere huidskleur mag ze niet, want die vinden honden meestal eng/vies etc (vraag me niet waarom) en dat weet Roos nou al wel. Ze gromt dan als ze iets doen wat ze verdacht vind, maar doet ze gelukkig niks.
Ze is waaks , maar niet overdreven, alleen bij vreemden.
Ze kan met alle soorten honden wel spelen maar helaas wil ze nog wel eens vooroordelen bij kleintjes. Eigenlijk niet zo gek, als je al van jongs af aan wordt beblaft en aangevallen door die ukken. En iets waar ik helemaal niet blij om ben, is dat ze dalmatiërs niet mag. Ik weet niet waarom, ik weet het gewoon niet. Ze mag ze niet, klaar
Ze is dominant, en wil gewoon te alfa teef zijn. In huis is ze niet dominant maar met andere teven wel.
Ze is erg intelligent en pikt moeilijke dingen (zoals la openschuiven of wat in de prullenbak gooien) snel op.
En Elmo?

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Elmo is lief, speelt graag met ons of met andere honden. Reu of teef maakt niks uit. Intelligent is hij ook, heeft snel dingen door, en vindt het heerlijk om nieuwe dingen te leren. Andere dalmaten vindt hij geweldig, herkent ze echt. Hij is een gruwelijke knuffelkont. Hij is afwisselend dominant of onderdanig (ligt aan de hond die we dan tegenkomen).
Deze foto heb ik net gemaakt, hij staat niet helemaal ok. Hij glijd steeds weg.

en let niet op mijn slof

en let niet op mijn slof
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nou heb ik op je slof gelet.
Vind hem wel leuk..
En ja, Elmo vind ik gewoon een hele mooie Dalmaat.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
hahaha ze lopen gewoon erg fijnLéonieHonden schreef:Nou heb ik op je slof gelet.Vind hem wel leuk..
- Lellibel
- Zeer actief
Knapperd ! Jammer dat op zijn lichaam vooral kleine vlekjes zijn, en geen grote, maar voor de rest vind ik hem echt heel mooi.
Roos vind het ook helemaal fantastisch om nieuwe dingen te leren, daarom leer ik haar ook steeds bij, ze vind doggydance ook heel leuk! Weet niet of jullie dat ook doen maar het is zo leuk, van beide kanten.
Ik heb ergens gelezen dat dalmatiërs de olifanten zijn onder de honden, ze onthouden echt heel veel. Dat zie ik heel goed terug in mijn hond! Ze doet normaal lief tegen mensen die op bezoek komen, maar ze ging echt uit haar dak (van vrolijkheid) toen iemand kwam die ze had ontmoet toen ze een week of 10 oud was.. en sindsdien niet meer gezien heeft!
Vind Roos trouwens niet zo eigenwijs .. heel soms, maar dan heb ik er ook naar gevraagd. Tja, als ik tegen mensen ga zeggen dat ze kan dansen geloven ze me niet. Ga ik het laten zien , dan moet ze op mijn hoofd springen. Haha.
Roos vind het ook helemaal fantastisch om nieuwe dingen te leren, daarom leer ik haar ook steeds bij, ze vind doggydance ook heel leuk! Weet niet of jullie dat ook doen maar het is zo leuk, van beide kanten.
Ik heb ergens gelezen dat dalmatiërs de olifanten zijn onder de honden, ze onthouden echt heel veel. Dat zie ik heel goed terug in mijn hond! Ze doet normaal lief tegen mensen die op bezoek komen, maar ze ging echt uit haar dak (van vrolijkheid) toen iemand kwam die ze had ontmoet toen ze een week of 10 oud was.. en sindsdien niet meer gezien heeft!
Vind Roos trouwens niet zo eigenwijs .. heel soms, maar dan heb ik er ook naar gevraagd. Tja, als ik tegen mensen ga zeggen dat ze kan dansen geloven ze me niet. Ga ik het laten zien , dan moet ze op mijn hoofd springen. Haha.

- Lellibel
- Zeer actief
Geloof het of niet, maar dit is de enige foto waar ze staat ipv gek doet
Batterijtje even vervangen in mijn camera (die maakt veel mooiere foto's dan deze gelukkig..) en ik maak wel even een foto van Roos 

Oh nee wacht niet de enige foto, bij voorstellen staat nog een foto, maar toen was ze wat jonger..

Oh nee wacht niet de enige foto, bij voorstellen staat nog een foto, maar toen was ze wat jonger..

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- _Leonie
- Zeer actief
Dies inderdaad prachtig!marye schreef:Dit vind ik wel een mooie dalmaat.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hey, die heb ik ookElmo/maureen schreef:
en let niet op mijn slof
In mijn oude dorpje woonde een meneer met een Dalmatiër, ik vond dat beest zo gaaf. Meneer fietste heel vaak hele einden met 'm en hij bleef er altijd keurig naast. Overal, ook lopend. Even de winkel in, hondje braaf buiten wachten, even een praatje en hondje zat netjes naast de baas. Zonder commando's of dwang of wat dan ook, prachtig om te zien. Ik heb er ook nooit een halsband om gezien, hij was gewoon echt áltijd waar z'n baas ook was.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Ze doen veel voor je hoor, alleen soms hebben ze last van bananen. Alles is trainbaar zolang je maar eten hebt (is tenminste bij Elmo zo). Dat is trouwens ook wat in de rasbeschrijving staat; waar de baas is, is de hond. (ong. dan)Frederiek schreef:Hey, die heb ik ookElmo/maureen schreef:
en let niet op mijn slof.
In mijn oude dorpje woonde een meneer met een Dalmatiër, ik vond dat beest zo gaaf. Meneer fietste heel vaak hele einden met 'm en hij bleef er altijd keurig naast. Overal, ook lopend. Even de winkel in, hondje braaf buiten wachten, even een praatje en hondje zat netjes naast de baas. Zonder commando's of dwang of wat dan ook, prachtig om te zien. Ik heb er ook nooit een halsband om gezien, hij was gewoon echt áltijd waar z'n baas ook was.
- Lellibel
- Zeer actief
Ik zie het al helemaal voor me, daar zit je dan, op je werk met een dalmatiër.Elmo/maureen schreef:Ze doen veel voor je hoor, alleen soms hebben ze last van bananen. Alles is trainbaar zolang je maar eten hebt (is tenminste bij Elmo zo). Dat is trouwens ook wat in de rasbeschrijving staat; waar de baas is, is de hond. (ong. dan)Frederiek schreef:Hey, die heb ik ookElmo/maureen schreef:
en let niet op mijn slof.

- _Leonie
- Zeer actief
Maar toch blijft Zacco (alweer Spotnik
) voor mij een hele mooie rasvertegenwoordiger:

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
Doe maar niet..Elmo/maureen schreef:ik zeg niks leonie
Hier, een dekreu in Duitsland:

Nog een:

Vind het echt geen Dalmaten lijken..
- Lellibel
- Zeer actief
Uit de kluiten gewassen labsLéonieHonden schreef:Doe maar niet..Elmo/maureen schreef:ik zeg niks leonie
![]()
Nog een:

- Elmo/maureen
- Zeer actief
sssssh****T dat zijn bijna doggen man. Wat gruwelijkLéonieHonden schreef:Doe maar niet..Elmo/maureen schreef:ik zeg niks leonie
![]()
Nog een:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt er inderdaad echt niet meer op :N:LéonieHonden schreef:Doe maar niet..Elmo/maureen schreef:ik zeg niks leonie
![]()
Nog een:

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is niet alleen een Spotnik maar ook een spotpik!LéonieHonden schreef:Maar toch blijft Zacco (alweer Spotnik) voor mij een hele mooie rasvertegenwoordiger:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo lijkt je inderdaad op NannaLongFields schreef:Het is niet alleen een Spotnik maar ook een spotpik!LéonieHonden schreef:Maar toch blijft Zacco (alweer Spotnik) voor mij een hele mooie rasvertegenwoordiger:
(o nee, ik ga op Nanna lijken geloof ik... :N: )

- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Deze spreekt mij als weinige aan. tenmiste niet zo sterk gehoekt. Weet niet wat normaal is voor de dalmaat, maar een hond moet correct gebouwd zijn, anders kans op andere klachtenLéonieHonden schreef:Dies inderdaad prachtig!marye schreef:Dit vind ik wel een mooie dalmaat.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
http://www.droversroad.nl/
- _Leonie
- Zeer actief
Pas maar op..LongFields schreef:Het is niet alleen een Spotnik maar ook een spotpik!LéonieHonden schreef:Maar toch blijft Zacco (alweer Spotnik) voor mij een hele mooie rasvertegenwoordiger:
(o nee, ik ga op Nanna lijken geloof ik... :N: )
- Lellibel
- Zeer actief
Het is me eigenlijk nu pas opgevallen, maar heeft hij geen leverkleurige neus en bruinige vlekken op je onderschrift foto? En op deze foto is alles gewoon zwart geloof ik? Of ben ik nou kleurenblind aan het worden?Elmo/maureen schreef:Elmo is lief, speelt graag met ons of met andere honden. Reu of teef maakt niks uit. Intelligent is hij ook, heeft snel dingen door, en vindt het heerlijk om nieuwe dingen te leren. Andere dalmaten vindt hij geweldig, herkent ze echt. Hij is een gruwelijke knuffelkont. Hij is afwisselend dominant of onderdanig (ligt aan de hond die we dan tegenkomen).
en let niet op mijn slof

- Elmo/maureen
- Zeer actief
Je bent kleurenblind gewordenLellibel schreef:Het is me eigenlijk nu pas opgevallen, maar heeft hij geen leverkleurige neus en bruinige vlekken op je onderschrift foto? En op deze foto is alles gewoon zwart geloof ik? Of ben ik nou kleurenblind aan het worden?Elmo/maureen schreef:Elmo is lief, speelt graag met ons of met andere honden. Reu of teef maakt niks uit. Intelligent is hij ook, heeft snel dingen door, en vindt het heerlijk om nieuwe dingen te leren. Andere dalmaten vindt hij geweldig, herkent ze echt. Hij is een gruwelijke knuffelkont. Hij is afwisselend dominant of onderdanig (ligt aan de hond die we dan tegenkomen).
en let niet op mijn slof
- Lellibel
- Zeer actief
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Het zal mij niets verbazen als ze die reu met opzet zo hebben neergezet , om de rug rechter te laten lijken. Ik kan het mis hebben natuurlijk.Elmo/maureen schreef:De reu staat gewoon verkeerd! Veelste gestrekt. De teef (de laatste) is wel wat weinig bevlekt maar verder
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
LéonieHonden schreef:
Doe maar niet..![]()
Wat is dat toch met Duitsers en grove honden?!?!
Ziehier, een aantal van de meest gebruikte dekreuen in Duitsland .:N:

Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Overigens kunnen foto's ook best vertekenen vind ik.
Als je hier kijkt, lijkt het in mijn opinie een verschrikkelijk brede en groffe hond

Terwijl als je het zo bekijkt, weer helemaal niet het geval is

Dus hoe een foto is genomen etc. kan ook best van invloed zijn op je kijk naar een hond.
Soms vind ik op een bepaalde foto een hond prachtig, en dan kijk ik verder, en dan denk ik nee laat maar
Als je hier kijkt, lijkt het in mijn opinie een verschrikkelijk brede en groffe hond

Terwijl als je het zo bekijkt, weer helemaal niet het geval is

Dus hoe een foto is genomen etc. kan ook best van invloed zijn op je kijk naar een hond.
Soms vind ik op een bepaalde foto een hond prachtig, en dan kijk ik verder, en dan denk ik nee laat maar