Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met Koelproducten?
Moderator: moderatorteam
- Simone Spanje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Ervaring met Koelproducten?
Heeft er hier iemand ervaring met Koelproducten voor honden??
Ik zit er aan te denken om een koelband voor Thomas te komen aangezien de warmte er hier (Spanje) weer aan zit te komen en hij er altijd wel last van heeft....
Ik zit er aan te denken om een koelband voor Thomas te komen aangezien de warmte er hier (Spanje) weer aan zit te komen en hij er altijd wel last van heeft....

- Jakko
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Contacteer:
Re: Ervaring met Koelproducten?
Yep, ik heb een koelmat. Vind ik zelf prettiger, want daar kan hij afstappen als hij koel genoeg is en bij een halsband vind ik dat lastig in te schatten.
Ik vind het een uitvinding! Ook in de auto zonder airco kan je er lekker op liggen (of niet, maar dan heb je een keuze
).
Groetjes,
Yvonne
PS. Gebruik ook even het zoeken op deze site. Er staat al veel info van vorig jaar zomer over de koelmat/band.
Ik vind het een uitvinding! Ook in de auto zonder airco kan je er lekker op liggen (of niet, maar dan heb je een keuze
Groetjes,
Yvonne
PS. Gebruik ook even het zoeken op deze site. Er staat al veel info van vorig jaar zomer over de koelmat/band.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb een koelhalsband voor Max en voor 's zomers vind ik het een ideaal ding.Ook binnen krijgt hij hem weleens om en het werkt echt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yuki
- Zeer actief
Wij hadden ook koelhalsbanden, mijn hond zocht erg graag het heetste plekje op. Met een koelband om kon hij ook beter tegen de auto als die warm was.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
Wilm@
Wij hebben hier twee koelmatten. Nadeel van die matten is dat ze voorzien zijn van klittenband waar de haren van onze honden in blijven haken. Een kleinere koelmat, zonder klittenband, is geen optie omdat daar hooguit een voorpootje op past. Klittenband kan ik niet verwijderen.
Vind het vervelend dat de fabrikant niet even een extra stukje klittenband heeft meegeleverd zodat ik het haakeffect ongedaan kan maken. Dan zou het probleem zijn opgelost. Nu kan ik niet zo'n gelijkwaardig strookje klittenband vinden en blijft het probleem bestaan. Momenteel los ik dit op door een oude laken geheel om de koelmat te leggen.
Jammer dat de fabrikant alleen rekening houdt met kortharige honden.
Vind het vervelend dat de fabrikant niet even een extra stukje klittenband heeft meegeleverd zodat ik het haakeffect ongedaan kan maken. Dan zou het probleem zijn opgelost. Nu kan ik niet zo'n gelijkwaardig strookje klittenband vinden en blijft het probleem bestaan. Momenteel los ik dit op door een oude laken geheel om de koelmat te leggen.
Jammer dat de fabrikant alleen rekening houdt met kortharige honden.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier ook een koelmat én voor Ean (=zwart) als we op vakantie de Swampcooler (geloof ik?). Dat is een soort van dekje met dezelfde "techniek" als de koelmat. Je legt hem in koud water en daarna kun je het de hond om doen. Komt dus over zijn hele rug, borst en een stukje van zijn zijkanten en daardoor meer effect dan alleen een band. Vond hem wel duur maar is zeker zijn geld waard. Toen mijn ouwetje vorig jaar zomer ook last had van de warmte hier heb ik hem haar ook om gedaan en daar was ze blij mee! 
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Wij gebruiken de koelbanden voor onze Cane Corso's(kortharig). Vind het echt een uitkomst, ze werken prima 
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Ook wij maken gebruiken van een koelhalsband.
Wij hebben daarvoor gekozen omdat we bij aanschaf nog wel twijfelde of het zou werken en die matten behoorlijk prijzig zijn.
Maar het werkt.
Mijn honden lopen zichtbaar minder te hijgen als ze die band om hebben.
Wij hebben daarvoor gekozen omdat we bij aanschaf nog wel twijfelde of het zou werken en die matten behoorlijk prijzig zijn.
Maar het werkt.
Mijn honden lopen zichtbaar minder te hijgen als ze die band om hebben.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.