Dog Basic schreef:Cashel Vale schreef:Ja, ik heb het orthobed. De honden maken bijna ruzie wie er op mag liggen

. Een vriendin van mij heeft hem ook aangeschaft, en ook hier hetzelfde verhaal.
Je kan hem heel makkelijk weer schoon maken. Hij heeft maar één nadeel, het bontje dat er in ligt blijft niet liggen.
Dat bontje had ik mijn vraagtekens over, nu weet ik waarom

. Wat zit er onder het bontje??
Ik heb ook al een ortho bed van alleen skai gezien, maar die met dat bontje was goedkoper

.
@ Wilm@
Ik heb een bia bed, meerder bia bedden liggen (3 honden), maar het ortho bed is dikker. Ik vroeg me af of het daardoor voor honden ook prettiger is....
Het Orthbed is inderdaad dikker. De truck zit 'm in de samenstelling van het schuimrubber, en die is veel beter.
Achter in mijn auto heb ik nu dit matras die volledig 12 cm is. Middelste maat.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/145992" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb beide opengeritst en naast elkaar gehouden. Beide matrassen (het schuimrubber) kent twee lagen. De onderste laag is de vaste laag en de bovenste laag is de laag die ervoor zorgt dat het bed weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt als de hond eraf stapt. Dus beide bedden hebben hetzelfde systeem.
Biabed: Normale dunnere onderste laag en een acceptabele bovenste laag wat terugvering geeft als de hond eraf stapt. Echter, en hier gaan veel mensen de mist in. Het Biabed kent een op stap rand van 15 cm, maar de ligplaats is dus NIET die 15 cm. Snap je? Die is veel dunner.
Orthobed. Dikkere onderste laag en een betere, goede bovenste laag die meer ondersteuning geeft dan het Biabed. Barca ligt in de auto dus stabieler. In huis heeft hij dit niet nodig en dus doet hij het met zijn puike Biabed.
Ik merk wel degelijk verschil tussen een Biabed of een Orthobed. Orthobed is echt stabieler, schuimrubber van beide lagen is van een betere kwaliteit en hij ligt prima in de auto zonder wagenziek te worden. Om het Orthobed zit een hoes wat aan de bovenkant is voorzien van een aangenaam witte zachte dek welke vast zit aan de hoes. Verschuiven kan dus niet. Wel lastig om het uit het Orthobed te krijgen als je het wilt wassen.
Als je aan een Orthobed denkt neem dan een grotere maat dan men adviseert. Je hond ligt echt prettiger. Daarnaast is de lengte en breedte bepalend voor het gewicht van je hond. Ik had dus in feite de grootste maat nodig maar helaas, zo groot is mijn achterbak van mijn auto niet. Ik leg minstens drie oude handdoeken op dat bed want meneertje houdt van zwemmen en ik niet van steeds 'n Orthobedhoes wassen.
Valt je hond met zijn gewicht in de middelste klasse neem dan de grootste, dan verdeelt hij zijn gewicht beter en je doet langer met je dure orthobed. Valt je hond in de kleinste maat, neem dan de middelste maat. Ook hier is de bovenste laag dan steviger en de ondersteuning beter. Het scheelt bij Barca echt een slok op een borrel tijdens het autorijden. Hij is nooit meer misselijk, hij schommelt niet meer in de auto en wordt niet heen en weer geslingerd. Autorijden zal nooit zijn hobby worden en het is elke keer een hele toer om hem in die auto te krijgen. Maar braken en misselijk worden is nu echt verleden tijd. De aanschaf was een gok en die pakte voor hem heel goed uit. Zegt dus best wel wat over het bed zelf.
Orthobed is dus aangeschaft voor meer stabiliteit tijdens het autorijden en zeer beslist niet omdat hij reuma of wat dan ook zou hebben, dat heeft hij dus gelukkig echt niet!