Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help help!
Moderator: moderatorteam
- Juliee
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Help help!
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op deze site en wilde dit bericht graag bij medisch plaatsen maar 't lukt me niet.
Maar ik heb in ieder geval een aantal vragen. Ik heb een rottweiler van 8 maanden nu. 3 dagen geleden begon hij met braken en zat hij aan de diaree. Hij had heel druk met de puppy van me vriend gestoeid en sinds dien houdt hij niets meer binnen.
Hij was lusteloos, voelt warm aan en reageerde vrijwel nergens op. De dag na zn wilde stoeipartij heb ik hem een kwart stukje paracetamol gegeven en hij begon te eten. Het leek heel eventjes goed te gaan, tot de dag erna want toen zat hij weer aan de diaree en heeft hij alles weer uitgekotst. Hij eet wel, maar hij houdt 't gewoon niet binnen. Wat ik ook zo raar vond was dat hij totaal van slag rondjes in zn bench liep en zn bench onder plastte.
Is dit een soort virus? Herkend iemand dit verhaal?
Ik ben nieuw op deze site en wilde dit bericht graag bij medisch plaatsen maar 't lukt me niet.
Maar ik heb in ieder geval een aantal vragen. Ik heb een rottweiler van 8 maanden nu. 3 dagen geleden begon hij met braken en zat hij aan de diaree. Hij had heel druk met de puppy van me vriend gestoeid en sinds dien houdt hij niets meer binnen.
Hij was lusteloos, voelt warm aan en reageerde vrijwel nergens op. De dag na zn wilde stoeipartij heb ik hem een kwart stukje paracetamol gegeven en hij begon te eten. Het leek heel eventjes goed te gaan, tot de dag erna want toen zat hij weer aan de diaree en heeft hij alles weer uitgekotst. Hij eet wel, maar hij houdt 't gewoon niet binnen. Wat ik ook zo raar vond was dat hij totaal van slag rondjes in zn bench liep en zn bench onder plastte.
Is dit een soort virus? Herkend iemand dit verhaal?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Help help!
Welkom hier.
Je kunt nog niks elders plaatsen omdat je daar nog niet toegelaten bent,dus ik antwoord hier even.
Een van mijn honden is vorige week ook erg ziek geweest en of dat een virus of zo was weet ik niet.Wat ik in dit geval als de bliksem zou doen is naar de dierenarts gaan.
Je kunt nog niks elders plaatsen omdat je daar nog niet toegelaten bent,dus ik antwoord hier even.
Een van mijn honden is vorige week ook erg ziek geweest en of dat een virus of zo was weet ik niet.Wat ik in dit geval als de bliksem zou doen is naar de dierenarts gaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Naar de dierenarts zou ik zeggen en nooit zelf zomaar medicatie gaan geven. Paracetamol is ontzettend slecht voor honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- asani
- Zeer actief
Ik zou met een hond van 8 maanden die 3 dagen diarree heeft even bij de da langs gaan.
En geen paracetamol geven wat eigenlijk voor mensen is. je kan dan beter okugest geven.
Je hoort weer best veel van honden die aan de diarree zijn.
Groetjes Rian
En geen paracetamol geven wat eigenlijk voor mensen is. je kan dan beter okugest geven.
Je hoort weer best veel van honden die aan de diarree zijn.
Groetjes Rian
-
*Ellen*
Naar de dierenarts inderdaad, zo te lezen is je hond echt ziek en heeft hulp nodig die je zelf echt niet kan geven. Doen hoor ! Niet nog een paar dagen afwachten. Hou je ons op de hoogte ?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.
Paracetamol is heel slecht voor je hond..

-
Job
- Zeer actief
Juist!Eline* schreef:Naar de dierenarts zou ik zeggen en nooit zelf zomaar medicatie gaan geven. Paracetamol is ontzettend slecht voor honden.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
babs & inala
hoi,
ik zou ook snel naar de dierenarts gaan,want ik heb ook al gehoord dat paracetamol giftig is voor honden.
weet niet of het zo is maar ik zou dus echt naar de dierenarts gaan.
succes.
ik zou ook snel naar de dierenarts gaan,want ik heb ook al gehoord dat paracetamol giftig is voor honden.
weet niet of het zo is maar ik zou dus echt naar de dierenarts gaan.
succes.
- lagavita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford
Ik zeg ook naar de dierenarts en wel omdat mijn hond en ook de hond van de buren hier dezelfde verschijnselen hadden! Het lijkt op parvo overigens waar mijn hond ook op werd getest. Mijn hond had diaree, ik had zojuist diaree remmers gehaald de vorige dag en gegeven toen ze ineens ook apatisch werd en begon met overgeven. Zaterdag ben ik met spoed naar de dierenarst geweest.
De middag zelf heeft ze nog een rondje mee gelopen al leek ze niet heel happy nog het ging wel. Ze at en dronk veel en goed tot ze gewoon ineens instortte. Van de DA heeft ze injecties gehad tegen de koorts/pijn en antibiotica. Ze bleek 41,6 graden koorts te hebben! Alles duidde op een ontsteking of parvo. Parvo test was negatief. Het was echter volgens de DA niet besmettelijk en ik heb idd meer honden in huis die hier geen last van hebben. Toch had de hond van de buren precies hetzelfde. Ook zij hadden beiden met een pup gespeeld overigens maar we dachten eerder dat het van de grond eten kwam. Het waren geen vergiftigingsverschijnselen maar de DA zei dat ze daar wel een infectie aan maag of darm kon hebben overgehouden. Ze heeft nu een zware pillenkuur. Het kostte haar twee dagen een beetje bij te komen. Inmiddels eet ze weer en loopt wat fitter rond.
De middag zelf heeft ze nog een rondje mee gelopen al leek ze niet heel happy nog het ging wel. Ze at en dronk veel en goed tot ze gewoon ineens instortte. Van de DA heeft ze injecties gehad tegen de koorts/pijn en antibiotica. Ze bleek 41,6 graden koorts te hebben! Alles duidde op een ontsteking of parvo. Parvo test was negatief. Het was echter volgens de DA niet besmettelijk en ik heb idd meer honden in huis die hier geen last van hebben. Toch had de hond van de buren precies hetzelfde. Ook zij hadden beiden met een pup gespeeld overigens maar we dachten eerder dat het van de grond eten kwam. Het waren geen vergiftigingsverschijnselen maar de DA zei dat ze daar wel een infectie aan maag of darm kon hebben overgehouden. Ze heeft nu een zware pillenkuur. Het kostte haar twee dagen een beetje bij te komen. Inmiddels eet ze weer en loopt wat fitter rond.

- lagavita
- Vaste gebruiker
Welk virus is dit dan?thom schreef:Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt geen flauw idee, maar dit is al de zoveelste hond waar ik het over lees.lagavita schreef:Welk virus is dit dan?thom schreef:Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.
Moest vrijdag bij DA zijn om wat vaste medicatie te halen en toen had de DA het erover..

- lagavita
- Vaste gebruiker
Tip van mijn DA: krijtjes. Wanneer je hond niet meer goed eet en drinkt wordt een hond al snel futloos en dit komt voor een groot deel door calciumtekort. Je kunt een gewoon bordkrijtje fijn malen door iets lekkers of stukjes als een pilletje dwangvoeren. Spoel dan wel de bek even met wat water want dit is erg droog voor de hond.
Dit is alleen uiteraard niet afdoende. Je moet naar de DA!!!
Dit is alleen uiteraard niet afdoende. Je moet naar de DA!!!

- lagavita
- Vaste gebruiker
Bizar. De DA die hier spoed dienst had zei wel dat ze de tweede hond die avond was die deze verschijnselen had. Maar verder had hij het niet veel gezien. Ik zal mijn eigen DA eens bellen vandaag of zij er meer van weten.thom schreef:Echt geen flauw idee, maar dit is al de zoveelste hond waar ik het over lees.lagavita schreef:Welk virus is dit dan?thom schreef:Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.
Moest vrijdag bij DA zijn om wat vaste medicatie te halen en toen had de DA het erover..

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat doet er toch niet toe?Er schijnt iets rond te waren waar honden erg ziek van zijn.lagavita schreef:Welk virus is dit dan?thom schreef:Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
naar de dierenarts met je pupje..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- lagavita
- Vaste gebruiker
Gezien ik meer honden heb vind ik dat wel fijn om te weten. Sowieso of het een virus is of gewoon een infectie. De eerste is aardig besmettelijk. Ook vind ik het fijn te weten of mijn hond de juiste behandeling krijgt hiervoor. Net mijn DA gebeld en die zei niet op de hoogte te zijn van een piek nu maar dit soort griepachtige virussen komen vaker in pieken voor. De meeste honden trekken na een paar dagen gewoon weer bij. Sommige honden krijgen een maag/darm infectie ervan. Er is me verzekerd dat het om zelfde soort griep als bij mensen gaat. De ene mens is er goed ziek van de ander merkt er nauwelijks tot niets van. Ik was gewoon even bang dat het een of ander ernstig heersend virus was.marian* schreef:Dat doet er toch niet toe?Er schijnt iets rond te waren waar honden erg ziek van zijn.lagavita schreef:Welk virus is dit dan?thom schreef:Als een speer naar de DA zou ik ook zeggen, er heerst wel een virus.

- Juliee
- geregistreerd lid
Ik wist niet dat paracetamol giftig was voor honden, ik heb hem ook een kwart stukje van die kinderparacetamol gegeven. Ik las ergens dat rijst en kip heel goed voor 'm is, omdat het licht verteerbaar is. Maar ik zal hem zeker naar de dierenarts brengen. Dank jullie wel voor alle hulp en reacties en ik houd jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Juliee op 29 mar 2010 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Job
- Zeer actief
ik zou vandaag met hem naar de da gaan. 
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hoe is het nu?

-
Job
- Zeer actief
ooit stop ik met in dit soort topics te reageren.....
- Juliee
- geregistreerd lid
Hij heeft al zijn eten binnen gehouden, ik heb 'm rijst met kip gegeven en niet zijn brokken, omdat rijst met kip licht verteerbaar is. Hij heeft nog wel een beetje diaree. Maar hij loopt alweer met zijn staart omhoog en hij is ookal weer nieuwschierig naar van alles en nog wat. Ook heeft hij geen koorts meer. Ik ben blij dat het nu goed gaat. Het enigste wat eigenlijk nog tegen zit is zn ontlasting. Ik heb 'm uit t nest van m'n buurvrouw, zij heeft zelf al 20 jaar rottweilers gehad. Ze zei dat het wel overgaat en dat Roose vice STOP! goed werkt tegen de diaree. Ik houd jullie op de hoogte.
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
ik snap niet dat je niet met je pup naar de DA gaat/wilt.....
ik had al lang bij een DA gezeten.....

groetjes van Ayka,Zira en Honey
-
Job
- Zeer actief
Dat bedoel ik...ik wil hier niks meer van weten,Ayka-Zira-Honey schreef:ik snap niet dat je niet met je pup naar de DA gaat/wilt.....
baal van dit soort hondenbaasjes.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ayka-Zira-Honey schreef:ik snap niet dat je niet met je pup naar de DA gaat/wilt.....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Exact.Job schreef:Dat bedoel ik...ik wil hier niks meer van weten,Ayka-Zira-Honey schreef:ik snap niet dat je niet met je pup naar de DA gaat/wilt.....
baal van dit soort hondenbaasjes.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Alsof een nieuwe hond kopen goedkoper is dan met deze naar de dierenarts gaan 
- Juliee
- geregistreerd lid
Oh dus met andere woorden zorg ik niet goed voor m'n hond?
M'n puppy doet het hardstikke goed, en als het echt echt nodig zou zijn, zou hij bij de DA zitten.
Ik zou nog liever honger lijden dan dat ik mijn puppy zie sterven.
Vind het een beetje raar dat er zomaar conclusies getrokken worden over het soort "hondenbaas" dat ik ben.
Ik vroeg om hulp, niet om nare uitspraken.
M'n puppy doet het hardstikke goed, en als het echt echt nodig zou zijn, zou hij bij de DA zitten.
Ik zou nog liever honger lijden dan dat ik mijn puppy zie sterven.
Vind het een beetje raar dat er zomaar conclusies getrokken worden over het soort "hondenbaas" dat ik ben.
Ik vroeg om hulp, niet om nare uitspraken.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Hee Juliee, welkom op het forum!
Gelukkig voelt je pup zich weer wat beter. We maken ons op dit forum vaak zorgen om zieke honden. Wij kennen jou nog niet en weten dus ook nog niet dat je serieus met je pup om gaat. Iedereen reageert weer anders. Dat kan soms wat bot over komen, maar ze bedoelen het alleen maar goed voor je pup.
Als je straks een aanmeldingsbevestigings email krijgt van de moderators kan je je aanmelden bij een gebruikersgroep en kan je overal posten (behalve nog het veterananhoekje).
Succes en beterschap voor je pup!
Gelukkig voelt je pup zich weer wat beter. We maken ons op dit forum vaak zorgen om zieke honden. Wij kennen jou nog niet en weten dus ook nog niet dat je serieus met je pup om gaat. Iedereen reageert weer anders. Dat kan soms wat bot over komen, maar ze bedoelen het alleen maar goed voor je pup.
Als je straks een aanmeldingsbevestigings email krijgt van de moderators kan je je aanmelden bij een gebruikersgroep en kan je overal posten (behalve nog het veterananhoekje).
Succes en beterschap voor je pup!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Juliee
- geregistreerd lid
Heel erg bedankt, ik begrijp de reacties, maar ik houd ontzettend veel van m'n puppy. Hij krijgt echt alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. Ik ben constand met 'm bezig.
En alsof 't niet erg genoeg is dat hij zich niet goed voelt word ik ook nog eens uitgemaakt voor een slecht baasje, alles behalve dat.
En alsof 't niet erg genoeg is dat hij zich niet goed voelt word ik ook nog eens uitgemaakt voor een slecht baasje, alles behalve dat.