Ik ben Jonathan wauters, 21 jaar. Ik studeer master biowetenschappen en heb een hond die Ozzy (1,5 jaar) noemt.
Maar er is een probleem waar wij thuis wat meezitten. Mijn pa wil mijn hond namelijk wegdoen omdat deze met wat vervelend gedrag zit. Voor de rest is het een super hond
Zo zijn er twee gedragsproblemen waar hij mee zit en zeer lastig zijn voor onze zaak thuis.
1: Telkens mijn vader de paarden in de wei wil zetten, beseft mijn hond dit en gaat hij voor de poort staan wachten. Waardoor de paarden al eens tegen sputteren om door de poort te gaan. Dan wanneer mijn vader de paarden in de wei laat, loopt mijn hond hier achter. Waarop hij ook blaft op de paarden en in de staarten van de paarden bijt. Soms blijft hij zelf hangen in de staart van die paarden. Het lastigste van al is dat hij op zo een momenten niet meer luistert naar mij, hij negeert mij compleet. Tot als hij wat gekalmeerd is. Als mijn pa de hond wil binnenzetten krijgt hij hem ook niet vast omdat hij dit al zo goed weet. Bij mij luistert hij beter en ik kan hem binnenzetten. Maar dit is geen oplossing.
2: We wonen hier nogal afgelegen, met een klein weggetje voor ons huis waarop veel wandelaars paseren. Steeds als er mensen voorbij lopen, gaat hij hiereen en verdedigt onze woonst door te blaffen en zet hij zijn haar omhoog. Hij heeft nog nooit iemand gebeten en zal dit niet doen maar het probleem is dat hij dicht durft komen en dit ook bij kleine kinderen doet. Waarop we al eens een boze ouder aan onze deur hebben gehad omdat hij 30 cm van het kind blafte. Meestal als ik hem roep stopt hij hier wel mee maar ik ben student en niet veel thuis.
Ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen, maar ik wil mijn hond niet kwijt. Weet iemand hier meer raad mee???
dank op voorrand