Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de juiste vachtverzorging van een poedel
Moderator: moderatorteam
- lottiepeutertje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): poedel en Anatolische herder
de juiste vachtverzorging van een poedel
wie van jullie weet wat nou eigenlijk de juiste vachtverzorging van een poedel is.
Ik was Lottie onze dwerg poedel zeker 1 keer per maand. Het hangt er ook van af wat ze heeft uitgevreten onderweg.Bij tiijd en wijle wordt er ook gezwommen en achter kikkers aangejaagt samen met onze Anatool Tara. Het verschil is dat ik Tara met een badlaken na 2 minuten al weer in de huiskamer heb liggen.Bij Lottie is dat een ander verhaal. Ik gebruik speciale hondenschampoo verreikt met nertsolie en ook de cremespoeling die ik twee keer moet toepassen is afgestemd op honden met krul of langharige vacht.Dan begint het lange fönhen.Blijft er haar nat dan gaat dat kroezen.Ik spray twee keer in de week de vacht om het makkelijker doorkambaar te maken. Lottie heeft zo veel fans dat er heel wat handen door haar vacht kroelen.En ondanks het dagelijks borstelen met een poedelborstel klit haar vacht op die plaatsen. Ik vind dat de hond zelf nooit mag lijden of tekortkomingen mag krijgen omwille van haar vacht. Ze heeft broek /jas model.Ze speelt rent en stoeit met Tara en onze katten.Ze zwemt en fiets graag en is stapel op mensen en vooral kinderen dus wordt ze suf geknuffeld. Wie weet er een goed antiklit spray die ik tijdens de borstelbeurten kan gebruiken. En of ik haar vacht wel god behandel.
Ik knip haar overigens zelf.
Ik was Lottie onze dwerg poedel zeker 1 keer per maand. Het hangt er ook van af wat ze heeft uitgevreten onderweg.Bij tiijd en wijle wordt er ook gezwommen en achter kikkers aangejaagt samen met onze Anatool Tara. Het verschil is dat ik Tara met een badlaken na 2 minuten al weer in de huiskamer heb liggen.Bij Lottie is dat een ander verhaal. Ik gebruik speciale hondenschampoo verreikt met nertsolie en ook de cremespoeling die ik twee keer moet toepassen is afgestemd op honden met krul of langharige vacht.Dan begint het lange fönhen.Blijft er haar nat dan gaat dat kroezen.Ik spray twee keer in de week de vacht om het makkelijker doorkambaar te maken. Lottie heeft zo veel fans dat er heel wat handen door haar vacht kroelen.En ondanks het dagelijks borstelen met een poedelborstel klit haar vacht op die plaatsen. Ik vind dat de hond zelf nooit mag lijden of tekortkomingen mag krijgen omwille van haar vacht. Ze heeft broek /jas model.Ze speelt rent en stoeit met Tara en onze katten.Ze zwemt en fiets graag en is stapel op mensen en vooral kinderen dus wordt ze suf geknuffeld. Wie weet er een goed antiklit spray die ik tijdens de borstelbeurten kan gebruiken. En of ik haar vacht wel god behandel.
Ik knip haar overigens zelf.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Re: de juiste vachtverzorging van een poedel
geen idee of het ook op honden toepasbaar is, maar het eerste waar ik aan denk is equistar lol... http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ar/110519/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is er ook een hondse variant voor?
edit: zoiets? Maar ik weet niet of die goed is. Van equistar heb ik (bij paarden vroegah) wel erg vaak de hele fijne werking gezien,,,
http://www.paardendrogist.nl/product/29 ... ns/211050/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is er ook een hondse variant voor?
edit: zoiets? Maar ik weet niet of die goed is. Van equistar heb ik (bij paarden vroegah) wel erg vaak de hele fijne werking gezien,,,
http://www.paardendrogist.nl/product/29 ... ns/211050/" onclick="window.open(this.href);return false;

You'll be in my heart... Always...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
´t Klinkt alsof je een borstelcursus nodig hebt
Misschien kun je dan ook meteen haar oren uit laten plukken en de nagels knippen?
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
zat ik dan compleet onzinnig te denken met die antiklit middelen? (behalve dat het toch bij een goed onderhouden poedel misschien niet nodig zou moeten zijn)...Rosita Compagner schreef:´t Klinkt alsof je een borstelcursus nodig hebtMisschien kun je dan ook meteen haar oren uit laten plukken en de nagels knippen?

You'll be in my heart... Always...
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Even off-topic, maar waar volg je zoiets Rosita??
Tussen zijn trimbeurten door willen wij Bob ook zelf bijhouden maar er lijken alleen maar hele dure complete cursussen te zijn :N:
En een ééndaagse in Rotterdam??
Heb jij nog tips waar we zoiets kunnen volgen (of het juiste googlewoord??
)
Tussen zijn trimbeurten door willen wij Bob ook zelf bijhouden maar er lijken alleen maar hele dure complete cursussen te zijn :N:
En een ééndaagse in Rotterdam??
Heb jij nog tips waar we zoiets kunnen volgen (of het juiste googlewoord??
En de groeten van de mannen 

-
Job
- Zeer actief
ik mag van Rosita Job tussen de trimbeurten wassen.
Nou dat gaat er deze week van komen hoor,
hij is grijs ipv wit.
En daarna breng ik hem in september naar de trimster
(lees Rosita) die er weer wat leuks van maken mag.
O ja, up-date... om 1 of andere vage reden is het haar op zijn hoofd
zo stug geworden dat het wel een ruwhaar lijkt?????????????????????????
hij is grijs ipv wit.
(lees Rosita) die er weer wat leuks van maken mag.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Lief zijn voor een goede trimmer in de buurt, Reny
Op zich is cursus al een groot woord. Gewoon samen de hond even doorwerken. Gedeelte voor laten doen, gedeelte zelf doen en gecorrigeerd worden op je manier van doen. Eigen kam en borstel meenemen en je laten adviseren over wat je beter kan kopen. Als ik mensen hier een halfuurtje gehad heb, heb ik er járen plezier van
Hoe beter honden aangeleverd worden qua kamwerk hoe meer tijd ik in het daadwerkelijke modelleren kan steken.
@jacksel. Nee, op zich is jouw gedachte niet raar. Mijn eigen honden zet ik ook dik in de siliconen. Ik denk echter dat dit hondje een laag vilt op de huid heeft en die moet eerst maar los.
Hier komt weer de gedachte om op de doedag een standje met een trimtafel te organiseren de kop opsteken....
@jacksel. Nee, op zich is jouw gedachte niet raar. Mijn eigen honden zet ik ook dik in de siliconen. Ik denk echter dat dit hondje een laag vilt op de huid heeft en die moet eerst maar los.
Hier komt weer de gedachte om op de doedag een standje met een trimtafel te organiseren de kop opsteken....
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je er maar creme achteraan gooit, JobJob schreef:ik mag van Rosita Job tussen de trimbeurten wassen.
hij is grijs ipv wit.
(lees Rosita) die er weer wat leuks van maken mag.![]()
-
Job
- Zeer actief
Ik zal er creme achteraan doen beloofd,Rosita Compagner schreef:Als je er maar creme achteraan gooit, JobJob schreef:ik mag van Rosita Job tussen de trimbeurten wassen.
hij is grijs ipv wit.
(lees Rosita) die er weer wat leuks van maken mag.![]()
zo stug geworden dat het wel een ruwhaar lijkt?????????????????????????Heeft hij ergens lopen schuren met zijn kop?
nee Job schuurt niet, die graaft alleen maar, en graaft en graaft...
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
waar je voor moet waken is dat je niet TE vaak borstelt. dan wordt de vacht erg pluizig.
om de dag even de risicoplekken even doorborstelen. achter de oren en ellebogen.
na een wasbeurd zou ik niet helemaal droog fohnen. tenzij het vriest en je naar buiten moet misschien. door het fohnen kan het haar droog en pluizig worden.
regelmatig de vacht laten trimmen (doe je zelf?) in ieder geval. dat het niet te lang wordt en gaat vilten.
verder kun je met een natte hand eens door de vacht gaan. heb ik eens gelezen.
om de dag even de risicoplekken even doorborstelen. achter de oren en ellebogen.
na een wasbeurd zou ik niet helemaal droog fohnen. tenzij het vriest en je naar buiten moet misschien. door het fohnen kan het haar droog en pluizig worden.
regelmatig de vacht laten trimmen (doe je zelf?) in ieder geval. dat het niet te lang wordt en gaat vilten.
verder kun je met een natte hand eens door de vacht gaan. heb ik eens gelezen.
- Reny
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Lief zijn voor een goede trimmer in de buurt, RenyOp zich is cursus al een groot woord. Gewoon samen de hond even doorwerken. Gedeelte voor laten doen, gedeelte zelf doen en gecorrigeerd worden op je manier van doen. Eigen kam en borstel meenemen en je laten adviseren over wat je beter kan kopen. Als ik mensen hier een halfuurtje gehad heb, heb ik er járen plezier van
Hoe beter honden aangeleverd worden qua kamwerk hoe meer tijd ik in het daadwerkelijke modelleren kan steken.
Die goede trimmer is al lastig
De fokster heeft Bob zijn puppytrim gedaan maar kan niet veel meer door problemen met haar handen (is zelf ook trimster)
Maar als je ergens een voor doe iets organiseert dan sta ik wel met mijn neus vooraan hoor

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik met Jip doe is eens in de 2-3 weken (afhankelijk van vachtlengte en hoeveel ze zwemt) wassen met shampoo en cremespoeling en dan al borstelend droogblazen. Verder doe ik er eigenlijk weinig aan, hooguit bij de oksels een keer extra borstelen. Nu ze veel zwemt is het na een week of 2 moet het ook echt wel nodig. Maar ik heb het idee dat als ik haar niet was het veel sneller weer klit. Dus doe ik het liever wat vaker helemaal goed en dan verder weinig.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
shanty
Mijn vriendin heeft een grote witte poedel. Die word elke week gewassen gefont en geborsteld. Anders krijg hij dikke knuppen en vilt het te snel.
Nou moet ik zeggen dat deze poedel gewoon alles mag zwemmen in de blub en ed.
-
shanty
Mijn vriendin heeft een grote witte poedel. Die word elke week gewassen gefont en geborsteld. Anders krijg hij dikke knuppen en vilt het te snel.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka word enkel gewassen bij de trimmer.
Dat is zo'n 5 keer per jaar.
Om de twee dagen de borstel erdoor, heb nog nooit klitten gehad.
Alleen zijn haar rond zijn ogen knip ik zelf een beetje bij.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om het haar niet te lang te laten worden.
Dat is zo'n 5 keer per jaar.
Om de twee dagen de borstel erdoor, heb nog nooit klitten gehad.
Alleen zijn haar rond zijn ogen knip ik zelf een beetje bij.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om het haar niet te lang te laten worden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik denk dat ik mijn vriendin de trimster lief aan ga kijken mocht ik een poedel aanschaffen
Ik heb echt zo een hekel aan vachtverzorging, ik heb het geduld er niet voor :N: Noah is in 2 jaar tijd welgeteld 1x geborsteld
Wassen doe ik altijd na de loopsheid en dan mag ze buiten opdrogen hihi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind er ook geen ruk aan hoorduitse herder schreef:Ik denk dat ik mijn vriendin de trimster lief aan ga kijken mocht ik een poedel aanschaffenIk heb echt zo een hekel aan vachtverzorging, ik heb het geduld er niet voor :N: Noah is in 2 jaar tijd welgeteld 1x geborsteld
Wassen doe ik altijd na de loopsheid en dan mag ze buiten opdrogen hihi
-
Ayurveda
- Zeer actief
Tsja onze honden worden elke dag geborsteld (okeey er zit soms wel is een dag of 2 tussen als ik echt echt echt geen zin heb
)
Ze hebben wel is een klitje maar daar ga ik met de klittenkam zo doorheen, Pulchra heeft een wat plakkerige half krullende vacht maar even doorzetten en zo houd ik hem klit vrij
ze worden overgens nooit geknipt/geschoren!
Ze hebben wel is een klitje maar daar ga ik met de klittenkam zo doorheen, Pulchra heeft een wat plakkerige half krullende vacht maar even doorzetten en zo houd ik hem klit vrij
ze worden overgens nooit geknipt/geschoren!

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Niet eens zo'n verkeerd idee denk ikRosita Compagner schreef:
Verder ga ik met Rosita d'r verhaal mee.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
ok, doe je mee dan?vosse schreef:Niet eens zo'n verkeerd idee denk ikRosita Compagner schreef:
- vosse
- Zeer actief
Wel een mooi eindje tuffen, maar deal!Rosita Compagner schreef:ok, doe je mee dan?vosse schreef:Niet eens zo'n verkeerd idee denk ikRosita Compagner schreef:
- lottiepeutertje
- geregistreerd lid
Lysette schreef:Wat ik met Jip doe is eens in de 2-3 weken (afhankelijk van vachtlengte en hoeveel ze zwemt) wassen met shampoo en cremespoeling en dan al borstelend droogblazen. Verder doe ik er eigenlijk weinig aan, hooguit bij de oksels een keer extra borstelen. Nu ze veel zwemt is het na een week of 2 moet het ook echt wel nodig. Maar ik heb het idee dat als ik haar niet was het veel sneller weer klit. Dus doe ik het liever wat vaker helemaal goed en dan verder weinig.
Hallo Lysette,
Soms was ik Lottie wel vaker hoor dan 1 keer per maand.Ik was 1 keer dan twee keer créme spoeling er door.Ik föhn haar al borstelend droog. Lottie heeft een stevige vrij droge vacht qua structuur.Toevallig had ik Equi shine gekocht ( idd een middel voor paarden wat op aanraden van de winkel ook bij honden gebruikt kon worden. Het nadeel er van vond ik dat de vacht echt nat werd. Dus ging het snel kroezen. Lot ging naar mijn idee vaker krabben.Dus heb ik dit middel cadeau gedaan aan mijn over buren met twee paarden. Nu heb ik groomerspray met mink olie van Mr Groom.Het is een conditioner in spray vorm Haar vacht is minder droog en klit nu minder snel.
Overigens borstel ik goed hoor. Van af de huid laagje voor laagje goed door.Ik heb een speciale kam met roterende tandjes , midden grof.Van Untangler.Na het borstelen ( dagelijks) kam ik haar vacht altijd nog eens met deze kam goed door.
Een halsband doe ik al af.Achter de oren en op de schouders zijn nou eenmaal de plekken waar ze constant gekroelt wordt. En ik wil ook niet als zo'n tut baas over komen door constant mensen te moeten vragen of ze één kant op willen aaien.
groetjes Lottie en Jacqueline
- lottiepeutertje
- geregistreerd lid
shanty schreef:Mijn vriendin heeft een grote witte poedel. Die word elke week gewassen gefont en geborsteld. Anders krijg hij dikke knuppen en vilt het te snel.
Lottie mag ook alles van mij.Een hond moet ook hond kunnen zijn.alhoewel ik naar mijn zin te vaak aan moet horen dat dit toch echt geen hond meer is.Aan de andere kant vinden mensen het zielig als ze mij met haar zien fietsen of haar in de spits bezig zien voetballen.Onze Lot draagt dan ook heel stoer de bijnaam Suleymani , van Ajax.( ze is echt goed
Ik denk ook
En als het te lang wordt ja dan knip ik er over het gehele model een aantal centimeters er af.Ik heb de kniptechniek mij zelf eigengemaakt
- vosse
- Zeer actief
Hoe vind je deze werken op de vacht?lottiepeutertje schreef:Lysette schreef:Wat ik met Jip doe is eens in de 2-3 weken (afhankelijk van vachtlengte en hoeveel ze zwemt) wassen met shampoo en cremespoeling en dan al borstelend droogblazen. Verder doe ik er eigenlijk weinig aan, hooguit bij de oksels een keer extra borstelen. Nu ze veel zwemt is het na een week of 2 moet het ook echt wel nodig. Maar ik heb het idee dat als ik haar niet was het veel sneller weer klit. Dus doe ik het liever wat vaker helemaal goed en dan verder weinig.
Hallo Lysette,
Soms was ik Lottie wel vaker hoor dan 1 keer per maand.Ik was 1 keer dan twee keer créme spoeling er door.Ik föhn haar al borstelend droog. Lottie heeft een stevige vrij droge vacht qua structuur.Toevallig had ik Equi shine gekocht ( idd een middel voor paarden wat op aanraden van de winkel ook bij honden gebruikt kon worden. Het nadeel er van vond ik dat de vacht echt nat werd. Dus ging het snel kroezen. Lot ging naar mijn idee vaker krabben.Dus heb ik dit middel cadeau gedaan aan mijn over buren met twee paarden. Nu heb ik groomerspray met mink olie van Mr Groom.Het is een conditioner in spray vorm Haar vacht is minder droog en klit nu minder snel.
Overigens borstel ik goed hoor. Van af de huid laagje voor laagje goed door.Ik heb een speciale kam met roterende tandjes , midden grof.Van Untangler.Na het borstelen ( dagelijks) kam ik haar vacht altijd nog eens met deze kam goed door.
Een halsband doe ik al af.Achter de oren en op de schouders zijn nou eenmaal de plekken waar ze constant gekroelt wordt. En ik wil ook niet als zo'n tut baas over komen door constant mensen te moeten vragen of ze één kant op willen aaien.
Mijn ervaring is dat het helemaal niks doet in een vacht.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat spul klinkt wel goed! Maar ik denk dat jouw poedel ook wat een langere vacht heeft dan Jip. Jip gaat eens in de 2-3 maanden echt kort (7mm op haar lijfje, pootjes wat langer). Als die zo lang is heb ik er ook heel veel werk aan, zoals jij omschrijft. Daar heb ik geen zin in dus gaat ze dan weer kortlottiepeutertje schreef:Lysette schreef:Wat ik met Jip doe is eens in de 2-3 weken (afhankelijk van vachtlengte en hoeveel ze zwemt) wassen met shampoo en cremespoeling en dan al borstelend droogblazen. Verder doe ik er eigenlijk weinig aan, hooguit bij de oksels een keer extra borstelen. Nu ze veel zwemt is het na een week of 2 moet het ook echt wel nodig. Maar ik heb het idee dat als ik haar niet was het veel sneller weer klit. Dus doe ik het liever wat vaker helemaal goed en dan verder weinig.
Hallo Lysette,
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
[ quote="vosse"]
[/quote]
Leuk!! Kom ik ff neuzen, heb net gister mijn stagepakket binnen gehad 
Wel een mooi eindje tuffen, maar deal!Rosita Compagner schreef:ok, doe je mee dan?vosse schreef:Niet eens zo'n verkeerd idee denk ikRosita Compagner schreef:
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Reny
- Zeer actief
YvetteJ schreef:[ quote="vosse
Wel een mooi eindje tuffen, maar deal!
Doen jullie dan ook een uitleg voor mensen die er echt geen verstand van hebben??

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Doen jullie dan ook een uitleg voor mensen die er echt geen verstand van hebben??Reny schreef:YvetteJ schreef:[quote="vosse
Wel een mooi eindje tuffen, maar deal!![]()
Leuk!! Kom ik ff neuzen, heb net gister mijn stagepakket binnen gehad
Ik weet ook nog helemaal niks hoor!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)