Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzekeren jullie je hond ook?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DeniseCyril
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

verzekeren jullie je hond ook?

Ongelezen bericht door DeniseCyril »

hoi hoi
Hopelijk heb ik dit goed geplaats weet niet welk onderwerp dit moet vallen.
Ik heb vandaag mijn hond verzekerd maar is dat nou oplichterij of niet?
betaal ik me eerder scheeld daaraan als aan de dierenarts?
kan er namelijk nog van af!
bedankt!

Groetjes Denise
Marion.

Re: verzekeren jullie je hond ook?

Ongelezen bericht door Marion. »

Oplichterij is een te groot woord. Als je zelf geen middelen hebt om je hond een onverwachte operatie te geven, dan zou ik verzekeren. Ik heb ze niet verzekerd. Verzekeringen zijn natuurlijk wel commerciële bedrijven die winst maken.
Tot nog toe heb ik ze 8 en 10 jaar premie onthouden. Voor mijn portemonnee prima, voor die van de verzekeringsmaatschappijen niet.

Maar nogmaals, als je geen reservepotje hebt zou ik ze denk ik verzekeren. Ik verzeker me alleen voor dingen waar ik geen geld voor heb (WA bijvoorbeeld, ik heb geen geld om iemand schadevergoeding te betalen die ik gehandicapt heb gereden).
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee ik niet, er zitten teveel uitzonderingen bij. Toen Nilo een vergrote prostaat bleek te hebben heb ik op zo'n website een test gedaan. Daaruit bleek dat het enige wat ik terug had kunnen krijgen als ik verzekerd was, de chemische castratie van 12,- :19: De antibiotica (2 kuren dus tientallen euros) en urine onderzoeken werden niet vergoed.
DeniseCyril
Actief

oplichterij is idd te groot woord;)
maar ze verdienen zo lekker ja, heb 1x een ongeluk met mijn andere hondje ooit meegemaakt 7 botbreuken wat een geld... mocht het aflossen per maand anders had ik mooi een probleem dat dat was toen een hoop, foto`s medicijnen, gelukkig knapte hij goed op dus geen operatie...
Maar ja kan net zo goed een potje zelf maken dan hou ik mijn geld wel zelf inplaats van aan hun.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je moet voordat je zo'n verzekering (elke verzekering, maar dat terzijde) goed de polisvoorwaarden lezen, zodat je weet wat wel en niet verzekerd is.

Ik heb beide shelties verzekerd. Voor Guinnie was er geen beginnen aan ;-(

Suzanne
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik ben er erg blij mee en heb al veel geld terug gehad.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

En even kijken welke verzekering je neemt (bijv. er zit een verschil in maximale vergoeding).
Kijk anders op dierenverzekeringvergelijk (of zoiets).

Wij hebben Bob in ieder geval wel verzekerd.
En de groeten van de mannen :zwaai
DeniseCyril
Actief

ik heb aangevraagt van de kruidvat, ja kan me nog bedenken dus vandaar dat ik ff een berichie doe, tja het is risico doe je het niet zul je zien er gebeurt iets( kijk naar mijn oude hondje) en doe je het wel gebeurt er niets
Ik heb wel gelezen van de kruidvat maar niet precies hoeveel ze vergoeden wel van de sterilisatie chip en entingen en ja dan denk ik van daarvoor zou het dom zijn.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Beide verzekerd hier.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Veel verzekeringen sluiten dingen als HD uit; er zijn er zelfs die "ziekten" uitsluiten en alleen ongevallen verzekeren. Die zijn voordeliger. Het is niet erg.. maar je moet wel weten wat je verzekerd voordat je de polis afsluit.

Vergelijken dus en eerst van een paar maatschappijen de voorwarden lezen!

Suzanne
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

En de groeten van de mannen :zwaai
DeniseCyril
Actief

oke dat is ook weer zoiets
en thnx voor de link ga meteen even kijken
DeniseCyril
Actief

hier staat wel dat kruidvat sterilisatie niet vergoed maar op hun site wel maar voor de rest wel duidelijk als ik wel doorga dan wel kruidvat nu nog een x goed de polisvoorwaarden lezen!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Persoonlijk ben ik niet zo van de verzekeringen. Dus als ik de potentiele schade kan overzien en ik mij niet verplicht hoef te verzekeren doe ik het niet zo snel.
Ik vind ook dat je een eigenlijk een keus voor het leven maakt, je moet er niet mee gaan jojo-en. Óf je verzekerd je, of je doet het niet. Het rendement zit, hoe dan ook, in de hele lange termijn.
Persoonlijk zet ik de premie liever zelf opzij dan het over te maken naar een bedrijf zodat zij mij dat eventueel, als ze daar zin in hebben, terug kunnen geven.
Ik ben er liever zelf baas over.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Twee van mijn honden zijn vorig jaar verzekerd. Komende maand ga ik voor het eerst de rekeningen van het afgelopen jaar insturen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Het gaat best om grote bedragen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben onze oudere hond wel verzekerd en gelukkig ook maar. De verzekering zal niet blij zijn met ons.
Ik zou afhankelijk van het ras en de leeftijd bekijken of de hond verzekerd wordt of niet. Heb je een relatief gezond ras en is het dier jong, dan zou ik niet verzekeren (als je financiële situatie dat toelaat natuurlijk) en heb je een wat minder gezond ras + de hond is op leeftijd dan zou ik wel verzekeren.
DeniseCyril
Actief

ze is een mechelse herder en Heupdysplasie en elleboogdysplasie komen voor maar of dit ook vaak is dat weet ik dus niet.
Ik ben ook wel iemand die alles goed voorelkaar wilt hebben maar weer niet elke maand geld voor nix over wilt maken, dus ik ga er nog even over nadenken tis wel lastig omdat iedereen verschillende meningen heeft.
ja ik denk er liever niet aan maar zou ook kiezen voor cremati of iets erbij maar ja of dat onzin is ik weet het niet, kan veel geld kosten, maar krijgal meteen de rillingen bij het typen
Marion.

Jaap* schreef:Persoonlijk zet ik de premie liever zelf opzij dan het over te maken naar een bedrijf zodat zij mij dat eventueel, als ze daar zin in hebben, terug kunnen geven.
Ik ben er liever zelf baas over.
Je zegt precies hoe ik er ook over denk. "Als ze daar zin in hebben". En dat is vaker niet dan wel. Tel daarbij op dat ik een bloedhekel heb aan afhankelijk zijn van mensen of van instanties, en het is duidelijk waarom ik ze niet verzekerd heb.

Ik ben zelf over-over-over-over-verzekerd tegen ziektekosten. Ik krijg geloof ik zelfs een kraamhotel vergoed. Maar ik kom gewoon niet van die verzekering af, of ik moet het precies op die datum opzeggen dat zij graag willen. In december opzeggen kan niet, dan zit ik er weer een jaar aan vast.
Verzekeraars blijven commerciële instellingen die winst dienen te maken.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

DeniseCyril schreef:ze is een mechelse herder en Heupdysplasie en elleboogdysplasie komen voor maar of dit ook vaak is dat weet ik dus niet.
Ik ben ook verzekerd bij/via het Kruidvat. Bevalt me prima.
Sterilisatie en de jaarlijkse vaccinaties worden niet vergoed. Van de rest krijg ik 80 procent terug. Voor zover ik weet hebben ze geen uitzonderingen, zoals heupdingen bij herders of rugdingen bij tekkels. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat de hond die kwaal nog niet had toen je de verzekering afsloot. Maar jij hebt een pup uit gekeurde ouders (neem ik aan), dus dat zal wel goed zitten.

Mijn vorige hondje had de laatste jaren van haar leven torenhoge oogartskosten, als ik toen een verzekering had gehad, had ik de premie er ruim uitgehaald :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wij zetten zelf geld apart voor dit soort kosten, maar net als een verzekering zit daar wel een limiet aan :19:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee. Ik wil graag, maar simpelweg omdat mijn ouders het niet willen (en moeten betalen als we ze het wel willen).
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

tja het is waar je voor kiest.
Zelf geen verzekering voor de honden. Moet ook zeggen met al mijn honden weinig onkosten gehad
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb beide honden verzekerd en veel terug gekregen van de kosten mbt Brams rug. Nu kan ik de rekeningen prima zelf betalen, maar je weet maar nooit wat er gebeurt in de toekomst. Vandaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Ik heb beide honden verzekerd en veel terug gekregen van de kosten mbt Brams rug. Nu kan ik de rekeningen prima zelf betalen, maar je weet maar nooit wat er gebeurt in de toekomst. Vandaar.
Precies. En ik ben niet zo'n zekerheidstypje. Ik schuif er met alle liefde mijn nieuwe auto voor aan de kant. Ik heb niet zo'n groot vertrouwen in verzekeringen.
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Gekeken naar totaalsom betaalde premie's, rekening houdend met de looptijden van de verzekering. Tevens gekeken naar de voorwaarden, en m'n eigen calamiteitenbudget.
Op basis daarvan geen verzekering gepakt, wat een goede keuze bleek te zijn.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb geen verzekering nog voor Django, ik ben er ook nog over aan het denken. Niet al te grote onkosten zijn geen probleem, maar bij een operatie van een paar duizend euro.. Dat kan ik niet zo op tafel leggen :roos: Dus mss toch maar wel, maar dan wordt t nog zoeken welke dan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
DeniseCyril
Actief

toch meer niet als wel
maar ik las net kruidvat heeft tot 50 euro perjaar voor inenting en vergoeden in het eerste levensjaar de sterilisatie dus dat moet nieuw zijn of een actie denk ik
Ik vind het nog lastig om te kiezen en ga nog even alles goed doornemen voor ik het wel of niet doe, heb wel aan de ene kant zoiets van ik leg zelf dat geld wel opzij
en zou ook zo iets anders weg doen hoor alles voor de gezondheid van mijn dier
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Hier geen verzekeringen.
Met onze aantal honden moeten we zoveel premie betalen, dat staat niet in verhouding tot onze gemiddelde kosten.
Ook worden de meeste door ons gemaakte DA kosten niet vergoed.
En zodra de dierenartskosten voor 1 hond erg hoog worden (en een verzekering uit had gekunt) zitten we ruim boven het maximum wat ze per jaar per hond vergoeden.
Dus nee hier geen verzekering.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier wel een verzekering, Proteq en dat tot tevredenheid. Mijn flatcoat heeft een vermogen gekost aan d.a.kosten en vermoedelijk heb ik op de zwarte bladzijde gestaan maar wat was ik blij met die verzekering.
Mijn huidige hond is ook weer verzekerd en tot nu toe betaal ik de premie voor Jan met de korte achternaam en daar ben ik zielsblij mee ...... voor mij een teken dat mijn hond gezond is. En je weet nooit waar je nog voor komt te staan en dan ben je w.s. heel blij met de verzekering.
En dat er geld aan verdiend wordt is wel bekend, maar ja, dat is bij elke verzekering (inboedel, opstal, auto enz enz.). Met een beetje pech kan een eigen potje daar niet tegenop.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik bekijk het heel nuchter, ik betaal liever elke maand een vast bedrag dan zes maanden niets en dan ineens 90 euro omdat er één zonodig een Boerboel moest afbekken. :F: Alleen al op die basis is dat gewoon een klein stukje luxe. Daarbovenop is er dan nog het extra vangnet mochten ze ineens iets heel erg duurs verzinnen.
Laatst gewijzigd door Fin op 05 aug 2011 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”