Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Noord-Frankrijk Scaliborband ?
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Noord-Frankrijk Scaliborband ?
Dankjewel. Ik ben er nog niet over uit wat ik doe hoor. Die Scaliborband gaat 'm niet worden maar wellicht dat ik toch voor de Pulvex ga.jacq1970 schreef:ik help het je hopen... in ieder geval een fijne vakantie
- dretje
- Zeer actief
ik ben gisteren bij dierenarts geweest (takkii had een allergische reactie op "íets")
meteen even advies gevraagd omdat wij ook naar noord frankrijk gaan over 5 weken.
alle inentingen waren al oke maar ze adviseerde ook iets te doen tegen de vlooien, teken en idd zandvliegen (omdat er volgens haar toch wel risico was)
Ze heeft me pulvex spot geadviseerd en bij terugkomst moeten we meteen ontwormen tegen oa hartworm.
ik heb natuurlijk ook her en der wat opgezocht en gelezen maar vind het moeilijk....wel/ niet en wat dan? de een zegt dit de ander dat. de ene heeft goede ervaringen de ander absluut niet.
En als er iets gebeurd......denk ik dan "had ik maar"
(het probleem is dat niets doen risico's met zich meebrengt maar wel iets geven net zo goed)
ik heb besloten toch maar die druppels te doen en een pipet volgende week (een maand van te voren) te proberen zodat ik weet of daar geen reacties op komen....moet er niet aan denken dat Takki ergens las van krijgt net voor we wilen vertrekken
meteen even advies gevraagd omdat wij ook naar noord frankrijk gaan over 5 weken.
alle inentingen waren al oke maar ze adviseerde ook iets te doen tegen de vlooien, teken en idd zandvliegen (omdat er volgens haar toch wel risico was)
Ze heeft me pulvex spot geadviseerd en bij terugkomst moeten we meteen ontwormen tegen oa hartworm.
ik heb natuurlijk ook her en der wat opgezocht en gelezen maar vind het moeilijk....wel/ niet en wat dan? de een zegt dit de ander dat. de ene heeft goede ervaringen de ander absluut niet.
En als er iets gebeurd......denk ik dan "had ik maar"
(het probleem is dat niets doen risico's met zich meebrengt maar wel iets geven net zo goed)
ik heb besloten toch maar die druppels te doen en een pipet volgende week (een maand van te voren) te proberen zodat ik weet of daar geen reacties op komen....moet er niet aan denken dat Takki ergens las van krijgt net voor we wilen vertrekken
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben net op jacht geweest naar Pulvex. Niet kunnen vinden maar heb nu Advantix, dat werkt ook tegen zandvliegen
Net nieuw schijnbaar. Dus heb ik dat maar meegenomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Had dat niet dezelfde werkzame stoffen als practic?
-edit nee toch niet, advantix is permethrine als werkzame stof versus pyriprole bij practic-
-edit nee toch niet, advantix is permethrine als werkzame stof versus pyriprole bij practic-
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou eens een belletje kunnen doen naar een DA in de buurt van waar je heengaat, zo iemand weet als geen ander welke risico´s er zijn daar.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou het ?Wil de hond schreef:Je zou eens een belletje kunnen doen naar een DA in de buurt van waar je heengaat, zo iemand weet als geen ander welke risico´s er zijn daar.
Jij hebt wel veel ervaring met die middelen denk ik ?
Wat zou jij nou als middel aanraden en hoe op te brengen als ik bv voor een spot-on kies ?
Ik zit ook te kijken naar de middelen die voor mensen geschikt zijn. Zou dat niets zijn ?
http://www.careplus.nl/insectenbeet/?gc ... 3god61GTbA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doelde op besmettingsgevaren van de diverse zorgenbarende ziektes, niet op de risico´s van de te gebruiken middelen. Een plaatselijke dierenarts weet natuurlijk als geen ander te melden wat er wel en niet in zijn werkgebied voorkomt.
Ik zou op een naakthond geen pipetten gebruiken, en ook geen banden. Die dingen hebben vacht nodig om zich in te verspreiden.
Er zijn wel pipetten die via de huid in het bloed opgenomen worden, maar de pipetten tegen muggen werken bovenhuids.
Ik zou denk ik kiezen voor, wat al gezegd is, verdunde teatree sprayen, of iets in die geest, verdunde essentiële geranium- of lavendel-olie. Als er tenminste besmettingsgevaar is via muggenbeten. Anders zou ik niks gebruiken en de teken er gewoon vanaf plukken, behalve als er in de omgeving echt een heleboel teken zitten, dan zou ik alsnog naar de teatree spray grijpen.
Wat we hier hebben zijn kleine plastic pleistertjes met citronella die je op je kleding kunt plakken en die je dan echt een uur of acht mugvrij houden. Zo'n pleistertje zou je ook op een hondenhalsband kunnen plakken.
Ik zou op een naakthond geen pipetten gebruiken, en ook geen banden. Die dingen hebben vacht nodig om zich in te verspreiden.
Er zijn wel pipetten die via de huid in het bloed opgenomen worden, maar de pipetten tegen muggen werken bovenhuids.
Ik zou denk ik kiezen voor, wat al gezegd is, verdunde teatree sprayen, of iets in die geest, verdunde essentiële geranium- of lavendel-olie. Als er tenminste besmettingsgevaar is via muggenbeten. Anders zou ik niks gebruiken en de teken er gewoon vanaf plukken, behalve als er in de omgeving echt een heleboel teken zitten, dan zou ik alsnog naar de teatree spray grijpen.
Wat we hier hebben zijn kleine plastic pleistertjes met citronella die je op je kleding kunt plakken en die je dan echt een uur of acht mugvrij houden. Zo'n pleistertje zou je ook op een hondenhalsband kunnen plakken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat snapte ik hoorWil de hond schreef:Ik doelde op besmettingsgevaren van de diverse zorgenbarende ziektes, niet op de risico´s van de te gebruiken middelen. Een plaatselijke dierenarts weet natuurlijk als geen ander te melden wat er wel en niet in zijn werkgebied voorkomt.
Dankjewel Wil! Ik ben meteen aan het zoeken geslagen.Ik zou op een naakthond geen pipetten gebruiken, en ook geen banden. Die dingen hebben vacht nodig om zich in te verspreiden. Er zijn wel pipetten die via de huid in het bloed opgenomen worden, maar de pipetten tegen muggen werken bovenhuids.
Die pleisters ken ik niet en ik kan ze op internet ook niet vinden. Weet je misschien een merk ?
De kinderspray van Care-Plus is ook met Citronella ik kan ook alle honden een tuigje aan doen en het tuig voor een wandeling sprayen.
-
miekmiek
ik snap je dilemma. ik zit deze vakantie in de buurt van Lyon en wist ook niet goed wat te doen. Toch maar een scaliborband omgedaan, durfde het risico niet te nemen. wel fijn om nu even wat meer info te lezen, had ik niet gevonden. thanks.