Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo ik stel ij even voor, ik ben Martijn

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
boesvandijk
nieuw lid

Hallo ik stel ij even voor, ik ben Martijn

Ongelezen bericht door boesvandijk »

Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik, mijn gezin (ik, vrouwlief, 2 kinderen van 0,5 en 5 jaar, 1 poes en 2 vogels) zijn opzoek naar een hond. Maar we weten nog niet welk ras. We zijn al een tijdje aan het rondkijken maar er zijn zoveel verschillende meningen over alle rassen/typen. Hierdoor weten we niet meer wie en wat we moeten geloven. Wie kan ons hierin advies geven? Het moet een kindvriendelijke hond zijn en niet al te groot.
Al vast bedankt voor een reactie.
Martijn
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hallo ik stel ij even voor, ik ben Martijn

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Martijn, mijn advies is nog 2-3 jaar wachten. Want je kindje van een half jaar gaat straks kruipen bij je pup/hond. Dat geeft zoveel gedoe dat ik je aanraad dat jezelf niet aan te doen. De hond pakt alles uit de handen van je kindje. Je kindje kan zijn/haar kracht niet doseren en kan zich gaan optrekken aan de staart van de hond, naar de mand kruipen, naar het botje kruipen en je kan het kindje dat nog niet afleren. Dat kan pas als ze 2-3 jaar zijn en dan is het voor alle partijen toch veel makkelijker denk ik. Nieuwe hond en peuter, ik moet er niet aan denken. Nieuwe hond en kleuter is al iets makkelijker.

Ras? Golden? Setter? Kruising uit het asiel die al dol is op kinderen? En ze gewend is? Hebben jullie wel genoeg tijd om te wandelen? Want de hond moet ook elke dag een dik uur flink rauzen en dat kan niet met 2 piekleine kinderen in dikke winterkleding in de regen. En die kinderen kan je ook niet alleen thuis laten om de hond even mee te nemen naar het bos. Daar moet je zeker rekening mee houden.
Afbeelding
boesvandijk
nieuw lid

Ongelezen bericht door boesvandijk »

Beste Marc_S,

Dank je voor je reactie, Wat voor hond zou je mij dan (over 2-3 jaar) adviseren? hoeft geen 100% ras te zijn mag ook een kruizing zijn. We willen wel een pup dan aanschaffen zodat iedereen inclusief de hond zich van begin af aan kan wennen aan alle situaties en personen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Met een kindje van 0,5 jaar zou ik inderdaad ook nog even wachten.
Wel kun je natuurlijk al op zoek gaan naar een geschikt ras. Aangezien jullie een pup willen, kom je toch vaa uit bij een ras. Zou je een oudere hond willen, dan kun je iin het asiel kijken.

Kijk anders eerst eens op: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... denrassen/ hier staan alle rassen en kun je kijken welke je aanspreekt, of juist uit welke rasgroepen de honden je niet aanspreken. Zo kun je op zoek gaan naar een passend ras. Er zijn namelijk heel veel rassen. Voor sommige rassen, bijv. de hollandse smous en het markiesje zijn enorme wachtlijsten, dat wanneer je over 2 jaar een hondje wilt, je je nu al aan zou kunnen melden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hai, welkom,

misschien ook leuk om eens een show in de omgeving (kan je ook vinden via de link hierboven geloof ik) te bezoeken, dan kan je rondkijken naar diverse rassen....zou idd met zo´n klein kindje nog even wachten

succes en veel voorpret :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hallo en welkom,

Ik heb me zelf ook suf gezocht op verschillende sites naar wat voor hondje ik zou nemen, maar er zijn eigenlijk niet veel gratis sites die zich hiermee bezig houden. Ze roepen wel allemaal heel hard dat je goed moet kijken naar wat voor ras je neemt, maar niemand geeft veel informatie.
Je hebt verschillende soorten honden, buiten de rassen om. Die zijn ingedeeld naar wat voor taak de mens voor ze had: jachthonden (die jagen), staanders (die blijven stil staan bij de prooi), retrievers (die brengen de prooi naar jou), schapendrijfhonden, gezinshonden, waakhonden. Ik weet ze niet allemaal maar de kleinere hondjes worden gezien als gezelschapshondjes en dus als gezinshonden. Maltezers, shitzu, chihuahua's. Maar het is echt lastig, ik weet het! Er zijn buiten die soorteigenschappen ook weer raseigenschappen en eigenschappen die niemand je vertelt, hahaha. Ik heb nu dus een kruising mechelse herder en border collie, maar dat is eigenlijk een beetje een overactieve hond, al valt het gelukkig bij mijn pup heel erg mee. Het is wel grappig want ze is geobsedeerd door ballen (mechelse herder eigenschap) maar ze stopt ze alsof de bal een schaap is (border collie eigenschap). Maar Cesar Millan onderscheid ook nog "low-energy" en "high-energy" honden, bij high energy honden moet je zelf ook veel energie hebben en veel lopen.
Ingewikkeld verhaal dus. Bij honden die een kruising zijn heb je minder last van de erfelijke problemen van sommige rassen, kan een voordeel zijn.
Ik raad je aan om er goed over na te denken, een hond opvoeden daar moet je tijd voor hebben! En er zijn veel praktische problemen waar je niet op rekent, zindelijkheidstraining om maar iets te noemen. Dan moet je soms wel tien keer per dag de deur uit, anders leren ze het niet. En het soort hond, ik heb er niet genoeg verstand van maar ik noem gewoon iets: boerenfox (echt een gezinshondje), border collie (kost wel veel energie), jack russell (zijn wel terriers dus jachthonden) en chihuahua (poept in de kattenbak en hoeft nauwelijks uitgelaten te worden, wel dominant soms), mopshondje? Maar goed, een onherleidbare bastaard uit het asiel, ook héél leuk. Hoeft niet meer opgevoed te worden maar soms wel her-opgevoed en dat kan ook weer lastig zijn. Het zou héél fijn zijn als iemand een site zou gaan maken waarbij je gratis en voor niks informatie kunt krijgen over wat voor soort en wat voor ras hond voor jou geschikt is!!! (Ik weet dat er op dit forum veel mensen zitten met veel energie en een duidelijke mening over rassen/soorten, zie hier ligt een taak!)
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”