Nou heb ik door Ella veel ervaring opgedaan met knippen van nagels. Zij heeft van zichzelf erg lange tenen en dito nagels. Haar leven in de nagel loopt ook verder door in de nagel dan normaal. Ik knip ze dus al jaren zelf bij haar en ze heeft er altijd een bloedhekel aan gehad. Even doorhalen, geruststellen en af en toe in de houdgreep en het was weer gedaan. So far so good en was het te handelen. Ondanks het hoge gehalte dramaqueen van freulein.
De artrose heeft zich de afgelopen paar maanden flink gemanifesteerd, maar met name in haar achterhand. De vorige nagelknipbeurt reageerde ze enorm op haar rechter voorpoot. Haar grote kussen was aan die poot ook wat rauwig, dus ik dacht dat het daar aan lag. Ik heb haar echter wel een snuitbandje om moeten doen, omdat ze zo heftig reageerde (meer risico uitsluitend).
Nu was ze vandaag weer toe aan beurt. Haar achterpoten heb ik voor het eerst niet hoeven knippen omdat ze inmiddels zo sleept met haar achterpoten dat dit nu wel wegslijt. Echter bij haar rechter voorpoot was het weer bal. Ze gaf op een gegeven moment zo'n gil dat ik me de pleuris schrok. Het leven had ik niet geraakt. Maar weer een snuitbandje omgedaan en met veel vijven en zessen, wurmen en vermoffelde gillen, die poot afgemaakt. Mevrouw is in mei 13 jaar geworden, dus ik heb niet de illusie dat ze nog lang bij ons zal zijn (alhoewel ik dat ook al 4 jaar zeg). Maar hoe kan ik het knippen aan die artrosepoot aangenamer maken? Heeft iemand suggesties?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nagels knippen en artrose
Moderator: moderatorteam
-
Maaike
- Zeer actief
nagels knippen en artrose
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Maaike
- Zeer actief
Re: nagels knippen en artrose
Niemand??? Ben ik de enige met een oude hond (krakende wagen) waarvan de nagels geknipt moeten worden aan oa een artrosepoot?
Ik ben vandaag bij de DA geweest voor een nieuwe pot Rimadyl voor Ella en heb even overlegd met de assistentie of zij nog ideeen had. Behalve de optie van Doils had ze het over een brace laten aanmeten voor Ella. Een brace gaat mij wat te ver eerlijk gezegd en Doils vindt ze buitengewoon vies.
Ik ga voor een knipbeurt de Rimadyl maar op maximale hoeveelheid zetten.
Ik ben vandaag bij de DA geweest voor een nieuwe pot Rimadyl voor Ella en heb even overlegd met de assistentie of zij nog ideeen had. Behalve de optie van Doils had ze het over een brace laten aanmeten voor Ella. Een brace gaat mij wat te ver eerlijk gezegd en Doils vindt ze buitengewoon vies.
Ik ga voor een knipbeurt de Rimadyl maar op maximale hoeveelheid zetten.

**Ella**

**Ella**
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
heb je wel eens een dremel geprobeerd?
-
Maaike
- Zeer actief
Nee, maar dat is meer omdat ik dacht dat het meer een vijlfunctie zou hebben. Moet ik het zien als een slijptolletje?Rosita Compagner schreef:heb je wel eens een dremel geprobeerd?

**Ella**

**Ella**
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja, zo kun je het zien. Veel honden vinden zo'n dremel helemaal niet vervelend. Bij de Gamma oid kosten ze niet veel. Gewoon eens proberen?
-
Maaike
- Zeer actief
Volgens mij hebben we er een liggen, ik ga het proberen. Zal vriendje leuk vinden, "eerst jatten ze je scheermesje..." 

**Ella**

**Ella**