Een hond een snuitbeet geven als hij bang is vind ik nogal waardeloos.
Je geeft een hond toch geen snuitbeet? Dat doen honden onderling, en ik geloof niet dat een hond waarbij de GL goed aangeleerd is de GL ziet als een andere hond die haar gaat snuitbijten.
Ik heb gefietst met een GL, ook vanwege een stuk extra veiligheid. De hond had een tuig om, daarvan ging er een riem naar de fiets. daarbij had ze een GL om, vanuit daar ging de riem naar mijn hand. De GL kan, mits dat jij goede reactiesnelheid hebt, de hond al 100% gewend is aan de GL en weet al dat zij dan niet moet trekken, en dat je de GL ook ziet als hulpmiddel en niet als oplossing.
Neem aan dat de GT waarbij je in "behandeling" bent ook goed het aanleren en gebruiken van GL uitlegt en daarbij ook in praktijk helpt?
voor mij is nog steeds het doel van die GL niet duidelijk..
gebruik je em nu om te voorkomen dat ze gaat snuffelen? of om te voorkomen dat ze gaat trekken??
of om beter te sturen waar ze loopt?? in de dierenwinkels hoor ik steeds andere verhalen,
1 x werd me verteld dat de GL is om te voorkomen dat ze rommel eten op straat?!
Je kan de GL als hulpmiddel gebruiken om alle bovengenoemde zaken te trainen. De doel van een GL is dus de eigenaar betere controle te krijgen over de hond. Je kan het dus gebruiken voor alles waar het belangrijk is dat je het hoofd kan controleren.
Bvb bij aggressie naar andere honden kan je door te sturen met de GL het oogcontact breken zonder dat je met je handen aan de hond hoeft te gaan frummelen, ook op momenten dat alleen snoepje voor de neus en afleiden niet werkt.
En je kan het idd gebruiken voor rommel eten van straat, dan leer je de hond dus met oefeningen dat "Laat dat" of "Vies" betekent dat die niet mag eten van de straat, en de GL kan een hulpmiddel er bij zijn om idd te voorkomen dat de hond zichzelf beloont door alsnog wat te pakken en eten. Met een halsband is dat wat lastiger, of je moet gaan ophangen en dat is niet fijn.