Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fietsen met je hond : springer of Doggy Sprinter
Moderator: moderatorteam
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
fietsen met je hond : springer of Doggy Sprinter
Ik zag dat er iets nieuws was om met je hond te gaan fietsen : Doggy Sprinter
Heeft iemand hier ervaring mee ? Heeft iemand ook de springer gebruikt, wat zijn de verschillen en voor- en nadelen van beide ?
Heeft iemand hier ervaring mee ? Heeft iemand ook de springer gebruikt, wat zijn de verschillen en voor- en nadelen van beide ?

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: fietsen met je hond : springer of Doggy Sprinter
zo tezien is het zo goed als hetzelfde heeft het alleen een ander naampje.
Ik ken alleen de springer en ik vidn het erg fijn om met mijn hond daaraan tefietsen.
Hond zit in een tuig aan de springer en ik heb dan nog extra de lijn in mijn handen zodat ik altijd bij kan sturen als dat nodig zou zijn.
Ik ken alleen de springer en ik vidn het erg fijn om met mijn hond daaraan tefietsen.
Hond zit in een tuig aan de springer en ik heb dan nog extra de lijn in mijn handen zodat ik altijd bij kan sturen als dat nodig zou zijn.
- rik
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mijn vrouw gebruikt de Springer en dat gaat altijd goed.
Wat ik ervan lees is de Sprinter een goedkopere variant die ook niet helemaal hetzelfde is.
Kun je hier lezen:
http://www.petspassion.nl/index.php?gr= ... how=detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik ervan lees is de Sprinter een goedkopere variant die ook niet helemaal hetzelfde is.
Kun je hier lezen:
http://www.petspassion.nl/index.php?gr= ... how=detail" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door rik op 14 okt 2010 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Rik en Paco
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat ik gebruik is precies hetzelfde als die sprinter.. Heb er geen problemen mee
Heb ook altijd nog een extra lijn eraan, om hem ff dichterbij me te trekken als we tussen paaltjes door moeten ofzo.
Heb ook altijd nog een extra lijn eraan, om hem ff dichterbij me te trekken als we tussen paaltjes door moeten ofzo.

- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Ik fiets ook met de Sprinter en dat gaat gewoon hartstikke goed. Ik heb geen ervaring met de Springer, dus kan geen vergelijking geven. Ik had er goede recensies over gelezen (heb alleen geen flauw idee waar) en wilde het toch voor dat geld wel proberen. En het bevalt 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik moet er niks van hebben. Ik heb gewoon een tuigje, een riem, en een terugtraprem.
Waarom moet alles toch zo'n gedoe zijn?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik moet er niks van hebben. Ik heb gewoon een tuigje, een riem, en een terugtraprem.
Omdat het juist géén gedoe is, het maakt fietsen met de hond enorm ontspannend en makkelijk.
Zelf heb ik negen jaar lang met Romeo gefietst aan de hand, en dat ging prima.
Maar nu heb ik dus een springer (ander merk) en ik had dat veel eerder moeten doen.
Het is erg prettig in gebruik, en ik kan beide handen aan het stuur houden, en mocht hij een keer een spurt willen nemen dan hoef ik mijn lichaam niet te gebruiken, maar doet de springer al het werk en ik val ook niet om oid.
Dus hoezo 'gedoe' ??

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik wel hoor, hij zit gewoon goed vast aan die springer, en ik kan ontspannen fietsen.
Hij loopt netjes naast me mee, en vindt het prachtig.
Voor ons beiden veel meer ontspannen.
Ik heb al snel last van mijn nek en schouders, en daarom fietste ik niet zo vaak, want dan kreeg ik last.
Sinds ik die springer heb, fiets ik verder en vaker, omdat ik het zelf nu beter kan zonder pijn, en dat is dus voor beiden extra veel plezier.
Hij loopt netjes naast me mee, en vindt het prachtig.
Voor ons beiden veel meer ontspannen.
Ik heb al snel last van mijn nek en schouders, en daarom fietste ik niet zo vaak, want dan kreeg ik last.
Sinds ik die springer heb, fiets ik verder en vaker, omdat ik het zelf nu beter kan zonder pijn, en dat is dus voor beiden extra veel plezier.

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Martijn schreef:Nou, inderdaad.Jaap* schreef:Ik moet er niks van hebben. Ik heb gewoon een tuigje, een riem, en een terugtraprem.
Mijn honden gingen gedrieën naast de fiets. Aan de riem. Ging prima.
Ik vind het helemaal niet makkelijk en ontspannen om geen direct riemcontact met je hond te hebben.
Ik doe het ook zo, gewoon met de riem, vind ik toch wat prettiger.
Maar ik ben eerlijk ik zou ook niet weten hoe het is met een springer/sprinter.
Heb het nog nooit geprobeerd en dat zou ik liever eerst doen voordat ik zo een ding aanschaf.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik moet hem toch sturen als ik naar links of rechts ga, en ik laat mijn arm naast me hangen, ik kan niet met mijn hand aan het stuur fietsen met hond.Martijn schreef:Wat doe je dan met je nek en schouders waar je zo'n last van krijgt?
Ik zit exact hetzelfde op de fiets met of zonder hond aan de riem.
Er wordt niet aan de riem gesleurd. Mag lopend niet, fietsend ook niet.
Dan lig ik met een heel klein rukje doordat hij alleen al omkijkt op de grond.
Dus dat gaat gewoon niet.
Ik ben gewoon erg blij met mijn springer, en Romeo trekt helemaal niet, maar een ongelukje is zo gebeurd als je de riem in je hand hebt met je hand aan het stuur.

-
_Jules_
- Zeer actief
Ik vind het gewoon fijner fietsen met James. Aan de lijn alleen schrikt hij soms van dingen en kan tegen de fiets aan springen
Aan de springer gedraagt hij zich heel anders en kijkt alleen maar naar de weg, negeert alles en loopt gewoon veel fijner.
+ ik fiets met hem naast de mountainbike..dan kan ik tenminste ook altijd 2 handen aan het stuur houden. Is met een mountainbike wat fijner vind ik.
De extra lijn eraan is alleen voor de zekerheid en een beetje sturen als het nodig zou zijn.
Jazz heb ik gewoon aan een flex..die loopt sowieso ook alleen maar in het gras.
Aan de springer gedraagt hij zich heel anders en kijkt alleen maar naar de weg, negeert alles en loopt gewoon veel fijner.
+ ik fiets met hem naast de mountainbike..dan kan ik tenminste ook altijd 2 handen aan het stuur houden. Is met een mountainbike wat fijner vind ik.
De extra lijn eraan is alleen voor de zekerheid en een beetje sturen als het nodig zou zijn.
Jazz heb ik gewoon aan een flex..die loopt sowieso ook alleen maar in het gras.

-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik fiets met de gewone fiets ook gewoon met een lijn in de hand. Maar ik zou ook graag de mtb meenemen naar het bos, dat is minder gezeul omdat ie simpelweg niet zo zwaar is. Omdat ik op de mountainbike niet echt safe lange tijd met één hand aan het stuur kan fietsen, lijkt me dat ook wel een oplossing. Er is hier een klein stukje waar ie los mee zou kunnen, maar de rest van het bos is aanlijnplicht, helaas. Wel uitgebreide fietsmogelijkheden dus toch wel aantrekkelijk.Ik moet er niks van hebben. Ik heb gewoon een tuigje, een riem, en een terugtraprem.

-
blondie
- Zeer actief
Ik vind de springer eng..
Gister ging ik met beiden fietsen, gewoon aan de halsband en de leren lijn. Ieder aan een lijn..
Op de stoep net voor ik naar links af zou slaan komt er een mevrouw aan die zich schrap zet.. ik zie een lijn in haar handen(geparkeerde auto blokkeerde verder zicht) gaat me daar toch ineens een hond uit zijn plaat.. een flinke rottweiler.. en Finn en Bluf reageerden door hoge houding en allert.. logisch.. maar ik was bezig met fietsen en zei "links, komop jongens" klein tikkie in de riemen omdat ze toch de hond in de gaten wilden houden.. en we gingen naar links en klaar..
Hoe zou dat met een springer of sprinter gaan dan?
Ik fiets dus op de weg, geen landweggetjes maar gewoon op de fietspaden en wegen langs stoepen waar vaak honden uitvallen.. ik heb dan liever het lijntje in mijn handen dan dat ze naast de fiets lopen en als ze een hond in de broek hebben hangen dat ik middels de lijn meer controle heb dan dat aan die springer lopen..
Gister ging ik met beiden fietsen, gewoon aan de halsband en de leren lijn. Ieder aan een lijn..
Op de stoep net voor ik naar links af zou slaan komt er een mevrouw aan die zich schrap zet.. ik zie een lijn in haar handen(geparkeerde auto blokkeerde verder zicht) gaat me daar toch ineens een hond uit zijn plaat.. een flinke rottweiler.. en Finn en Bluf reageerden door hoge houding en allert.. logisch.. maar ik was bezig met fietsen en zei "links, komop jongens" klein tikkie in de riemen omdat ze toch de hond in de gaten wilden houden.. en we gingen naar links en klaar..
Ik fiets dus op de weg, geen landweggetjes maar gewoon op de fietspaden en wegen langs stoepen waar vaak honden uitvallen.. ik heb dan liever het lijntje in mijn handen dan dat ze naast de fiets lopen en als ze een hond in de broek hebben hangen dat ik middels de lijn meer controle heb dan dat aan die springer lopen..
- Liesbeth
- Zeer actief
Daarom is er ook het algemeen advies om naast de springer ook een riem te gebruiken. Al was het alleen al omdat de veiligheidsclip kapot kan gaan en je dan je hond nog aan de riem hebt. Maar ook omdat je dan je hond nog een correctie kan geven (indien nodig).blondie schreef:Ik vind de springer eng..
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb nog nooit een springer gebruikt. Ik heb vroeger wel zelf eens iets in elkaar geflanst, zodat ik minder last had van het trekken, maar ben daar mee opgehouden toen mijn hond netjes naast de fiets liep.
Luuk en Tessa lopen netjes naast de fiets en met hun samen lijkt een springer mij gewoon onhandig.
Nu heb ik een normale stadsfiets en kan makkelijke met een hand sturen. Hoewel ik ook best twee handen aan het stuur kan hebben want de riem hangt (meestal) slap.
Met een mountainbike en één hond lijkt me een springer oid nou juist wel erg handig, vooral in een bos.
Luuk en Tessa lopen netjes naast de fiets en met hun samen lijkt een springer mij gewoon onhandig.
Nu heb ik een normale stadsfiets en kan makkelijke met een hand sturen. Hoewel ik ook best twee handen aan het stuur kan hebben want de riem hangt (meestal) slap.
Met een mountainbike en één hond lijkt me een springer oid nou juist wel erg handig, vooral in een bos.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik ben met een riem bang dat hij me er van af kan schuren als hij per ongeluk de andere kant op wil, op de step gebruik ik de heupgordel en een riem met elastiek er tussen, ik dank dat het voor het fietsen misschien ook wel handig zou kunnen zijn
, maar ik weet het eigenlijk niet zeker heb ook wel weer angst voor riem tussen de spaken o.i.d. 
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Step met een heupgordel is ook nog een optie, heb ik al aan gedacht. Maar past zo'n step op een fietsendrager? Weet iemand dat?

-
S@ndr@
- Zeer actief
volgens mij schuif je een step zo in een beetje kofferbak, fietsdrager weet ik niet 
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb geen ervaring met een springer. Maar ik heb er ook niets mee. Wil gewoon een riem in m'n handen hebben. Zelf de controle hebben ipv een ijzeren ding.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mijn hond zou zo voor mijn fiets springen tijdens het fietsen, dus ik fiets met een heeeel korte lijn en een stijve arm. Misschien is zoiets dus wel een oplossing voor mij.

Iedere dag feest!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb altijd de lijn er ook nog bij aan de springer, ik wil contact met mijn hond blijven houden maar wil niet dat ze over de fiets heen sprint of in het wiel springt.
Bowie is erg druk het eerste kwartier aan de fiets en alleen daarom gebruik ik de springer, als we eenmaal zijn daar waar ik wil zijn dan kan ze een stuk los ernaast en als we weer naar huis gaan loopt ze alleen aan de lijn en los van de speinger omdat ze dan juist erachter gaat lopen.
Bowie is erg druk het eerste kwartier aan de fiets en alleen daarom gebruik ik de springer, als we eenmaal zijn daar waar ik wil zijn dan kan ze een stuk los ernaast en als we weer naar huis gaan loopt ze alleen aan de lijn en los van de speinger omdat ze dan juist erachter gaat lopen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben ooit ongelooflijk op mijn plaat gegaan met mijn eerste hond, aan de fiets.
Ze schrok van iets en maakte een schuiver de stoep op, dat deed mijn fiets niet na en daar ging ik.
Zij kreeg de fiets half op zich, daar werd ze ook niet erg blij van.
Ik heb tegenwoordig een springer en ik vind het ideaal. Als er eens wat gebeurt ga ik niet onderuit.
En ik heb prima contact met de hond.
Ze schrok van iets en maakte een schuiver de stoep op, dat deed mijn fiets niet na en daar ging ik.
Zij kreeg de fiets half op zich, daar werd ze ook niet erg blij van.
Ik heb tegenwoordig een springer en ik vind het ideaal. Als er eens wat gebeurt ga ik niet onderuit.
En ik heb prima contact met de hond.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik ben ooit eens 4 tuinen doorgegaan met fiets en bouvier, toen hij achter een kat aanging, we stopten in een coniferenhaag.
ik had de lijn meerdere keren om mijn hand gedaan.
Ik fiets nu ook vaak met Baco maar als er nu iets is, stap ik even af of zet mijn voeten op de grond, volgens mij gaat Baco er met fiets en springer anders vandoor. :N:
Ik fiets nu ook vaak met Baco maar als er nu iets is, stap ik even af of zet mijn voeten op de grond, volgens mij gaat Baco er met fiets en springer anders vandoor. :N: