Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenjas voor Branco; welke kiezen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Hondenjas voor Branco; welke kiezen?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh jee, ik heb even hulp nodig. ;)

Branco heeft het koud deze winter. Echt koud.
Daarom wil ik graag een hondenjasje/dekje voor hem aanschaffen, en ik twijfel tussen 3 verschillende (waarvan 2 volgens mij hetzelfde zijn, met slechts een andere kleur... maar de kleur is niet echt van belang verder...)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... jas/108262" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... jas/105982" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... njas/65238" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat erom dat:

1) Het jasje goed blijft zitten.
2) Het jasje voldoende warm is
3) Het jasje goed waterdicht is

Heeft iemand ervaring met deze jasjes?
Wat vinden jullie van de verschillende pasvormen van de eerste twee versus de laatste? Wat zou jullie voorkeur hebben?
Tips, adviezen...?

Ik zie door de bomen nl. het bos niet meer, zoals gebruikelijk. ;)

Mochten er nog andere échte aanraders zijn, noem ze dan gerust.
Afbeelding
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Re: Hondenjas voor Branco; welke kiezen?

Ongelezen bericht door Melissa »

Hier dragen ze verschillende jasjes van hippehond. http://www.hippehond.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bij zooplus.de hebben ze net wat meer keuze en met deze ben ik heel tevreden:
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundeb ... tel/184884" onclick="window.open(this.href);return false;
Nakisha
moderator

dagmar88 schreef:bij zooplus.de hebben ze net wat meer keuze en met deze ben ik heel tevreden:
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundeb ... tel/184884" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hoe werkt dat dan voor de verzendkosten..? Hoeveel bedragen die? En moet je dan weer een apart account aanmaken? :)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nakisha schreef:
dagmar88 schreef:bij zooplus.de hebben ze net wat meer keuze en met deze ben ik heel tevreden:
Maar hoe werkt dat dan voor de verzendkosten..? Hoeveel bedragen die? En moet je dan weer een apart account aanmaken? :)
Nee, je kunt gewoon hetzelfde account gebruiken. Verzendkosten zijn geloof ik rond de vijf euro, maar ze hebben een groter assortiment, meer aanbiedingen en je kunt je punten die je in NL hebt gelregen inwisselen voor leuker gratis spul; dus voor mij loont het eens in de zoveel tijd wel om vanaf de Duitse site te bestellen...

De jas is trouwens goed waterdicht en vuilafstotend, met een schapenvachtje aan de binnenkant. Het vachtje kun je er uit halen en wassen.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

mijn franse bulldog had dit jasje
http://www.beestenspul.net/product/hond ... rend-x8926" onclick="window.open(this.href);return false;

niet gekocht online, maar bij de tuinland.. andere tuincentra hebben ze trouwens ook wel. Het past perfect, was wollig van binnen en ik kon zo een uur met haar trainen buiten zonder dat ze rilde.

Zooplus is trouwens een perfecte levering en erg gemakkelijk. Bestel er geregeld wat

Succes met je keuze
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Guess draagt een winterjas van Hurtta Pro, is wel een duur jasje maar we zijn er erg tevreden over. :ok:
Link met meer info: http://www.dierenshop.nl/hurttaprowinte ... p-483.html

Afbeelding
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Alleen het onderste jasje is waterdicht, de andere is waterafstotend. Dus als je echt in een plensbui loop zal die wel water doorlaten.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Pemba schreef:Alleen het onderste jasje is waterdicht, de andere is waterafstotend. Dus als je echt in een plensbui loop zal die wel water doorlaten.
Bedankt, dit was doorslaggevend, ik had het niet eens gezien... beter lezen voortaan, hihi. :D
Maar eens kijken wat Branco ervan vind; mocht hij het geen probleem vinden, dan kan ik altijd nog eens kijken voor een kwalitatief nog beter jasje.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nakisha schreef:
Pemba schreef:Alleen het onderste jasje is waterdicht, de andere is waterafstotend. Dus als je echt in een plensbui loop zal die wel water doorlaten.
Bedankt, dit was doorslaggevend, ik had het niet eens gezien... beter lezen voortaan, hihi. :D
Maar eens kijken wat Branco ervan vind; mocht hij het geen probleem vinden, dan kan ik altijd nog eens kijken voor een kwalitatief nog beter jasje.
Ik heb die onderste ook; gekocht om te kijken of ze uberhaupt een jas aan wilde. Zit goed, alleen voor nu is hij voor haar te koud.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

dagmar88 schreef:
Nakisha schreef:
Nee, je kunt gewoon hetzelfde account gebruiken. Verzendkosten zijn geloof ik rond de vijf euro, maar ze hebben een groter assortiment, meer aanbiedingen en je kunt je punten die je in NL hebt gelregen inwisselen voor leuker gratis spul; dus voor mij loont het eens in de zoveel tijd wel om vanaf de Duitse site te bestellen...

De jas is trouwens goed waterdicht en vuilafstotend, met een schapenvachtje aan de binnenkant. Het vachtje kun je er uit halen en wassen.
Dat wist ik niet dat je daar ook gewoon kon bestellen en dat de punten ook tellen, heel handig :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ja, erg fijn. En als er iets mis gaat wordt je zelfs in het Nederlands door de klantenservice geholpen :wink:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Deze heb ik ook..... lekker warm. Alleen het elastiekje voor de staart past niet.
De staart gaat er steeds uit, dan maar zonder.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Nakisha
moderator

dagmar88 schreef:
Nakisha schreef:
Ik heb die onderste ook; gekocht om te kijken of ze uberhaupt een jas aan wilde. Zit goed, alleen voor nu is hij voor haar te koud.
Ja, zo wilde ik het ook eerst maar even doen. :) Die andere wil ik even in het hoofd houden... die ziet er super uit. :D

DjockPuck, Branco heeft maar een klein knopstaartje, dus die krijgt ook dat elastiek er dan niet om, dat blijft nooit zitten. ;)
Afbeelding
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Tom- »

Als je een beetje meer wil betalen zou ik toch ook voor een jasje van hurtta gaan. Het verschil in kwaliteit is wel erg groot tegenover de meeste andere merken. Toch zeker als je het vaak zou gebruiken zou ik het toch zeker eens overwegen.
Nakisha
moderator

Bedankt, ik ben zeer zeker bereid om wat op te sparen voor een kwalitatief goede jas. :) Echter, ik moet eerst even zien of Branco uberhaupt een jasje gaat accepteren, het is nogal een eigenwijs, vandaar dat ik maar even goedkoop begin. :)
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ik heb 2 jaar terug het bruine jasje gekocht en dat is het zelfde jasje als de rode.
Het is gevoerd met een dun katoentje en was dus voor Raisa niet warm genoeg en heb ik er dus zelf een fleece stof tegen aan genaaid.
Mijn ervaring is dat het wel waterdicht is.
Verder blijft het netjes op zijn plaats zitten, ook zonder het gebruik van de elastiekjes voor om de poten. Het fijne aan deze jas vind ik dat er een borststuk aan zit.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

tootjeko schreef:Ik heb 2 jaar terug het bruine jasje gekocht en dat is het zelfde jasje als de rode.
Het is gevoerd met een dun katoentje en was dus voor Raisa niet warm genoeg en heb ik er dus zelf een fleece stof tegen aan genaaid.
Verder blijft het netjes op zijn plaats zitten, ook zonder het gebruik van de elastiekjes voor om de poten. Het fijne aan deze jas vind ik dat er een borststuk aan zit.
Ik heb net the Authentic Red besteld, ik had al aan de beoordelingen gezien dat het te dun is voor echte kou, en ik ben/was dus van plan om er fleecevoering tegen aan te naaien. Het borststuk vind ik ook belangrijk, het dekt een deel van de borst en buik af en daarin zit ook het warmteverlies.

Maar nu zie ik dat Duitse jasje voor 43,99 en ga twijfelen. Een uitknoopbaar schapevachtje klinkt goed.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

De boveste twee zijn inderdaad niet waterdicht.

Wij gebruiken zelf deze jassen voor onze honden:

http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... aterdicht/" onclick="window.open(this.href);return false;
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

christo schreef:
tootjeko schreef:Ik heb 2 jaar terug het bruine jasje gekocht en dat is het zelfde jasje als de rode.
Ik heb net the Authentic Red besteld, ik had al aan de beoordelingen gezien dat het te dun is voor echte kou, en ik ben/was dus van plan om er fleecevoering tegen aan te naaien. Het borststuk vind ik ook belangrijk, het dekt een deel van de borst en buik af en daarin zit ook het warmteverlies.

Maar nu zie ik dat Duitse jasje voor 43,99 en ga twijfelen. Een uitknoopbaar schapevachtje klinkt goed.
Ferplast heeft precies zoeen als die rode met dat vachtje maar dan in het zwart. Had ik een aantal jaar geleden in de dierenwinkel gekocht. Was volgens mij nog goedkoper dan op de site :ok: Ik kom ze nog wel eens tegen in webshops.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nakisha
moderator

Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen. :)

We hebben, dankzij de oplettende mensen hier die me erop wezen, voor de waterdichte Trixie gekozen. :) De zwarte dus, met het pootje erop. De strepen en het pootje zijn flink reflecterend, dat is wel prettig. :)

Gisteren hebben we hem ontvangen.

Bij het uitpakken leek hij eerst véél te groot (ik twijfelde al even aan mijn meetkunsten :80: )... maar bij het aantrekken bleek hij slechts wat lang en verder juist prima uitgemeten. :) En dat hij wat lang zou zijn wist ik al, aangezien Branco's borst nogal fors is en de jas anders te klein zou worden. ;) Maar het is niet hinderend, dus dat is mooi. Branco heeft me al meer dan eens verbaasd; hij is forser dan hij lijkt! (Zijn nek is zelfs precies zo dik als Rhodi's nek! :eek:)
Klein nadeeltje; de buikband zit, naar mijn mening, wat te laag op de buik, ik had hem liever wat dichter achter de voorpoten gehad. Echter, door Branco's specifieke bouw, glijd hij automatisch naar beneden toe. Branco lijkt het niets uit te maken gelukkig. De elastieken voor de achterpoten vind hij niet prettig en die gebruiken we dan ook niet. Het jasje blijft over het algemeen goed zitten en schuift maar weinig.

Ik vroeg me af wat Branco ervan zou vinden. De eerste keer schrok hij even dat ik het jasje over zijn rug legde, maar sindsdien heeft hij besloten dat het hem prima bevalt. Als ik vraag; ''Zal ik je jasje aantrekken?'' komt hij keurig naar me toe en blijft hij staan tot ik klaar ben. Hij heeft al ervaren dat het (kennelijk) warm is en hij vind het prettig. :ok: Ongelooflijk hoe snel die kleine verbanden lijkt te leggen... hij is daarin véél slimmer dan Rhodi. Het woord ''jasje'' had hij dan ook vlot door. ;)

Vanmiddag wilde hij liever niet lang buiten zijn en wilde al vlot terug naar binnen, dus stelde ik die vraag weer. Hij kwam weer naar me toe, jasje aan, en wilde vervolgens wel weer mee naar buiten. (En als Branco niet wil, dan laat hij dat wel merken...) Erg positief dus!

Uiteraard moet hij nog wel even wennen aan het dragen zelf; hij schud zich vaker en heeft nog niet geprobeerd te plassen met het jasje aan (dus dan doen we hem nog even uit, zodat hij rustig zijn behoeftes kan doen) maar dat komt nog wel. Ik ben bijzonder positief over deze ervaring en was stomverbaasd hoe graag Branco de jas aan heeft.

Afbeelding (Let niet op de wat... ongemakkelijke uitdrukking. ;) Dat kwam vanwege de camera, niet vanwege het jasje)

Als de ervaringen zo onverdeeld positief mogen blijven, krijgt hij een kwalitatief (nog) beter jasje volgend jaar. :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”