hier gaat dus ook echt geen hond een amputatie krijgen, idd, als het onherstelbaar beschadigd is dan laat ik ze inslapen. Zoals ik eerder al beschreven heb, ooit op dat punt gestaan, maar de arts kon mij verzekeren met 1 operatie haar weer 100% op de been te krijgen, zelfs sportgeschikt...natuurlijk kan er bij een operatie nog vanalles mis gaan, maar als je vooraf al twijfels hebt of het gaat lukken dan is dat bij mij einde verhaal....crutz schreef:dagmar88 schreef:Daar kan ik mij best wat bij voorstellen, aangezien er een hoop mensen zijn die deze operatie laten uitvoeren en hun hond echt niet minder hond is op drie poten.marjolein1 schreef:Ik heb er voor gekozen mijn hond in te laten slapen nadat hij zijn elleboog gebroken had en 3 maal geopereerd was zonder succes.
Ook mij is dat door menigeen niet in dank afgenomen omdat een hond best met 3 poten kan leven.![]()
Ook ik heb dus gekozen voor inslapen gewoon omdat ik het onnatuurlijk vind dat een hond zijn verdere leven door moet brengen als een invalide. Moest hij voor zichzelf zorgen dan had hiij het ook niet gered. Daarbij moet je niet uit het oog verliezen hoe de stand van de rug gaat krommen en alle andere eventuele gebreken ellende .
Ik ben van mening dat veel zieke dieren in leven worden gehouden om de mens een goed gevoel te geven. De asiels in Nederland zitten stampvol en wij halen honden uit het buitenland??
En daarbij als je sport met je hond, paard of wat dan ook dan weet je dat er ongelukken kunnen gebeuren dus moet je van tevoren al bedenken wat je zou doen. Dat mijn hond zijn elleboog brak had totaal niet met een sport te maken maar met het vangen van een omhoog gegooid balletje.
Marjolein
Daarbij, als we moeten uitgaan van wat het 'in de natuur' nog zou halen kan ik beter direct alle 4 mijn dieren een roze spuitje cadeau doen.
hier dus ook geen enkel "geval" die t in de natuur niet zou redden (sterker nog, zo af en toe blijkt zelfs dat ze ook prima hun eigen maaltje kunnen vangen als er weer een verdwaalde parelhoen/kip/konijn bij ons op de wei loopt en ik een stuk later dan de honden de wei op kom....
Alles van mij heeft vier poten en is prima gezond, maar ze overleven het geen week hoor.