Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zal mij even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

ang3la
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ik zal mij even voorstellen

Ongelezen bericht door ang3la »

Hoi allemaal,

Ik ben Angela, ben 36 jaar oud en woon in Zuid-Holland. Ik kom al een tijdje op dit forum om te lezen, maar vond het nu tijd worden om lid te worden. Tot voor kort had ik een prachtige Amerikaanse Bulldog die mijn beste vriend was. Helaas is hij op 16-01-2011 overleden na een wel zeer heftige nacht. Mijn man en ik zijn er helemaal kapot van en hopen dat het delen van het verdriet ons kan helpen onze weg zonder ons maatje te vinden.

Ik ben er niet aan toe een nieuwe hond te nemen en zal daar misschien wel nooit meer klaar voor zijn, want Spike was een wel erg bijzondere hond. Ik weet het... iedereen zegt dat over zijn eigen hond, maar Spike was een geval apart. Maar wie weet helpt dit forum mij om er wat beter mee om te gaan.
Afbeelding

Spike ik zal je nooit vergeten... je bent en blijft voor altijd in mijn hart
S@ndr@
Zeer actief

Re: Ik zal mij even voorstellen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom, en heel erg naar, dat je je maatje zo verloren hebt.
ang3la
Vaste gebruiker

Dankje S@ndr@
Afbeelding

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Welkom en sterkte! :roos:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Welkom!

Wat naar dat je hond overleden is. En nog zo kort geleden maar. Heel veel sterkte met het verlies. :roos:
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Heel veel sterkte met jullie verlies :roos:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

welkom! en ik begrijp je situatie helemaal!! zoals je aan mijn naam hier ziet ben ik ook 9 jaar het trotse baasje geweest van de allerliefste ambull Shaggy..hij is november 2009 gestorven en we missen hem nog iedere dag.heel veel sterkte met het verlies!
onze shaggy
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

heel veel sterkte met dit grote verlies

Spike is wel een echte knapperd
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
ang3la
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie welkom en jullie medeleven.

RachelleAmericanBulldog: Ja het is een ras apart he :)
Marina: Al was Spike een lelijke hond, dan nog zou hij in mijn ogen de mooiste hond geweest zijn op deze aardbol, maar dankje voor het compliment :)
Afbeelding

Marina
Zeer actief

ang3la schreef:Bedankt voor jullie welkom en jullie medeleven.

Marina: Al was Spike een lelijke hond, dan nog zou hij in mijn ogen de mooiste hond geweest zijn op deze aardbol, maar dankje voor het compliment :)

dat begrijp ik helemaal, schoonheid zit niet alleen aan de buitenkant, vaak zelfs veel meer aan de binnekant.

maar ik vind hem zo ook al mooi, al ken ik zijn karakter niet. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
ang3la
Vaste gebruiker

Marina schreef: dat begrijp ik helemaal, schoonheid zit niet alleen aan de buitenkant, vaak zelfs veel meer aan de binnekant.

Zijn karakter zag eruit zoals hij er aan de buitenkant ook uitzag... een sullige goedzak. Hij kon met echt iedereen goed overweg, met elk mens en elk dier en heeft heel wat harten gestolen van toevallige voorbijgangers, familie en vrienden. De hele wereld was zijn vriend, waarin mijn man en ik een speciaal plekje hadden. Ik noemde hem ook wel... me & my shadow, want als ik thuis was dan kwam hij blij naar me toe en was niet meer bij mij vandaan te krijgen totdat ik ging slapen of weg moest voor mijn werk. Vandaar dat het voor mij nu ook erg stil en leeg voelt, want hij was altijd naast me... als mijn schaduw
Afbeelding

Marina
Zeer actief

ang3la schreef:
Marina schreef: dat begrijp ik helemaal, schoonheid zit niet alleen aan de buitenkant, vaak zelfs veel meer aan de binnekant.

Zijn karakter zag eruit zoals hij er aan de buitenkant ook uitzag... een sullige goedzak. Hij kon met echt iedereen goed overweg, met elk mens en elk dier en heeft heel wat harten gestolen van toevallige voorbijgangers, familie en vrienden. De hele wereld was zijn vriend, waarin mijn man en ik een speciaal plekje hadden. Ik noemde hem ook wel... me & my shadow, want als ik thuis was dan kwam hij blij naar me toe en was niet meer bij mij vandaan te krijgen totdat ik ging slapen of weg moest voor mijn werk. Vandaar dat het voor mij nu ook erg stil en leeg voelt, want hij was altijd naast me... als mijn schaduw

Ik vind zoals jij hem omschrijft er idd ook uitzien.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vele harten heeft gestolen.

:J:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

ang3la schreef:Bedankt voor jullie welkom en jullie medeleven.

ja wij zeiden altijd dat we een hond hadden onze NIna en een persoonlijkheid die wel als hond behandeld werd Shaggy...het zijn aparte wezens..en het doet ook verdomdes pijn om ze te missen..zelfs na meer dan een jaar nog :ugh:
Afbeelding

Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Sterkte,
Ik mis mijn bulldog nu 1 jaar na zijn overlijden ook nog elke dag. Het zijn werkelijk unieke honden, wij konden een bulldog in huis toch niet missen en zijn toch weer voor de bijl gegaan. Ik vind het wel een deel van het gemis wegnemen; ookal is mijn vorige hond onvervangbaar en is elke hond uniek, soms doet hij iets wat mijn vorige bulldog ook deed ofzo en dat is dan op een of andere manier troostend en fijn. Dus wie weet komt er voor jullie ooit ook nog wel weer die behoefte, maar begrijp heel goed dat je daar nu nog niet aan kan denken. Nogmaals sterkte en je verdriet mag er zijn
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Nelleke schreef:Sterkte,
Ik mis mijn bulldog nu 1 jaar na zijn overlijden ook nog elke dag. Het zijn werkelijk unieke honden, wij konden een bulldog in huis toch niet missen en zijn toch weer voor de bijl gegaan. Ik vind het wel een deel van het gemis wegnemen; ookal is mijn vorige hond onvervangbaar en is elke hond uniek, soms doet hij iets wat mijn vorige bulldog ook deed ofzo en dat is dan op een of andere manier troostend en fijn. Dus wie weet komt er voor jullie ooit ook nog wel weer die behoefte, maar begrijp heel goed dat je daar nu nog niet aan kan denken. Nogmaals sterkte en je verdriet mag er zijn

hier hebben we na een jaar besloten om een heel ander ras te kiezen(laekense herder pup pas geboren)..deels vanwege onze levenswijze(te actief voor gem. bull)..maar ook omdat iedere bull me aan shaggy laat denken en zo een krijgen we nooit meer..als ik nu een bullpupje zou nemen zou ik die vergelijken met shaggy en dat is niet eerlijk...maar ik zeg niet dat er nooit meer een bull komt..blijft toch een zwakke plek in mijn hondenhart :love:
Afbeelding

Tank
Zeer actief

RachelleAmericanBulldog schreef:
Nelleke schreef:Sterkte,

hier hebben we na een jaar besloten om een heel ander ras te kiezen(laekense herder pup pas geboren)..deels vanwege onze levenswijze(te actief voor gem. bull)..maar ook omdat iedere bull me aan shaggy laat denken en zo een krijgen we nooit meer..als ik nu een bullpupje zou nemen zou ik die vergelijken met shaggy en dat is niet eerlijk...maar ik zeg niet dat er nooit meer een bull komt..blijft toch een zwakke plek in mijn hondenhart :love:

Ja, wij hebben ook zeer bewust geen franse bull meer genomen omdat we daar constant onze eigen maatje in zouden zien en herinnerd worden aan hem. En ook vanwege de gezondsheidscomplicaties, dat woog ook erg mee. Vandaar dat we voor een Old English zijn gegaan, veel gezonder en lijkt niet als 2 druppels water op onze vorige bull.
We zouden dus eigenlijk ook geen bull meer nemen maar het bloed kroop toch en toen we ons verdiept hadden in OEB toch er weer voor gegaan. Ben er nu heel blij mee want zoals ik al schreef het vult wel een leegte op.
ang3la
Vaste gebruiker

RachelleAmericanBulldog schreef:hier hebben we na een jaar besloten om een heel ander ras te kiezen(laekense herder pup pas geboren)..deels vanwege onze levenswijze(te actief voor gem. bull)..maar ook omdat iedere bull me aan shaggy laat denken en zo een krijgen we nooit meer..als ik nu een bullpupje zou nemen zou ik die vergelijken met shaggy en dat is niet eerlijk...maar ik zeg niet dat er nooit meer een bull komt..blijft toch een zwakke plek in mijn hondenhart :love:
Je doet me aan iets heel leuks herinneren.... ambulls zijn inderdaad niet erg actief, al zou ik zeggen dat die van mij toch wel de kroon spande. Ik zal jullie een stel voorbeelden geven waar ik ineens aan moest denken...

Vroeger hadden wij een stacaravan in Zeeland waar wij bijna elk weekend heengingen. Één keer in de zomer dachten mijn man en ik onze hond een plezier te doen door met een bal te gaan spelen. Het heeft geen 3 minuten geduurd voordat wij met zijn tweetjes met de bal aan het spelen waren en meneer lag prinsheerlijk in de schaduw naar ons te kijken.

En omdat hij zo lui was heeft hij ook het "mandwaken" uitgevonden. In de praktijk ging dit zo: Er belde iemand aan. Hij gromde een keer, blafte een paar maal om vervolgens geen stap uit zijn mand te zetten. Niet dat het waken nut had, want de boosaard aan de andere kant van de deur werd met gekwispel begroet zodra meneer zich eens een keer vervaardigde uit zijn mand te komen. :)

Als ik er nu aan terugdenk moet ik automatisch lachen... het was echt te raar voor woorden.
Afbeelding

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

haha herkenbaar haha...shaggy was ook actief voor een bull..die liep ook rustig 20 km met ons mee en speelde met nina of een bal..maar ja als het niet hoefde ..ja dan niet he ahah...en hij was ook HEEL waaks (als hij wakker was tenminste :pffff: ) gelukkig hadden we nina die hem altijd op "gevaar"attendeerde...ja het zijn speciale ...
als we trouwens aan het strand waren..dan was wel heel actief..echt een strandjutter alles wat hij tegenkwam sleepte hij mee een kilometer ofzo tot er weer iets nieuws kwam...oude schoenen,scheepstouwen,autobanden..echt vanalles...ik krijg ook een smile op mijn gezicht als ik weer aan die clown denk :I:
Afbeelding

ang3la
Vaste gebruiker

Op het strand bleef Spike altijd dicht bij ons en was hij niet echt actief, hij was meer een boshond. En hij vond het ook prachtig om een takje mee te slepen. Het enige nadeel was dat de takjes die hij uitkoos meestal een meter of 4 lang waren en twee armen dik. Maar deze werd dan ook enthousiast meegezeuld, zelfs zo enthousiast dat de mensen voor hun leven moesten vluchten om dit takje te ontwijken. Ook wijzelf moesten oppassen dat we niet ineens zo'n takje tegen onze knieholtes aangeramd kregen. Ik zat net even te schaterlachen toen ik me de gezichten herinnerde van de mensen die in paniek opzij sprongen. Ja clowns zijn het wel die bulletjes.
Afbeelding

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hoi, welkom op het forum, ik heb ook o.a. 2 AmBullen, 1 van bijna 10 en 1 van 2 jaar en die zijn mega actief :N: :mrgreen:
ang3la
Vaste gebruiker

Tja zelfs van een bepaald ras kan iedere hond nog heel verschillend zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel erg grappig vond dit luie gedrag. Ik ken het ook zelf niet anders. Buren van een stukje verderop in de straat hebben ook een ambull en die is ook al zo lui.
Vroeger had ik nog illusies van gaan sporten met Spike, maar dat idee had ik al heel vroeg weer laten varen. Ach... alles heeft z'n charme, toch?

Sowieso elke hond van wat voor ras dan ook heeft zijn fratsen. Dat is ook wat ze allemaal zo speciaal maakt.
Afbeelding

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
www.woofatwork.nl
Contacteer:

ang3la schreef:Op het strand bleef Spike altijd dicht bij ons en was hij niet echt actief, hij was meer een boshond. En hij vond het ook prachtig om een takje mee te slepen. Het enige nadeel was dat de takjes die hij uitkoos meestal een meter of 4 lang waren en twee armen dik. Maar deze werd dan ook enthousiast meegezeuld, zelfs zo enthousiast dat de mensen voor hun leven moesten vluchten om dit takje te ontwijken. Ook wijzelf moesten oppassen dat we niet ineens zo'n takje tegen onze knieholtes aangeramd kregen. Ik zat net even te schaterlachen toen ik me de gezichten herinnerde van de mensen die in paniek opzij sprongen. Ja clowns zijn het wel die bulletjes.

haha ja hele boomstammen..en als hij ergens niet door kwam gewoon stug blijven duwen tegen die tak haha...wij moesten altijd "uitkijken"met autobanden..als je door het veld loopt heb je wel eens van die stapels bieten ofzo waar dan zeil over ligt en dat word verzwaard met autobanden :F: ....shaggy moest er altijd een meeslepen naar huis...de hele weg een hoop gergrom en getrek aan die band...maar hij sleepte hem mee hoor..dan ging dat ding hier de tuin in...aan een touw zodat hij op kon hangen..en dan hing shaggy daar nog een week aan ..daarna was de band afgeschreven :engel: dat lomp gewicht (60 kilo)is zelfs voor autobandje teveel
Afbeelding

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

ang3la schreef:Tja zelfs van een bepaald ras kan iedere hond nog heel verschillend zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel erg grappig vond dit luie gedrag. Ik ken het ook zelf niet anders. Buren van een stukje verderop in de straat hebben ook een ambull en die is ook al zo lui.
Vroeger had ik nog illusies van gaan sporten met Spike, maar dat idee had ik al heel vroeg weer laten varen. Ach... alles heeft z'n charme, toch?

Sowieso elke hond van wat voor ras dan ook heeft zijn fratsen. Dat is ook wat ze allemaal zo speciaal maakt.
Hier lopen er heel wat en die zijn ook allemaal erg actief, ik ken er maar heel weinig die het niet zijn. Ja de Engelse Bull van mijn tante :mrgreen: ik sport ook heel veel met de jongste, de oudste is met pension maar als hij zou kunnen deed hij gewoon nog mee :mrgreen:

En ach, als ze wel lui hadden geweest had het ook goed geweest, heb nog 2 honden die het niet zijn :F:
ang3la
Vaste gebruiker

Heerlijk om even zo terug te denken aan al die leuke en soms mooie herinneringen. Ik kon dat eerst nog niet. Ik heb de laatste 2 dagen bijna aan 1 stuk door liggen huilen. Ik heb amper gegeten of gedronken en alleen maar hier in bed gelegen me leeg en verdrietig voelend.
Dankzij jullie en gesproken te hebben met de dierenarts en mijn vrienden/familie en zo mijn pijn kwijt te kunnen begin ik me nu weer een beetje levend te voelen. Het verdriet blijft, maar ik kan het nu wat beter aan. Ik wil iedereen hier met welk hondenras dan ook hier ook ontzettend voor bedanken.
Afbeelding

Tank
Zeer actief

ang3la schreef:Heerlijk om even zo terug te denken aan al die leuke en soms mooie herinneringen. Ik kon dat eerst nog niet. Ik heb de laatste 2 dagen bijna aan 1 stuk door liggen huilen. Ik heb amper gegeten of gedronken en alleen maar hier in bed gelegen me leeg en verdrietig voelend.
Dankzij jullie en gesproken te hebben met de dierenarts en mijn vrienden/familie en zo mijn pijn kwijt te kunnen begin ik me nu weer een beetje levend te voelen. Het verdriet blijft, maar ik kan het nu wat beter aan. Ik wil iedereen hier met welk hondenras dan ook hier ook ontzettend voor bedanken.
Het is inderdaad heel fijn om terug te denken aan al die mooie en grappige herinneringen.
Jouw verdriet overheerst nu en logisch ook het is zo vers. Het is fijn om met mensen te praten die dit kunnen invoelen. Jouw maatje Spike heeft zo te horen een heel fijn en goed leven gehad bij jullie, misschien geeft die gedachte je troost.
ang3la
Vaste gebruiker

Nelleke schreef: Het is inderdaad heel fijn om terug te denken aan al die mooie en grappige herinneringen.
Jouw verdriet overheerst nu en logisch ook het is zo vers. Het is fijn om met mensen te praten die dit kunnen invoelen. Jouw maatje Spike heeft zo te horen een heel fijn en goed leven gehad bij jullie, misschien geeft die gedachte je troost.
Het geeft me wel iets van troost, maar ik moet het allemaal nog even goed verwerken. Spike zijn overlijden kwam heel plotseling en veels te vroeg. Hoe het ook allemaal gegaan is voelt nog onwerkelijk aan. Ik heb het hele verhaal in de rubriek "in memoriam" verteld en zal het hier niet verder herhalen anders worden de moderators misschien niet al te blij met me. Het zal nog wel een tijdje duren voor ik er echt vrede mee kan hebben... ik moet eerst even wat gevoelens naast me neerleggen, maar daar is het nu nog iets te vroeg voor.
Ik ben allang blij dat ik nu weer terug kan denken aan hoe hij was en al die leuke, grappige, lieve, ontroerende en mooie momenten kan herbeleven en zo hem toch nog een beetje bij mij houd.
Afbeelding

wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Hoii welkom op het forum...

Heel veel sterkte met het verlies van je hondje :cry:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

ang3la schreef:
Nelleke schreef: Het is inderdaad heel fijn om terug te denken aan al die mooie en grappige herinneringen.
Het geeft me wel iets van troost, maar ik moet het allemaal nog even goed verwerken. Spike zijn overlijden kwam heel plotseling en veels te vroeg. Hoe het ook allemaal gegaan is voelt nog onwerkelijk aan. Ik heb het hele verhaal in de rubriek "in memoriam" verteld en zal het hier niet verder herhalen anders worden de moderators misschien niet al te blij met me. Het zal nog wel een tijdje duren voor ik er echt vrede mee kan hebben... ik moet eerst even wat gevoelens naast me neerleggen, maar daar is het nu nog iets te vroeg voor.
Ik ben allang blij dat ik nu weer terug kan denken aan hoe hij was en al die leuke, grappige, lieve, ontroerende en mooie momenten kan herbeleven en zo hem toch nog een beetje bij mij houd.

Je hebt nog een lange weg te gaan, maar dat geeft niet. Verdriet is heel gewoon.
Lekker uithuilen en als je wilt lekker je gedachten over Spike hier neer zetten. Als je dat goed doet lekker doen.

En alles krijgt een plekje alleen nu is dat allemaal nog te kort.

ik denk aan jullie
Afbeelding
ang3la
Vaste gebruiker

Ik ga nu slapen, heb al een paar nachten amper geslapen en dat begin ik nu erg te voelen.
Hoop dat het deze keer wat makkelijker gaat.

Fijne avond gewenst nog jullie allemaal.
Afbeelding

Marina
Zeer actief

ang3la schreef:Ik ga nu slapen, heb al een paar nachten amper geslapen en dat begin ik nu erg te voelen.
Hoop dat het deze keer wat makkelijker gaat.

Fijne avond gewenst nog jullie allemaal.

ik hoop dat je een betere nacht hebt dan die andere.

:J:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”