Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo allemaal hier.......
Moderator: moderatorteam
-
de blaffers
- geregistreerd lid
Hallo allemaal hier.......
Wij zijn Ilse en Jeroen.
We zijn de eigenaar van twee heel oude honden (nu 15 en bijna 16 jaar), allebij vuilnisbakkies
waarvan we weten dat het niet meer lang zal duren voor we die rot beslissing moeten nemen .....
We zouden in de loop van dit jaar graag een pup willen van een grote stoere hond.
We zijn o.a al in Zwolle en Amsterdam gaan kijken en waren onder de indruk van een aantal rassen.
De Mastino, Mastiff en Cane Corso trokken onze aandacht.
Wie kan ons hier iets meer over de voor en nadelen vertellen over deze rassen....
We zijn de eigenaar van twee heel oude honden (nu 15 en bijna 16 jaar), allebij vuilnisbakkies
waarvan we weten dat het niet meer lang zal duren voor we die rot beslissing moeten nemen .....
We zouden in de loop van dit jaar graag een pup willen van een grote stoere hond.
We zijn o.a al in Zwolle en Amsterdam gaan kijken en waren onder de indruk van een aantal rassen.
Wie kan ons hier iets meer over de voor en nadelen vertellen over deze rassen....
- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
- Aantal honden: 3
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Hallo allemaal hier.......
Ja, dat is absoluut een groot nadeelNanna schreef:Dat ze alvast geen 15 en 16 worden. Haal daar maar gerust ruim de helft af.de blaffers schreef:De Mastino, Mastiff en Cane Corso trokken onze aandacht.
Daar kan niets tegenop.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
de blaffers schreef: Wij zijn Ilse en Jeroen.
Welkom op het forum!
De molossers worden over het algemeen inderdaad niet oud. Als je er al een aan wilt schaffen zou ik er wel een nemen via de rasvereniging en alvast meerdere fokkers bezoeken en je goed voor laten lichten over alle voor- en nadelen van het ras
Hier zitten aardig wat kenners met deze rassen op het forum, dus doe er je voordeel mee! Zij kunnen je goede tips geven en je meer over hun ras vertellen.
Succes!
edit*quote toegevoegd
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
Welkom!
De Cane Corso is een geweldig ras, maar het ras moet natuurlijk wel bij je passen. Zo hebben ze bijvoorbeeld best veel beweging nodig. Inderdaad, 16 zal lastig worden, maar er zijn wel CC's die 15 of 16 jaar oud worden. Gemiddeld is een jaar of 10, dus toch een stukje ouder dan een Mastino (gemiddelde leeftijd een jaar of 6 geloof ik). Als je meer wilt weten over de Cane Corso, er is een heel leuk en actief forum met allemaal Cane Corso liefhebbers, http://www.hetcanecorsoforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. En net een nieuwe site die wellicht interessant is voor je, http://www.ikwileencanecorso.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. En natuurlijk het boek over de Cane Corso
, http://www.dierenboekenbestellen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Over de Mastino en Mastiff kan ik je niets uit eigen ervaring vertellen, maar er zijn hier vast wel anderen die dat wel kunnen!
De Cane Corso is een geweldig ras, maar het ras moet natuurlijk wel bij je passen. Zo hebben ze bijvoorbeeld best veel beweging nodig. Inderdaad, 16 zal lastig worden, maar er zijn wel CC's die 15 of 16 jaar oud worden. Gemiddeld is een jaar of 10, dus toch een stukje ouder dan een Mastino (gemiddelde leeftijd een jaar of 6 geloof ik). Als je meer wilt weten over de Cane Corso, er is een heel leuk en actief forum met allemaal Cane Corso liefhebbers, http://www.hetcanecorsoforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. En net een nieuwe site die wellicht interessant is voor je, http://www.ikwileencanecorso.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. En natuurlijk het boek over de Cane Corso
Over de Mastino en Mastiff kan ik je niets uit eigen ervaring vertellen, maar er zijn hier vast wel anderen die dat wel kunnen!
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Welkom hier..de blaffers schreef:Wij zijn Ilse en Jeroen.
Alleen dat ene zinnetje :N:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Welkom hier en veel lees en schrijfplezier 
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
welkom 

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3