Die klitten achter de oortjes herinner ik me nog als de dag van gisteren. Die zaten er binnen een dag in en meteen vast op de huidlieke schreef:Ik denk dat het aan de vacht ligt. De vachten van langharige honden zijn natuurlijk allemaal verschillend. De wat stuggere bovenvacht van een langhaar collie is niet te vergelijken met de zijdezachte sluike haren van een york om maar iets te noemen.
Maar ik heb wel eens 'huismerken' geprobeerd en die vind ik allemaal niets. Ik val altijd weer terug op Jean Peau in de eerste instantie en Pet Silk als goede tweede. Andere merken doen óf helemaal niets voor hun vacht óf veroorzaken juist een klitterige ondervacht (bij collies komen de klitten juist in de ondervacht, niet in de bovenvacht).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppyvacht wisselen
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Puppyvacht wisselen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marie-Josée schreef:Die klitten achter de oortjes herinner ik me nog als de dag van gisteren. Die zaten er binnen een dag in en meteen vast op de huid
O jee ja.... maar ik heb héél goede scharen

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik heb ooit misgeknipt, oh wat voelde ik me toen rotlieke schreef:Marie-Josée schreef:Die klitten achter de oortjes herinner ik me nog als de dag van gisteren. Die zaten er binnen een dag in en meteen vast op de huid
O jee ja.... maar ik heb héél goede scharen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is me nooit overkomen met honden.Marie-Josée schreef:Ik heb ooit misgeknipt, oh wat voelde ik me toen rot
Wél met mijn eerste man. Met het bijknippen van zijn snor.... ik dacht nog 'verdraaid, wat een stugge haar is dat.' Bleek het z'n lip te zijn :N: .
(Ik mocht overigens nooit meer zijn snor bijknippen. Kinderachtig, zeg