Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
proteq verhoging per 1 maart
Moderator: moderatorteam
- dierengek
- Actief
- Mijn ras(sen): een oudduitseherder
- Aantal honden: 1
proteq verhoging per 1 maart
Vanaf 1 maart 2011 verhoogt de overheid de assurantiebelasting van 7,5% naar 9.7%
Dit geldt voor alle verzekeringsmaatschappijen in Nederland
Ik ben net verzekerd bij proteq en hier hebben ze niets over gezegt en krijg dus vandaag een mail dat ze per 1 maart de assurantiebelasting gaan verhogen van 7.5% naar 9.7% kan dit zo maar ?ik heb toch een contract afgesloten voor een jaar dan kunnen ze toch niet gewoon tussentijds gaan verhogen?
Ik ben net verzekerd bij proteq en hier hebben ze niets over gezegt en krijg dus vandaag een mail dat ze per 1 maart de assurantiebelasting gaan verhogen van 7.5% naar 9.7% kan dit zo maar ?ik heb toch een contract afgesloten voor een jaar dan kunnen ze toch niet gewoon tussentijds gaan verhogen?

-
Neeltje
Re: proteq verhoging per 1 maart
Ze zullen zich aan de wet moeten houden denk ik. Betaal je per maand?dierengek schreef:Vanaf 1 maart 2011 verhoogt de overheid de assurantiebelasting van 7,5% naar 9.7%
- dierengek
- Actief
ja ik betaal per maandNeeltje schreef:Ze zullen zich aan de wet moeten houden denk ik. Betaal je per maand?dierengek schreef:Vanaf 1 maart 2011 verhoogt de overheid de assurantiebelasting van 7,5% naar 9.7%
er staat ook op hun site als je per maand betaald gaat de verhoging per 1 maart in en betaal je per jaar gaat de verhoging aan het einde van dat betaal jaar in

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Nou, mooi is dat. Krijgen we daar niet eens even een leuk briefje over ofzo?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Je contract is voor de verzekering zonder assurantiebelasting, dat is altijd zo, kijk maar na 

- dierengek
- Actief
maar als ik dan dit lees zou je geen assurantiebelasting hoeven te betalen want het is toch een ziektenkosten verzekering?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... l#P21_2153" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... l#P21_2153" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Neeltje
Voor dieren, niet voor mensen.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog niks gehad.
Toby is daar verzekerd.
Toby is daar verzekerd.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Niet alleen bij Proteq gaat de assurantiebelasting omhoog, maar bij alle verzekeringen.
Dit stond in een nieuwbrief die ik vandaag van mijn financieel adviseur kreeg:
LET OP
Per 1 maart 2011 wordt de assurantiebelasting verhoogd van 7,5 tot 9,7%.
Dit is bepaald door staatssecretaris Weekers van Financiën.
Dit stond in een nieuwbrief die ik vandaag van mijn financieel adviseur kreeg:
LET OP
Per 1 maart 2011 wordt de assurantiebelasting verhoogd van 7,5 tot 9,7%.
Dit is bepaald door staatssecretaris Weekers van Financiën.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb daar gewoon een brief van thuis liggen. Van Proteq... 
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik heb er vandaag een email over gekregen... Vervelend ja maar niks aan te doen denk ik en het lijkt me al helemaal de schuld van Proteq zelf niet...
Ik denk dat het onder een soort van schadeverzekeringen valt?Neeltje schreef:Voor dieren, niet voor mensen.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Zinndy
heb vorige week ook een brief gehad van proteq, balen maar weinig aan te doen denk ik.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wij hebben ook vorige week een brief gekregen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief
Heb er een mailtje van gekregen. Valt verder weinig aan te doen he
Verhoging van de assurantiebelasting
Vanaf 1 maart 2011 verhoogt de overheid de assurantiebelasting. Dit is een belasting die over de meeste schadeverzekeringen, zoals ook huisdierverzekeringen, wordt geheven. Het percentage wordt verhoogd van 7,5% naar 9,7%. Dit geldt voor alle verzekeringsmaatschappijen in Nederland.
Wat betekent de verhoging van de assurantiebelasting voor mij?
Over uw premie wordt vanaf 1 maart 9,7% assurantiebelasting berekend in plaats van 7,5%. Dit betekent voor u dat er een hoger bedrag geïncasseerd wordt voor uw Proteq Dier & Zorg verzekering.
Zolang een dier een ding blijft wordt er in ieder geval lekker de kas mee gespekt.
Verhoging van de assurantiebelasting
Vanaf 1 maart 2011 verhoogt de overheid de assurantiebelasting. Dit is een belasting die over de meeste schadeverzekeringen, zoals ook huisdierverzekeringen, wordt geheven. Het percentage wordt verhoogd van 7,5% naar 9,7%. Dit geldt voor alle verzekeringsmaatschappijen in Nederland.
Wat betekent de verhoging van de assurantiebelasting voor mij?
Over uw premie wordt vanaf 1 maart 9,7% assurantiebelasting berekend in plaats van 7,5%. Dit betekent voor u dat er een hoger bedrag geïncasseerd wordt voor uw Proteq Dier & Zorg verzekering.
- dagmar88
- Zeer actief
En inmiddels is ie er ook van de kruidvat. Wel fijn dat ze bijtijds wat laten weten
Assurantiebelasting per 1 maart
Wij zijn – zoals elke verzekeraar in Nederland - verplicht om assurantiebelasting te heffen. Deze belasting wordt geheven op de premie (inclusief poliskosten) van uw verzekering(en). De belastingdienst heeft bepaald dat de assurantiebelasting op 1 maart 2011 wordt verhoogd van 7,5% naar 9,7%. In de meeste gevallen betekent dit een marginale verhoging van enkele dubbeltjes per maand.
We hopen u met deze e-mail voor nu voldoende informatie te hebben gegeven. Mocht u nog vragen rondom de assurantiebelasting hebben, dan kunt u op de website van Nationaal Spaarfonds terecht.
Met vriendelijke groeten,
Namens Nationaal Spaarfonds
Assurantiebelasting per 1 maart
Wij zijn – zoals elke verzekeraar in Nederland - verplicht om assurantiebelasting te heffen. Deze belasting wordt geheven op de premie (inclusief poliskosten) van uw verzekering(en). De belastingdienst heeft bepaald dat de assurantiebelasting op 1 maart 2011 wordt verhoogd van 7,5% naar 9,7%. In de meeste gevallen betekent dit een marginale verhoging van enkele dubbeltjes per maand.
We hopen u met deze e-mail voor nu voldoende informatie te hebben gegeven. Mocht u nog vragen rondom de assurantiebelasting hebben, dan kunt u op de website van Nationaal Spaarfonds terecht.
Met vriendelijke groeten,
Namens Nationaal Spaarfonds
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Heb ook geen brief gehad van proteq 
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik 3
3 hondjes verzekerd dus 3 brieven
3 hondjes verzekerd dus 3 brieven
-
Neeltje
Yentle is verzekerd bij de hema, maar heb ik niets van gehoord. Waarschijnlijk als ik over 2 maanden opnieuw moet betalen. Ik betaal per jaar.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Mij viel iets totaal anders op bij Proteq. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Proteq, maar wat me opviel is het volgende:
Als je via het pasje betaalt bij de dierenarts, zodat je zelf geen rekening hoeft in te dienen en niks voor te schieten, tellen ze plotseling 3 euro administratiekosten!
Ik heb de algemene voorwaarden nog niet nagekeken, maar ik heb het gevoel dat hier iets niet helemaal volgens de regeltjes is.
iemand die dit al uitgeplozen heeft?
Als je via het pasje betaalt bij de dierenarts, zodat je zelf geen rekening hoeft in te dienen en niks voor te schieten, tellen ze plotseling 3 euro administratiekosten!
Ik heb de algemene voorwaarden nog niet nagekeken, maar ik heb het gevoel dat hier iets niet helemaal volgens de regeltjes is.
iemand die dit al uitgeplozen heeft?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik vermoed zomaar dat het je dierenarts is die die 3 euro in rekening brengt.yuri36 schreef:Mij viel iets totaal anders op bij Proteq. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Proteq, maar wat me opviel is het volgende:
Ik ben het nergens tegengekomen op de betalingsoverzichten van de laatste tijd
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- yuri36
- Zeer actief
Ow!!! Dat is heel vreemd dan maar ook goed om te weten! Heb jij dan ook met het pasje van Proteq betaald bij jouw dierenarts? Mijn vader vertelde dat die extra drie euro administratiekosten op de rekening staat, sinds hij met het pasje van Proteq betaalt.MoniqueDM schreef:Ik vermoed zomaar dat het je dierenarts is die die 3 euro in rekening brengt.yuri36 schreef:Mij viel iets totaal anders op bij Proteq. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Proteq, maar wat me opviel is het volgende:
Ik ben het nergens tegengekomen op de betalingsoverzichten van de laatste tijd.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, ik neem m'n pasjes mee naar de dierenarts en de rekening gaat vervolgens naar Proteq.yuri36 schreef:Ow!!! Dat is heel vreemd dan maar ook goed om te weten! Heb jij dan ook met het pasje van Proteq betaald bij jouw dierenarts? Mijn vader vertelde dat die extra drie euro administratiekosten op de rekening staat, sinds hij met het pasje van Proteq betaalt.MoniqueDM schreef:Ik vermoed zomaar dat het je dierenarts is die die 3 euro in rekening brengt.yuri36 schreef:Mij viel iets totaal anders op bij Proteq. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Proteq, maar wat me opviel is het volgende:
Ik ben het nergens tegengekomen op de betalingsoverzichten van de laatste tijd.
Dat die 3 euro administratiekosten op de rekening staat is logisch, want die worden niet vergoed door Proteq.
Die moet de eigenaar zelf betalen en zal dan ook vermeld staan bij "niet vergoed.
Maar nogmaals, ik kom bij verschillende dierenartsen en bij nog geen één heb ik 3 euro administratiekosten teruggevonden op een betalingsoverzicht.
Ik ga er echt vanuit dat je dierenarts dit in rekening brengt vanwege de "administratieve rompslomp" die komt kijken bij het versturen van de rekeningen naar Proteq (voorheen deed je dit zelf).
Misschien kun je er eens over bellen naar je dierenarts?

- yuri36
- Zeer actief
Eigenlijk was het mijn vader die die 3 euro bij zijn hond op de rekening had staan, met zijn dierenarts.
Omdat Proteq sinds kort blijkbaar (een gedeelte van) de administratie uit handen heeft gegeven, dacht mijn vader dat Proteq daarom nu administratiekosten in rekening bracht. Ik zal hem zeggen dat hij de originele rekening van de dierenarts er eens bij moet halen.
Omdat Proteq sinds kort blijkbaar (een gedeelte van) de administratie uit handen heeft gegeven, dacht mijn vader dat Proteq daarom nu administratiekosten in rekening bracht. Ik zal hem zeggen dat hij de originele rekening van de dierenarts er eens bij moet halen.
MoniqueDM schreef:Ja, ik neem m'n pasjes mee naar de dierenarts en de rekening gaat vervolgens naar Proteq.
Dat die 3 euro administratiekosten op de rekening staat is logisch, want die worden niet vergoed door Proteq.
Die moet de eigenaar zelf betalen en zal dan ook vermeld staan bij "niet vergoed.
Maar nogmaals, ik kom bij verschillende dierenartsen en bij nog geen één heb ik 3 euro administratiekosten teruggevonden op een betalingsoverzicht.
Ik ga er echt vanuit dat je dierenarts dit in rekening brengt vanwege de "administratieve rompslomp" die komt kijken bij het versturen van de rekeningen naar Proteq (voorheen deed je dit zelf).
Misschien kun je er eens over bellen naar je dierenarts?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Fa-Med verzorgt de accepgiro's inderdaad voor de eigen bijdrage, maar ook zij brengen die 3 euro niet in rekeningyuri36 schreef:Eigenlijk was het mijn vader die die 3 euro bij zijn hond op de rekening had staan, met zijn dierenarts.

- yuri36
- Zeer actief
Goed te weten dat het dan toch echt de da is!!!!MoniqueDM schreef:Fa-Med verzorgt de accepgiro's inderdaad voor de eigen bijdrage, maar ook zij brengen die 3 euro niet in rekeningyuri36 schreef:Eigenlijk was het mijn vader die die 3 euro bij zijn hond op de rekening had staan, met zijn dierenarts.
Omdat Proteq sinds kort blijkbaar (een gedeelte van) de administratie uit handen heeft gegeven, dacht mijn vader dat Proteq daarom nu administratiekosten in rekening bracht. Ik zal hem zeggen dat hij de originele rekening van de dierenarts er eens bij moet halen..
Dank je!!!!