Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maat bench

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Maat bench

Ongelezen bericht door KarinW »

Ik ben vast aan het kijken welke maat ik nou moet nemen.

Het gaat om een middenslag poedeltje. Papa is ongeveer 45 cm en moeder ongeveer 37 cm.
Dus maximaal zal die 45 cm hoog worden en niet meer als 12 kg worden.

Volgens het schema twijfel ik nu een beetje tussen 2 maten.
Daar staat bij schofthoogte tot 51 cm - 76 x 54 x 64 cm.
Maar de cockerspaniel (die ongeveer de zelfde maat is) staat bij - 92 x 63 x 74 cm

Het is niet om langere tijd in te verblijven
Lillith
Zeer actief

Re: Maat bench

Ongelezen bericht door Lillith »

KarinW schreef:Ik ben vast aan het kijken welke maat ik nou moet nemen.

Het gaat om een middenslag poedeltje. Papa is ongeveer 45 cm en moeder ongeveer 37 cm.
Dus maximaal zal die 45 cm hoog worden en niet meer als 12 kg worden.

Volgens het schema twijfel ik nu een beetje tussen 2 maten.
Daar staat bij schofthoogte tot 51 cm - 76 x 54 x 64 cm.
Maar de cockerspaniel (die ongeveer de zelfde maat is) staat bij - 92 x 63 x 74 cm

Het is niet om langere tijd in te verblijven
Ik heb er hier 1 van 76 hoog, past net onder een tafel en Lillith 40cm schofthoogte past er heel goed in.
Niet dat ze erin moet, ze heeft hem met mand, geclaimd om rustig te dutten...
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

de aller grootste zou ik zeggen,waarom willen mensen toch honden in kooitjes hebben...en dan nog liefst niet te groot,geef dat beessie dan alsnog en beetje de ruimte
KarinW
Zeer actief

Ik zeg niet dat ik hem niet te groot wil, dat maak jij ervan...
Kimmie

nou dan de xxxxxl maat :)

zo groot mogelijk toch??
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kimmie schreef:nou dan de xxxxxl maat :)

zo groot mogelijk toch??
:scratch: Het idee achter een bench is dat een kleine ruimte helpt bij het zindelijk maken. Dan moet je hem niet zo groot mogelijk nemen, want dan schiet het z'n doel voorbij. Heeft de hond nog steeds een hoek om te poepen en een hoek om te slapen.
Kimmie

oww een puppie opsluiten in een zo'n klein mogelijk hok...dat is het idee erachter...dus eigenlijk moet de TS een zo klein mogelijk kooitje aanschaffen voor de hond...

type hamsterkooi..kooiformaten wat te klein is voor een konijn sluiten wij voor het gemak een roedeldier als een hond in op,dan liefst ook nog puppies ,babyhondjes ...

overigens nog nooit een hondekooi gebruikt hier en alle hondjes zijn keurig zindelijk geworden en tja het plasje of poepje wat in huis gedaan wordt hoort er dan maar even bij in puppietijd...snap het hele idee niet meer van het makkelijk opsluitwerk van hondjes tegenwoordig,en dan ook nog eens zo klein mogelijk... :ugh:

vraag me weleens af hoe mensen het nu gedaan zouden hebben zonder die makkelijkheid van kooitjes voor hondjes...
lets have fun

Kimmie schreef:oww een puppie opsluiten in een zo'n klein mogelijk hok...dat is het idee erachter...dus eigenlijk moet de TS een zo klein mogelijk kooitje aanschaffen voor de hond...

type hamsterkooi..kooiformaten wat te klein is voor een konijn sluiten wij voor het gemak een roedeldier als een hond in op,dan liefst ook nog puppies ,babyhondjes ...

overigens nog nooit een hondekooi gebruikt hier en alle hondjes zijn keurig zindelijk geworden en tja het plasje of poepje wat in huis gedaan wordt hoort er dan maar even bij in puppietijd...snap het hele idee niet meer van het makkelijk opsluitwerk van hondjes tegenwoordig,en dan ook nog eens zo klein mogelijk... :ugh:

vraag me weleens af hoe mensen het nu gedaan zouden hebben zonder die makkelijkheid van kooitjes voor hondjes...
Dat zegt toch helemaal niemand :19: Overdrijf niet zo. Dat geneuzel altijd over dat het zo sielug is.... Als je het goed gebruikt is het helemaal niet zielig. Wel jammer dat er nog steeds mensen zijn die de bench als een soort gevangenisje gebruiken. Of als een "opbergplek" voor een hond. Dat wel.

Hoe ze dat vroeger deden? Ik herinner mij een tante die pups in een grote doos liet slapen. Zo 1 waar een tv in had gezeten. Mijn vroegere buren hadden een dekenkist zonder deksel waar pupje in sliep. Bovendien heb ik nog een hondenboek uit de jaren 70 waarin een bouwtekening staat van een zelf te maken kamerkennel van hout en gaas. Dus doe nou niet net alsof het idee zo nieuw is. :19:
Kimmie

ik vind het echt de meest rampzalige uitvinding ooit,mensen lijken wl niet eens meer te proberen zonder die rotkooien...

en ja doosje kennen wij ook hoor,naast je bed,maar doos is wel open aan de bovenkant he,pupje kan je er makkelijk uitpakken ,je hand erbij leggen enz..in een kooi kan je ( hoera) je vinger er doorheen steken...wauw...

echt wat mij betreft morgen een verbod op die rotdingen...en ja ik vind het dood zielig...inderdaad...
lets have fun

Het ging er in dit topic ook niet om of je wel of niet een bench moet gebruiken. De vraag was welke maat. Dan is het advies een zo groot mogelijke onzinnig, omdat een bench dan niet gebruikt kan worden waar hij voor bedoeld is :19:
lets have fun

[quote="Kimmie"]ik vind het echt de meest rampzalige uitvinding ooit,mensen lijken wl niet eens meer te proberen zonder die rotkooien...

quote]

Ik snap je wel hoor. Zie ook heel veel misbruik van een bench. Honden die daar echt 8 uur lang per dag in zitten en dan ook nog eens de hele nacht. Dat is wel zielig ja. Misbruik ligt wel op de loer voor gemakzuchtige mensen. Maar ik ga er vanuit dan TS niet zo is :wink:
Kimmie

nee precies,en ik heb echt het afgelopen jaar zoveel honden aageboden gekregen die alleen voor rondje om de flat uit die rotkooi kwamen...echt ik haat dat ding erom...

honden die hier kwamen met letterlijk vergroeide poten van het in een kooi liggen,te triest...

maar goed,ook als advies zou ik nog zeggen zo groot mogelijk gewoon omdat ik er niet bij kan om een hondje in een kleine kooi te stoppen...zindelijk maken hoeft toch niet afhankelijk te zijn van een kooi?
KarinW
Zeer actief

Fijn dat ik dit topic geopend heb,had ik ook beter kunnen laten :scratch:

Gaat mij alleen om de nacht of eventjes. gaat gewoon mee naar het werk enz dus zit heus geen 8 uur opgesloten.
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

wij hebben ook een bench gebruikt hoor gewoon veilig plekje voor je pup. geen gesloop van dingen geen dingen opeten. je zal maar beneden komen en je hond is doodziek van iets.

ik gebruikte het inderdaad alleen voor de nacht en als ik eens wegging dat heb ik opgebouwd.
na 9 maanden vond ik het goed en hebben we haar eruit gedaan.

je moet gewoon naar de hond kijken ik vind dat ze echt genoeg ruimte moeten hebben om languit te liggen. we zijn begonnen met 92 cm voor de berner pup. bij 120 cm moest je haar er echt intillen ze kon niet over de hoge drempel van het deurtje.

toen ze wat groter werd hebben we de 120 cm gekocht.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben zelf meer voor de grootste maat, hebben ze lekker de ruimte.
Heb verschillende maten intussen. Maar zou er een pup komen, van welk formaat dan ook, dan zou die gelijk in die van 1.24 gaan.
Heeft pup lekker de ruimte. Ik gebruik de bench niet om zindelijk te maken, maar dat mijn huishouden niet opgegeten wordt en het ook veilig is voor pup.

Dus ik zou zeggen, ga voor de grootste maat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kimmie schreef:nee precies,en ik heb echt het afgelopen jaar zoveel honden aageboden gekregen die alleen voor rondje om de flat uit die rotkooi kwamen...echt ik haat dat ding erom...

honden die hier kwamen met letterlijk vergroeide poten van het in een kooi liggen,te triest...

maar goed,ook als advies zou ik nog zeggen zo groot mogelijk gewoon omdat ik er niet bij kan om een hondje in een kleine kooi te stoppen...zindelijk maken hoeft toch niet afhankelijk te zijn van een kooi?
:roll: Drama queen.
:U: Ik heb ook een hond gehad die mishandeld en verwaarloosd in een bench had gezeten, en 1 waarbij ik zelf van de bench gebruik maakte.
Jij kunt oorzaak en gevolg kennelijk niet zo goed scheiden.

Ik ga mee met de maat van Lillith, dat is dan nog vrij ruim :ok:

@Karin, laat je niet afschrikken. Niks mis met een bench wanneer die goed gebruikt wordt :wink:
lets have fun

KarinW schreef:Fijn dat ik dit topic geopend heb,had ik ook beter kunnen laten :scratch:

Gaat mij alleen om de nacht of eventjes. gaat gewoon mee naar het werk enz dus zit heus geen 8 uur opgesloten.

Doel je hiermee op mijn posting? :denken: Ik zeg toch nog dat ik TS daar niet voor aan zie? Verdedig zelfs nog het gebruik van de bench. Heb er ook altijd 1 gebruikt voor pups en jonge honden :19:
Kimmie

dagmar ik kan prima oorzaak en gevolg scheiden,sterker nog fokker en eigenaresse vertelden zelf dat de hond wel wat kromme poten had omdat deze te lang in de bench moest blijven liggen ( lees alleen eruit voor een blokje om) ..kwam nog niet eens uit mijzelf..

en nee ik ben geen kooitjes voorstander,zeker niet voor grote honden en ook niet voor puppies,maak voor grote honden een kennel,waar zo'n beest in ieder geval in kan bewegen,hebbie daar de plek niet voor moet je je afvragen waarom je dan wel een grote hond wil hebben..

erg simpel hoor,hoef je geen drama queen voor te zijn
dagmar88
Zeer actief

Kimmie schreef:dagmar ik kan prima oorzaak en gevolg scheiden,sterker nog fokker en eigenaresse vertelden zelf dat de hond wel wat kromme poten had omdat deze te lang in de bench moest blijven liggen ( lees alleen eruit voor een blokje om) ..kwam nog niet eens uit mijzelf..
Kennelijk niet; als je verwaarlozing/mishandeling en bench gebruik niet uit elkaar kunt houden.
Die hond had kromme poten door de baas, niet door de bench.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Kimmie schreef:dagmar ik kan prima oorzaak en gevolg scheiden,sterker nog fokker en eigenaresse vertelden zelf dat de hond wel wat kromme poten had omdat deze te lang in de bench moest blijven liggen ( lees alleen eruit voor een blokje om) ..kwam nog niet eens uit mijzelf..

en nee ik ben geen kooitjes voorstander,zeker niet voor grote honden en ook niet voor puppies,maak voor grote honden een kennel,waar zo'n beest in ieder geval in kan bewegen,hebbie daar de plek niet voor moet je je afvragen waarom je dan wel een grote hond wil hebben..

erg simpel hoor,hoef je geen drama queen voor te zijn
Gaat ie wel goed...wat een onzin braak jij uit zeg..... :scratch:
Kromme poten, de hele dag opsluiten en dat omdat iemand een maatje bench wil weten...

Schnaus van mij heeft in de door mij genoemde bench gezeten en ik gebruik hem nu als afscheiding bij ziekte, ook van de katten..
Voor s'nachts heb ik een pup liever bij het bed maar als je niet anders kan scheiden overdag en voor de veiligheid...
Durf ik een bench aan te raden terwijl er hier niet 1 inzit....wel lekker vrijwillig duttenttt.... :slaap2:
Kimmie

dagmar88 schreef:
Kennelijk niet; als je verwaarlozing/mishandeling en bench gebruik niet uit elkaar kunt houden.
Die hond had kromme poten door de baas, niet door de bench.
:denken: :blont:

heb echt 3x gelezen maar kan hem niet vatten...zonder bench had die hond geen kromme poten gehad nl....

maar goed gaat hier niet om de kromme poters die inmiddels hier aangeboden worden,TS vroeg welk formaat bench,ik zei de grootste maar duidelijker wijs moet het het formaat zijn dat een hond er net in kan liggen,want stel je voor dat een hondje erin zou poepen of piesen..

zou mijn ding niet zijn...
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Zoals aangegeven gebruiken sommige mensen de bench voor andere redenen dan het zindelijk maken. TS heeft niet eens gezegd waarvoor ze hem wil gebruiken toch? Een,bench is niet per definitie een slecht ding. Dat is hij alleen als hij slecht gebruikt wordt door het baasje.

Volgens mij bedoelde dagmar dat ook met dat het aan de baas lag. De bench zelf was niet het probleem, maar het probleem was de baas die het beestje er veel te lang in liet.

Een hond krijgt bij normaal gebruik geen kromme poten, dus dan kan het niet aan de bench liggen toch?
dagmar88
Zeer actief

luna2906 schreef: Volgens mij bedoelde dagmar dat ook met dat het aan de baas lag. De bench zelf was niet het probleem, maar het probleem was de baas die het beestje er veel te lang in liet.

Een hond krijgt bij normaal gebruik geen kromme poten, dus dan kan het niet aan de bench liggen toch?
:ok:
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

Ik vind de bench wel ideaal
En absoluut niet zielig mits goed gebruikt. Dus niet als straf hok of surrogaat oppas.
Takkii ziet zijn bench als veilig holletje. Hij gaat er vaak zomaar inliggen lekker evn een dutje doen. Snacht wil hij zelf in de bench en het deurtje moet dicht anders blijft hij janken. Van het begin af aan was de afspraak met onze (toen nog kleine kindern) dat de bench Takkii's plekje is dus verboden voor de kinderen. De hond heeft dus altijd als hij dat wil een lekkker rustig plekje.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”