Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw lid dat op zoek is naar schotse collie

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Nathalie VH
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Schotse collie, langhaar
Aantal honden: 1

Re: Nieuw lid dat op zoek is naar schotse collie

Ongelezen bericht door Nathalie VH »

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:
Chaos: deze kennel in Duitsland heeft naar mijn mening prachtige collies die overigens allemaal werkhonden zijn (varierend van sledehonden, tot pakwerk en sporten op hoog niveau):
[url]http://www.collies-vombopparderhamm.deeke_2007/IMG_3226.jpg/index.html[/url]

En deze fokker heeft ook prachtige honden:
http://www.clavonen-collies.de/%C3%BCber-uns/
Heb op de site gaan kijken van vom bopparderhamm... ja ik ben al helemaal verkocht he! Dat is eigenlijk echt hetgene wat ik zoek.
Heb ook nog op alle andere sites gekeken van Belgie, Nederland en Duitsland, heb er nog 1 teef gezien waar ze ook mee gingen fokken, en dit was een dochter van bom bopparderhamm. Hartelijk bedankt!
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Welkom, voor een actieve collie kun je zoals gezegd beter kijken naar een korthaar of een langhaar uit Amerikaanse lijnen. Onze Macy is wel echt een werklustig hondje maar ik weet dat die er niet veel te vinden zijn in de Engelse lijnen.
Afbeelding
Nathalie VH
geregistreerd lid

Inge O schreef:
Nathalie VH schreef:
lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:
Chaos: deze kennel in Duitsland heeft naar mijn mening prachtige collies die overigens allemaal werkhonden zijn (varierend van sledehonden, tot pakwerk en sporten op hoog niveau):
[url]http://www.collies-vombopparderhamm.deeke_2007/IMG_3226.jpg/index.html[/url]

vreemd, ik kom niet op die site en jullie wel, hoe kan dat nu weer :denken: ?
Ik ook niet hoor, maar als ge gewoon collies vombopparderhamm intikt op google lukt het wel.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Suzanne123 schreef:http://www.collies-vombopparderhamm.de/index.html

Oh... :I: :I: :I: :I: :I:

Suzanne

Ja, wat een geweldig mooie honden, hè? Ik heb nooit zo van tri's gehouden, maar deze hebben prachtige hoofden en een hele mooie bouw. En het spreekt mij ook zo ontzettend aan dat dit echt werkhonden zijn die allround worden ingezet.
Afbeelding
Floor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Floor »

lieke schreef:
chaos schreef:Is er nog verschil in karakter tussen de engelsen en de amerikanen?
Zijn ze blafferig, nerveus? Ik ken wel wat amerikaanse type reuen maar dat zijn geen lieverdjes.

Wat is jullie ervaring?
Gina is mijn enige amerikaan geweest en zij was een verschrikkelijke blafferd. Niet stil te krijgen. Ze deed het overigens alleen buitenshuis en dan was ze zo vol enthousiasme dat ze d'r bek niet kon houden. Zo'n lekker hard en schel blafje die zeer deed aan je oren. :schrik:
Mijn amerikaan blaft ook heel erg veel buiten als ze los is en een amerikaan bij de uitlaatservices is ook een behoorlijke blafmachine. Maar ik ben erg blij met haar karakter, ze is erg baasgericht, trouw, actief en ze heeft toch een slecht verleden, maar volledig bijgetrokken. Ik raad iedereen een amerikaan aan :lol1:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Door de richting waarin de engelse collie zich ontwikkelt was de collie van mijn verlanglijstje af gegleden, maar... ik ben weer helemaal verliefd!!!!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef::80: :80: :80: :80: :80:

waar vinden die dit soort collie's :eek: ?

die donna, wat een plaatje :I: !!

en dan zo'n aktievelingen, leuk zeg!!

iemand 4 hovawarten, een boosje en een portoegeisje? ik stap over op vombopparderhammercollies :cheer: !

Ik vind het zo grappig dat mensen er nu pas achter komen dat er echt-heus waar! werkende collies bestaan.
't Is even zoeken, geef ik toe, maar in de meest Amerikaanse lijnen zit heel veel werklust. Dat vond ik trouwens het meest frustrerende voor Gina. Die wilde zó verschrikkelijk graag, had er de slimheid en de drive voor maar haar lijf kon het helaas niet.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ze hebben hun eigen lijn, maar importeren ook vanuit Amerika. Hun laatste aanwinst, Lakota, is van de Silver Cloudkennel uit Amerika en wordt weer ingezet als dekreu.

Ik zit trouwens heel vaak verlekkerd te kijken naar Amerikaanse kennels. 't Is dat ik geen pup meer wil en dat het nogal prijzig is om 'even' naar Amerika te gaan om daar een collie te halen, maar anders wist ik het wel.
Qua gezondheid vind ik de Amerikaan ook beter dan het Engelse type dat je vaak hier vindt. Er is toch erg veel inteelt en je ziet bij de 'grote' fokkers in de Benelux toch in de stambomen elke keer weer dezelfde namen opduiken.
Aan de ene kant is het goed dat de collie niet zo populair is, aan de andere kant betekent het ook dat iedereen zo ongeveer in dezelfde genenpoel zit te vissen en dat er toch erg weinig outcrosses zijn plaatsvinden. De genenpoel in Amerika is toch vele malen groter.
Afbeelding
Nathalie VH
geregistreerd lid

Hmm ik wou foto's toevoegen maar het lukt precies niet zo goed? in het bericht plakken gaat niet...?
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik ben dus ook helemaal weg van de bopparderhamm collie's....vandaar ook de foto van Barones die ik plaatste. Ook ik hield niet zo van de tri's.....maar nu :I: :I:
Over een aantal jaar komt er hier wel ééntje.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”