Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*Tring Tring*

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

fietsbel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Husky
Greyhound
Aantal honden: 2

*Tring Tring*

Ongelezen bericht door fietsbel »

oi allemaal,

Ik ben Fietsbel, ook wel in de volksmond Wesley genoemdt.
Leeftijd: 23 jaar (12-10 jarig)
Relatie: Met Gaby die binnenkort hier ook te vinden zal zijn!
Huisdieren:1 hond Xela en een deeltijd hond Romy!
Houdt van: Informatie op te zoeken/ uit te wisselen wat betreft huisdieren, muziek, jongeren en offcourse hou ik van Gaby en de dieren!
Houdt niet van: Mensen die niet weten waar een forum voor uitgevonden is, (een discussie vorm krijgt discussies met zich mee), Mensen die zich anders voordoen dan dat ze zijn enzv enzv.
Foto: Helaas! Niemand heeft ooit een foto gezien van de fietsbel op andere fora's en dit hou ik liever ook zo.

Indien iemand nog vragen heeft, of toch meer wilt weten post het hieronder.

Groetjes,
Fietsbel

Xela voorstellen!
Naam: Je schrijft Xela maar zegt Seela
Bijnaam: ze noemen me ook wel: Seeltje, Seel,Sjaal
Ras: Ik ben een Alaskan Husky
Leeftijd: ik ben al 2 jaar en 1 maand
Geslacht: ik ben een teefje
Kleur: wit-grijs ben ik en ook een heeeeel klein beetje een bruine gloed
Gewicht: 20KG
Lievelings eten: Alles wat de mensen ook eten alleen ik krijg het nooit!
Dit lust ik niet: Ik moet eerlijk bekennen dat ik alles lust!
Hier slaap ik: In de bench, Bank, Kussen.
Favo speeltje: Romy en de andere hondjes vind ik veel leuker dan speeltjes
Favo bezigheid: Aandacht trekken doe ik graag en lekker los rennen! En ook zwemmen!
Dit doe ik om aandacht te trekken: Op mijn baasjes springen en ook op bed en de bank alleen dan word ik weg geduwt :(
Mijn favo hondensnoepje: Rodi worst in stukkies en andere snoepjes als ze maar een beetje zacht zijn
Ik ben bang voor: nou bang niet maar vind nieuwe mensen wel een klein beetje spannend, zeker als ze me willen aaien.
Dit stukje van mijn karakter maakt mij speciaal: Mijn baasjes vinden dat ik best goed luister ookal ben ik een beetje (volgens de baasjes niet een beetje maar een beetje boel) een ongeleid projectiel als ik niet aan het werk ben.
Hieraan ben ik te herkennen(uiterlijk): de bruine gloed over mijn vacht en mijn heeel licht blauwe oogjes die bijna wit zijn
Ik ben het liefst als ik: speel met andere hondjes
Ik woon samen met: Wesley mijn baasje en wij gaan in de weekenden of soms een hele week naar vrouwtje Gaby & Romy toe!
Hoe kom je aan je hond: mijn baasje heeft mij helemaal uit tilburg gehaald want mijn oude baasjes hadden geen tijd meer voor mij. Ook had ik er totaal geen fijn leven in de bench en was ik sterk vermagerd.

Afbeelding
Vriendjes worden Xela?

Afbeelding
Sneeuw/IJspret is altijd leuk! Maar jezelf bekijken tijdens het spelen op het ijs is nog veel leuker! Hier rende ik voor het eerst op het ijs en was het mijn eerste kennismaking ermee! Best leuk want nu ga ik er iedere dag op!

Afbeelding
Stoeien , Springen, Rennen is Romy & Xela hun favoriete bezigheid! Dit is een foto met alles in 1 pakket!

Deze foto's zijn gemaakt door Gaby! Dat is Xela, Romy en Fietsbel zijn vrouwtje!
wanneske
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
Aantal honden: 5

Re: *Tring Tring*

Ongelezen bericht door wanneske »

welkom op het forum
hele leuke voorstelling
fietsbel
geregistreerd lid
Greyhound

Bedankt!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

fietsbel schreef:oi allemaal,

Ik ben Fietsbel, ook wel in de volksmond Wesley genoemdt.
Leeftijd: 23 jaar (12-10 jarig)
Relatie: Met Gaby die binnenkort hier ook te vinden zal zijn!
Huisdieren:1 hond Xela en een deeltijd hond Romy!
Houdt van: Informatie op te zoeken/ uit te wisselen wat betreft huisdieren, muziek, jongeren en offcourse hou ik van Gaby en de dieren!
Houdt niet van: Mensen die niet weten waar een forum voor uitgevonden is, (een discussie vorm krijgt discussies met zich mee), Mensen die zich anders voordoen dan dat ze zijn enzv enzv.
Foto: Helaas! Niemand heeft ooit een foto gezien van de fietsbel op andere fora's en dit hou ik liever ook zo.

Indien iemand nog vragen heeft, of toch meer wilt weten post het hieronder.

Groetjes,
Fietsbel

Xela voorstellen!
Naam: Je schrijft Xela maar zegt Seela
Bijnaam: ze noemen me ook wel: Seeltje, Seel,Sjaal
Ras: Ik ben een Alaskan Husky
Leeftijd: ik ben al 2 jaar en 1 maand
Geslacht: ik ben een teefje
Kleur: wit-grijs ben ik en ook een heeeeel klein beetje een bruine gloed
Gewicht: 20KG
Lievelings eten: Alles wat de mensen ook eten alleen ik krijg het nooit!
Dit lust ik niet: Ik moet eerlijk bekennen dat ik alles lust!
Hier slaap ik: In de bench, Bank, Kussen.
Favo speeltje: Romy en de andere hondjes vind ik veel leuker dan speeltjes
Favo bezigheid: Aandacht trekken doe ik graag en lekker los rennen! En ook zwemmen!
Dit doe ik om aandacht te trekken: Op mijn baasjes springen en ook op bed en de bank alleen dan word ik weg geduwt :(
Mijn favo hondensnoepje: Rodi worst in stukkies en andere snoepjes als ze maar een beetje zacht zijn
Ik ben bang voor: nou bang niet maar vind nieuwe mensen wel een klein beetje spannend, zeker als ze me willen aaien.
Dit stukje van mijn karakter maakt mij speciaal: Mijn baasjes vinden dat ik best goed luister ookal ben ik een beetje (volgens de baasjes niet een beetje maar een beetje boel) een ongeleid projectiel als ik niet aan het werk ben.
Hieraan ben ik te herkennen(uiterlijk): de bruine gloed over mijn vacht en mijn heeel licht blauwe oogjes die bijna wit zijn
Ik ben het liefst als ik: speel met andere hondjes
Ik woon samen met: Wesley mijn baasje en wij gaan in de weekenden of soms een hele week naar vrouwtje Gaby & Romy toe!
Hoe kom je aan je hond: mijn baasje heeft mij helemaal uit tilburg gehaald want mijn oude baasjes hadden geen tijd meer voor mij. Ook had ik er totaal geen fijn leven in de bench en was ik sterk vermagerd.

Afbeelding
Vriendjes worden Xela?

Afbeelding
Sneeuw/IJspret is altijd leuk! Maar jezelf bekijken tijdens het spelen op het ijs is nog veel leuker! Hier rende ik voor het eerst op het ijs en was het mijn eerste kennismaking ermee! Best leuk want nu ga ik er iedere dag op!

Afbeelding
Stoeien , Springen, Rennen is Romy & Xela hun favoriete bezigheid! Dit is een foto met alles in 1 pakket!

Deze foto's zijn gemaakt door Gaby! Dat is Xela, Romy en Fietsbel zijn vrouwtje!

welkom wesley
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Fietsbellen zijn altijd handig, welkom!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

welkom op het forum
mooi hondje heb je.
Afbeelding
Jelly
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jelly »

welkom',
leuk om te lezen,prachtige hondjes
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Welkom!!! Wat een prachtige hond heb je!!

Ik kan het niet laten om het te zeggen: IJs is levensgevaarlijk voor honden! Niet alleen kunnen ze lelijk uitlgijden en iets breken, maar ook kennen ze het gevaar van te dun ijs niet. En een hond die door het ijs zakt, kan zichzelf nooit meer redden! Ieder jaar vinden er weer honden een akelige verdrinkingsdood doordat ze door te dun ijs zijn gezakt...
Zie DIT topic!
RIP Cena :roos:
    Lizzie.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

SannePP schreef:Welkom!!! Wat een prachtige hond heb je!!

Ik kan het niet laten om het te zeggen: IJs is levensgevaarlijk voor honden! Niet alleen kunnen ze lelijk uitlgijden en iets breken, maar ook kennen ze het gevaar van te dun ijs niet. En een hond die door het ijs zakt, kan zichzelf nooit meer redden! Ieder jaar vinden er weer honden een akelige verdrinkingsdood doordat ze door te dun ijs zijn gezakt...
    Zie DIT topic!
    helemaal met je eens :ok: een spier is zo gescheurd :(:
    welkom fietsbel :mrgreen:
    Afbeelding
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Welkom Wesley, ik ben heel nieuwsgierig naar de herkomst van je nickname.
    CharellBC
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Boomer 04-11-2011
    Cairn terriër 27-09-2002

Ongelezen bericht door CharellBC »

Welkom Fietsbel :D
    Groetjes Charell, Charo en Balto
    Afbeelding
    Branka
    moderator
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

->Chanty<- schreef:
    SannePP schreef:Welkom!!! Wat een prachtige hond heb je!!

Zie DIT topic!
    helemaal met je eens :ok: een spier is zo gescheurd :(:
    welkom fietsbel :mrgreen:
    Spier gescheurd mag je nog in je handjes knijpen. Als je dat topic leest realiseer je je dat het echt veel erger kan.

Maar in ieder geval welkom op het forum. Ben ook nieuwsgierig naar de herkomst van de forumnaam.
    Afbeelding
    fietsbel
    geregistreerd lid
    Greyhound

Even naar aanleiding van de ijs opmerkingen.
    Heel logisch dat mensen hierover vallen, echter krijgt Xela hier een training in gezien ik in mijn voorstel rondje al had neergezet dat ik dus hondengeleider ben. Als er iets gebeurt moet zij ook op situaties kunnen reageren waarbij veel ijs ligt. Als zij niet getraind is krijg je dus JUIST de blessures ;-)! Met een normale hond zou ik het persoonlijk ook niet doen!

De herkomst van mijn nickname gebruik ik al sinds mijn 12de.
    Van mijn 11de tot mijn 12de noemde ik mijzelf altijd al Deurbel.
    Echter vond ik deze totaal niet bij mezelf passen en nam ik de naam Fietsbel aan omdat mijn oude school genoten mij zo altijd noemde.
    Dit komt omdat mijn fietsbellen altijd werden gestolen en ik hier altijd flink boos over was gezien er altijd controle 1x in de maand op de hoek van de school stond. En dan kwam ik weer binnen met een bekeuring.

Voor de rest bedankt voor het warme welkom!
    Hopelijk word ik toegelaten tot de vaste gebruikers groep waardoor ik ook meer kan posten ;-)!
    Groetjes!
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

fietsbel schreef:
    Hopelijk word ik toegelaten tot de vaste gebruikers groep waardoor ik ook meer kan posten ;-)!
    Groetjes!

Gewoon een paar dagen geduld hebben en je kan overal posten.
    Welkom, originele binnenkomer heb je, en mooie honden :ok:
    fietsbel
    geregistreerd lid
    Greyhound

Bedankt!
    Zojuist ontdekt dat we gezellig mee kunnen posten ;)!
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

oh? Dan mag jij sneller dan ik mocht :wink:
    Nou veel plezier.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik kon nergens terug vinden dat je hondengeleider bent? Vertel!!! Wat houdt dat in voor jou en voor Xela?
    RIP Cena :roos:
      fietsbel
      geregistreerd lid
      Greyhound

Dee schreef:oh? Dan mag jij sneller dan ik mocht :wink:
      Nou veel plezier.
      Haha, sorry! Ik maak de keuzes niet!
      Bedankt voor je plezier wens!
      SannePP schreef:Ik kon nergens terug vinden dat je hondengeleider bent? Vertel!!! Wat houdt dat in voor jou en voor Xela?
      Las het zojuist terug, staat een beetje wazig inderdaad.
      Xela is een beveiligingshond en word momenteel ingezet in Leiden/ omstreken en diverse festivals.
      Hierbij doet ze aanhouding, pakwerk enzovoort.
      Ik zelf ben meer fan van het aanhouden (grommen / blaffen en in een hoekje douwen)
      Xela is een ster in het uitvoeren van haar werkzaamheden en loopt vol trots keer op keer rond zodra ik haar uit de auto haal.
      Momenteel train ik nog verder om haar vaardigheden te verbeteren of aanpassingen toe te voegen.
      Ondertussen wil ik een opleiding volgen bij de politie dat ik eventueel haar ook als M.E. hond zou kunnen inzetten
      (om even in leken taal te blijven praten ;-)!)
      crutz
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
      Aantal honden: 7
      Contacteer:

*Tring Tring*

Ongelezen bericht door crutz »

fietsbel schreef:
      SannePP schreef:Ik kon nergens terug vinden dat je hondengeleider bent? Vertel!!! Wat houdt dat in voor jou en voor Xela?
      Xela is een beveiligingshond en word momenteel ingezet in Leiden/ omstreken en diverse festivals.
      Ik zelf ben meer fan van het aanhouden (grommen / blaffen en in een hoekje douwen)
      Xela is een ster in het uitvoeren van haar werkzaamheden en loopt vol trots keer op keer rond zodra ik haar uit de auto haal.
      Momenteel train ik nog verder om haar vaardigheden te verbeteren of aanpassingen toe te voegen.
      Ondertussen wil ik een opleiding volgen bij de politie dat ik eventueel haar ook als M.E. hond zou kunnen inzetten
      Apart, weet wel dat de NBvdD vlgns mij geen rassen lijst heeft, maar met een husky???

Daarnaast schrijf je dat ze een beetje bang is voor vreemde mensen, lijkt me niet ideaal in beveiligingswerk...of mag ze van jou van angst bijten?

& "in leken taal" voorbereiden voor de ME???? Dan zal je zelf eerst voldoende straat ervaring op moeten doen voordat je mag gaan denken met een hond te gaan werken & als t zover is kopen zij een hond voor je aan, vaak met PH1 certificaat & dat kan jij met je hond nooit halen ivm t ras...
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:
      fietsbel schreef:
      Apart, weet wel dat de NBvdD vlgns mij geen rassen lijst heeft, maar met een husky???

Daarnaast schrijf je dat ze een beetje bang is voor vreemde mensen, lijkt me niet ideaal in beveiligingswerk...of mag ze van jou van angst bijten?

& "in leken taal" voorbereiden voor de ME???? Dan zal je zelf eerst voldoende straat ervaring op moeten doen voordat je mag gaan denken met een hond te gaan werken & als t zover is kopen zij een hond voor je aan, vaak met PH1 certificaat & dat kan jij met je hond nooit halen ivm t ras...
      Hij zal wel een beetje voor spek en bonen mee mogen doen. :wink:
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      crutz
      Zeer actief
      Contacteer:

*Tring Tring*

bouvierpoedel schreef:
      crutz schreef:
      fietsbel schreef:

Hij zal wel een beetje voor spek en bonen mee mogen doen. :wink:
      Nah zal wel meevallen. De boetes voor werken met een ongecertificeerde hond zijn niet heel laag....
      bouvierpoedel
      Zeer actief

Oh vertel eens.?
      Wist niet dat daar boetes tegenover stonden.?
      crutz
      Zeer actief
      Contacteer:

*Tring Tring*

bouvierpoedel schreef:Oh vertel eens.?
      Wist niet dat daar boetes tegenover stonden.?
      Nou heel simpel, je moet zelf hè beveiligings papieren hebben & je moet als combinatie iedere 2 jaar (voor de NBvdD) of iedere 4 jaar (KNPV toetsing, moet de hond eerst een KNPV certificaat hebben) getoetst worden/examen doen.
      Minhie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

fietsbel schreef:Even naar aanleiding van de ijs opmerkingen.
      Heel logisch dat mensen hierover vallen, echter krijgt Xela hier een training in gezien ik in mijn voorstel rondje al had neergezet dat ik dus hondengeleider ben. Als er iets gebeurt moet zij ook op situaties kunnen reageren waarbij veel ijs ligt. Als zij niet getraind is krijg je dus JUIST de blessures ;-)! Met een normale hond zou ik het persoonlijk ook niet doen!

De herkomst van mijn nickname gebruik ik al sinds mijn 12de.
      Van mijn 11de tot mijn 12de noemde ik mijzelf altijd al Deurbel.
      Echter vond ik deze totaal niet bij mezelf passen en nam ik de naam Fietsbel aan omdat mijn oude school genoten mij zo altijd noemde.
      Dit komt omdat mijn fietsbellen altijd werden gestolen en ik hier altijd flink boos over was gezien er altijd controle 1x in de maand op de hoek van de school stond. En dan kwam ik weer binnen met een bekeuring.

Groetjes!
      Wat voor training nou weer. Kan jou hond dan het verschil zien tussen dun en dik ijs? Hondjelief zal er maar doorheenzakken en een shock krijgen vanwege de kou.
      Ik zou er echt mee oppassen.

Verder welkom op het forum.
      Afbeelding
      Turrie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Ghihihihi.... Welkom!
      bouvierpoedel
      Zeer actief

Turrie schreef:Ghihihihi.... Welkom!
      Waarom loop jij nu weer te giechelen. :engel:
      Turrie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

bouvierpoedel schreef:
      Niets hoor.. :engel:
      bouvierpoedel
      Zeer actief

Turrie schreef:
      bouvierpoedel schreef:
      Niets hoor.. :engel:
      Zo maar. :mann:
      bouvierpoedel
      Zeer actief

:pop: :wink:
      Elmo/maureen
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

het 1e wat in mij op komt is nico :schrik:

Welkom trouwens :mrgreen: