Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen & gelijk een vraag over mijn ziek hondje

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Doggie2
geregistreerd lid
Aantal honden: 0

Voorstellen & gelijk een vraag over mijn ziek hondje

Ongelezen bericht door Doggie2 »

Hallo,

Ik stel me ook maar eens voor. Ik ben sinds gisteren lid geworden hier.
Ik ben 21 jaar oud, en heb een West Highland White Terriër van 12 jaar oud. Die momenteel doodziek is.

Momenteel heb ik een hond, en wilde eigenlijk een vraag plaatsen, maar ik kan nog geen topic openen in een ander board!
Dus bij deze mijn vraag hier alvast.

Mijn hond is enorm ziek, wat er precies aan de hand is weten we nog niet. We ziten te wachten op de Echo die we Maandag om 16.00 door een internist gemaakt zal worden.
Vanaf vorige week Maandag weten we dat hij enorm ziek is, doordat we naar een andere dierenarts gegaan zijn. De grote eiwitwaarde moet 22 zijn, en bij mijn hondje was dit 10! :80:
Nu zijn we vaste klant bij de nieuwe dierenarts om hem in de gaten te houden tot Maandag, en vanmorgen hebben we morfine mee gekregen voor hem. Zij heeft hem zelf vanmorgen een injectie (Morfine) gegeven, maar sindsdien drinkt en eet hij niet als ik het hem aanbied!
Ik maak me vooral zorgen omdat hij niks meer drinkt, hij slaapt alleen maar (omdat hij natuurlijk suf is van de Morfine) en kreunt veel. Kreunen zou toch niet mogen van de pijn neem ik aan?
Ik heb net al de weekend-arts gebeld, en die zei dat we even moesten afwachten tot de Morfine uitgewerkt is. Maar ik vind het een slecht teken dat hij in een keer NIKS meer drinkt. Aangezien hij ook al aan de pretnison zit, en daarvan krijgt hij juist meer dorst, dus de afgelopen dagen heeft hij enorm gedronken, en nu niks meer.
Ik weet niet of jullie ervaring hebben met Morfine voor een hond? Maar moet ik me nu zorgen gaan maken omdat hij ook niks drinkt? Of komt dat zodadelijk terug als de Morfine uitgewerkt is?
dagmar88
Zeer actief

Re: Voorstellen & gelijk een vraag over mijn ziek hondje

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou er onmiddellijk mee naar een dierenarts gaan.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik zou voor de zekerheid even de DA bellen om te vragen of het kwaad kan. Toen mijn hondje vorige maand geoppereerd was en pijnstilling kreeg, heeft hij ook een paar dagen niks gedronken. We hebben hem toen dwangmatig drinken in zijn mondje gespoten met een klein spuitje. Ook hebben we hem andere vochtige dingen behalve water aangeboden, zoals bouillon en melk. Dat lustte hij wel een paar slokjes steeds.
Wat vreselijk rot dat je hondje zo ziek is. Wat heeft hij? Of wat geeft hij aan? Waar zit de pijn?

Heel veel sterkte! Het valt niet mee om je maatje zo ziek te zien :(
RIP Cena :roos:
    Doggie2
    geregistreerd lid

dagmar88 schreef:Ik zou er onmiddellijk mee naar een dierenarts gaan.
    Ja ik heb de weekend-arts straks gebeld, maar zij zei dat we moesten afwachten. Maar het lijkt me gewoon niet goed omdat hij niet drinkt en veel kreunt.
    Net even gewandeld voor zover het ging met hem, en hij plastte maar een heel klein beetje!
    Maar ik zal de dierenarts nogmaals bellen!
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als je hond niet wil drinken, en de DA vind dat je nog even moet aankijken.
    Dan zou ik inderdaad met een spuitje drinken gaan geven, mocht je dat niet hebben, kun je ook een nat washandje gebruiken.
    Sterkte en succes :ok:
    Afbeelding
    Doggie2
    geregistreerd lid

SannePP schreef:Ik zou voor de zekerheid even de DA bellen om te vragen of het kwaad kan. Toen mijn hondje vorige maand geoppereerd was en pijnstilling kreeg, heeft hij ook een paar dagen niks gedronken. We hebben hem toen dwangmatig drinken in zijn mondje gespoten met een klein spuitje. Ook hebben we hem andere vochtige dingen behalve water aangeboden, zoals bouillon en melk. Dat lustte hij wel een paar slokjes steeds.
    Wat vreselijk rot dat je hondje zo ziek is. Wat heeft hij? Of wat geeft hij aan? Waar zit de pijn?

We weten niet wat hij heeft. Onze oude dierenarts heeft telkens gezegd "voedselallergie" maar hij werd zieker en zieker. Van November tot vorige week Maandag ruim 1kg afgevallen (hij woog nu nog maar 7.1kg).
    Nieuwe dierenarts heeft hem gelijk op Junior voeding gezet om die eiwitten erbij te krijgen.
    Ze weten zeker dat er iets in z'n buikje mis is, maar wat weten ze nog niet. Daarom gaan ze de echo maken. Toen de dierenarts vanmorgen in z'n buikje aan het voelen was en drukte in de buurt van zijn lever reageerde hij heftig. Dus waarschijnlijk zal er daar iets zitten?
    Ik heb geprobeerd brokjes nat te maken, hij eet niet. Blikvoer..eet hij ook niet. Hij draait z'n hoofdje weg en loopt gewoon weg.
    Als hij rondloopt te huilen en piepen en als ik hem 'n beetje wilt aaien/masseren loopt hij weg. Hij kijkt me met zo'n blik aan van:"Help me!" ik weet ook niet meer wat ik moet doen :cry: ik vind het vreselijk dit!

Maar die tip van Thom ga ik ook zeker opvolgen met een washandje!
    Dankjewel voor jullie lieve reacties en tips!
    freskin
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wat naar dat hij zich zo ziek voelt.......je staat zo machteloos, he?

Je kan hem ook proberen met een theelepeltje voorzichtig wat lauw water in zijn bekje te laten lopen. Dan trek je voorzichtig met je duim zijn mondhoekje open en laat er een theelepeltje vocht in lopen. Niet teveel achter elkaar. Al is het eerst maar 1 theelepeltje. Je kan bijvoorbeeld ieder half uur wat lauw vocht toedienen. Zo droogt hij in ieder geval niet uit.
    Heel veel sterkte en beterschap met hem.

En vertrouw je het niet, gewoon de weekend arts bellen en er op staan dat je langs wilt komen, hoor.
    Misschien moet hij wel even aan een infuus met medicatie of vocht. Sterkte! :J:
    groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
    Hutsje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Doggie2 schreef:
    SannePP schreef:Ik zou voor de zekerheid even de DA bellen om te vragen of het kwaad kan. Toen mijn hondje vorige maand geoppereerd was en pijnstilling kreeg, heeft hij ook een paar dagen niks gedronken. We hebben hem toen dwangmatig drinken in zijn mondje gespoten met een klein spuitje. Ook hebben we hem andere vochtige dingen behalve water aangeboden, zoals bouillon en melk. Dat lustte hij wel een paar slokjes steeds.

We weten niet wat hij heeft. Onze oude dierenarts heeft telkens gezegd "voedselallergie" maar hij werd zieker en zieker. Van November tot vorige week Maandag ruim 1kg afgevallen (hij woog nu nog maar 7.1kg).
    Nieuwe dierenarts heeft hem gelijk op Junior voeding gezet om die eiwitten erbij te krijgen.
    Ze weten zeker dat er iets in z'n buikje mis is, maar wat weten ze nog niet. Daarom gaan ze de echo maken. Toen de dierenarts vanmorgen in z'n buikje aan het voelen was en drukte in de buurt van zijn lever reageerde hij heftig. Dus waarschijnlijk zal er daar iets zitten?
    Ik heb geprobeerd brokjes nat te maken, hij eet niet. Blikvoer..eet hij ook niet. Hij draait z'n hoofdje weg en loopt gewoon weg.
    Als hij rondloopt te huilen en piepen en als ik hem 'n beetje wilt aaien/masseren loopt hij weg. Hij kijkt me met zo'n blik aan van:"Help me!" ik weet ook niet meer wat ik moet doen :cry: ik vind het vreselijk dit!

Maar die tip van Thom ga ik ook zeker opvolgen met een washandje!
    Dankjewel voor jullie lieve reacties en tips!
    waarom is er niet meteen een echo gemaakt?
    Afbeelding
    Doggie2
    geregistreerd lid

@ Hutsje: Er is niet gelijk een echo gemaakt, omdat ze wilden dat er een Internist bij was. Die moest uit Wageningen komen (de Internist zou naar de dierenartsenpraktijk komen) en ze had al een heel druk schema, het eerste plekje wat ze had is Maandag 16.00.
    Opzich toen we afgelopen Maandag die afspraak maakte ging het nog redelijk goed met hem, maar afgelopen dagen is het langzaamaan achteruit gegaan.

Ik wil jullie enorm bedanken voor jullie lieve berichtjes, maar vooral de goede tips. :J: :flower:
    Inmiddels is de Morfine aan het uitwerken en ik merk dat mijn lieve schat beetje bij beetje opknapt. Hij heeft zelfs een paar slokjes water gedronken uit zichzelf!!!! En een bakje voer gegeten :I: ik was zo trots op mijn kleine ventje!
    Nu ligt hij lekker naast me op de bank, en ik merk dat hij lekker ontspannen ligt. Vanavond slaapt hij lekker bij me in bed, zodat ik hem goed in de gaten kan houden!
    Ik laat het zéker nog weten hoe het nu verder gaat met hem! Dankjulliewel in ieder geval voor jullie goede tips! :flower:
    Renske
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat je hondje al weer iets gedronken heeft.
    Als je kipfilet in huis hebt, zou je dat kunnen koken en de bouillon daarvan aan je hondje geven. Veel honden drinken dat heel graag.
    Doggie2
    geregistreerd lid

Ja kipfilet hebben wij in huis, goed idee weer. Ik ga dat morgen eens doen voor hem! Kijken of hij dat lekker vind.
    Hij heeft net buiten lekker ondeugend door de sneeuw gerold heerlijk! :LOL:

Hoelang duurt het trouwens voor ik in het forum kan postten? Tot nu toe alleen nog hier namelijk. Ik word een beetje ongeduldig :lekkerpuh:
    Renske
    Zeer actief

Meestal gaat het heel snel dat je in de rest van het topic kunt posten.
    Kipfilet zelf vinden honden ook vaak erg lekker (en ze kunnen er bijna altijd goed tegen!).
    Doggie2
    geregistreerd lid

Haha oke, ik wacht in spanning af tot ik lekker kan gaan lezen en postten hier!
    Ik ga het morgen eens proberen voor hem!
    Fizgig
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Welkom hier en wat erg! Ik dacht, misschien helpt een warme kruik tegen de pijn. Ik heb een snugglesafe, verkrijgbaar op internet en in de dierenwinkel, die blijven 10 uur lang warm namelijk. Beterschap!
    freskin
    Zeer actief

Doggie2 schreef:@ Hutsje: Er is niet gelijk een echo gemaakt, omdat ze wilden dat er een Internist bij was. Die moest uit Wageningen komen (de Internist zou naar de dierenartsenpraktijk komen) en ze had al een heel druk schema, het eerste plekje wat ze had is Maandag 16.00.
    Opzich toen we afgelopen Maandag die afspraak maakte ging het nog redelijk goed met hem, maar afgelopen dagen is het langzaamaan achteruit gegaan.

Ik wil jullie enorm bedanken voor jullie lieve berichtjes, maar vooral de goede tips. :J: :flower:
    Inmiddels is de Morfine aan het uitwerken en ik merk dat mijn lieve schat beetje bij beetje opknapt. Hij heeft zelfs een paar slokjes water gedronken uit zichzelf!!!! En een bakje voer gegeten :I: ik was zo trots op mijn kleine ventje!
    Nu ligt hij lekker naast me op de bank, en ik merk dat hij lekker ontspannen ligt. Vanavond slaapt hij lekker bij me in bed, zodat ik hem goed in de gaten kan houden!
    Ik laat het zéker nog weten hoe het nu verder gaat met hem! Dankjulliewel in ieder geval voor jullie goede tips! :flower:
    Trouwens: Nog van harte welkom op het forum! :wink:

Wat fijn dat jullie hond weer een klein beetje opknapt! (hoe heet hij?) Het is een goed teken dat hij wat eet en drinkt! :ok:
    Ik hoop dat de echo maandag geen hele rare dingen laat zien. Misschien iets met de lever, een ontsteking? Omdat het pijn deed toen de da er op drukte... Ik zal voor jullie duimen dat het niets ernstigs is! :ok:
    groetjes, ingrid

Doggie2
    geregistreerd lid

Dankjullie wel voor alle steun en alle tips die jullie gegeven hebben.
    Ik heb ze ook gelijk opgevolgd, maar ik heb slecht nieuws.

Vannacht heb ik mijn lieve hondje op mijn kamer laten slapen, ben 2 keer opgestaan om hem wat water te geven, en te laten plassen. Rond 7 of 8 uur werd hij enorm ongedurig en heb ik hem opgetild en in mijn bed gelegd. Waarop hij zowat in me kroop en rustig ging slapen. Zo hebben we een uurtje samen in mijn bed gelegen.
    Toen ik daar naast hem lag besefte ik me dat ik dit niet wilde..we konden hem dit niet meer aan doen! Willen we dit nog wel tot Maandag 16.00? Hij heeft zóveel pijn.
    Om 8.30 opgestaan en hem eten gegeven wat hij goed at, en daarna een pijnstiller gegeven (geen Morfine meer).
    Toen mijn ouders beneden waren hebben we overlegd wat we wilden doen, en ik gaf aan dat ik dit niet meer wilde. Hij had teveel pijn om nog te wachten tot Maandag.
    12.00 is de dierenarts aan huis gekomen, en heeft hem laten inslapen. Hij is heel rustig ingeslapen gelukkig.
    Enorm verdriet, heb de hele dag alleen maar lopen huilen en huilen! Maar ik besef dat het beter is voor mijn lieve hondje, we konden hem dit niet meer aandoen.
    Na veel gehuild te hebben besef ik dat dit de juiste keuze is geweest.

Afbeelding
    :J: Ik wilde alles eraan doen om hem te helpen, maar we konden hem niet meer beter maken, dit was de enige manier om hem echt te helpen!!

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle steun en alle tips :flower: :flower: :flower:
    Yvet
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik wens jou heel veel sterkte en kracht om dit groot verlies te dragen :roos:
    Rust zacht lieve Tommie :I:
    Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
    viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
    Doggie2
    geregistreerd lid

Dankjewel Yvet :flower: Hij heeft nu eindelijk rust.
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sterkte................. :roos:
    Afbeelding
    freskin
    Zeer actief

Wat verdrietig......jullie hebben een goede beslissing genomen. Je kan hem niet laten lijden. Wat een mooie foto van Tommie....

Heel veel sterkte :roos:

Dag lieve Tommie.....rust zacht.... :cry:

*edit: toevoeging
    groetjes, ingrid

Barbara1972
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

heel veel sterkte
    Afbeelding
    Fizgig
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O wat erg! Ik dacht wel toen ik het las, die is flink ziek. Hij was ook al 12 jaar oud, een respectabele leeftijd natuurlijk. Veel sterkte met het verlies! Ik heb toen mijn hondje overleed, veel op dit forum gezeten, om mijn verdriet te delen, het hielp mij erg goed. Dus misschien is dat voor jou ook een idee, hier zijn in ieder geval veel mensen die weten hoe je je voelt. Sterkte.
    Doggie2
    geregistreerd lid

Owh dankjewel allemaal, jullie lieve berichtjes doen me enorm goed.
    Ja we weten dat het de juiste keus is geweest, maar het is vreselijk stil in huis geworden :cry: M'n lieve kleine mannetje die niet meer rondtrippelt. Maar voor hem is het beter. Het is goed zo, ik heb er vrede mee.
    Mama Sanneke
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Sterkte met het verlies van Tommie. :roos:
    Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
    Afbeelding
    Ik ben gewoon mezelf
    Renske
    Zeer actief

Wat is dit nog snel gegaan :(. Heel veel sterkte met het verlies :roos:.
    patricia
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Havanezer
    Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Sterkte :roos:
    Groetjes Patries
    Afbeelding
    Ptje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Veel te snel nog ja, het zal nog een hele poos duren voor je het verwerkt hebt maar je deed het tenslotte voor je hondje zelf en soms moet je zulke keuzes maken, hoe erg het ook is.
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie Tommie :roos:
    AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
    Chihuahua-paws
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

wilde je welkom heten.
    heb even alles gelezen en werd er even stil van.

Heel veel sterkte :roos:
    It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
    Pemba
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heel veel sterkte met het verlies van Tommie :roos:
    Afbeelding
    meg1986
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Toen ik begon met dit topic lezen moest ik direct aan mijn eigen westie denken, zelfde klachten, afvallen, piepen, buikpijn, niet drinken en in opwellingen wel.. Ik wilde bijna de teksten overslaan tot ik die grote foto zag en dacht..Oeh... en ik las en toen draaide mijn maag om... wat erg... :( ik vind het heel knap dat je de keuze hebt gemaakt om hem te verlossen, want ik weet hoe verdomt moeilijk dat is als je eigenlijk niet precies weet wat er gaande is..

Ik hoop dat je de aankomende tijd een beetje rust kan vinden dit alles te verwerken... Als er wat is mag je altijd een pb sturen..

Liefs, Meg

PS: hoop niet dat dit verkeerd valt, maar heeft de dierenarts toevallig nog gevoeld wat er aan de hand was, of wilde je dat niet weten? ik bedoel toen hij al weg was, en dus geen pijn meer had. Ik wilde dat bijv. heel graag weten, en dus ook een stukje bevestiging voor mijzelf of ik de juiste keuze had gemaakt...
    Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
    Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”