Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vachtgroei bevorderen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

vachtgroei bevorderen

Ongelezen bericht door Annemieb »

Raisah wordt volgende week al een jaar
ze is een engelse cocker spaniel, black en tan
Ik begin me nu wat zorgen te maken voor de volgende shows, want
Raisah heeft (bijna) geen buikhaar. Deze is heel kort, op de ander plaatsen heeft ze een goede beharing.

Zijn er supplementen of dergelijke die ik haar kan bijgeven?
Ik geef nu toch al bijna 2 maand yumega op aanraden van sommige, maar merk geen verschil, in deze periode merkte de ander wel al verschil

graag advies
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: vachtgroei bevorderen

Ongelezen bericht door jores »

de een is sneller met de beharing dan de ander, zorg gewoon dat alles in balans is qua lengte.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Zoiets kun je toch niet forceren? De ene hond is sneller "af" dan de ander...
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

ik vind het juist mooi, een kokker met niet van die idiote gordijnen overal.
maar ja, op een show kan het niet lang genoeg, geloof ik.
succes :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Annemieb
Zeer actief

ik zal inderdaad geduld moeten hebben, maar misschien was er iets dat het wat hielp ondersteunen

gordijnen tot op de grond hoeft niet, ietsje langer als nu
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat is dat toch van sommige show honden eigenaren dit is niet de eerste keer dat ik zoiets lees..
Supplementen voor haargroei,supplementen voor de diepte van de vachtkleur, speciale shampoo's voor de glans, talkpoeder voor weet ik veel wat.
Oren plakken omdat ze net uit het lood hangen? (persoonlijk vind ik dat dus belazeren want die genen geven ze wel weer door)
Neem je hond gewoon zoals die is. Het is geen knutselproject.
Je gaat je kind toch ook niet van alles geven om maar 'mooier' te worden (al geloof ik best dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen)

Ik snap het niet hoor, ik heb ook een show gelopen, ik heb voordat ik de ring in ging geprobeerd de modder van haar poten af te krijgen omdat ze net had staan te ravotten in de modder en hup de ring in
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

EschaenStefanie schreef:wat is dat toch van sommige show honden eigenaren dit is niet de eerste keer dat ik zoiets lees..
Supplementen voor haargroei,supplementen voor de diepte van de vachtkleur, speciale shampoo's voor de glans, talkpoeder voor weet ik veel wat.
Oren plakken omdat ze net uit het lood hangen? (persoonlijk vind ik dat dus belazeren want die genen geven ze wel weer door)
Je gaat je kind toch ook niet van alles geven om maar 'mooier' te worden (al geloof ik best dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen)

Ik snap het niet hoor, ik heb ook een show gelopen, ik heb voordat ik de ring in ging geprobeerd de modder van haar poten af te krijgen omdat ze net had staan te ravotten in de modder en hup de ring in
Die van mij is met modder en slootlucht de ring ingegaan. Hij had de dag ervoor nog even in een boerensloot liggen spartelen. Zijn lange haar kun je wel afspoelen, heb ik ook gedaan, maar meer niet. Niet in zo'n korte tijd. Gelukkig was het een buitenshow. :LOL: Tijdens de keuring hield de keurmeester wel haar linker wijsvinger onder haar neus. :engel: Uitslag: Beste reu.
Annemieb
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:wat is dat toch van sommige show honden eigenaren dit is niet de eerste keer dat ik zoiets lees..

Wie weet bestond er iets dat hielp, een natuurlijk product ofzo .... ik wil er ook geen chemishe troep insteken
en ik neem mijn hond hoe ze is... maar het mocht wat meer zijn.
Ik zal mijn hond er niet lelijk door vinden ofzo en ik zal zeker niet ik weet niet wat er in gaan duwwen ....
Ik zou willen dat ik ze vanuit de sloot kon meenemen naar de show
Maar dit kan niet, de dag ervoor gaat ze in bad, fohn ik ze uit, dit na een goede wandeling
en het wassen liefst zo laat mogelijk in de avond
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Hokamix bv is goed voor hun vacht.
Google maar eens op Hokamix.
Afbeelding
Joepie
Zeer actief

Wat betreft het wassen vind ik trouwen dat de vacht er beter uitziet als je dat een week van tevoren doet.
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief

Joepie schreef:Wat betreft het wassen vind ik trouwen dat de vacht er beter uitziet als je dat een week van tevoren doet.
Vind ik zelf ook, maar dan is ze weer smerig,
ze gaan hier minstens omde dag eens zwemmen, en Raisah zal ook altijd in een modderpoel rollen, zodat ze overal vuil is
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Annemieb schreef:
Joepie schreef:Wat betreft het wassen vind ik trouwen dat de vacht er beter uitziet als je dat een week van tevoren doet.
ze gaan hier minstens omde dag eens zwemmen, en Raisah zal ook altijd in een modderpoel rollen, zodat ze overal vuil is
Zolang ze dat mag zal haar vacht nooit zo lang worden als de andere cockers in de ring.
Met mijn ras is dat net zo. Prachtige lange super witte overvloedige vachten.
Ondertussen weet ik dat deze honden niet of nauwlijks buiten komen. (en hun haar wordt op bepaalse plaatsen opgebonden.
Afbeelding
gevni havanezers
Annemieb
Zeer actief

@ Blacky
een tapijt tot op de grond zal het niet worden
het moet ietsje langer worde....
de dag dat ik hun bos en zwemmen ervoor moet laten hoeft het ook niet meer van mij
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam krijgt ook een supplement....... puur omdat zijn vacht te lijden heeft gehad van 3x narcose in korte tijd en zijn bijna wekelijkse hydrotherapie......

Hij krijgt van De Groene Os.... vachtkruiden. Een pot van 200gram is dat, wat gebruikt wordt bij haar en huidproblemen.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:
Annemieb schreef:
Zolang ze dat mag zal haar vacht nooit zo lang worden als de andere cockers in de ring.
Met mijn ras is dat net zo. Prachtige lange super witte overvloedige vachten.
Ondertussen weet ik dat deze honden niet of nauwlijks buiten komen. (en hun haar wordt op bepaalse plaatsen opgebonden.
dat ben ik niet met je eens. Als je ziet hoe lang Lance zijn vacht is.... en die mag toch echt iedere dag in het bos, veld, zwemmen enz. De vacht van jouw honden is niet te vergelijken met de vachten van een cocker of springer spaniel
groetjes Annemie

Joepie
Zeer actief

Kan je dan geen droog shampoo gebruiken dan is die vacht niet zo slap.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Bij langhaar teckels is het vaak zo dat de black and tan een mindere vacht heeft dan bijvoorbeeld de rode teckel. Vaak niet zo weelderig en soms ook krullerig.
Misschien is zoiets bij de Cocker ook wel aan het handje?

de black and tan zit meestal erg goed in vacht bij de cocker
groetjes Annemie

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

EschaenStefanie schreef: Oren plakken omdat ze net uit het lood hangen? (persoonlijk vind ik dat dus belazeren want die genen geven ze wel weer door)
showen is een schoonheidswedstrijd. Daar doe je dan ook je best voor, vind ik. Geplakte oren en genetica ontgaat mij even. Wie zegt dat er met een hond die het spelletje keurmeestertje-wie-is-de-mooiste-in-de-ring gefokt gaat worden? Dat gebeurt toch ook niet met iedere behendigheidshond?
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Rosita Compagner schreef:
EschaenStefanie schreef: Oren plakken omdat ze net uit het lood hangen? (persoonlijk vind ik dat dus belazeren want die genen geven ze wel weer door)
showen is een schoonheidswedstrijd. Daar doe je dan ook je best voor, vind ik. Geplakte oren en genetica ontgaat mij even. Wie zegt dat er met een hond die het spelletje keurmeestertje-wie-is-de-mooiste-in-de-ring gefokt gaat worden? Dat gebeurt toch ook niet met iedere behendigheidshond?
ik heb het idee dat er met een hond die veel uitgebracht wordt op een show ook gefokt gaat worden, waarom zou je anders zoveel geld uitgeven of dat kampioenstiteltje willen behalen en allerlei fratsen uithalen om de oren perfect te willen (tenzij je een hond hebt die officieel staande oren behoort te hebben, dan snap ik het nog ergens)
Behendigheid zie ik meer als een sport dan showen, al worden de mensen daar ook steeds fanatieker zoals op poten staan.
Maar in de behendigheid zal je niet snel geplakte oren zien :mrgreen: (geintje)
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief

of er met Raisah ooit een nest komt zal over een jaar of 2 misschien beken worden
gezondheid en kwaliteiten van mijn hond, tijd, ruimte .... er zal vanalles moeten positief zijn

Het moet geen tapijt tot op de gron dzijn voor mij, want dan zou mijn hond niet meer in debossen kunnen crossen of dagelijks een partijtje zwemmen

het moet ook nog hondwaardig zijn....
En ik wil wel iets geven, maar niet wat haar voor de rest kan schaden
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

zalmolie is goed voor de huid en vacht. puur natuur product
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”