Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuigjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Tuigjes

Ongelezen bericht door Agostini »

Ik zoek voor 1 van mijn honden een nieuw tuigje, maar ik vind helemaal niets naar mijn zin.
De twee grootste hier hebben een K9 tuigje, maar daar is mevrouwtje te fijn voor dus dat staat niet mooi.

Zijn er hier mensen die leuke sites hebben voor een mooi, origineel en betaalbaar tuigje?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Tuigjes

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik heb deze vorige week besteld, die zal vandaag bezorgd worden. Zodra ik 'm heb uitgetest laat ik wel weten of het bevalt. Hij zag er in ieder geval goed stevig uit (van het merk Hunter): http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ter/169495
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ruffwear webmaster. Niet heel goedkoop, ongeveer 60 euro, maar zit als gegoten door de vele stelmogelijkheden en super sterk.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Hurttatuigjes niks? Of anders een "op maat" laten maken?
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb een tuigje van Furka workingdogs, kan het alleen maar aanraden.
Fijne tuigjes en super service :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sita schreef:Ruffwear webmaster. Niet heel goedkoop, ongeveer 60 euro, maar zit als gegoten door de vele stelmogelijkheden en super sterk.
dit idd. super tuig!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Even een vraagje, gister voor het eerst een tuigje omgedaan bij Jura, en dat leek ze toch knap lastig te vinden. Wilde niet lopen of spelen en ging uiteindelijk op haar zij liggen. Klein stukje in huis gelopen maar ze lijkt haar evenwicht een beetje kwijt te zijn dan.

Is dat normaal en went ze hier op den duur aan? Heb het na 5 minuten afgedaan want ze was nogal beteuterd. Elke dag iets langer om laten en zo laten wennen? Of hebben jullie andere tips? Hij zat zeker niet te strak (eerder een beetje ruim) dus daar ligt het niet aan...
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

gewoon laten wennen inderdaad, bij het aandoen er een spelletje van maken met belonen, dat het tuigje leuk wordt, en aanlaten tot ze rustig doet, dan belonen en tuigje af, en dat dan steeds opbouwen.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik heb nog 2 typen Hunter tuigen te koop staan (zie rommelmarkt).
Een borsttuig met fleece voering en een Hunter Vario Ypsilon tuig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Ik heb een mooi tuig gemaakt door een mede HF-er

http://www.jjstitches.nl
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb een mooi tuig gekocht bij de Welkoop, voor Bruno en hij past ook nog goed om zijn enorme borstkas. Beige, van canvas volgens mij. Was 30 euro ofzo. Van het soort die je om de kop legt en dan een clipje voor de buikriem. Het maakt wel een beetje uit per hond welk soort tuig het makkelijkst is, en dan vooral het aandoen maakt uit, vind ik. Zo'n instapding, voor ik dat Bruno duidelijk heb gemaakt, zijn we een uur verder. Dan moet ik zelf zijn poten optillen. Shelly vindt het weer vervelend om iets over haar kop geschoven te krijgen. Die k-9 tuigen zijn ook fijn, alleen houdt Shelly niet van het geluid van klitteband. Vandaar ook, denk ik, dat ze hem doorgeknaagd heeft terwijl ze hem aan had, erg knap. Maar goed, als je dan rekening hebt gehouden met die dingen, moeten ze verder ook niet zeuren. Gewoon gaan lopen en je er niks van aantrekken van het gekonkel, zou ik zeggen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Die k-9 tuigen zijn ook fijn, alleen houdt Shelly niet van het geluid van klitteband. Vandaar ook, denk ik, dat ze hem doorgeknaagd heeft terwijl ze hem aan had, erg knap.
die werkt niet met een klittebandje?! De borstband doe je gewoon over de kop en de buikband met een kliksluiting :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

malinois schreef:
Fizgig schreef:Die k-9 tuigen zijn ook fijn, alleen houdt Shelly niet van het geluid van klitteband. Vandaar ook, denk ik, dat ze hem doorgeknaagd heeft terwijl ze hem aan had, erg knap.
die werkt niet met een klittebandje?! De borstband doe je gewoon over de kop en de buikband met een kliksluiting :19:
Die borstband is toch met klittenband. Ik heb het eens (of misschien vaker) losgemaakt door die band los te trekken. Dat was niet zo slim want toen ontwikkelde Shelly een aversie tegen dat ding. Helemaal doorgeknaagd, dus 6-7 centimeter door. Ik heb hem nog gemaakt met naald en draad maar de mooi is eraf. Ik gebruik nu een andere die geen gek geluid maakt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:
malinois schreef:
Die borstband is toch met klittenband. Ik heb het eens (of misschien vaker) losgemaakt door die band los te trekken. Dat was niet zo slim want toen ontwikkelde Shelly een aversie tegen dat ding. Helemaal doorgeknaagd, dus 6-7 centimeter door. Ik heb hem nog gemaakt met naald en draad maar de mooi is eraf. Ik gebruik nu een andere die geen gek geluid maakt.
Die hoef je niet los te maken, dat is er alleen maar om de band (eenmalig) op maat te maken... Je kunt hem toch zo over de kop trekken? Waarom zou je dan die band losmaken :denken:
Afbeelding
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Irisz schreef:Ik heb nog 2 typen Hunter tuigen te koop staan (zie rommelmarkt).
Een borsttuig met fleece voering en een Hunter Vario Ypsilon tuig.
Spijtig genoeg veel te groot voor mevrouwtje :wink:
runninggirl
Zeer actief

runninggirl schreef:Ik heb deze vorige week besteld, die zal vandaag bezorgd worden. Zodra ik 'm heb uitgetest laat ik wel weten of het bevalt. Hij zag er in ieder geval goed stevig uit (van het merk Hunter): http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ter/169495
Na twee keer kort oefenen met aanhebben vandaag echt aangetrokken, helemaal geen probleem meer, ze is helemaal gewend! Vind het echt een heel stuk prettiger in het geval dat ze toch onverwachts trekt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”