Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn naam is Sandy, en samen met mijn man en 2 kinderen hebben wij een prachtige Australische Labradoodle pup van (morgen) 4 maanden oud genaamd Yoda.
Wij genieten enorm van onze stuiterbal, hij is echt een geweldige aanvulling op ons super drukke maar erg leuk gezinnetje.
Groetjes, Sandy en Yoda *I knew I loved you before I met you, I think I dreamed you into life*
Jahoor ik ben nog intact , Yoda de pup helaas niet meer zoals bij de meeste Australische Labradoodles.
Wij hebben bewust gekozen voor dit ras, omdat Yoda, als hij uitgegroeit is en een stabiele volwassen hond is een Therapiehond voor mijn oudste kind zal gaan zijn als hij dat tzt aan kan.
Groetjes, Sandy en Yoda *I knew I loved you before I met you, I think I dreamed you into life*
Yoda & Co schreef:Jahoor ik ben nog intact , Yoda de pup helaas niet meer zoals bij de meeste Australische Labradoodles.
Wij hebben bewust gekozen voor dit ras, omdat Yoda, als hij uitgegroeit is en een stabiele volwassen hond is een Therapiehond voor mijn oudste kind zal gaan zijn als hij dat tzt aan kan.
Dan hoop ik van harte dat hij dat ook wordt.
Stabiel en volwassen zijn geen woorden die in mij opkomen bij vroeg gecastreerde honden.
Ik heb zo'n vermoeden dat hier al vast eindeloze discussies over geweest zijn op het forum. Wil ook niet een neiuwe discussie aanwakkeren. Er wordt met die rede gekeken naar of Yoda deze taak aan zal kunnen of niet, ik weet dan vroege castratie maakt dat een hond er veel langer over doet om volwassen te worden.
Er gaat een heel lang verhaal aan vooraf over waarom en hoe we Yoda hebben gekregen, maar het is nu nog niet de tijd of de plek om daarover te vertellen, dat komt vanzelf wel.
Welkom! Wat een leukerd heb je. Kan me voorstellen dat jullie er helemaal blij mee zijn. Hoop dat hij opgroeit als een fijne therapiehond voor jullie oudste kind.
Mijn naam is Sandy, en samen met mijn man en 2 kinderen hebben wij een prachtige Australische Labradoodle pup van (morgen) 4 maanden oud genaamd Yoda.
Wij genieten enorm van onze stuiterbal, hij is echt een geweldige aanvulling op ons super drukke maar erg leuk gezinnetje.
australisch én bont? Leuk hondje hoor
ow, ook een nieuwe naam. Cobbadog in plaats van een Doedel? Zijn ze nu ook weer duurder geworden?
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 13 jun 2012 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
De "founders" van de Australische Labradoodle (poedel, labador, engelse en amerikaanse cocker, curlycoated retriever en soms irish soft weaten terrier) willen zich apart gaan zetten van de Labradoodle (poedel x lab) en zijn bezig deze naam te veranderen naar Cobbadog....mij maakt het eerlijk gezegt geen drol uit, het blijft nog altijd een hond, maar ik vind Cobbadog wel echt een super gezellige naam.
En nee, ze blijven nog altijd even duur voorlopig helaas.
Super toffe naam! Die hebben jullie vast zo genoemd omdat hij hopelijk een heel rustig mannetje wordt als ie groot is.
Mag ik vragen om welke reden jullie kind een therapiehond nodig heeft? Ik zag laatst op animla planet dat ze in Engeland, dacht ik, newfounlanders met labradors kruizen met het doel ze later tot therapiehond te trainen speciaal voor kinderen met pdd-nos.
@fizgig, ten eerste super naam!! Lang leve The Dark Chrystal
Onze zoon heeft Asperger en ADHD, en we denken dat een therapiehond hem zal helpen met het sociaal emotionele aspect waar hij veel moeite mee heeft.